مقالات

تضمین آب زلال و شفاف برای استخر با فیلتر شنی

تضمین آب زلال و شفاف برای استخر با فیلتر شنی

تضمین آب زلال و شفاف برای استخر با فیلتر شنی. برای سال ها، فیلترهای شنی استخرهای شنا یک انتخاب کلیدی برای اطمینان از آب تمیز در تاسیسات آبی بوده است. گزینه های فعلی دارای بهره وری و مزایای صرفه جویی در هزینه برای اپراتورهای استخر هستند. یک فیلتر استخری کارآمد و پایدار همچنان بخش کلیدی سیستم های فیلتراسیون است. در واقع، هم انتخاب بهترین تکنولوژی فیلتراسیون و هم مناسب ترین فیلتر باعث می شود که استخر به درستی کار کند و نیاز به استفاده بیش از حد از مواد شیمیایی برای ضدعفونی را به حداقل می رساند.

سیستم فیلتراسیون استخر

یک فیلتر استخر کارآمد و پایدار همچنان بخش کلیدی سیستم های فیلتراسیون است. در واقع، هم انتخاب بهترین تکنولوژی فیلتراسیون و هم مناسب ترین فیلتر باعث می شود که استخر به درستی کار کند و نیاز به استفاده بیش از حد از مواد شیمیایی برای ضدعفونی را به حداقل می رساند.

نقشی که سیستم های فیلتراسیون در تمیز و ایمن نگه داشتن آب ایفا می کنند، عنصر کلیدی تصفیه آب استخر است. به این ترتیب، سیستم‌هایی که می‌توانند این عملیات را با کمترین منابع انجام دهند، ترجیح داده می‌شوند، زیرا بخش آبزیان و استخر به سمت کارایی بیشتر حرکت می‌کند. در چنین شرایطی، فیلتر شنی برای استخرهای شنا گزینه مناسبی برای بسیاری از تاسیسات است.

راندمان فیلتراسیون استخر می تواند به اشکال مختلف باشد، اگرچه کاهش ساعت فیلتراسیون، نیاز به شستشوی معکوس یا مسائل تعمیر و نگهداری، همگی بسیار مورد تقاضا هستند. ظهور گزینه های رسانه های فیلتراسیون، مانند جایگزین های شن و ماسه یا شیشه، به این معنی است که امروزه اپراتورهای استخر می توانند به شفافیت کامل آب به روشی مقرون به صرفه و پایدار دست یابند، حتی با عملیات پیچیده ای مانند انعقاد و لخته سازی.

وظیفه فیلتر شنی برای استخرها چیست؟

سیستم های فیلتراسیون یکی از مهم ترین اجزای اکوسیستم تصفیه آب و تجهیزات استخری هستند. وظیفه حذف ناخالصی ها این است که در نهایت آب را برای شنا یا حمام کردن مناسب می کند. فرآیند فیلتراسیون به شرح زیر است:

آب استخر در داخل فیلتر توزیع می شود، به طوری که از طریق رسانه فیلتر انتخابی موجود در داخل مخزن جریان می یابد. این دقیقاً همین فیلتراسیون است که ذرات کثیفی را که در آب معلق می‌شوند، حفظ می‌کند و در نتیجه آنها را از آب خارج می‌کند. به همین دلیل، انتخاب رسانه فیلتر بسیار مهم است.

شن و ماسه فیلتر شنی استخر، از مواد دانه‌بندی شده ساخته شده‌اند، انواع مختلف دانه بندی سیلیس یا شن و ماسه وجود دارد که استخرداران می‌توانند آن‌ها را به عنوان بخشی از فرآیند فیلتراسیون خود انتخاب کنند. در واقع، شن یا سیلیس، به عنوان بخشی از یک فیلتر شنی برای استخرهای شنا، یک گزینه اجباری و واجب است.

هرچه ارتفاع رسانه فیلتر بیشتر باشد، احتمال به دام افتادن ذرات کثیفی بیشتر می شود. رسانه های فیلتر مختلف نیز گرانولومتری های متفاوتی را ارائه می دهند، به این معنی که گرانولومتری های کوچکتر ظرفیت بیشتری برای به دام انداختن ذرات دارند.

تضمین آب زلال و شفاف برای استخر با فیلتر شنی

تضمین آب زلال و شفاف برای استخر با فیلتر شنی

هنگامی که صحبت از سیستم های تصفیه کارآمد استخر می شود، شن و ماسه بدون شک متداول ترین رسانه مورد استفاده است. شن و ماسه به عنوان یک ماده فیلتراسیون و به دلیل شکل نامنظم خود، قادر است هرگونه آلودگی موجود در آب را هنگام عبور از منافذ خود حفظ کند.

رایج‌ترین انتخاب برای استخرها، لایه‌ای از ماسه سیلیس است که از دانه‌هایی با اندازه‌های بین 0.4 تا 0.8 میلی‌متر تشکیل شده است. برای دستیابی به عملکرد مطلوب، این ترکیب در بالای لایه زیرین شن قرار می گیرد که ضخیم تر از ماسه است.

ترکیب چند لایه آنتراسیت و ماسه سیلیسی نیز در میان فیلترهای کارآمد استخر شنا برجسته است. در این حالت، آنتراسیت روی ماسه سیلیسی لایه لایه می شود، زیرا چگالی کمتری دارد اما گرانولومتری بالاتری دارد. نتیجه این است که آنتراسیت ذرات بزرگتر را به دام می اندازد و اجازه می دهد ذرات کوچکتر به سمت ماسه بریزند. بنابراین کثیفی در دو لایه پخش می‌شود و بر یک مشکل رایج در سیستم‌های تک لایه غلبه می‌کند، جایی که غلظت کثیفی در اولین کشش ماسه باعث می‌شود سیستم نیاز به شستشوی معکوس بیشتری داشته باشد.

در حالی که هر دو رسانه به عنوان بخشی از یک سیستم فیلتراسیون برای استخرها گزینه های کلیدی باقی می مانند، باید توجه داشت که شن و ماسه در دو ناحیه نیاز به نگهداری دارد. از یک طرف، تعمیر و نگهداری باید اطمینان حاصل کند که کانال ها در ماسه تشکیل نمی شوند، زیرا این امر می تواند منجر به بازگشت آب بدون فیلتر شدن به استخر شود. از سوی دیگر، تعمیر و نگهداری باید ظرفیت شن و ماسه برای به دام انداختن باکتری ها و میکروارگانیسم ها را در نظر بگیرد تا اطمینان حاصل شود که اینها در داخل فیلتر تکثیر نمی شوند.

تضمین آب زلال و شفاف برای استخر با فیلتر شنی

اهمیت نگهداری صحیح فیلتر شنی

فیلترهای در حال استفاده تمایل دارند آثاری از آهک، مواد آلی و سایر رسوبات را جمع کنند که به تدریج به محیط فیلتر می چسبند و مانع کار آنها و کاهش عملکرد آنها می شوند. با گذشت زمان، این تجمع می تواند منجر به شرایط نامطلوب مانند مصرف بیشتر مواد شیمیایی یا آب، افزایش کدورت آب یا بوهای نامطبوع و آلودگی آلی شود. برای جلوگیری از این موارد، تعدادی اقدامات وجود دارد که اپراتورها باید در نظر گرفته و انجام دهند:

  • شستشوی معکوس: این فرآیند باعث می‌شود که جریان‌های آب به سمت بالا جریان پیدا کنند، با هدف از بین بردن ذرات کثیفی محبوس‌شده در محیط فیلتر تا بعداً آنها را از بین ببرد. شستشوی معکوس را می توان با استفاده از آب از استخر، مخزن تعادل یا با چرخش مجدد آب فیلتر شده به فیلتر برای شستشوی معکوس انجام داد. بسته به استخر و سیستم فیلتراسیون معمولاً هر دو هفته یا یک بار در ماه انجام می شود. همانطور که دیدیم، انتخاب رسانه فیلتر می تواند نقش کلیدی در شستشوی معکوس کارآمدتر و در نتیجه به حداقل رساندن هزینه ها داشته باشد.
  • شستشوی هوا: جایگزینی برای شستشوی معکوس، مصرف آب را کاهش می دهد و می تواند فیلترها را به طور موثرتری تمیز کند. برای انجام این کار، هوا از طریق یک اتصال ویژه در پایین فیلتر (یا در ورودی آب شستشوی معکوس) تزریق می شود، فرآیندی که از طریق آن فقط برق مصرف می شود (زیرا به آب نیاز نیست).
  • تعویض شن و ماسه: فیلتر تغییرات رسانه یکی دیگر از مراحل تعمیر و نگهداری کلیدی برای فیلتر استخر شنا، بررسی وضعیت محیط فیلتر و اطمینان از مناسب بودن عمق بستر و بزرگ شدن آن همانطور که انتظار می رود هنگام شستشوی معکوس است. بنابراین، مهم است که رسانه فیلتر را هر زمان که لازم است تغییر دهید.

تضمین آب زلال و شفاف برای استخر با فیلتر شنی

نحوه انتخاب سیستم فیلتراسیون مناسب

همانطور که دیدیم، انتخاب رسانه فیلتر در واقع می تواند یک تصمیم کلیدی در هنگام بررسی سیستم های بهینه برای نگهداری و تمیز کردن استخر باشد. به این ترتیب، اپراتورها باید اطمینان حاصل کنند که تمام امکانات فعلی، از جمله فیلترهای شنی برای استخرها و همچنین گزینه های شیشه ای را بررسی می کنند تا اطمینان حاصل کنند که نصب آنها تا حد امکان کارآمد است.

تمیزی استخر شما باید در راس لیست اولویت های هر اپراتور باشد. چه استخر شنا در یک مرکز تفریحی، یک مرکز ورزشی، یا یک هتل یا استراحتگاه باشد، تعمیر و نگهداری معمول و تمیز کردن استخر در اولویت قرار دارد. نگه داشتن استخر در شرایط بدون لکه محیطی راحت و امن را برای کاربران بالقوه برای استراحت یا انجام فعالیت های آبی فراهم می کند و در عین حال به شهرت تأسیسات نیز کمک می کند. بنابراین، نگهداری و تمیز کردن استخر یک عنصر کلیدی برای عملکرد هر کسب و کار عمومی استخر است، زیرا باعث می‌شود که تاسیسات باز و همیشه آماده باشد.

صرف نظر از نوع استخر، تمیزی چیست توسط مجموعه ای از عوامل مشخص می شود: بهداشت اجزا، لوازم جانبی و البته آب. تا آنجا که به آب مربوط می شود، طیف وسیعی از پارامترهای کیفیت آب نیز باید ارزیابی شوند، از جمله عناصری مانند pH که باید بین 7.2 و 7.6 حفظ شود. فراتر از مزایای آشکار نگهداری از یک استخر شنا، این امر از کدر شدن آب جلوگیری می کند و می تواند به افزایش طول عمر قطعات و لوازم جانبی استخر کمک کند. این شامل، اما نه محدود به، پمپ‌های فیلتراسیون، سیستم‌های ضدعفونی، پمپ‌های حرارتی، رطوبت‌گیرها و غیره است. تمیز کردن استخر مستقیماً به عملکرد سیستم‌های تصفیه آب مرتبط است، زیرا یکی بر دیگری تأثیر می‌گذارد.

تضمین آب زلال و شفاف برای استخر با فیلتر شنی

در پایان

در نهایت، تمیز نگه داشتن استخر تأثیر مثبتی بر پایداری، مصرف انرژی، هزینه ها و سود خواهد داشت. اگر تمام اجزای استخر تمیز نگه داشته شود و آب در شرایط عالی باشد، اپراتورها می توانند هزینه های خود را برای محصولات ضد عفونی کاهش دهند. آنها همچنین می توانند از اوج مصرف انرژی مرتبط با انجام شوک درمانی در استخرهای نادیده گرفته شده اجتناب کنند.

تمیز کردن استخر فقط برای راحتی و ایمنی کاربران نهایی شما مهم نیست. همچنین یک عامل کمک کننده ضروری برای کاهش هزینه ها، بهینه سازی مصرف انرژی و به طور کلی اعتبار پایداری بهتر است. استفاده از محصولات مناسب در مقادیر مناسب و اطمینان از اینکه هر قسمت از استخر مطابق با نیازهای خاص خود رفتار می شود، تضمین می کند که استخر شما می تواند برای مدت زمان طولانی تری بهترین عملکرد را داشته باشد.

فروشگاه اینترنتی تجهیزات استخر پولاب تجهیز ، عرضه کننده تجهیزات استخر ، سونا و جکوزی در انواع برندها و قیمت ها می باشد.  در پول آب تجهیز، ما درک می کنیم، تهیه و خرید انواع محصولات و لوازم استخر مناسب برای نیازهای خاص شما تا چه اندازه مهم می باشد. به همین دلیل است که ما طیف گسترده ای از تجهیزات را با بهترین کیفیت و مناسب ترین قیمت عرضه می کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *