مقالات

جاروی استخر خودکار یا دستی: کدام بهتر است؟

جاروی استخر خودکار یا دستی: کدام بهتر است؟

جاروی استخر خودکار یا دستی: کدام بهتر است؟ نظافت استخر و تمیز نگه داشتن مداوم استخر، سبب حذف آلودگی های قابل مشاهده تا آلودگی های باکتریایی می شود و در نتیجه کیفیت آب استخر در حالت ایده آل باقی خواهد ماند. نگهداری از یک استخر شنای تمیز و جذاب برای هر صاحب استخر ضروری است و جاروی استخر نقشی حیاتی در نگهداری آن ایفا می کند. چه از یک جاروی استخر دستی یا خودکار استفاده کنید، داشتن تجهیزات استخر مناسب جهت تمیز کردن، می‌تواند کار را بسیار قابل کنترل‌تر کند، به‌ویژه زمانی که برگ‌ها، شاخه‌ها و زباله‌هایی به استخر شما اضافه شده باشند.

جاروی استخر خودکار یا دستی: کدام بهتر است؟

تمیز کردن دستی استخر می‌تواند فرآیندی زمان‌بر باشد که مانند یک مزاحم احساس می‌شود. اما قبل از سرمایه‌گذاری روی یک جاروی خودکار استخر، به آنچه می‌توانید از این دستگاه انتظار داشته باشید و نمی‌توانید انتظار داشته باشید، باید توجه کنید. جاروی استخر دستی به رویکرد عملی تری برای تمیز کردن هر نقطه نیاز دارند و به شما کنترل بیشتری می دهند، در حالی که جاروی استخر اتوماتیک راحتی و کارایی را ارائه می دهند، بنابراین هر دو جایگاه خود را دارند.

چه زمستان باشد و چه تابستان، استخر شما باید در تمام طول سال نگهداری و نظافت شود. با این حال، اگر از یک فروشگاه لوازم استخر دیدن کرده باشید یا به صورت آنلاین جاروهای استخری را در وب سایت ما https://poolabtajhiz.com مرور کرده باشید، خواهید دید که انواع مختلفی از جارو استخری در بازار وجود دارد و اگر اطلاعات کمی در مورد این ابزارها داشته باشید، ممکن است از خود بپرسید: جاروی استخر خودکار یا دستی: کدام بهتر است؟

اگر می‌خواهید فکر کنید کدام جاروی استخر را بخرید، در اینجا چند به بررسی انواع مختلف این لوازم پرداخته ایم، که به شما کمک می‌کند تا درک بهتری از این که کدام ابزار نه تنها برای استخر شما، بلکه برای شما نیز مناسب‌تر است، داشته باشید!

جاروی استخر خودکار در مقایسه با جاروی استخر دستی

مزایای جاروی خودکار استخر

جاروی خودکار استخر یا جاروی روباتیک دارای سیستم ناوبری مخصوص به خود هستند که با برق طراحی شده اند تا استخر شما را به طور خودکار با مداخله کمی تمیز کنند. این ماشین‌های هوشمند سطح و دیواره‌های استخر را با استفاده از حسگرهایی برای شناسایی و حذف زباله‌ها، کثیفی‌ها و جلبک‌ها تمیز می‌کنند. آنها مستقل از سیستم فیلتراسیون استخر عمل می کنند و تمیز کردن کامل را بدون نیاز به تداخل دستی انجام می دهند. این جاروها در مقایسه با جاروی دستی استخر دارای چندین مزیت کلیدی هستند، که عبارتند از:

  • صرفه جویی در زمان

جاروی رباتیک استخر انرژی خود را از یک سیم کشی تامین می کند. صرف نظر از نوع پاک کننده اتوماتیک استخر که انتخاب می کنید، هر یک از این مدل ها همه کار را برای شما انجام می دهند.

  • نیروی کار را کاهش می دهد

هنگام استفاده از دستگاه تمیز کردن خودکار استخر، کار فیزیکی بسیار کمی درگیر است. جدا از اتصال دستگاه به منبع برق و قرار دادن آن در آب، نقشی در تمیز کردن استخر نخواهید داشت. فقط به یاد داشته باشید که دستگاه را از آب خارج کرده و هنگامی که استخر تمیز است آن را جدا کنید.

  • استخرهای بزرگتر را تمیزتر نگه می دارد

هنگامی که یک استخر بزرگ دارید، مزایای استفاده از جاروی خودکار استخر را به حداکثر می رسانید. این به این دلیل است که یک واحد خودکار می تواند کارهای بیشتری برای تمیز نگه داشتن سطوح استخر بدون صرف زمان بیشتری انجام دهد. پس از اتصال و فعال کردن دستگاه، می توانید آن را تا زمانی که تمیز کردن استخر طول می کشد، به کار خود رها کنید.

  • راحتی

جاروی خودکار استخر به حداقل تلاش صاحب استخر نیاز دارد، زیرا می توان آن ها را طوری برنامه ریزی کرد که استخر را طبق یک برنامه زمان بندی مشخص تمیز کنند. این به شما این آزادی را می دهد که کارهای  دیگری را که شامل تمیز کردن نمی شوند انجام دهید!

  • بهره وری

این دستگاه ها می توانند استخرهای بزرگ را به سرعت و به طور موثر تمیز کنند و با حداقل تلاش استخر شما را تمیز و درخشان می کنند.

  • نظافت جامع

جاروی اتوماتیک استخر مجهز به ویژگی های پیشرفته ای مانند برس و اسکرابر است که تمیز کردن کامل سطوح و دیواره های استخر را تضمین می کند.

معایب جاروی خودکار استخر

هر نوع پاک کننده اتوماتیک دارای معایب خاصی است. در تعیین اینکه آیا تمیز کننده اتوماتیک برای شما مناسب است یا خیر، این معایب را در نظر بگیرید:

  • هزینه های نگهداری بالاتر

حتی جاروی دستی استخر نیز نیاز به مراقبت و نگهداری دارند. با این حال، دستگاه های پیچیده تر به مراقبت بیشتری نیاز دارند.علاوه بر نیاز به سطح بالاتر تعمیر و نگهداری، مهم است که به یاد داشته باشید که تمیز کننده های اتوماتیک استخر هزینه بیشتری برای تعمیر دارند. هنگامی که صحبت از صرفه جویی در هزینه های کلی مراقبت از استخر می  شود، تمیز کننده خودکار استخر بهترین گزینه نیست. جاروی اتوماتیک استخر گرانتر از مدل های دستی هستند، و به همین دلیل آنها را به سرمایه گذاری قابل توجهی برای برخی از صاحبان استخر تبدیل می کند.

  • دقت پایین تر

اگرچه یک جاروی خودکار استخر ممکن است مسیری قابل برنامه ریزی داشته باشد، همچنان احتمالاً مناطق کوچکی را از دست می دهد. این بدان معنی است که تمام زباله ها از سطوح استخر پاک نمی شوند. به طور کلی، یک پاک کننده اتوماتیک کار کمتری را انجام می دهد. حتی اگر برای بار دوم دستگاه را اجرا کنید، باز هم ممکن است زباله ها را از دست بدهد.

  • سطوح از دست رفته

پاک کننده های دستی نمی توانند دیوارها و پله ها را در استخر شما تمیز کنند. اکثر پاک کننده های اتوماتیک استخر فقط زباله های کف استخر را تمیز می کنند. دیوارها و پله ها مناطقی هستند که جلبک ها و زباله ها می توانند به همین راحتی در این مناطق جمع شوند. در حالی که جاروی اتوماتیک پاک کننده های کارآمدی هستند، ممکن است همیشه به هر گوشه یا شکاف استخر نرسند و نیاز به تمیز کننده دستی داشته باشند.

جاروی استخر خودکار یا دستی: کدام بهتر است؟

مزایای جارو دستی استخر

جاروی دستی استخر اولین گزینه برای تمیز کردن. آنها موثر و کم هزینه هستند. اما یک نقطه ضعف بزرگ دارند و آن این است که استفاده از آنها زمان بر است. یک جاروی استخر دستی در حین کار با آن برنامه ریزی می شود. به این صورت که خود تمیز کردن وجود ندارد و باید مراقب همه چیز باشید، از جمله هدایت دستگاه در اطراف استخر. این پاک کننده شامل یک سر جارو است که روی یک دسته تلسکوپی، نصب شده است. سپس کل این تجهیزات به یک پمپ متصل می شود. کارآمد و مقرون به صرفه است، اما برای انجام کار باید مقداری زور باز داشته باشید.

جاروی نیمه اتوماتیک استخر در اصل نسخه ای اتوماتیک از جاروی دستی استخر هستند. آنها به یک پاک کننده دستی استخر متصل می شوند و آب را از طریق پمپ و فیلتر استخر صاف می کنند. با این حال، بزرگترین تفاوت این است که آنها به تنهایی در کف استخر حرکت نمی کنند و باید توسط فردی هدایت شوند. هنگامی که از این نوع جارو استفاده می کنید، نیازی به برس زدن استخر نخواهید داشت و به شما امکان می دهد زمان کمتری را برای تمیز کردن و زمان بیشتری برای شنا صرف کنید. استفاده از جاروی دستی استخر، برای استخرهایی که اغلب دارای گرد و غبار و ذرات کوچکتر در آب خود هستند مناسب هستند. با جاروی دستی استخر، به صورت دستی دستگاه را روی سطح و دیواره های استخر  حرکت دهید. این جارو ها معمولاً به یک دسته تلسکوپی و شلنگ متصل می شوند و امکان دسترسی و کنترل بیشتر در حین تمیز کردن را فراهم می کنند. مزایای جاروی دستی استخر عبارتند از:

  • مقرون به صرفه

جاروبرقی های دستی استخر معمولاً مقرون به صرفه تر از همتایان اتوماتیک خود هستند و آنها را به گزینه ای مقرون به صرفه برای صاحبان استخر تبدیل می کند.

  • تطبیق پذیری

با جاروبرقی دستی استخر، کنترل کاملی بر فرآیند تمیز کردن دارید و به شما این امکان را می‌دهد تا مناطق خاصی استخر را که ممکن است به توجه بیشتری نیاز داشته باشد، هدف قرار دهید.

  • تعمیر و نگهداری آسان

جاروبرقی های استخر دستی از نظر طراحی ساده هستند و به حداقل تعمیر و نگهداری نیاز دارند و هزینه کلی مالکیت را کاهش می دهند.

معایب جاروبرقی دستی استخر

  • افزایش نیروی کار

استفاده از جاروبرقی دستی استخر به تلاش فیزیکی و زمان نیاز دارد، زیرا باید دستگاه را به صورت دستی بر روی سطح و دیواره های استخر مانور دهید.

  • زمان بر بودن

تمیز کردن استخر، به خصوص اگر بزرگ است، با جاروبرقی دستی می تواند زمان بر باشد – به خصوص اگر استخر دارای مقدار قابل توجهی زباله یا جلبک باشد. این همچنین می تواند با یک استخر روباز حتی دشوارتر شود، زیرا تمایل به ساخت بیشتر دارد.

  • داشتن مهارت مورد نیاز

دستیابی به نتایج بهینه تمیز کردن با جاروبرقی دستی استخر ممکن است به تمرین و مهارت نیاز داشته باشد، به خصوص در مورد مانور دادن موثر دستگاه.

انتخاب صحیحی جاروی استخر

انتخاب بین جاروی استخر دستی و اتوماتیک: کدام بهتر است؟ چه جاروی استخر دستی یا خودکار را انتخاب کنید، سرمایه گذاری در تجهیزات تمیز کردن استخر با کیفیت برای حفظ یک استخر تمیز و سالم ضروری است. هنگامی که استخر خود را به صورت دستی جاروی می کشید، می توانید هر سطحی از جمله دیوارها و پله ها را بپوشانید. همچنین می‌توانید مناطقی را که دسترسی به آن‌ها سخت است را جارو بکشید که یک جاروی استخر خودکار از دست می‌دهد. تمیز کردن دستی استخر به شما آرامش خاطر می دهد که بدانید تمام قسمت های استخر خود را به طور کامل تمیز کرده اید. برعکس، جاروبرقی استخر دستی به سرمایه گذاری زمان بیشتری نیاز دارد. هر هفته، زمانی را صرف جاروی تمام سطوح استخر خود با دست می کنید. اگر هدف شما صرفه جویی در زمان است، تمیز کننده خودکار گزینه بهتری است.

هنگامی که استخر را به صورت دستی جارو می کشید، زمان بسیار بیشتری را برای انجام کار صرف خواهید کرد. ممکن است در حین جارو کردن استخر خسته شوید یا بخش های مهمی را از دست بدهید. از آنجایی که این فرآیند بیشتر طول می کشد، زمان لذت بردن از استفاده از استخر را کاهش می دهد. یک جاروی دستی به تنهایی کارآمد نیست. همچنان باید خلاء را به صورت فیزیکی هدایت کنید. اگر به درستی جاروبرقی رادحرکت ندهید، ممکن است زباله های کف استخر را از دست بدهید.

روش دیگر، تمیز کردن دستی استخر، کیفیت تمیز کردن استخر را تحت کنترل شما قرار می دهد. اگر به این فکر می کنید که استخر به درستی تمیز می شود، می توانید زمان بیشتری را صرف تمرکز روی مناطق مشکل کنید. همچنین می توانید مسیر خود را دنبال کنید تا مطمئن شوید که هر بخش از سطوح استخر را پوشش می دهید.

جاروی استخر خودکار یا دستی: کدام بهتر است؟

در آخر

جاروی استخر خودکار و دستی: کدام بهتر است؟ در نهایت به ترجیحات، بودجه و نیازهای نگهداری استخر شما بستگی دارد. جاروی اتوماتیک استخر راحتی و کارایی را ارائه می دهد، اما دارای برچسب قیمت بالاتر و نیازهای تعمیر و نگهداری مداوم است. از طرف دیگر، جاروی دستی استخر مقرون به صرفه و همه کاره هستند، اما به زمان و تلاش بیشتری برای کار کردن نیاز دارند. اندازه استخر، دفعات تمیز کردن و ترجیحات شخصی خود را در تصمیم گیری در مورد اینکه کدام نوع جاروی استخر برای شما مناسب است، در نظر بگیرید. در این راهنما، تفاوت بین جاروی دستی و اتوماتیک استخر را بررسی کردیم، مزایا و معایب هر کدام را بیان کردیم تا به شما کمک کند تصمیم بگیرید کدام گزینه برای نیازهای تعمیر و نگهداری استخر شما بهترین است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *