مقالات

راهنمای رفع مشکلات رایج پمپ استخر

مشکلات رایج پمپ استخر

مشکلات رایج پمپ استخر و راههای رفع آنها، باعث می شود تا اگر، هنگام استفاده از پمپ استخر با آن مواجه شدید با راه حل های حل آنها آشنا باشید، تا مشکل پمپ استخر را حل کنند و پمپ های خود را راحت تر و روان تر کار کنند.

مشکلات رایج اتصال الکتریکی پمپ استخر

نحوه شناسایی و رفع مشکلات رایج اتصال الکتریکی پمپ استخر با استفاده از مولتی متر، یک تشخیص موثر انجام می دهد و راه حل های سریع و ساده ای را برای اطمینان از عملکرد صحیح پمپ استخر خود بیابید. این ابزار اندازه گیری امکان بررسی ولتاژ، شدت و مقاومت یک مدار الکتریکی، سه ویژگی ضروری را برای درک کامل و رفع مشکلات اتصال الکتریکی پمپ استخر شما فراهم می کند.

  • کابل آسیب دیده یا اتصال نادرست

یکی از رایج ترین دلایل مشکلات اتصال برق کابل های آسیب دیده یا ضعیف است. به عنوان مثال، یک کابل آسیب دیده می تواند باعث اتصال کوتاه شود و از عملکرد صحیح پمپ استخر شما جلوگیری کند. بنابراین ضروری است که به طور منظم وضعیت کابل ها را بررسی کرده و در صورت لزوم آنها را تعویض کنید.

  • مدارشکن معیوب

یک مدارشکن معیوب می تواند در صورت برق گرفتگی یا اتصال کوتاه، منبع تغذیه پمپ استخر شما را قطع کند. اگر مشکوک به مشکلی در کلید مدار هستید، مهم است که وضعیت آن را بررسی کنید و در صورت لزوم آن را تعویض کنید.

  • پمپ استخر کوچک

پمپی که برای نیازهای استخر شما بسیار کوچک است می تواند منجر به اضافه بار الکتریکی و ایجاد مشکلات اتصال و عملکرد شود. برای جلوگیری از این مشکلات ضروری است که پمپ خود را با توجه به اندازه و حجم استخر اندازه گیری کنید.

هنگامی که تشخیص با استفاده از مولتی متر انجام شد، در اینجا چند راه حل سریع و آسان برای رفع مشکلات شناسایی شده وجود دارد:

اگر ولتاژ شبکه نادرست است، تنظیمات ترانسفورماتور را بررسی کنید. در صورت عدم تداوم کابل، سیم های معیوب را تعویض کنید و مطمئن شوید که همه عناصر به درستی وصل شده اند. اگر شدت جریان خیلی زیاد است، درجه بندی مدار شکن خود را بررسی کنید و در صورت لزوم یک پمپ قوی تر نصب کنید. برای حل مشکلات نقطه نشتی، اتصالات را سفت کنید، واشرهای معیوب را تعویض کنید و مطمئن شوید، شیلنگ ها به طور ایمن به پمپ و سایر تجهیزات استخر متصل شده اند.

مشکلات رایج پمپ استخر

روشن نشدن موتور پمپ استخر

  • مشکل سیم کشی. سیم کشی پمپ خود را بررسی کنید، در صورت لزوم دوباره وصل کنید.
  • اتصال برق شل: تمام نقاط اتصال مدار را بررسی کنید و مطمئن شوید که همه نقاط به طور ایمن وصل شده اند.
  • سوئیچ ها یا رله ها بسته نشده اند: کلیدها و رله ها را به درستی ببندید.
  • قطع کننده مدار یا GFCI: نشتی برق را در هر نقطه بررسی کنید، اگر چنین است، آن را تعمیر کنید و سپس کلید مدار را مجددا راه اندازی کنید.
  • فیوز باز است: فیوز جدید را با آمپر و ولتاژ صحیح تعویض کنید.
  • بدون برق یا منبع تغذیه نادرست: مطمئن شوید که برق روشن است و ولتاژ بین 90 تا 110 درصد ولتاژ نامی تغییر می کند.
  • تایمر خراب: اگر پمپ به تایمر متصل است، مطمئن شوید که کار می کند.
  • موتور مسدود شده است: درپوش موتور را از عقب باز کنید و شفت را به صورت دستی بچرخانید تا ببینید مسدود شده است یا خیر. معمولاً گرفتگی پروانه یا روتاتور گیر می تواند منجر به گیرکردن موتور شود، هر دو را بررسی کنید تا مشکل نهایی را مشخص کنید.

موتور پمپ استخر متوقف می شود

  • محافظت در برابر اضافه بار یا گرمای بیش از حد فعال می شود: اجازه دهید موتور خنک شود و بعد از 30 دقیقه آن را دوباره راه اندازی کنید. اگر مشکل همچنان ادامه داشت، بررسی کنید که آیا میزان آمپراژ در هنگام کار پمپ بیشتر از جریان نامی است یا خیر. در صورت لزوم، بررسی کنید که آیا انسداد روی توربین یا سبد صافی وجود دارد، موتور را تمیز کرده و دوباره راه اندازی کنید.
  • خازن های موتور آسیب دیده اند: خازن های جدید را با ولتاژ و ظرفیت های نامی صحیح تغییر دهید.
  • سیم کشی یا سیم کشی با اندازه اشتباه: سیم ها یا سیم های فعلی را با کابل هایی با اندازه کافی تعویض کنید.
  • ولتاژ پایین: این ممکن است در برخی مناطق که ولتاژ منبع تغذیه پایدار نیست رخ دهد. در صورت امکان، از یک تنظیم کننده ولتاژ استفاده کنید تا ولتاژ پایدارتری به موتور ارائه شود.
  • گرم شدن بیش از حد موتور به دلیل آسیب در هنگام حمل و نقل: این ممکن است زمانی اتفاق بیفتد که پمپ به صورت آنلاین تهیه شده و توسط اکسپرس تحویل داده شود. درب موتور عقب را باز کنید و بررسی کنید که آیا قسمتی تغییر شکل داده است یا خیر. در صورت لزوم قطعات جدید را تعویض کرده و موتور را مجددا راه اندازی کنید. اگر قابل تعمیر نیست، کل موتور را عوض کنید.
  • موتور پمپ استخر وزوز می کند اما روشن نمی شود: سوئیچ گریز از مرکز در موقعیت OPEN گیر کرده است. از یک چوب کوچک یا شیء دیگر برای حرکت سوئیچ به حالت OFF استفاده کنید. پروانه یا محور موتور گیر کرده است. شفت موتور را می توان به صورت دستی چرخاند تا بررسی شود که آیا گیر کرده است. معمولا پروانه دلیل اصلی ایجاد این مشکل است، درب موتور عقب را باز کنید و بررسی کنید که پروانه سالم است یا خیر.
  • پمپ نمی تواند پرایم کند: پمپ به درستی پر نشده بود. مطمئن شوید که محفظه صافی پمپ با آب پر شده است. بررسی کنید که آیا پوشش صافی به درستی بدون نشتی هوا آب بندی شده است یا خیر. بررسی کنید که آیا در ورودی و خروجی پمپ انسداد وجود دارد، در صورت لزوم آن را تمیز کنید. مطمئن شوید که تمام شیرهای لازم در موقعیت باز هستند و آب می تواند آزادانه جریان داشته باشد.
  • نشت هوا در سیستم لوله کشی: همه مفاصل را بررسی کنید و از سفت بودن آنها مطمئن شوید.
  • جریان کم آب: صفحه فیلتر یا شیلنگ مکش مسدود یا مسدود شده است. هر گونه اجسام جاروبرقی را بردارید و مطمئن شوید که آب می تواند به راحتی از سیستم لوله کشی عبور کند. پمپ شما، آنقدر بزرگ نیست که آب بیشتری از آن عبور کند. معمولا یک لوله 1.5 اینچی حداکثر سرعت جریان 45 GPM، 2.0 اینچ حداکثر سرعت جریان 80GPM و 2.5 اینچ حداکثر سرعت جریان 110GPM را می دهد. اطمینان حاصل کنید که اندازه شلنگی که استفاده می‌کنید برای دبی نامی پمپ مناسب است. فشار فیلتر به دلیل کثیف بودن رسانه فیلتر بسیار زیاد است. اگر پمپ به فیلتر شنی متصل است، فیلتر شنی را بشویید. اگر پمپ به فیلتر کارتریج متصل است، کارتریج را تعویض کنید. اگر هوا به داخل شیلنگ مکش نشت کند، پمپ دائماً غرش می کند. درپوش یا اتصالات پمپ را سفت کنید، در صورت آسیب دیدگی، فورا تعویض کنید. اگر سطح آب استخر کمتر از نصف دهانه کفگیر باشد، باعث جریان کم می شود. استخر را تا سطح آب مناسب پر کنید و بررسی کنید که آیا مشکل ادامه دارد یا خیر.
  • پمپ استخر نشتی دارد: اگر از محل اتصال موتور به قسمت مرطوب آب نشت می کند. این معمولاً نشان می دهد که مهر و موم شفت از کار افتاده است. بلافاصله آن را تعویض کنید. محفظه پمپ را باز کنید تا ببینید آیا O-ring در شرایط خوبی قرار دارد یا خیر، آن را به محل صحیح منتقل کنید یا در صورت لزوم آن را تعویض کنید. درپوش پمپ را باز کنید و وضعیت O-ring را بررسی کنید، اگر در جای مناسبی قرار نگرفت، آن را بردارید و دوباره سرهم کنید. اگر خراب شد، فورا آن را تعویض کنید.

تعمیر و نگهداری پمپ آب استخر

به طور کلی، متداول ترین و رایج ترین مشکلات پمپ استخر، که ممکن است ایجاد شود، عبارتند از:

  • پمپ استخر خراب است
    هوا وارد خط مکش شده است ، کل خط مکش را به درستی آب بندی کنید
    حفره های هوا در خط مکش تشکیل شده است، شیب/مسیر خط مکش را اصلاح کنید
    خط مکش خیلی زیاد است، پمپ را نزدیکتر به محل جمع آوری آب نصب کنید
  • پمپ آب نمی دهد
    پمپ به درستی پر نشده است ، پمپ را کاملا پر کنید
    جهت چرخش پمپ های سیم کابل برق را بررسی کنید
    قطر لوله مکش کافی نیست، لوله را با یک لوله با قطر بزرگتر تعویض کنید
    دریچه پایی مسدود شده است، شیر را تمیز کنید یا آن را تعویض کنید
  • پمپ می لرزد یا با صدای بلند کار می کند
    بررسی کنید که پمپ و لوله کشی به درستی وصل شده باشند، همه قطعات را محکم ببندید
    پمپ در مکیدن جریان لازم مشکل دارد، پمپ را به منبع آب نزدیکتر کنید
    یاتاقان های موتور فرسوده شده اند، با یاتاقان های جدید جایگزین کنید
    پوشش فن خیلی سفت است ، پوشش فن را بررسی و تنظیم کنید تا از اصطکاک غیر ضروری جلوگیری شود.
  • موتور روشن نمی شود و صدا نمی دهد
    اتصال برق را بررسی کنید
    ولتاژ منبع تغذیه موتور را بررسی کنید
    فیوزهای محافظ را بررسی کنید، در صورت سوختن آنها را تعویض کنید
    موتور روشن نمی شود، اما صدا ایجاد می کند
    بررسی کنید که ولتاژ الکتریکی با پلاک پمپ مطابقت داشته باشد
    بررسی کنید که اتصالات صحیح انجام شده باشد، هر گونه خطا را تصحیح کنید
    وضعیت خازن را بررسی کنید (فقط تک فاز)، خازن را با خازن دیگری با همان ظرفیت جایگزین کنید.
  • موتور به درستی کار نمی کند
    مطمئن شوید که ولتاژ کافی در ترمینال های موتور وجود دارد
    بررسی کنید که هیچ قسمت متحرکی به قسمت های ثابت پمپ ساییده نشود -> علل مشکل را از بین ببرید

مشکلات رایج پمپ استخر

در نتیجه

در نتیجه، تعمیر و نگهداری منظم پمپ استخر و رفع مشکلات رایج پمپ استخر شما کلید عملکرد بهینه و طول عمر طولانی است. به یاد داشته باشید که با اطمینان از صحت pH و سطح کلر و تمیز کردن منظم استخر، از کیفیت آب مراقبت کنید. برای پیش بینی مشکلات، یک معاینه سالانه با یک تکنسین استخر را در نظر بگیرید. به لطف این درمان ها، شما از استخری لذت خواهید برد که همیشه برای فصول زیادی آماده تفریح ​​است.

فروشگاه اینترنتی تجهیزات استخر پولاب تجهیز، عرضه کننده تجهیزات استخر، سونا و جکوزی در انواع برندها و قیمت ها می باشد.  در پول آب تجهیز، ما درک می کنیم، تهیه و خرید انواع محصولات و لوازم استخر مناسب برای نیازهای خاص شما تا چه اندازه مهم می باشد. به همین دلیل است که ما طیف گسترده ای از تجهیزات را با بهترین کیفیت و مناسب ترین قیمت عرضه می کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *