مقالات

راهنمای صرفه‌جویی در مصرف انرژی با استفاده از پمپ‌های استخر مدرن

https://poolabtajhiz.com/product-category/%d8%aa%d8%ac%d9%87%db%8c%d8%b2%d8%a7%d8%aa-%d8%a7%d8%b3%d8%aa%d8%ae%d8%b1/

تغییر در نگرش و فناوری های پمپ ها بخصوص پمپ استخر، باعث کاهش مصرف انرژی و کاهش هزینه ها خواهد شد. صرفه‌جویی در مصرف انرژی با استفاده از پمپ‌های استخر مدرن، یکی از راهکارهایی است که به کاهش هزینه های برق مصرفی شما کمک خواهد کرد. سیستم پمپ تصفیه استخر، تا 70 درصد از برق مصرفی استخر را به خود اختصاص می دهد، زیرا به طور مکرر و برای مدت طولانی اجرا می شود. چه بازسازی یا ساخت یک استخر عمومی یا خصوصی، را در نظر بگیرید، بهینه سازی سیستم پمپ یک موضوع حیاتی برای بهبود راندمان و صرفه جویی در انرژی است. استفاده از فلومترهای استخر و درایوهای سرعت متغیر، نظارت و کنترل دقیق جریان آب را امکان پذیر می کند و از عملکرد بهینه سیستم اطمینان حاصل می کند. با حفظ سرعت جریان صحیح، مصرف انرژی را می توان به میزان قابل توجهی کاهش داد و در نتیجه هزینه های عملیاتی کمتر و استخری سازگارتر با محیط زیست را به همراه داشت.

پمپ تصفیه استخر

هدف از نصب پمپ استخر چیست؟

پمپ تصفیه استخر وظیفه گردش و فیلتر کردن آب در استخر شما را بر عهده دارد، که با حذف آلودگی، زباله و سایر آلاینده ها از آب به تصفیه و داشتن آبی شفاف کمک می کند. در واقع باید بگوییم که، پمپ استخر یکی از تجهیزات ضروری استخر می باشد که به عنوان قلب سیستم تصفیه شما کار می کند، که اگر از کار بیفتد کل سیستم فلیتراسیون استخر عملکرد درستی نخواهد داست و استخری کدر، با آبی غیر شفاف خواهیم داشت.
قدرت الکتروپمپ باید با حجم و دبی آب تنظیم شود. مهم است که پمپ تصفیه مناسب با اندازه استخر خود انتخاب کنید. برای اینکه استخر شما به خوبی کار کند و شفافیت آن حفظ شود، سرعت جریان و تجدید آب باید درست باشد. سرعت پمپ ها در سیستم های استخر با موتور پمپ تنظیم می شود که به میزان جریان حجمی و گردش آب بستگی دارد. زمان کار و قدرت پمپ به طور مستقیم مصرف برق را تعیین می کند و مدیریت این موضوع به صرفه‌جویی در مصرف انرژی با استفاده از پمپ‌های استخر مدرن باعث می شود.

صرفه‌جویی در مصرف انرژی با استفاده از پمپ‌های استخر مدرن

زمان کار با توجه به دمای آب تنظیم می شود. قدرت پمپ با حجم آب موجود در استخر شما سازگار است. اندازه پمپ معمولا به گونه ای است که 25 درصد از آب استخر را در ساعت فیلتر می کند. با این حال، برای اطمینان از شرایط بهداشتی (سطح باکتری، تعادل pH، محصولات جانبی کلر)، اپراتورهای استخر به طور کلی بیش از 120 لیتر برای هر نفر فیلتر می کنند.

به منظور به حداکثر رساندن قدرت پمپ به نیازهای واقعی فیلتراسیون استخر، پمپ باید به درایو سرعت متغیر (VSD) مجهز شود. این باعث می شود فیلتر طولانی تری با سرعت کمتر برای کاهش مصرف انرژی امکان پذیر شود. سرعت پمپ را می توان با توجه به استفاده از منطقه شنا و تعداد افراد در هر استخر تغییر داد. سیستم‌های هوشمند جدیدی را می‌توان برای نظارت بر حضور استفاده کنندگان با حسگرهای متصل به اینترنت اشیا راه‌اندازی کرد و بنابراین تجدید آب را با توجه به استخر تنظیم کرد. این سیستم مدیریت انرژی پیشرفته امکان بهینه سازی جریان آب مورد نیاز را در زمان واقعی برای  صرفه‌جویی در مصرف انرژی با استفاده از پمپ‌های استخر مدرن از جمله پمپ های متغیر و صرفه جویی در مصرف آب و کاهش هزینه ها فراهم می کند.

کاهش مصرف آب استخر

عوامل متعددی دبی پمپ استخر را تعیین می کنند. طول و قطر لوله ها، فاصله پمپ و استخر، موقعیت پمپ نسبت به سطح آب، اندازه فیلتر و وضعیت آن، سایر تجهیزات آب یا گرمایش باعث افت فشار شده و بر سرعت جریان پمپ به تنهایی نرخ جریان بهینه پمپ فیلتراسیون را تضمین نمی کند. بهترین راه برای بهینه سازی عملکرد پمپ استخر استفاده از دبی سنج برای استخر است. دبی سنج برای استخر یا سنسور جریان، اندازه گیری دقیقی از مقدار آب جاری در پمپ استخر شما را فراهم می کند و به شما امکان می دهد سرعت پمپ را مطابق با آن تنظیم کنید. این می تواند با اطمینان از اینکه پمپ استخر شما بیش از حد لازم کار نمی کند، در مصرف انرژی و هزینه صرفه جویی کنید. دانستن میزان جریان آب واقعی استخر برای عملکرد اقتصادی ضروری است.

دبی سنج های اولتراسونیک، بر خلاف سایر فناوری ها، امکان نصب سریع را بدون قطع خط آب یا بدون توقف عملکرد استخر شما فراهم می کند. این در اندازه گیری جریان بلادرنگ در m3/h یا l/min نشان می دهد. دبی سنج استخر دقیق ترین راه برای صرفه جویی در انرژی الکتریکی در عین حفظ فیلتراسیون و تجدید آب بهینه است. دبی سنج برای استخر قبل یا بعد از فیلتر استخر روی لوله نصب می شود.

نصب پمپ های فیلتر با سرعت متغیر می تواند مزایای قابل توجهی داشته باشد. این یکی از راه های کلیدی برای بهبود بهره وری انرژی استخر است. در عین حال، بهینه سازی جریان آب یکی دیگر از عوامل کلیدی است. این را می توان با استفاده از دبی سنج اولتراسونیک برای استخر، ابزاری دقیق و موثر برای کنترل مصرف آب به دست آورد. در نهایت، یک سیستم کنترل مناسب، به درستی پارامتر و برنامه ریزی شده است، همچنین نقش خود را دارد. با ترکیب این استراتژی ها می توان به صرفه جویی قابل توجهی دست یافت. به طور خاص، این اقدامات می تواند به کاهش قبض برق یک استخر تا 35 درصد کمک کند.

انرژی خورشیدی و مزایای آن در مصرف انرژی

یکی از روش های صرفه جویی در مصرف برق و انرژی در پمپ های استخر استفاده از اترژی خورشیدی در تامین انرژی استخر و بخصوص پمپ استخر می باشد. روی آوردن به انرژی خورشیدی مزایای زیادی دارد که، عبارتند از:

  • ذخیره انرژی برای استخر

پانل های خورشیدی، انرژی را در دوره ی زمانی پاییز و زمستان که استفاده از استخر کمتر است، ذخیره می کنند و در شروع فصل شنا می توان از این انرژی برای روشن کردن تجهیزات استخر از جمله پمپ استخر استفاده کرد. پانل های شما الکتریسیته را در طول روز تولید می کنند، دقیقاً زمانی که سیستم تصفیه آب شما بیشترین کارکرد را دارد! بنابراین تولید خورشیدی شما در بهترین زمان انجام می شود. شما برق تولید می کنید که مستقیماً استخر شنای شما را تغذیه می کند.

  • کاهش قبض برق

در درجه اول انرژی خورشید، استخر شما را به صورت رایگان تامین می کند. برق تامین کننده شما فقط در صورت تکمیل مصرف می شود. هر روز آفتابی به معنای صرفه جویی در صورتحساب شماست.

  • انرژی رایگان و بی نهایت

خورشید منبع انرژی است که 4.5 میلیارد سال است که کار می کند. با تغییر به انرژی خورشیدی، شما به انرژی رایگان برای تامین انرژی استخر خود برای تمام طول عمر پنل های خود، یعنی حداقل 35 سال دسترسی دارید. تولید برق خود نیز به معنای وابستگی کمتر به شبکه است. شما از تغییرات قیمت از طرف تامین کننده خود مستقل می شوید و استقلال انرژی به دست می آورید. با تغییر به انرژی خورشیدی، انرژی سبز را به صورت محلی تولید می کنید و در انتقال انرژی شرکت می کنید. شما یاد می گیرید که خود مصرف کنید.

مانند هر چیز دیگری، فتوولتائیک نیاز به هزینه اولیه دارد. اما این یک سرمایه گذاری است. هر کیلووات ساعت تولید شده توسط تاسیسات خورشیدی شما به معنای صرفه جویی در قبض برق شما است. تابش خورشید بسته به آب و هوا متفاوت است. بنابراین تولید فتوولتائیک شما بسته به آب و هوا متفاوت است. با استفاده از نور خورشید، فتوولتائیک ها در شب انرژی تولید نمی کنند. با این حال، این معیار برای استخر شنای شما کمتر مزاحم است زیرا عمدتاً در طول روز از آن استفاده می کنید. برای بهینه‌سازی تولید در طول روز، ما یک ردیاب خورشیدی ایجاد کرده‌ایم که حداکثر میزان تشعشع موجود را از ساعت ۷ صبح تا ۹ شب در تابستان جذب می‌کند.

 

در آخر

داشتن یک استخر شنا نشان دهنده هزینه قابل توجهی برای نگهداری و استفاده در تمام طول سال است. آیتم هزینه اصلی مربوط به مصرف برق استخر شما با پمپ تصفیه است. سیستم فیلتراسیون عنصر مرکزی استخر شما برای حفظ کیفیت آب است. این پمپ باید به طور منظم و طولانی مدت کار کند. تخمین زده می شود که زمان تصفیه مورد نیاز مطابق با دمای آب تقسیم بر دو است. بنابراین، برای آب در دمای 26 درجه، زمان تصفیه 13 ساعت در روز است.

در طول روز است که پمپ بیشترین نیاز را به کار دارد، زمانی که اوج مصرف برقاست. زیرا در طول روز است که فتوسنتز اتفاق می افتد، با رشد ریزجلبک ها تحت تأثیر نور. همچنین معمولاً در طول روز است که از استخر بیشتر استفاده می کنیم و هر چه تعداد استفاده کنندگان بیشتر باشد، آب باید بیشتر فیلتر شود.

فروشگاه اینترنتی تجهیزات استخر پولاب تجهیز ، عرضه کننده تجهیزات استخر ، سونا و جکوزی در انواع برندها و قیمت ها می باشد.  در پول آب تجهیز، ما درک می کنیم، تهیه و خرید انواع محصولات و لوازم استخر مناسب برای نیازهای خاص شما تا چه اندازه مهم می باشد. به همین دلیل است که ما طیف گسترده ای از تجهیزات را با بهترین کیفیت و مناسب ترین قیمت عرضه می کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *