مقالات

مقایسه پمپ‌ استخر تک سرعته، دو سرعته و متغیر

مقایسه پمپ‌ استخر تک سرعته، دو سرعته و متغیر

مقایسه پمپ‌ استخر تک سرعته، دو سرعته و متغیر. پمپ استخر قلب استخر شماست و بخشی از تجهیزات استخر است که بیشترین مسئولیت را برای تمیز نگه داشتن استخر بر عهده دارد. پمپ استخر سیرکولاسیون استخر را حفظ می کند و مطمئن می شود که تمام آب استخر به طور منظم از فیلتر شما عبور می کند. پمپ استخر اغلب بیش از هر وسیله دیگری در خانه شما برق مصرف می کند. برخی از پمپ های استخر مدرن بسیار کارآمدتر هستند و در مصرف انرژی صرفه جویی می کنند، اما نصب آنها گران تر است. بنابراین، وقتی صحبت از سه نوع پمپ، پمپ های تک سرعته، دو سرعته و پمپ های استخری با سرعت متغیر می شود، باید تصمیم بگیرید که کدام پمپ بهتر است.

واقعیت هایی از پمپ استخر

ساده ترین و اولین پمپ استخر، یک پمپ ساده و تک سرعته بوده است. شما آن را روشن می کنید و شروع به کار می کند و سرعت پمپاژ آن هرگز تغییر نمی کند. یا روشن است یا خاموش. اما راه اندازی این نوع پمپ از لحاظ اقتصادی به صرفه است. واقعیت هایی از انواع پمپ استخر، وجود دارد، که دانستن آنها خالی از لطف نیست. یک پمپ استخر تک سرعته می تواند، باعث افزایش هزینه انرژی شما شود و بیش از هر وسیله دیگری در خانه انرژی مصرف می کند. البته امروزه انواع پمپ استخر، با رتبه انرژی بهتر ساخته شده اند. امروزه پمپ های مدرن می توانند از 40% تا 90% کمتر از یک پمپ تک سرعته برق مصرف کنند. سه نوع پمپ امروزه عبارتند از:

  • تک سرعته: روشن یا خاموش.
  • دو سرعته: می توان آن را روی سرعت کامل، متوسط و خاموش تنظیم کرد.
  • سرعت متغیر: صفحه شماره گیری یا دیجیتال می تواند دقیقاً هر سرعتی را بین بیشترین سرعت و خاموش تنظیم کند.

پمپ های استخر از مهم ترین تجهیزات استخر هستند. این پمپ، آب استخر را به سایر تجهیزات استخر مانند کلرزن، فیلتر و سیستم گرمایش می رساند. با انجام این کار، نقش غیرمستقیم اما حیاتی در پاکسازی، فیلتر کردن و گرم شدن آب دارد. علاوه بر این، گردش آب را تسهیل می کند، که توزیع یکنواخت مواد شیمیایی را در سراسر آب استخر تضمین می کند و از رشد جلبک ها و باکتری ها جلوگیری می کند و به حذف زباله ها از آب کمک می کنند. با مقایسه پمپ‌ استخر تک سرعته، دو سرعته و متغیر می توانید انتخاب مناسبی برای استخرتان داشته باشید.

مقایسه پمپ‌ استخر تک سرعته، دو سرعته و متغیر

پمپ استخر تک سرعته

پمپ استخر تک سرعته، پمپ استخری کلاسیک و امتحان شده است. اینها سنتی ترین انواع پمپ های استخری هستند. اگرچه انواع مدرن مانند پمپ های دو سرعته و متغیر این روزها به راحتی در دسترس هستند، اما بسیاری از صاحبان استخر، هنوز پمپ های تک سرعته را ترجیح می دهند. این پمپ ها همانطور که از نامشان پیداست فقط با یک سرعت کار می کنند. این یک پمپ نسبتاً ساده و ارزان است. پمپ ها معمولا بر اساس اسب بخار رتبه بندی می شوند. برای استخرهای کوچکتر، می تواناز پمپ هایی با قدرت کمتر از 3 اسب بخار، استخرهای مسکونی، از پمپ هایی در محدوده 3-5 اسب بخار و استخرهای تجاری که بسیار بزرگتر از استخرهای مسکونی هستند و کاربردهای منظم تری دارند می توان از پمپ هایی تا 20 اسب بخار استفاده کرد. مقدار اسب بخار مهم ترین عامل در میزان انرژی مصرفی یک پمپ تک سرعته است. اسب بخار بیشتر نیاز به انرژی بیشتری دارد. از آنجایی که این پمپ ها فقط با یک سرعت کار می کند، گزینه صرفه جویی در انرژی را ندارد.

پمپ های استخری تک سرعته از ارزان ترین انواع پمپ های استخری هستند. با این حال، علیرغم هزینه های اولیه کمتر در مقایسه با پمپ های دیگر، استفاده منظم از این پمپ ها می تواند منجر به افزایش سرسام آور قبض آب و برق شما شود. در بخش تعمیر و نگهداری، پمپ های استخر تک سرعته سودمند هستند زیرا طراحی آنها ساده است که نگهداری آنها را آسان تر می کند. بنابراین، مزایای پمپ های استخری تک سرعته عبارتند از:

  • هزینه اولیه پایین
  • گزینه های مختلف اسب بخار
  • سازگار با استخرهای مسکونی و تجاری
  • نگهداری آسان و مقرون به صرفه

معایب پمپ های استخری تک سرعته عبارتند از:

قبض برق بالا، به خصوص اگر ظرفیت بالاتری برای استخری استفاده شود که به آن نیاز ندارد

پمپ استخر دو سرعته

پمپ استخری دو سرعته در مقایسه با پمپ استخر تک سرعته عملکردی بالاتر دارد. به همان روش کار می کند، اما دو تنظیم دارد: یک گزینه تمام سرعت و یک گزینه نیمه سرعت. گزینه نیم سرعت بازدهی بالاتری را فراهم می کند و در مصرف انرژی و قبوض برق صرفه جویی می کند. این نه تنها یک گزینه مناسب است، بلکه مقرون به صرفه تر است. ترفند پمپ دو سرعته استخر، قانون گردش آهسته و ثابت آب استخر است. با چرخش آهسته آب، اصطحکاک کاهش می یابد و باعث صرفه جویی قابل توجهی در انرژی می شود. نیروی کمتری برای حرکت آب مورد نیاز است. اساساً وقتی دور در دقیقه پمپ استخر خود را 50 درصد کاهش می دهید، بیش از 50 درصد در مصرف انرژی صرفه جویی می کنید. بنابراین، با استفاده از گزینه نیم سرعت می توانید بین 50 تا 75 درصد در هزینه انرژی صرفه جویی کنید!

یکی دیگر از مزایای گزینه نیم سرعت در پمپ های دو سرعته این است که آب را بهتر تمیز می کند. اکثر صاحبان خانه ها به جای اینکه پمپ را با سرعت کامل برای مدت زمان کوتاه تری روشن کنند، پمپ دو سرعته را با نیم سرعت 24/7 اجرا می کنند. آب آهسته تر از طریق فیلتر حرکت می کند و فیلتراسیون بهتری ایجاد می کند. همچنین پمپ در نیم سرعت بسیار کم صداتر است. تنها زمان استفاده از سرعت کامل زمانی است که از آبگرمکن استفاده می کنید که به جریان آب زیاد نیاز دارد یا زمانی که استخر را جارو می کشید.

پمپ استخر با سرعت متغیر

پمپ استخر با سرعت متغیر، گرانترین پمپ برای خرید است، اما صرفه جویی در انرژی معمولاً هزینه اولیه را در یک تا دو سال جبران می کند. یک پمپ با سرعت متغیر به راحتی می تواند مصرف انرژی را تا 90 درصد در مقایسه با پمپ تک سرعته کاهش دهد. این بدان معناست که قبوض برق بسیار کمتر است. به علاوه، برای محیط زیست مناسب تر است. پمپ های استخر با سرعت متغیر دارای پیشرفته ترین تکنولوژی هستند. آنها معمولاً دارای تنظیمات نرخ جریان متفاوتی مانند کم، متوسط ​​و زیاد هستند. تنظیم بالا برای شرایطی که نیاز به فیلتر کردن مواد شیمیایی دارید بهترین است. در ساعات اوج مصرف انرژی، می توانید تنظیم کم را روشن کنید. این پمپ ها به طور قابل توجهی گران تر از پمپ های تک سرعته و دو سرعته هستند. با این حال، در دراز مدت، آنها مقرون به صرفه تر هستند.

یک پمپ با سرعت متغیر را می توانید دقیقاً به دور دقیقی که برای حفظ سرعت حرکت آب خود نیاز دارید تنظیم کنید. علاوه بر این، پمپ های دور متغیر از موتور کارآمدتری استفاده می کنند. پمپ‌های سرعت متغیر از یک موتور آهنربای دائمی استفاده می‌کنند، که بسیار کارآمدتر است و نویز، گرما و لرزش بسیار کمتری ایجاد می کند. از آنجایی که آنها خنک تر کار می کنند و لرزش کمتری دارند، اجزای داخلی پمپ با سرعت متغیر می توانند بسیار بیشتر از پمپ های دیگر دوام بیاورند و به صرفه جویی طولانی مدت کمک کنند. در حالی که فناوری پیشرفته موجود در پمپ های استخری با سرعت متغیر آنها را قدرتمندتر می کند، قطعات و اجزای آن گران هستند، بنابراین تعمیر آنها در مقایسه با پمپ های تک سرعته و دو سرعته زمان بیشتری می برد. در مجموع، مزایای پمپ های استخری با سرعت متغیر عبارتند از:

  • توانایی آنها برای جابجایی بین سرعت های مختلف
  • ویژگی های هوشمند
  • سر و صدای محدود
  • مقرون به صرفه
  • انرژی مصرفی کمتر

معایب این پمپ ها عبارتند از:

  • هزینه های اولیه بالاتر در مقایسه با پمپ های تک سرعته و دو سرعته
  • قطعات و اجزای گران قیمت
  • تعمیر و نگهداری در مقایسه با پمپ های معمولی سخت تر است

مقایسه پمپ‌ استخر تک سرعته، دو سرعته و متغیر

مقایسه پمپ‌ استخر تک سرعته، دو سرعته و متغیر

گردش خوب آب، برای نگهداری صحیح استخر بسیار مهم است، به همین دلیل است که با سرعت متغیر می تواند یکی از بهترین سرمایه گذاری های استخر باشد. گردش آب استخر، مستقیماً به عملکرد پمپ مربوط می باشد. علاوه بر این، هر چه تعداد دفعاتی که آب استخر به گردش در می آید، چند برابر حجم کامل آب موجود در استخر از پمپ عبور می کند و گردش آب بهتر در استخر انجام می شود.

سه نوع پمپ اصلی در فضای استخر وجود دارد، پمپ های تک سرعته، دو سرعته و پمپ های دور متغیر. تفاوت بین این سه در این است که پمپ های دور متغیر به شما امکان می دهند سرعت جریان آب را از طریق سیستم گردش آب تنظیم کنید، پمپ های دو سرعته به شما امکان تنظیم سرعت پمپ در دو حالت زیاد و کم را به شما می دهد، در حالی که پمپ های تک سرعته فقط یک سرعت دارند. معمولاً این تک سرعت با حداکثر سرعت عملکرد پمپ‌های دور متغیر مرتبط است.

در پمپ های دو سرعته، تنظیم سرعت کم برای رفع نیازهای عمومی شنای روزانه برای گردش و کلرزنی استفاده می شود. تنظیمات سرعت بالا هنگام گرم کردن آب، تمیز کردن استخر، امکانات آب یا زمانی که استفاده از استخر، زیاد است، استفاده می شود. پمپ های دو سرعته، از موتورهای القایی مانند پمپ های تک سرعته استفاده می کنند که مقدار زیادی الکتریسیته را برای کارکردن، نیاز دارند. همچنین، در حالی که پمپ های دو سرعته را می توان به سرعت کم تغییر داد، نرخ جریان را نمی توان سفارشی یا تنظیم کرد. تفاوت اصلی آن‌ها در این است که با سرعت بالا و سرعت پایین کار می‌کنند. همچنین قیمت پمپ های دو سرعته کمی بیشتر از پمپ های تک سرعته از نظر هزینه اولیه است. اما اگر به درستی از آن استفاده کنید، می توانید صرفه جویی قابل توجهی در مصرف انرژی داشته باشید.

یک پمپ با سرعت متغیر، صاحب استخر می تواند آب خود را با دبی کمتر برای مدت طولانی تری از روز بدون مصرف انرژی اضافی به گردش درآورد. برای مقایسه پمپ‌ استخر تک سرعته، دو سرعته و متغیر، می توانیم، هزینه انرژی یک پمپ تک سرعته را که 8 ساعت در روز در 3450 دور در دقیقه کار می کند، با یک پمپ با سرعت متغیر که 24 ساعت در روز در 2400 دور در دقیقه کار می کند، مقایسه کنیم. همانطور که می بینید، هزینه انرژی تقریباً یکسان است. با این حال، پمپ با سرعت متغیر آب را، دو برابر بیشتر می چرخاند. به همین دلیل، خرید پمپ های سرعت متغیر باعث کاهش مصرف انرژی می شود.

گردش آب استخر، در تمام طول روز به دلایل زیر، توصیه می شود:

  • به جلوگیری از آب راکد که جلبک ها و باکتری ها دوست دارند در آن رشد کنند کمک می کند.
  • به ترویج فیلتراسیون کمک می کند، که ذرات بزرگی را که باکتری ها و جلبک ها دوست دارند روی آنها رشد کرده و بخورند، حذف می کند.
  • به سیستم بهداشتی اجازه می دهد تا آب را بیشتر تصفیه کند که برای سیستم های UV، ازن و کلرزن ما ضروری است. زیرا می توانید ضدعفونی کننده کمتری را به آب اضافه کنید، که باعث می شود غلظت ضدعفونی کننده پایدارتری در استخر شما ایجاد شود.

اگرچه پمپ‌های تک سرعته کمی ارزان‌تر در مقایسه با پمپ‌ استخر تک سرعته، دو سرعته و متغیر، هستند، اما مزایای گردش آب، فیلتراسیون طولانی مدت و زمان‌های طولانی نظافت، نگهداری استخر شما را آسان‌تر می‌کند. علاوه بر این، صرفه جویی در انرژی که یک پمپ دور متغیر در یک پمپ تک سرعت ارائه می دهد، تفاوت قیمت اولیه را در طی چندین سال پرداخت می کند.

چگونه پمپ استخر مناسب را خریداری کنیم؟

وقتی نوبت به آن می رسد، نوع پمپ استخری که دریافت می کنید با توجه به توانایی یا تمایل شما برای صرف هزینه های اولیه برای پس انداز طولانی مدت تعیین می شود. میزان صرفه جویی و زمان پرداخت برای پمپ های مختلف نیز به عواملی مانند میزان استفاده از استخر و هزینه برق در محل شما بستگی دارد. در مکان هایی با هزینه های برق بالا، زمان پرداخت پمپ های گران تر استخر کوتاه تر خواهد بود. اگر از استخر خود برای فصل طولانی تر یا در تمام طول سال استفاده می کنید، دوره پرداخت کوتاه تری نیز خواهید داشت. در مکان‌هایی که هزینه‌های انرژی کم و فصل‌های کوتاه شنا دارند، صرفه‌جویی کمتری خواهد داشت و جبران هزینه‌های اضافی پمپ‌های گران‌تر زمان بیشتری می‌برد.

در آب و هوایی که استخرها بیشتر در ماه‌های گرم‌تر استفاده می‌شوند، مانند اینجا در گرجستان، زمان بازده پمپ دو سرعته به طور متوسط ​​حدود 12 ماه است. برای یک پمپ با سرعت متغیر، ممکن است ۲۴ ماه طول بکشد تا پس‌اندازی برابر با هزینه اضافی پمپ استخر جمع شود. با این حال، هنگامی که تفاوت قیمت را جبران کردید، پس انداز ادامه می یابد و می تواند چشمگیر باشد. بنابراین، اگر توانایی مالی دارید، نصب یک پمپ گران‌تر قطعا در درازمدت باعث صرفه‌جویی در هزینه‌تان می‌شود.

باتلر استخر می تواند به شما در نصب هر پمپ یا جایگزینی پمپ موجود کمک کند. ما همچنین برای تمیز کردن، تعمیرات و مشاوره آماده هستیم. اگر در مورد اینکه کدام پمپ استخر برای شما بهتر است سؤالی دارید، با ما تماس بگیرید و ما خوشحال خواهیم شد که به شما کمک کنیم!

مقایسه پمپ‌ استخر تک سرعته، دو سرعته و متغیر

نتیجه

تمام شباهت ها و تفاوت های بین انواع مختلف پمپ های استخر و مقایسه پمپ‌ استخر تک سرعته، دو سرعته و متغیر، توضیح داده شده است. اگر مدرن‌ترین فناوری را می‌خواهید، شکی در آن نیست که باید از پمپ‌های استخری با سرعت متغیر استفاده کنید. با این حال، اگر بودجه کمی دارید، بهتر است از پمپ های تک سرعته و دو سرعته استفاده کنید. نکته اصلی این است که استخر شما به پمپ استخر نیاز دارد. بنابراین، اگر هنوز روی آن سرمایه گذاری نکرده اید، وقت آن رسیده است که این کار را انجام دهید. تبا فروشگاه اینترنتی تجهیزات استخر پولاب تجهیز در ارتباط باشید، تا بهترین پمپ های استخر را برای استخرتان خریداری نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *