مقالات

نحوه نصب اسکیمر استخر

نحوه نصب اسکیمر استخر

نحوه نصب اسکیمر استخر، صرف نظر از اینکه استخر بتنی است یا استخر وینیلی، کار دشواری است و نیاز به یک شخص ماهر دارد. برای نصب اسکیمر استخر، در استخرهای بتونی نیازی به تغییر بدنه و دیواره های استخر نیست و در استخرهایی با آستر وینیلی، نیاز به نصب اسکیمر دارد، باید آستر وینیلی را تعویض کنید. به همین دلیل است که بررسی استخرهای وینیل از نظر نشتی و پارگی در زمان نصب اسکیمر و آستر وینیلی جدید بسیار مهم است. در استخرهای بتنی، اسکیمر به دیواره استخر نصب می شود و در یک استخر با آستر وینیل، اسکیمر معمولاً در مجاورت استخر قرار می گیرد Tاما در استخرهای بتنی معمولاً نصب اسکیمر، به آسانی نیست.

نحوه نصب اسکیمر استخر

علاوه بر نصب خود بدنه کفگیر، اسکیمرهای بتنی و وینیل استخر دارای پورت های اتصال در قسمت پایین هستند که باید به خطوط لوله کشی استخر شما متصل شوند. این اتصالات به همان اندازه که از نظر اتصالات لوله کشی استخر پیچیده هستند، به طوری که شما اغلب آن را کور انجام می دهید و ارتفاع کفگیر باید مناسب باشد تا با جهت گیری صحیح روی دیواره استخر هماهنگ شود. کفگیر همان چیزی است که سطح آب استخر شما را تنظیم می کند، بنابراین قرار گرفتن آن خیلی بالا یا خیلی کم مشکل ساز است.

اسکیمر استخر وینیل، باید به بخش قالبی دیوار استخر متصل شود. این بدان معنی است که اتصالات لوله کشی پس از نصب کفگیر روی دیوار انجام می شود. در حالی که می‌توانید ابتدا لوله‌کشی را وصل کنید، باید کاملاً مطمئن باشید که کفگیر دقیقاً 100٪ با سوراخ بریده شده در دیواره استخر مطابقت دارد، به طوری که همه پیچ‌ها با سوراخ‌ها هماهنگ می‌شوند.

اسکیمر استخر بتنی، ابتدا به خطوط لوله کشی متصل می شود زیرا هیچ راهی برای محکم کردن کامل کفگیر روی دیوار قبل از اتصال لوله کشی وجود ندارد. بر خلاف کفگیر استخری وینیل، کفگیر استخر بتنی از نظر جهت گیری بازی بسیار کمی دارد. در حالت ایده‌آل، می‌خواهید قسمت پایین گلوی کفگیر کاملاً با گلوی کاشی موجود در استخر مطابقت داشته باشد، اما این 100٪ ضروری نیست. از آنجایی که کفگیر از همه طرف در بتن محصور می شود، شما همچنان می توانید نقطه اتصال بدون نشتی داشته باشید، حتی اگر کفگیر در مقایسه با دیواره استخر کمی کج باشد.

هنگامی که قصد دارید اسکیمر قدیمی را در استخرهای بتنی بردارید، به چگونگی اتصالات لوله کشی توجه کنید، تا زمانی که اسکیمر جدید را به دیوار استخر متصل می کنید، اتصالات لوله کشی را به درستی انجام دهید و برای دیواره های استخر بتنی بتن جدید بریزید. اگر این مرحله را اشتباه انجام دهید، مطمئناً یک روز اسکیمر جدید شما نیز باید تعویض شود.

نحوه نصب اسکیمر در استخر بتنی

نحوه نصب اسکیمر استخر، در استخر بتنی از همه طرف در بتن محصور شده است تا به تصفیه استخر کمک کند. بدون این بتن، زمین اطراف استخر جابه جا می شود، حرکت می کند و به مرور زمان می نشیند و کفگیر را با خود می برد. به منظور جایگزینی کفگیر در استخر خود باید زمین را در اطراف ناحیه کفگیر باز کنید (عرشه را برش دهید) و بتن را از همه طرف حفر کنید و در معرض دید قرار دهید. هنگامی که جعبه کفگیر را در معرض دید قرار دادید، می توانید فرآیند طولانی جدا کردن (چکش زدن) جعبه کفگیر را شروع کنید. این کار به تلاش قابل توجهی و ساعت ها جک زدن نیاز دارد. متأسفانه شما نمی توانید تنها با بزرگترین چکش که می توانید پیدا کنید به جعبه کفگیر حمله کنید – گاهی اوقات به یک لمس ظریف نیاز دارید تا از آسیب بیشتر به دیواره استخر، کاشی های اطراف دهانه کفگیر یا سطح بالای آن جلوگیری کنید. دهان کفگیر است. اگر به هر یک از این قسمت‌ها آسیب بزنید، کار تعمیر حتی بزرگ‌تری روی دستان خود خواهید داشت.

هنگامی که موفق به حذف کفگیر قدیمی شدید، خطوط لوله کشی زیر کفگیر را تا حد امکان در معرض دید قرار دهید تا اتصالات جدید برای خود آسان تر شود. مطمئن شوید که روی لوله‌های کفگیرتان پارچه‌ها یا کلاهک‌ها قرار دهید، و همیشه در لوله‌های کفگیرتان بریده شده قرار دهید تا از ریختن زباله‌ها به داخل خطوط و مسدود شدن لوله‌ها جلوگیری کنید. شما باید به طور موقت کفگیر را در جهت نهایی درست نگه دارید تا بتوانید لوله های زیر آن را اندازه گیری کنید.

برای بهترین تناسب ممکن این در اکثر استخرها مشکل خواهد بود. بدتر از همه، این کار به گونه ای دشوار خواهد بود که برای نصب شما منحصر به فرد است و چیزی نیست که بتوانید به راحتی توصیه های کلی برای چگونگی انجام آن ارائه دهید. در بیشتر موارد راه حل این است که لوله ها را پایین تر حفر کنید و لوله ها را بیشتر در معرض دید قرار دهید، به طوری که می توانید یک یا دو اتصال را اضافه کنید که به پورت های کفگیر شما وصل می شود و همچنین کفگیر را در ارتفاع درست نهایی قرار می دهد.

اسکیمر استخر بتنی، از سیم کش مکانیکی استفاده کنید تا اسکیمر را در محل خود نگه دارید. سوراخ کردن و نصب پیچ ها و لنگرهای بتنی روی دیوار استخر به شما کمک می کند تا سیم را به آن ببندید و آن را محکم در جای خود نگه دارید. برای اینکه جعبه اسکیمر بتنی جدید شما به دیوار استخر متصل شود، باید رولپلاک های میلگرد را در دیواره استخر نصب کنید. باید سوراخ هایی را با زاویه کمی رو به پایین در دیواره استخر دریل کنید و میلگردهای 10 میلی متری را درون این سوراخ ها قرار دهید.

میلگرد باید با اپوکسی یا یک محصول دوغاب بدون انقباض محکم شود. اپوکسی بسیار خوب عمل می کند به شرطی که سوراخ هایی که دریل کرده اید منفجر شده باشد و عاری از گرد و غبار یا رطوبت باشد. همچنین می توانید چند رشته سیم را در سوراخ ها قرار دهید و از یک چکش برای فرو کردن میلگرد در سوراخ ها استفاده کنید. این کمک می کند که میله ها به خوبی و ایمن نگه داشته شوند تا زمانی که اپوکسی فرصت گیرش را پیدا کند.

پس از نصب اسکیمر استخر، باید میلگرد بیشتری اضافه کنید و یک قفس در اطراف اسکیمر بسازید. مکان هایی که یک تکه میلگرد را به قطعه دیگر وصل می کنید باید همپوشانی قابل توجهی داشته باشند، حداقل بیش از 6 اینچ و باید با سیم مکانیکی گره خورده باشند. هنگامی که یک قفس میلگرد در اطراف کفگیر جدید ایجاد کردید و رولپلاک های میلگرد خود را به طور ایمن محکم کردید. در دیوار استخر می‌توانید فرآیند ساخت قالب بتنی را در اطراف کفگیر شروع کنید. اسکیمر جدید باید حداقل در بالای خط آب استخر قرار گیرد تا از نشت اسکیمر جدید جلوگیری شود.

نحوه نصب اسکیمر استخر وینیلی

نصب کفگیر استخر وینیل کار بسیار آسان تری نسبت به نصب کفگیر استخر بتنی است. ترفند نحوه نصب کفگیر استخر وینیل این است که کفگیر را از همه طرف بیرون آورده و در معرض دید قرار دهید و واقعاً به خودتان فضای زیادی برای کار بدهید. همین امر در مورد اتصالات لوله زیر کفگیر نیز صدق می کند – بیشتر عمیق حفر کنید و لوله ها را تا حد امکان در معرض دید قرار دهید تا اتصال مجدد با کفگیر جدید بسیار آسان تر شود.

با استخر آستری وینیل بسیار مهم است که کفگیر خود را با همان اندازه، شکل و مدل کفگیر جایگزین کنید. اگر می خواهید از یک برند یا یک اندازه کفگیر به دیگری تغییر دهید، کار جایگزینی کمی بزرگتر و فنی تر شده است. در حالت ایده‌آل، می‌خواهید کفگیر خود را با یک مدل یکسان جایگزین کنید، به طوری که تمام سوراخ‌ها کاملاً در یک راستا قرار گیرند و شما به سادگی سوراخ قدیمی را بردارید و جدید را روی آن قرار دهید. استثنا در این مورد در صورتی است که آسیب جدی به دیواره استخر در اطراف کفگیر وارد شده باشد. این امر زمانی رایج است که نشتی های طولانی مدت وجود داشته باشد. شما باید یک دیوار مطمئن و ثابت داشته باشید که کفگیر جدید را با آن وصل کنید. در این مورد، خرید یک کفگیر بزرگتر و بریدن دیوار به تناسب کفگیر جدید غیر معمول نیست.

تنظیم درب اسکیمر و تمیز کردن آن

کاشی کاری دهانه اسکیمر، تنها چیزی است که برای نصب کفگیر باقی می ماند. اگر مجبور بودید عرشه استخر را دوباره بریزید تا کفگیر ظاهر شود، یا اگر سنگ های به هم پیوسته در اطراف استخر خود دارید، سنگ ها را دوباره تنظیم کنید. ناحیه ای که کفگیر با دیواره استخر برخورد می کند (منطقه ای که برای جلوگیری از سرریز شدن بتن پر کرده اید / نوار چسب زده اید) پس از تعویض کفگیر، نقطه نشتی بالقوه خواهد بود. هنگامی که بتن کفگیر شما کاملاً سفت شد، از یک محصول سیمانی هیدرولیک برای تکمیل این قسمت استفاده کنید. این سیمان هیدرولیک به شدت اصلاح شده است تا به هر سطحی بچسبد. همچنین کمی منبسط می شود، زیرا خشک می شود تا آب بند ایجاد کند. این یک انتخاب عالی برای اتمام نصب کفگیر شما در جایی است که دیواره استخر با دهانه کفگیر جدید ملاقات می کند. سعی کنید تا حد ممکن مقدار کمی از آن را در استخر خود بریزید زیرا حتی در زیر آب نیز درمان می شود و به کف استخر می چسبد.

دیواره اسکیمر استخر تعمیر شده و زنگ زده استخر اگر متوجه شدید که دیواره استخر شما در تحوه نصب اسکیمر استخر جدید خیلی پوسیده است، باید تعمیری انجام دهید که شامل پرچ کردن یک قطعه فولاد گالوانیزه جدید روی دهانه کفگیر قدیمی است. قطعه جدید نیاز به برش سوراخ و محل پیچ از قبل دارد که دقیقاً شبیه قطعه قدیمی باشد. این چیزی نیست که صاحب استخر معمولی قادر به انجام آن باشد، اما غیرممکن نیست اگر شما چاره دیگری برای امتحان نداشته باشید.

معمولاً چهار پیچ وجود دارد که کفگیر را روی دیواره استخر نگه می دارد و همچنین 8 تا 12 پیچ وجود دارد که صفحه رویی را نگه می دارد. همانطور که در این تصاویر نشان داده شده است، باید هر دوی این سوراخ ها را برای قطعه فولادی جدید دریل کنید تا بتوانید به صورت صاف روی دیوار موجود بچسبانید.

اگر اتصالات پلی استایل قدیمی دارید که از گیره های فولادی ضد زنگ استفاده می کنند، باید سعی کنید اتصالات پی وی سی را انتخاب کرده و در جای خود بچسبانید. برای تغییر از پلی به PVC، باید از آداپتور خاردار داخلی مانند تصویری که در اینجا نشان داده شده است استفاده کنید. کافی است لوله پلی قدیمی را کمی با تفنگ حرارتی گرم کنید تا انعطاف پذیرتر شود و سپس این اتصال را وارد کنید. دو گیره فولادی ضد زنگ را که در جهت مخالف هستند اضافه کنید تا این اتصال را به لوله قدیمی محکم کنید.

اکنون که به اتصالات PVC تغییر داده اید، می توانید به راحتی به یک کفگیر جدید متصل شوید. با بتونه کاری و چسباندن یک لوله یا اتصال به کفگیر شروع کنید و به سمت پایین به سمت لوله های موجود بسازید. هر اتصال باید به خوبی انجام شود تا از نشت جلوگیری شود، بنابراین وقت خود را صرف کرده و با دقت کار کنید. برای این اتصالات در درجه اول از زانوهای 90 درجه استفاده کنید و از کوپلینگ های پی وی سی لغزنده استفاده کنید. برای اطلاعات بیشتر در مورد اتصالات استخر، چسب و پرایمر پی وی سی می توانید نکات نصب تجهیزات استخر را بخوانید که اطلاعاتی در مورد همه این موضوعات دارد.

جهت گیری واشر اسکیمر استخر

محل قرار دادن واشرها هنگام نصب یک اسکیمر استخر جدید ممکن است گیج کننده باشد. برخی از کفگیرها به 2 واشر نیاز دارند، اما اکثر آنها در مجموع به 3 واشر نیاز دارند. یکی بین کفگیر و دیواره استخر، یکی بین دیواره استخر و آستر وینیل و سپس یک واشر نهایی سوم که روی آستر وینیل و زیر صفحه جدید در حال نصب نصب شده است.

وقتی بسیاری از تولیدکنندگان اسکیمر از واشرهای لاستیکی پروانه ای استفاده می کنند که در هر دو طرف دیواره استخر (بین کفگیر و دیوار و همچنین بین دیوار و آستر) قرار می گیرند، گیج کننده تر می شود. اگر خودتان این کار را انجام می دهید و می خواهید از مشکلات احتمالی در نصب جلوگیری کنید، واشرهای چوب پنبه ای استاندارد یا حتی واشرهای لاستیکی استاندارد را انتخاب کنید قبل از اتصال خطوط لوله کشی در قسمت پایین، باید به طور ایمن روی دیواره استخر نصب شود بر روی دیوار استخر، یک پلت فرم پایدار برای ساختن به سمت بیرون خواهید داشت.

هنگامی که اتصالات لوله کشی را انجام دادید و اسکیمر را به دیوار وصل کردید، تمام است. بر خلاف اسکیمر استخر بتنی که باید با بتن به دیوار استخر متصل شود، می‌توانید به سادگی منطقه جدید اسکیمر خود را با خاک پر کنید. برای جلوگیری از فرورفتن در این ناحیه در آینده، از آب برای فشرده کردن مواد پر شده استفاده کنید.

سپس آستر جدید نصب می شود و سپس واشر دیگری به همراه صفحه رویی نصب می شود. این سری از واشرها نحوه جلوگیری از نشتی در کفگیر ات و هر گونه پیچ روی کفگیر که به طور کامل سفت نشود مطمئنا از نشت دیگری استفاده کنید معمولاً این روشی است که کفگیرها از کار می‌افتند و نیاز به تعویض دارند – در وهله اول به درستی نصب نمی‌شوند و از روزی که نصب می‌شوند نشت می‌کنند. نتایج حاصل از این نوع نشت می تواند نسبتاً فاجعه آمیز باشد.

اگر یک استخر روی زمین یا یک اسکیمر ساده وینیل دارید، جایگزینی آن چندان سخت نیست. این کار تنها زمانی از نظر فنی دشوارتر می‌شود که نقص‌هایی مانند زنگ زدگی، اسکیمر با اندازه‌های متفاوت، یا پیچ‌هایی داشته باشید که قسمت‌های آن از بین رفته باشد – در غیر این صورت، تعویض اسکیمر وینیل می‌تواند تنها در چند ساعت انجام شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *