مقالات

نکات کلیدی در نگهداری و تعویض فیلتر استخر

نکات کلیدی در نگهداری و تعویض فیلتر استخر

نکات کلیدی در نگهداری و تعویض فیلتر استخر، برای داشتن یک استخر ایده آل برای شنا ضروری است. در واقع حفظ آب کریستالی در استخر شما به چیزی بیش از تمیز کردن منظم و تعادل شیمیایی نیاز دارد. یکی از جنبه های مهم نگهداری استخر، مراقبت از فیلتر استخر است. شفاف نگه داشتن آب استخر مستلزم نگهداری و تعویض فیلتر استخر، مهمترین بخش تجهیزات استخر می باشد.

استخر شنا مکانی عالی برای استراحت پس از یک روز طولانی است، مگر اینکه، استخر شنا کثیف باشد. یک استخر شنای کثیف نه تنها جذاب نیست، بلکه زشت نیز می باشد. همچنین می تواند بستر مناسبی برای بیماری باشد. فیلتر استخر شما یک بخش حیاتی در تمیز نگه داشتن استخر شما است و برای عملکرد موثر نیاز به نگهداری منظم و در صورت نیاز تعویض دارد.

الزامات نگهداری استخر

نگهداری استخر بخش مهمی از وظایف صاحبان استخر است. یک استخر شنا از چهار عنصر اصلی تشکیل شده است که نیاز به نگهداری دارند. این موارد عبارتند از:

  •  آب استخر: با تمیز نگه داشتن آب استخر، از سلامت افرادی که از استخر استفاده می کنند محافظت می کنید، ظاهر استخر را حفظ می کنید و از آسیب به سایر قسمت های استخر جلوگیری می کنید.
  • فضای داخلی استخر: یکی دیگر از عناصر مهم برای نگهداری استخر، فضای داخلی است. از آنجایی که به طور مداوم با آب و هر چیز دیگری در استخر شما در تماس است، می تواند تاثیر زیادی بر وضعیت استخر شما داشته باشد. نگهداری مناسب می تواند آن را در شرایط خوب و پاک از جلبک ها، کپک ها و زباله ها نگه دارد.
  • سیستم تصفیه آب استخر: فیلتر استخر آب شما را تمیز نگه می دارد. سه نوع فیلتر وجود دارد: فیلتر شنی، فیلتر کارتریج و D.E.
  • استخر اسکیمر یا سرریز: یک اسکیمر آب را به سمت فیلتر استخر می کشد در حالی که سرریز، آب تازه تمیز شده را به داخل استخر باز می گرداند.

نکات کلیدی در نگهداری و تعویض فیلتر استخر

روال نگهداری استخر

با در دست داشتن ابزار و تجهیزات مناسب، آماده تعمیر و نگهداری فیلتر استخر هستید. در بخش‌های بعدی، یک روال تعمیر و نگهداری جامع، برای هر نوع فیلتر، عیب‌یابی مشکلات رایج فیلتر و نکاتی برای افزایش طول عمر فیلترتان را بررسی می‌کنیم، که همگی برای صاحبان استخر طراحی شده‌اند. اکنون که ابزار و تجهیزات لازم را در اختیار دارید، وقت آن است که یک روال تعمیر و نگهداری منظم برای فیلتر استخر خود ایجاد کنید و نکات کلیدی در نگهداری و تعویض فیلتر استخر را رعایت کنید.

وظایف تعمیر و نگهداری هفتگی و ماهانه

  • تمیز کردن سبد اسکیمر: روال خود را با حذف زباله از سبد کفگیر شروع کنید. این کار از ورود اجسام بزرگتر به فیلتر جلوگیری می کند و عمر آن را افزایش می دهد.
  • بررسی شیمی آب: از کیت تست آب خود برای نظارت بر pH، کلر و سایر سطوح شیمیایی استفاده کنید. اطمینان حاصل کنید که آنها در محدوده توصیه شده هستند، همانطور که توسط مقامات استرالیا مشخص شده است.
  • بازرسی سیستم پمپ و فیلتر: پمپ و سیستم فیلتر را برای هر گونه مشکل قابل مشاهده بررسی کنید. به دنبال نشتی، اتصالات شل یا صداهای غیر معمول باشید. برای جلوگیری از آسیب بیشتر، هر گونه مشکل را سریعا برطرف کنید.

وظایف تعمیر و نگهداری فصلی

  • شستشوی معکوس (برای فیلترهای شنی): اگر فیلتر شنی دارید، شستشوی معکوس دوره ای ضروری است. دستورالعمل های سازنده و مقررات محلی را برای دفع مناسب آب شستشوی معکوس دنبال کنید.
  • تمیز کردن یا تعویض فیلتر کارتریج: برای فیلترهای کارتریج، در صورت نیاز کارتریج ها را تمیز کنید. اگر نشانه‌های ساییدگی یا آسیب دیدگی نشان دادند، آن‌ها را با کارتریج‌های جدید و سازگار جایگزین کنید.
  • شارژ مجدد فیلترهای DE (در صورت وجود): اگر از فیلتر DE استفاده می کنید، شست و شوی بکواش زده و خاک دیاتومه را در هر بار استفاده شارژ کنید.

نکات کلیدی در نگهداری و تعویض فیلتر استخر

جذابیت تابستان عمیقاً با استخرهای درخشان و اسپاهای درخشان پیوند خورده است، اما دستیابی و حفظ چنین زیبایی شناسی به آسانی فرو رفتن در آب نیست. نگهداری صحیح استخر کلیدی برای تمیز نگه داشتن آب، ایمن و جذاب است. بی توجهی به مراقبت از استخر می تواند منجر به طیف وسیعی از مسائل، از هجوم جلبک ها گرفته تا اختلال در عملکرد تجهیزات و حتی خطرات سلامتی شود.

فیلترهای شنی

فیلترهای شنی یکی از محبوب ترین انتخاب ها برای صاحبان استخر است. آنها با به دام انداختن زباله ها و ناخالصی ها در بستر شنی فیلتر کار می کنند. فیلترهای شنی به دلیل دوام و مقرون به صرفه بودن شناخته شده اند. با این حال، آنها برای حفظ کارایی نیاز به شستشوی معکوس دوره ای دارند و ماسه ممکن است هر چند سال یکبار نیاز به تعویض داشته باشد فیلترهای شنی به دلیل دوام و مقرون به صرفه بودن، انتخاب محبوبی در بین دارندگان استخر است. تمیز کردن فیلتر شنی شامل مراحل زیر است:

  • خاموش کردن و اقدامات احتیاطی ایمنی

قبل از شروع، پمپ استخر را خاموش کنید و مطمئن شوید که منبع تغذیه قطع شده است. همیشه هنگام کار با تجهیزات استخر از وسایل ایمنی مناسب از جمله دستکش و عینک استفاده کنید.

  • فرآیند شستشوی معکوس

دسته دریچه چند پورت فیلتر را به سمت پایین فشار دهید و آن را به موقعیت «Backwash» بچرخانید.
پمپ را دوباره روشن کنید و بگذارید چند دقیقه کار کند یا تا زمانی که آب در شیشه دید شفاف به نظر برسد.
پمپ را خاموش کنید و شیر را در وضعیت “شستشو” قرار دهید.
پمپ را دوباره روشن کنید و حدود 30 ثانیه آن را روشن کنید.
پمپ را خاموش کنید و شیر را به موقعیت “فیلتر” برگردانید.

  • شستشوی فیلتر

پس از شستشوی معکوس، پمپ را در موقعیت «فیلتر» قرار دهید تا بستر شن و ماسه ته نشین شود. گیج فشار را به طور مرتب چک کنید. وقتی 8 تا 10 psi بیشتر از فشار تمیز می شود، زمان شستشوی معکوس بعدی فرا می رسد.

فیلترهای کارتریج

فیلترهای کارتریج از یک کارتریج پارچه ای چین دار برای به دام انداختن آلاینده ها از آب استفاده می کنند. آنها فیلتراسیون عالی را ارائه می دهند و در مقایسه با فیلترهای شنی به نگهداری کمتری نیاز دارند. فیلترهای کارتریج برای استخرهای کوچکتر و کسانی که به دنبال گزینه های کم مصرف هستند مناسب هستند. فیلترهای کارتریج به دلیل کارایی و خواص صرفه جویی در مصرف آب مورد قدردانی قرار می گیرند. تمیز کردن فیلتر کارتریج شامل چندین مرحله است:

  • حذف و جداسازی فیلتر

پمپ استخر را خاموش کنید و منبع برق را جدا کنید.
دریچه تخلیه هوای فیلتر را باز کنید تا هرگونه فشار ایجاد شده آزاد شود.
گیره یا مکانیسم قفلی که درب فیلتر را محکم می کند را بردارید.
درب را با دقت بلند کرده و کارتریج (ها) را بردارید.

  • تمیز کردن کارتریج ها

از یک شلنگ با نازل فشار بالا برای پاشیدن زباله ها و کثیفی ها از کارتریج (ها) استفاده کنید. اطمینان حاصل کنید که از بالا به پایین بشویید تا از فشار دادن بیشتر زباله ها به چین ها جلوگیری کنید.
برای تمیز کردن عمیق تر، کارتریج ها را طبق دستورالعمل محصول در محلول آب و محلول تمیز کننده فیلتر استخر خیس کنید. این به تجزیه روغن ها و ذرات سرسخت کمک می کند.
کارتریج ها را دوباره بشویید تا باقیمانده محلول تمیز کننده پاک شود.

  • مونتاژ مجدد و نصب مجدد

هنگامی که کارتریج ها تمیز و خشک شدند، فیلتر را به ترتیب معکوس جداسازی مونتاژ کنید.
درب فیلتر را با گیره یا مکانیسم قفل محکم کنید.
دریچه تخلیه هوا را باز کنید.
پمپ را روشن کنید و هرگونه نشتی یا بی نظمی در عملکرد فیلتر را بررسی کنید.

فیلترهای زمین دیاتومه (DE)

فیلترهای DE به دلیل قابلیت فیلتراسیون استثنایی خود شناخته شده اند. آنها از پودر خاک دیاتومه، یک ماده طبیعی، به عنوان رسانه فیلتر استفاده می کنند. فیلترهای DE بهترین سطح فیلتراسیون را ارائه می دهند و از شفافیت آب اطمینان می دهند. با این حال، آنها نیاز به روش های تعمیر و نگهداری پیچیده تری دارند، از جمله شارژ مجدد پودر DE، که برای عملکرد بهینه آنها ضروری است. فیلترهای DE فیلتراسیون استثنایی را ارائه می دهند و نیاز به تعمیر و نگهداری پیچیده تری دارند:

  • خاموش کردن و اقدامات احتیاطی ایمنی

پمپ استخر را خاموش کنید و منبع برق را جدا کنید.
دریچه تخلیه هوای فیلتر را باز کنید تا هرگونه فشار ایجاد شده آزاد شود.
اطمینان حاصل کنید که تجهیزات ایمنی لازم را پوشیده اید.

  • حذف مجموعه شبکه

گیره یا مکانیسم قفلی که درب فیلتر را محکم می کند، شل کنید.
درب را با دقت بلند کرده و مجموعه شبکه را بردارید. جهت مونتاژ مجدد شبکه ها را مورد توجه قرار دهید.

  • تمیز کردن شبکه ها

توری ها را به طور کامل با شلنگ بشویید تا کثیفی ها و زباله های سست از بین بروند.
برای تمیز کردن کامل تر، شبکه ها را در محلول آب و یک محصول تمیزکننده فیلتر DE طبق دستورالعمل سازنده خیس کنید.
توری ها را دوباره بشویید تا باقیمانده محلول تمیز کننده پاک شود.

  • شارژ مجدد با پودر DE (در صورت نیاز)

اگر فیلتر DE شما نیاز به شارژ مجدد دارد، مقدار مناسب پودر خاک دیاتومه را از طریق کفگیر یا یک فیدر فیلتر اختصاصی DE به فیلتر اضافه کنید.
حتما از پودر DE مورد تایید برای استفاده در استخر استرالیا استفاده کنید و از قوانین محلی پیروی کنید.

  • مونتاژ مجدد و نصب مجدد

مجموعه شبکه تمیز شده یا شارژ شده را با احتیاط دوباره داخل فیلتر قرار دهید.
درب فیلتر را با گیره یا مکانیسم قفل محکم کنید.
دریچه تخلیه هوا را باز کنید.
پمپ را روشن کنید و هرگونه نشتی یا بی نظمی در عملکرد فیلتر را بررسی کنید.

"</p

در نتیجه

نکات کلیدی در نگهداری و تعویض فیلتر استخر، که در بالا بیان شد، یکی از مراحلی است که بر کیفیت آب استخر تاثیر می گذارد و آب استخر را تصفیه و فیلتر می کند. حتی با نگهداری منظم، مشکلات فیلتر استخر ممکن است ایجاد شود. باور کنید یا نه، یکی از اساسی ترین مراحل در نگهداری استخر با آماده سازی درست شروع می شود. باز کردن صحیح استخر برای تابستان شامل چندین روش دقیق است که چارچوبی را برای لذت بردن از استخر بدون دردسر تنظیم می کند. مرکز اصلی این فرآیند، بازرسی، تمیز کردن و ارتقای احتمالی سیستم فیلتر استخر شما است.

فروشگاه اینترنتی تجهیزات استخر پولاب تجهیز ، عرضه کننده تجهیزات استخر ، سونا و جکوزی در انواع برندها و قیمت ها می باشد.  در پول آب تجهیز، ما درک می کنیم، تهیه و خرید انواع محصولات و لوازم استخر مناسب برای نیازهای خاص شما تا چه اندازه مهم می باشد. به همین دلیل است که ما طیف گسترده ای از تجهیزات را با بهترین کیفیت و مناسب ترین قیمت عرضه می کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *