مقالات

چگونه رطوبت‌گیر می‌تواند طول عمر استخر و تجهیزات را افزایش دهد؟

چگونه رطوبت‌گیر می‌تواند طول عمر استخر و تجهیزات را افزایش دهد؟

چگونه رطوبت‌گیر می‌تواند طول عمر استخر و تجهیزات را افزایش دهد؟ واقعیت این است که اگر یک استخر سرپوشیده ابزاری برای از بین بردن رطوبت اضافی نداشته باشد، استفاده از فضا عملا غیرقابل تحمل خواهد بود.  محیط استخر بر اساس شرایط دمایی و رطوبت خارجی در طول سال متفاوت است. دمای بیرونی بر اتلاف/به دست آوردن حرارت داخلی تأثیر می گذارد، اما معمولاً منجر به نیاز به انرژی بیشتر برای حفظ آسایش سرنشین می شود. همین امر سبب شده است تا در استخرها و محیط های سرپوشیده استفاده از رطوبت گیر استخر، مورد توجه قرار بگیرید.

چشم انداز استفاده از رطوبت گیر در استخرهای سرپوشیده

با ساخت استخر سرپوشیده در هتل، استخر های آبگرم، مجتمع های تجاری و غیره، وجود رطوبت امری اجتناب ناپذیر خواهد بود. رطوبت زدایی استخر سرپوشیده ارتباط مستقیمی با سلامت و ایمنی شناگران دارد. برای تصفیه رطوبت هوا، استفاده از رطوبت گیر استخر، می تواند رطوبت محیط را تا درصد بالایی کاهش دهد.

در سال‌های اخیر، توجه به این موضوع که، سیستم کنترل مستقل دما و رطوبت باید مصرف انرژی را کاهش دهد، محیط داخلی را بهبود بخشد و با ساختار انرژی جدید مطابقت داشته باشد، باعث شده است که رطوبت گیرها بیشتر در مکان های شنای سرپوشیده استفاده می شود. هایواتر یک تولید کننده رطوبت گیر حرفه ای است که می تواند رطوبت گیرهایی با توجه به نیاز و فضای شما ارائه دهد.

رطوبت گیر استخر در استخرهای سرپوشیده عملکرد و اثرات بسیار قدرتمندی دارد. از انرژی گرمایی گرفته شده توسط تبخیر برای حل جامع عملکردهای رطوبت زدایی، گرمایش استخر و گرمایش محیط، کاهش مصرف انرژی و صرفه جویی در هزینه های عملیاتی استفاده می کند. با مزایای راندمان بالا، صرفه جویی در انرژی و حفاظت از محیط زیست، رطوبت گیر می توانند دما و رطوبت مناسبی را برای استخر سرپوشیده فراهم کنند. به این ترتیب، اثر تهویه استخر، مکانی راحت و امن را برای استخر شنای سرپوشیده فراهم می کند.

چگونه رطوبت‌گیر می‌تواند طول عمر استخر و تجهیزات را افزایش دهد؟

با بهبود کیفیت زندگی، بسیاری از مردم استخرهای سرپوشیده را برای تسکین گرمای تابستان انتخاب می کنند. در عین حال مردم توجه بیشتری به کیفیت هوا و آب داخل استخرها دارند. به طور کلی، دمای استخر سرپوشیده ترموستاتیک 22-26 ℃، دمای استخر کودکان 24-29 ℃ و دمای استخر والدین و کودک 30-34 ℃ است. هر چه دمای آب بیشتر باشد، تبخیر سطح آب بیشتر می شود و رطوبت داخل بیشتر می شود. هوای با رطوبت بالا نه تنها بر سلامت انسان تأثیر می گذارد بلکه به تجهیزات نیز آسیب می رساند.

چگونه رطوبت‌گیر می‌تواند طول عمر استخر و تجهیزات را افزایش دهد؟ اکثر تجهیزات استخر در اکثر مواقع برای آب و هوای استخر به گرما نیاز دارند تا شرایط معمولی دمای آب 82 درجه فارنهایت، دمای هوا 84 درجه فارنهایت و 50٪ تا 60٪ RH را حفظ کنند. مصرف انرژی تابعی از متغیرهای لازم برای جلب رضایت ساکنین و محافظت از تاسیسات است و این می تواند منجر به هزینه نسبتاً بالایی برای بهره برداری شود. این متغیرها شامل گرمایش و سرمایش فضا، گرمایش آب، حذف رطوبت و تهویه است.

تبخیر آب استخر موضوع دیگری است که باید به دقت مدیریت شود. تبخیر با گرم شدن آب استخر صورت می گیرد: هر چه دما بالاتر باشد، سرعت تبخیر بیشتر می شود. همچنین تحت تأثیر تفاوت دما و رطوبت هوا در مقایسه با آب یا فشار بخار است. و اگر کافی نباشد، میزان تبخیر نیز از طریق هم زدن افزایش می یابد. با افزایش سطح آب در معرض هوا، تبخیر را افزایش می دهید.

تبخیر گرما را از آب خارج می کند که باعث خنک شدن آب استخر می شود. برای حفظ شرایط  آب، انرژی اضافی برای حفظ نقاط تنظیم اولیه آب مورد نیاز است. انرژی گرمایی باید دوباره به آب استخر اضافه شود وگرنه زیر دمای راحت خنک می شود. و البته، با تبخیر، امکان تشکیل تراکم وجود دارد. بخار آب در تماس با سطوح سرد به مایع برمی گردد. در بسیاری از موارد، میعانات حاوی کلرامین است، یک محصول فرعی خورنده از ترکیب شیمیایی استخر کلر. کلرامین ها بسیار مخرب هستند و به طور تهاجمی به سطوح فلزی از جمله وسایل و اجزای ساختاری حمله می کنند.

دستگاه های رطوبت گیر استخر چگونه کار می کنند؟

سطوح رطوبت بالا در استخر سرپوشیده می تواند منجر به ناراحتی، آسیب به ساختار ساختمان و مسائل بهداشتی شود. این امر، انتخاب سیستم مناسب رطوبت زدایی استخرهای سرپوشیده را ضروری می کند. درک اصول اولیه سیستم های رطوبت گیر استخر داخلی می تواند یافتن راه حل مناسب برای استخر سرپوشیده شما را بسیار آسان تر کند. رطوبت گیر استخر، بر اساس اصول تبرید و تبادل هوا کار می کنند. هدف اصلی استخراج رطوبت اضافی از هوا، تضمین سطح رطوبت متعادل و راحت در فضای بسته است. آنها این کار را از طریق چندین فرآیند مختلف انجام می دهند که با هم کار می کنند تا سطح رطوبت راحت را حفظ کنند.

عملکرد رطوبت گیر به اینصورت است که، اول از همه، هوای گرم و مرطوب از طریق اواپراتور جریان می یابد و دما کاهش می یابد. آب گرم به آب سرد متراکم می‌شود و از هوا جدا می‌شود، هوا را خشک می‌کند، عملکرد رطوبت‌زدایی را متوجه می‌شود و اطمینان می‌دهد که رطوبت نسبی داخل در محدوده مناسب است. دوم، انرژی گرمایی آزاد شده در فرآیند خنک‌سازی هوا، تراکم بخار آب و خنک‌سازی توسط مبرد جذب شده و توسط مبدل حرارتی گرم می‌شود تا عملکرد گرمایش آب استخر محقق شود. سوم، قسمت دیگری از گرما از طریق بخاری عبور می کند تا هوای خنک شده داخل خانه را گرم کند و عملکرد گرمایش هوا را درک کند.

در طول این فرآیند، رطوبت‌گیر به پمپاژ مقدار مشخصی هوای تازه به داخل استخر ادامه می‌دهد تا از کیفیت هوا اطمینان حاصل کند. انرژی مورد استفاده برای گرم کردن هوای تازه نیز از بازیابی و استفاده از انرژی گرمایی در هوای مرطوب استخر می‌آید. این امر باعث بازیابی و استفاده از مقدار زیادی گرما در حین حذف آب اضافی می شود، مصرف انرژی مورد نیاز برای گرم کردن استخر و آب را کاهش می دهد و کمترین هزینه عملیاتی را تضمین می کند. رطوبت گیر استخرهای سرپوشیده نقش مهمی در حفظ محیطی راحت و ایمن برای شناگران و در عین حال محافظت از ساختار ساختمان دارند.

رطوبت زدایی استخر، یک مرحله ضروری در نگهداری استخر

چگونه رطوبت‌گیر می‌تواند طول عمر استخر و تجهیزات را افزایش دهد؟ وقتی از رطوبت صحبت می کنیم، در مورد سطح رطوبت سنجی صحبت می کنیم: مقدار آب موجود در هوا. برای داشتن فضایی سالم و دلپذیر نیاز به رطوبت نزدیک به 60 درصد است. سطح بالای رطوبت می تواند عواقب قابل توجهی برای کاربران استخر داشته باشد. احساس ناخوشایند روی پوست و مشکلات تنفسی در دراز مدت، سطح رطوبت سنجی بیش از حد بالا می تواند باعث سینوزیت و مشکلات مفصلی شود. رطوبت کنترل نشده همچنین می‌تواند برای همیشه به ساختمانی که استخر را در خود جای داده است آسیب برساند:

علائم روی دیوارها ظاهر می‌شوند، کپک‌ها پخش می‌شوند، رنگ‌ها پوسته می‌شوند، بوی بد ایجاد می‌شود و پنجره‌ها دائماً تار می‌شوند. برای جلوگیری از این نوع مشکلات، نه تنها باید یک مکان مناسب برای استخر (مصالح سازگار، شیشه پنجره مناسب، عایق حرارتی قوی، دیوارهای ضد آب و غیره) ایجاد کنید، بلکه باید سیستم رطوبت گیر مناسب را نیز برای استخر خود انتخاب کنید. اهمیت رطوبت زدایی در استخرهای سرپوشیده عبارت است از:

  • عمر مفید را افزایش دهید: به منظور حفاظت از دکوراسیون و افزایش طول عمر ساختمان، رطوبت باید کنترل شود تا از تراکم جلوگیری شود.
  • بهبود راحتی استخر: برای حفظ سلامت شناگران، رطوبت نسبی استخر باید در محدوده معقولی کاهش یابد.
  • مصرف انرژی: به منظور صرفه جویی در هزینه ها، انرژی از دست رفته توسط آب در استخر و گرمای هوای گرفته شده توسط تهویه و رطوبت زدایی، در حالت تهویه و رطوبت زدایی سنتی، استخر شنا باید از دیگ های بخار، تهویه مطبوع مرکزی و غیره استفاده کند.

https://poolabtajhiz.com/

رطوبت‌زدایی اتاق استخر درمانی

اتاق‌های استخر درمانی به سیستم‌های رطوبت‌زدایی متفاوتی نسبت به سیستم‌هایی که ما برای اتاق‌های استخر ارائه می‌کنیم نیاز دارند، اگرچه عملکرد آنها مشابه است. ارائه سیستم رطوبت زدایی مناسب برای اتاق استخر درمانی می تواند به معنای تفاوت بین یک فضای درمانی موفق و یک محیط نامطلوب باشد. دستیابی و حفظ سطح رطوبت کامل نقشی اساسی در راضی نگه داشتن مشتریان درمانی دارد. چرا اتاق های استخر درمانی به رطوبت زدایی متفاوتی نیاز دارند:

  • دماهای بالاتر: استخرهای درمانی معمولاً در دمای آب بسیار بالاتر از استخرهای شنا کار می کنند، گاهی اوقات بیش از 95 درجه فارنهایت و اتاق ها در حدود 85 درجه فارنهایت یا بالاتر نگهداری می شوند. اجازه دادن به رطوبت اضافی در این تنظیمات می‌تواند اتاق‌های ناخوشایند و ناخوانا را ایجاد کند.
  • جت‌های آب: استخرهای درمانی ممکن است از جت‌های آب استفاده کنند، مانند آبگرم یا گرداب، که تبخیر آب از استخر به داخل اتاق را بسیار افزایش می‌دهد.
  • فضاهای کوچکتر: استخرهای درمانی اغلب در اتاق های بسیار کوچکتر از استخرها قرار دارند و مشکلات اضافی مانند بار رطوبت بسیار زیاد در یک فضای نسبتا کوچک ایجاد می کنند. در اینجا به رطوبت‌گیرهای کم CFM برای کنترل تغییرات هوا از طریق رطوبت‌گیر تا سطوح قابل قبول نیاز است.
  • الزامات کارگر: هوای اتاق استخر درمانی با استفاده از افزایش دمای استاندارد 2 تا 4 درجه فارنهایت بالاتر از دمای آب، می تواند به سرعت به شرایط سونا مانند نزدیک شود. این استاندارد برای به حداقل رساندن تبخیر حفظ می شود. با افزایش رطوبت، در این شرایط از قبل گرم، فیزیوتراپیست ها می توانند برای کمک به بیماران مشکل پیدا کنند. به طور معمول، دمای اتاق بیش از 85 درجه فارنهایت استاندارد برای کارگران است.

این شرایط متداول اتاق استخر درمانی، می‌تواند باعث عملکرد ضعیف رطوبت‌گیر معمولی استخر شود که به نوبه خود منجر به کوتاهی عمر می‌شود. انتخاب صحیح سیستم رطوبت گیر بلافاصله از سایش غیرضروری تجهیزات جلوگیری می کند، عمر رطوبت گیر را افزایش می دهد و تعمیر و نگهداری را کاهش می دهد.

بعلاوه، اگر استخر در فضایی با پنجره های سنگین قرار دارد، به ویژه مهم است که سیستم توزیع هوای مناسب را برای جلوگیری از تجمع تراکم – درست مانند هر دیواری – فراهم کنید. در این صورت، نه تنها از رشد کپک و کپک جلوگیری می کنید، بلکه از مسدود شدن نماهای اتاق با تجمع رطوبت نیز جلوگیری می کنید.

 

رطوبت زدایی در استخرهای شنا

چگونه رطوبت‌گیر می‌تواند طول عمر استخر و تجهیزات را افزایش دهد؟ تبخیر زیاد آب در استخرهای سرپوشیده، به ویژه در ترکیب با دمای بالای محیط، منجر به رطوبت بسیار زیاد و احساس ناخوشایند گرمای شدید می شود. برای کسانی که از استخر استفاده می کنند، این شرایط آب و هوایی نه تنها به رفاه شخصی آسیب می زند، بلکه خطری جدی برای سلامت بازدیدکنندگان و کارکنان استخر در قالب مشکلات گردش خون ایجاد می کند. هوای مرطوب بستر مناسبی برای رشد میکروب ها و باکتری ها فراهم می کند. با توجه به لباس های شناگران، می توانند خیلی سریع با پوست انسان تماس پیدا کنند و در بدترین حالت باعث عفونت یا بیماری شوند.

در کنار خطرات بالقوه سلامتی، هوای مرطوب گرم نیز بر بافت ساختمان تأثیر می گذارد. به طور خاص در به اصطلاح “نقاط سرد”، مانند سطوح شیشه ای، اجزای فلزی، یا دیوارهای خارجی، آب تبخیر شده متراکم می شود و می تواند منجر به تشکیل قالب و خوردگی در دوره های طولانی تر شود. خسارات ناشی از آن منجر به چرخه‌های کوتاه‌تر نگهداری و تعمیرات زیربنای ساختمان می‌شود که منجر به وقفه‌های برنامه‌ریزی نشده در عملیات و در نتیجه، و بالاتر از همه، هزینه‌های بالاتر می‌شود. بنابراین اپراتورهای استخرهای شنا باید بر نصب یک سیستم نم زدایی معاصر اصرار داشته باشند.

چگونه رطوبت‌گیر می‌تواند طول عمر استخر و تجهیزات را افزایش دهد؟ یکی از روش های سنتی رطوبت زدایی که امروزه نیز رایج است، استفاده از رطوبت گیر استخر است. ساده است که به موجب آن هوای مرطوب از طریق یک تهویه به داخل مکیده می شود و هوای خشک تری از بیرون به داخل جریان می یابد.

در نتیجه

اگر به دنبال راهی برای رطوبت زدایی از استخر سرپوشیده خود هستید، با ما در فروشگاه اینترنتی تجهیزات استخر پولاب تجهیز، تماس بگیرید تا درباره فناوری نوآورانه و بهره وری انرژی بیشتر بدانید که رطوبت گیرهای هایواتر را به انتخاب قطعی در رطوبت زدایی استخرهای سرپوشیده تبدیل می کند.چگونه رطوبت‌گیر می‌تواند طول عمر استخر و تجهیزات را افزایش دهد؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *