آموزش

چگونه سلامت ریه با شنا افزایش می یابد؟

چگونه سلامت ریه با شنا افزایش می یابد؟

ریه‌های ما به اثرات تهویه‌کننده ورزش منظم بسیار واکنش نشان می‌دهند. طبق مطالعات و تحقیقات انجام شده، سلامت ریه با شنا بهبود سافته و در نتیجه بسیار مهم و باارزش است. هنگامی که به حفظ اندام و داشتن احساس فوق العاده با ورزش فکر می کنیم، خیلی به ورزشی مانند شنا توجه نمی کنیم. چه یک شناگر حرفه ای و باتجربه باشید و چه فقط  در حد تفریح از استخر استفاده کنید، شنا می تواند سلامت شما را تضمین کند. فیلتراسیون و تصفیه مناسب آب استخر نیز در تحقق این امر بسیار تاثیرگذار است. پمپ استخر و فیلتر استخر از جمله تجهیزات استخر در بخش فیلتراسیون می باشد که وجود آنها برای شفاف و سالم بودن آب استخر و درنتیجه سلامت ریه با شنا ضروری است.

چگونه با شنا بدنی سالم داشته باشیم؟

در یک روز گرم تابستان، هیچ احساسی بهتر از شیرجه زدن در استخر نیست. اما جدای از تفریح، گذراندن وقت در استخر نیز می تواند فواید فوق العاده ای برای بدن شما داشته باشد و تقریباً برای همه، صرف نظر از سن و توانایی فیزیکی، قابل دسترسی است.

شنا به عنوان نوعی ورزش، فواید فیزیکی زیادی برای شرکت کنندگان در هر سطحی ارائه می دهد. به طور کلی، شناگران معمولی برای افزایش ظرفیت ریه، افزایش قدرت، کاهش سایش و پارگی مفاصل خود و بسیاری موارد دیگر می ایستند. یکی از اساسی ترین فواید شنا استفاده از کل بدن است. شنا از نظر فیزیکی، انعطاف‌پذیری، قدرت و استقامت شما را بهبود می‌بخشد.

اما فواید شنا فقط در توانایی آن برای بهبود قدرت و آمادگی قلبی عروقی نیست. شنا می تواند به طور قابل توجهی ظرفیت ریه فرد را در طول زمان بهبود بخشد. بهبود ظرفیت ریه یک مزیت منحصر به فرد است که توسط شنای منظم ارائه می شود، شنای که به خوبی به سایر اشکال ورزش و تناسب اندام نیز کمک می کند.

شنا تنها برای ورزش کردن نیست، بلکه برای بیمارانی که در توانبخشی فیزیکی هستند، این محیط آبی فواید بی شماری را ارائه می دهد. به این معنی که بیمارانی که مفاصل آن‌ها نمی‌تواند تحمل وزن یا ضربه زیاد را داشته باشد و همچنان قادر به ورزش و توانبخشی قسمت های آسیب دیده بدن خود، هستند. علاوه بر این، آب گرم و سرد می تواند جریان خون را افزایش دهد، فرآیندی که می تواند بهبود ریه را تسریع کند. مزایای دیگر شامل کاهش تورم به دلیل فشار هیدرواستاتیک محیط و مقاومت در برابر آب است که به بهبود کلی استحکام کمک می کند.

چگونه سلامت ریه با شنا افزایش می یابد؟

مزایای شنا برای بدن

  • شنا تمام عضلات شما را تمرین می دهد

شنا تمام گروه های عضلانی اصلی را درگیر می کند. برخلاف تمرین‌هایی که بر روی نواحی خاص تمرکز دارند، شنا رویکردی جامع برای تناسب اندام است و تضمین می‌کند که هیچ گروه عضلانی از بین نمی رود. چه در حال انجام حرکات کرال سینه، چه کرال پشت یا پروانه باشید، هر ضربه و لگد به چند ماهیچه کمک می کند و به تقویت کل بدن شما کمک می کند.

بسیاری از ما می دانیم که استرس مزمن چقدر می تواند برای سلامت کلی مضر باشد، اما گاهی اوقات تشخیص چگونگی کاهش سطح استرس دشوار است. از این گذشته، زندگی مدرن با استرس، اضطراب و استرس زیاد همراه است. این استرس می تواند مشکلات تنفسی موجود را تشدید کند. جدا از این واقعیت که ورزش به طور کلی یک کاهش دهنده استرس مفید است، شنا به طور خاص می تواند کاملا آرام بخش و مراقبه باشد، و آن را راهی عالی برای کاهش سطح استرس می کند.

  • شما می توانید شنا را مطابق با نیاز خود تنظیم کنید

شما می توانید شنا را مطابق با نیاز خود تنظیم کنید. شدت شنای خود را تغییر دهید و تمرینات اینتروال را برای به چالش کشیدن سیستم قلبی عروقی و ایجاد استقامت انجام دهید. مقاومت آب، شنا را به یک ورزش کم تاثیر تبدیل می کند و خطر آسیب را کاهش می دهد. چه یک شناگر مبتدی یا یک شناگر باتجربه باشید، راهی وجود دارد که می توانید تمرین خود را با سطح تناسب اندام و اهداف خود تنظیم کنید.

  • سلامت قلب و عروق را بهبود می بخشد

شنا یک تمرین قلبی عروقی عالی را فراهم می کند و سلامت قلب و ظرفیت ریه شما را افزایش می دهد. این یک ورزش هوازی است که می تواند به کاهش فشار خون و کاهش خطر بیماری قلبی کمک کند. شناور بودن آب برای افراد مبتلا به مشکلات مفصلی، آرتروز یا کسانی که پس از جراحات بهبود می یابند ایده آل است، زیرا استرس را بر بدن کاهش می دهد و در عین حال امکان ورزش موثر را فراهم می کند.

  • برای سلامت روان شما عالی است

مزایای شنا بسیار فراتر از سلامت جسمانی است. شنا کردن منظم می تواند با کاهش استرس و ایجاد آرامش، سلامت روانی شما را افزایش دهد. بودن در آب می تواند یک اثر مدیتیشن داشته باشد، به شما کمک می کند ذهن خود را پاک کنید و آرام شوید. علاوه بر این، احساس موفقیت و ترشح اندورفین پس از یک شنای رضایت‌بخش می‌تواند خلق و خو و سلامت روانی کلی شما را تقویت کند.

  • می تواند به کاهش وزن کمک کند

اگر کنترل وزن یکی از اهداف تناسب اندام شماست، شنا می تواند سلاح مخفی شما باشد. این یک تمرین کالری سوز موثر است که کل بدن شما را درگیر می کند تا به کاهش وزن اضافی کمک کند. ترکیب یک رژیم غذایی متعادل با یک روال منظم شنا می تواند منجر به کاهش وزن تدریجی و پایدار شود. حفظ وزن سالم برای سلامت ریه مفید است، زیرا وزن اضافی بدن می تواند قفسه سینه را فشرده کند و انبساط ریه را محدود کند. از آنجایی که شنا نوعی ورزش قلبی عروقی است که می تواند به شما در سوزاندن کالری و عضله سازی کمک کند، می تواند به شما در رسیدن (و حفظ) وزن سالم کمک کند.

  • می تواند به انعطاف پذیری و وضعیت بدن کمک کند

شنا با نیاز به دامنه کامل حرکت در بازوها، پاها و بالاتنه، انعطاف‌پذیری را افزایش می‌دهد. این افزایش انعطاف‌پذیری می‌تواند به وضعیت بهتر در زندگی روزمره شما منجر شود و خطر عدم تعادل عضلانی و مشکلات مربوط به کمر یا گردن را کاهش دهد. شنای منظم به ساخت یک هسته و ستون فقرات قوی کمک می کند و همچنین وضعیت بدن را بهبود می بخشد و دیافراگم و سایر عضلات تنفسی را تقویت می کند. با افزایش سن، با شروع کاهش ظرفیت ریه، مشکلات تنگی نفس ممکن است در افرادی که از بیماری های ریوی مانند COPD رنج می برند افزایش یابد.

سلامت ریه با شنا

شنا بیش از یک فعالیت تفریحی است. این یک تمرین فوق العاده برای سلامت کلی شما است. تمام گروه‌های عضلانی اصلی را درگیر می‌کند، تمرینی چالش‌برانگیز ارائه می‌کند، سلامت قلب را ارتقا می‌دهد، سلامت روانی را افزایش می‌دهد، به مدیریت وزن کمک می‌کند، انعطاف‌پذیری و سلامت ریه  با شنا از مزایای شنا است. بنابراین، اگر به دنبال یک ورزش چندمنظوره و کم تاثیر هستید که فواید بی‌شماری دارد، امسال شیرجه رفتن در استخر را در نظر بگیرید و قدرت تغییردهنده شنا را تجربه کنید! مزایای شتا در سلاتی ریه عبارتند از:

  • بهبود ظرفیت و استقامت

شنا از افزایش ظرفیت و استقامت ریه پشتیبانی می کند. وقتی ضربان قلب شما در طول یک تمرین سخت بالا می رود، این پاسخی به نیاز بدن شما به اکسیژن بیشتر است. این اکسیژن از ریه های شما تامین می شود و باعث می شود در حین ورزش سخت تر نفس بکشید. با تمرین مداوم، ریه‌های شما در برآوردن این نیازها بهتر می‌شوند، و این می‌تواند منجر به برخی سازگاری‌های ساختاری – مانند افزایش ظرفیت ریه – در طول زمان شود.

برخلاف دویدن یا دوچرخه‌سواری، در شنا نمی‌توان دهان را باز کرد و هوا را در مواقع لزوم تنفس کرد. نفس ها باید با ضربات شنا هماهنگ شوند. معمولاً شناگران زمانی که سرشان بیرون از آب است نفس می کشند و فرصت کمی برای تنفس سریع هوا وجود دارد. این محدودیت، ریه‌های ما را مجبور می‌کند تا برای مدت طولانی نفس خود را حبس کند و از افزایش کنترل نفس و استقامت حمایت کند.

  • افزایش قابلیت نگه داشتن نفس

شناگران باید تنفس خود را با سکته مغزی خود زمان بندی کنند و یک لحظه محدود برای گرفتن هوای مورد نیاز خود داشته باشند. این بدان معناست که بدن شما باید خود را وفق دهد و عادت کند کمی بیشتر منتظر بماند، که می تواند استقامت نفس را ایجاد کند.

  •  علائم آسم کاهش می یابد

آسم وضعیتی است که راه های هوایی را باریک می کند. شنا می تواند علائم مشکل ساز آسم را با افزایش ظرفیت تنفس و استقامت کاهش دهد. به‌علاوه، مدت‌ها تصور می‌شد که تنفس در هوای گرم و مرطوب که اغلب در خانه‌های خانه‌های داخلی یافت می‌شود، برای انعطاف‌پذیری ریه‌ها و باز نگه داشتن راه‌های هوایی مفید است.

  • ایجاد قدرت هسته

شنا به طور کلی مغز شما را تقویت می کند. هر بار که نفس می‌کشید یا بیرون می‌دهید، ماهیچه‌های شما به فشار دادن آن هوا به جایی که باید برود کمک می‌کنند. مطالعات نشان داده است افرادی که شنا می کنند و کنترل تنفس را تمرین می کنند، ماهیچه های تنفسی قوی تری دارند.

  •  از ستون فقرات و وضعیت بدن خود حمایت کنید

صاف ایستادن یا نشستن به شما کمک می کند هوای بیشتری وارد ریه های خود کنید. سپس آن هوا توسط ریه‌های شما پردازش می‌شود و برای به حرکت درآوردن بدن شما در طول روز و تمام کارهای متعدد شما استفاده می‌شود. شنا یک راه عالی برای حمایت از وضعیت بدنی خوب است، زیرا می تواند کمردرد را کاهش دهد و قلب شما را قوی تر کند. شنا به روش‌های مختلف به اصلاح وضعیت بدن و بهبود سلامت کلی ستون فقرات کمک می‌کند.

همچنین شنا، ماهیچه های مرکزی را تقویت می کند، از جمله عضلات شکم و کمر، که همگی از ستون فقرات حمایت می کنند. همچنین رشد عضلات را متعادل می کند، زیرا شنا شامل ضربات/حرکات متعددی است که به تعادل رشد عضلات در سراسر بدن کمک می کند. وقتی عضلات در دو طرف بدن به یک اندازه قوی هستند (متاسفانه همیشه اینطور نیست!)، از ستون فقرات حمایت می کنند و وضعیت بدن را بهبود می بخشند.

انعطاف‌پذیری را بهبود می‌بخشد و فشار روی مفاصل را کاهش می‌دهد، که همگی به تسهیل وضعیت بهتر بدن کمک می‌کنند، که این می‌تواند به سایر فعالیت‌های روزانه نیز وارد شود و هنگامی که در استخر نیستید، وضعیت بهتری را برای شما ایجاد کند.

چگونه سلامت ریه با شنا افزایش می یابد؟

در نتیجه

زمان شنا، مانند هر فعالیت بدنی، نیاز به اکسیژن افزایش می یابد زیرا شنا کردن ریه های ما را مجبور می کند سریع تر و سخت تر نفس بکشیم. در طی یک دوره زمانی، پاسخگویی مداوم به این تقاضای بالا در طول شنا می تواند به افزایش ظرفیت ریه و بهبود کارایی اکسیژن در بدن کمک کند و سلامت ریه با شنا می تواند افزایش یابد. فروشگاه اینترنتی تجهیزات استخر پولاب تجهیز ، عرضه کننده تجهیزات استخر، سونا و جکوزیف امیدوار است این مقاله برای شما مفید بوده باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *