مقالات

چگونگی افزایش کارایی و عمر مفید فیلتر شنی استخر

افزایش کارایی و عمر مفید فیلتر شنی استخر

افزایش کارایی و عمر مفید فیلتر شنی استخر، به نحوه نگهداری و تمیز کردن فیلتر استخر شما بستگی دارد. فیلتر استخر یکی از تجهیزات استخر ضروری برای نگهداری از استخر شما می باشد و تمیز کردن آن یک مرحله ضروری است. فیلتر استخر، برای شفافیت و خلوص آب استخر و لذت بردن کامل، از عناصر حیاتی سیستم تصفیه آب استخر است. در بین مدل های مختلف فیلترهای موجود در بازار، فیلتر شنی به ویژه به دلیل جنبه اقتصادی و آسانی کاربرد، متمایز هستند. آشنایی با چگونگی افزایش کارایی و عمر مفید فیلتر شنی استخر و همچنین مراحل ضروری برای نگهداری موثر فیلتر شنی استخر، تضمین آب شفاف و سیستم فیلتراسیون با کارایی بالا را برای شما به ارمغان می آورد.

سیستم فیلتراسیون چگونه کار می کند؟

مانند سایر لوازم فیلتراسیون استخر، سیستم تصفیه آب بدین صورت کار می کند. یک پمپ آب استخر را از طریق دستگاه فیلتراسیون (در این مورد فیلتر شنی) به گردش در می آورد تا آب استخر متعادل و شفاف را برای استخر به دست آورد. عملکرد فیلتر شنی ساده است. همانطور که از نام آن پیداست، آب استخر از بستری از ماسه عبور می کند که ذرات و زباله ها را به دام می اندازد. این کثیفی به طور مرتب با شستشوی معکوس پاک می شود. در طی فرآیند فیلتراسیون، کثیفی در آن جمع شده و به تدریج باعث گرفتگی فیلتر و در نتیجه کاهش راندمان می شود. بنابراین نگهداری فیلتر شنی کارایی مطلوب و همچنین افزایش طول عمر آن را تضمین می کند.

دفعات نگهداری فیلتر شنی شما عمدتاً به استفاده شما از استخر و تعداد افرادی که از آن استفاده می کنند بستگی دارد. به طور کلی، توصیه می شود دستگاه تصفیه استخر خود را بین یک تا چند بار در ماه تمیز کنید. با این حال مراقب باشید فیلتر شنی خود را زیاد تمیز نکنید. اگر کمی کثیف باشد موثرتر خواهد بود. بسته به منطقه ای که در آن زندگی می کنید، ممکن است نیاز به نگهداری بیشتر باشد. در مناطقی که آب به خصوص سخت است، رسوب به دستگاه های در تماس با آب آسیب می رساند. اگر آب در شبکه شما سخت است، توصیه می شود محصول خود را سالی یک بار بویژه در تابستان رسوب زدایی کنید.

عملکرد یک فیلتر شنی برای استخر شنا ساده است، نگهداری آن نیز به همین سادگی است. برای اینکه بدانید چه زمانی فیلتر شنی خود را تمیز کنید، چندین علامت ممکن است به شما هشدار دهد. اگر آب استخر شما کدر شد، اگر فشار داخل فیلتر (با استفاده از فشار سنج اندازه گیری می شود) افزایش یافت، یا اگر جریان آب به سمت نازل های مکش ضعیف تر از حد معمول بود، وقت آن رسیده است که سیستم فیلتراسیون خود را تمیز کنید.

افزایش کارایی و عمر مفید فیلتر شنی استخر

چگونگی افزایش کارایی و عمر مفید فیلتر شنی استخر

استخرهای شنا راهی عالی برای تفریح ​​در تابستان هستند، اما بدون نگهداری مناسب، می توانند به سرعت به محل پرورش باکتری ها و جلبک ها تبدیل شوند. به همین دلیل تمیز و شفاف نگه داشتن آب استخر ضروری است. افزایش کارایی و عمر مفید فیلتر شنی استخر، آب را برای شناگران سالم نگه می دارد. روش های مختلفی برای نگهداری فیلتر شنی وجود دارد، تا آب استخر را برای شنا سالم نگه دارد. در ادامه به بررسی برخی از راه های نگهداری و افزایش کارایی فیلتر شنی می پردازیم:

بررسی فشار فیلتر شنی

برای اینکه فیلتر  شنی استخر شما بتواند آب استخر شما را تمیز نگه دارد، باید فشار مناسبی داشته باشد. سطوح کم فشار می تواند به این معنی باشد که آب استخر به طور موثر فیلتر نمی شود و باعث می شود کثیفی ها و زباله ها دوباره به آب استخر بازگردند.

اولین قدم، بررسی گیج فشار است. گیج فشار معمولاً روی فیلتر قرار دارد و نشان دهنده فشاری است که آب در آن فیلتر می شود. یک گیج معمولی بین 10 تا 15 psi، به عنوان سطوح بهینه است. اگر خوانش کمتر از 10 psi باشد، این نشان می‌دهد که فشار آب پایین به فیلتر وجود دارد یا پمپ به طور موثر کار نمی‌کند. قدم بعدی، بررسی سبد اسکیمر و استرینر پمپ است، که دو جزء ضروری هستند که از پمپ استخر شما در برابر زباله محافظت می کنند و از ثابت ماندن جریان آب جلوگیری می کنند. اگر آنها مسدود شوند، جریان آب از طریق پمپ ممکن است کاهش یابد و باعث کاهش فشار فیلتر شود.

فیلتر کثیف استخر رایج ترین دلیل کاهش فشار فیلتر است. برای یک فیلتر شنی جهت حذف ناخالصی ها از بستر شنی نیاز به شستشوی معکوس دارید.  گرفتگی یا معیوب بودن پمپ استخر می تواند جریان آب را کاهش دهد و منجر به کاهش فشار فیلتر شود.

شست وشوی فیلتر شنی استخر

هنگامی که فیلتر کثیف است (یعنی حاوی مواد زائد و ناخالصی است)، آب در گردش، هنگام عبور از فیلتر استخر، بدون حذف آلودگی ها دوباره به استخر برمی گردد. بنابراین مدار هیدرولیک دیگر عملکرد مطلوبی ندارد. بنابراین تمیز کردن فیلتر شنی ضروری است. تمیز کردن فیلتر شنی سرعت گردش آب را بهبود می بخشد و برای اثربخشی محصولات تصفیه ضروری است. به تمیز کردن هیدرولیک فیلتر شنی، شستشوی معکوس، شستشوی پشتی یا بک واش گفته می شود. در واقع معکوس شدن جریان آب در استخر، باعث باز شدن شن و ماسه می شود. پسماندهای در مخزن و به بیرون تخلیه می‌شوند و آب کثیف به زهکش فرستاده می شود. مراحل شستشوی معکوس فیلتر شنی به شرح زیر است:

  • پمپ را خاموش کنید
  • دریچه فیلتر را در حالت شستشو یا بک واش قرار دهید
  • پمپ فیلتراسیون را مجددا راه اندازی کنید
  • اجازه دهید شستشو به مدت 3 تا 5 دقیقه یا تا زمانی که آب عبوری از نشانگر کدورت شفاف شود.
  • پمپ را خاموش کنید
  • سوپاپ را روی «شستشو» یا «آبشویی» قرار دهید
  • پمپ فیلتراسیون را مجددا راه اندازی کنید
  • اجازه دهید شستشو به مدت 1 دقیقه ادامه یابد
  • پمپ را متوقف کنید
  • شیر را روی «فیلتر» قرار دهید
  • پمپ فیلتراسیون را مجددا راه اندازی کنید

شستشوی معکوس فیلتر در فواصل زمانی معین ضروری است. شما می توانید هر هفته یا هر ماه فیلتر خود را بشویید، که به حجم استخر و میزان استفاده بستگی دارد. ظرفیت فیلتر شنی که نسبت به حجم آب موجود در استخر کوچکتر است، نسبت به فیلترهای بزرگ به شستشوی معکوس بیشتری نیاز دارد. اگر فیلتر استخر نسبتاً کوچکی دارید، احتمالاً باید هر هفته آن را بشویید، یا حتی اگر ورودی آلودگی زیاد باشد، آن را بیشتر بشویید. برعکس، اگر فیلتر شما برای استخر شنا بزرگ باشد، ممکن است فقط هر ماه شستشوی معکوس انجام دهید.
2 راه برای دانستن زمان لازم برای شستشوی فیلتر وجود دارد:

  • هنگامی که سرعت جریان تخلیه ها به طور قابل توجهی ضعیف شده است و دیگر اجازه حرکت کافی آب از خروجی فیلتر نمی دهد.
  • هنگامی که فشار سنج افزایش فشار را در مقایسه با فشار معمولی نشان می دهد (فیلتر تمیز)

شستن فیلتری که کمی گرفتگی دارد یا گرفتگی ندارد توصیه نمی شود. اول از همه، این کار بیهوده خواهد بود و علاوه بر این، به بهتر شدن فیلتراسیون کمک نمی کند. در واقع یک گرفتگی جزئی باعث بهبود عملکرد فیلتر شنی می شود. وقتی فیلتر شنی شارژتر می شود و ریزتر فیلتر می کند. بنابراین نباید فیلتر خود را به دفعات زیاد شستشو دهید.
همیشه باید فیلتر شنی خود را به اندازه کافی بشویید تا نتیجه خوبی حاصل شود. حداقل 3 دقیقه شما باید خروجی آب را در شیشه دید نظارت کنید، آب باید شفاف باشد.

تعویض شن و ماسه فیلتر

شن و ماسه گلوله شده و سفت شده برای افزایش کارایی و عمر مفید فیلتر شنی استخر، مضر است. در صورت سفت شدن شن و ماسه، عملکرد فسلتر شنی کاهش یافته و دیگر عملکرد درستی نخواهد داشت. اما توجه داشته باشید، تا زمانی که شن و ماسه سفت نشده و در مخزن قابل حرکت است و فشرده نشده باشد، نیازی به تعویض نیست. با توجه به میزات استفاده از استخر، معمولا ماسه ها را هر 3 تا 5 سال یکبار عوض می کنیم.

همچنین بررسی وضعیت ماسه و رسوب زدایی فیلتر ضروری است. سنگ آهک می تواند به ماسه بچسبد و سپس دانه ها نوعی بتن بسیار سخت را تشکیل می دهند. برای بررسی وضعیت ماسه، دست خود را در فیلتر فرو کنید تا مقداری شن گرفته شود و بررسی کنید که از میان انگشتان شما جاری شود. اگر شن توده های سفت ایجاد کرد، ماسه را عوض کنید. اگر ماسه فقط یک بلوک بزرگ را تشکیل دهد، باید فیلتر را تعویض کنید.

شن و ماسه پس از مدت زمان معینی فشرده می شود و تقریباً هر 5 سال یکبار باید تعویض شود، اما بار فیلتر باید هر 2 یا 3 سال با اضافه کردن شن و ماسه با همان اندازه ذرات تکمیل شود.

افزایش کارایی و عمر مفید فیلتر شنی استخر

نتیجه

افزایش کارایی و عمر مفید فیلتر شنی استخر به نگهداری و نظافت صحیح فیلتر استخر برای شفاف و سالم نگه داشتن آب استخر برای شناگران بستگی دارد. بخش مهمی از این فرآیند تعمیر و نگهداری، سیستم فیلتراسیون است که به حفظ زباله ها و ناخالصی ها از آب استخر کمک می کند. در این مقاله، می توانید مشکلاتی را که ممکن است مانع از کارکرد موثر فیلتر استخر شما شود، شناسایی و حل کنید. با نگهداری و مراقبت مناسب، می توانید عمر فیلتر استخر خود را افزایش دهید و در تمام تابستان از آب شفاف استخر لذت ببرید. اگر نیاز به سیستم تصفیه و فیلتراسیون استخر دارید، با ما در فروشگاه اینترنتی تجهیزات استخر پولاب تجهیز در تماس باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *