مقالات

آب استخر من چه رنگی خواهد بود؟

آب استخر من چه رنگی خواهد بود؟

قطرات شفاف باران، دریاهای آبی عمیق، اقیانوس‌های فیروزه‌ای یا دریاچه‌های سبز… اگرچه همگی از آب ساخته شده‌اند، اما رنگ‌هایشان کاملاً متفاوت است. این به این دلیل است که رنگ آب نه تنها تحت تأثیر برهمکنش مولکول های آب با نور، بلکه توسط سایر مواد محلول یا معلق در آب نیز قرار می گیرد. بنابراین آب استخر من چه رنگی خواهد بود؟ چه عواملی در تعیین رنگ آب استخر تاثیر گذار است؟ توجه داشته باشید که علاوه بر تجهیزات استخر و سیستم فیلتر استخر و پمپ استخر، زیبایی استخر نیز در لذت بردن از استخر بسیار تاثیرگذار می باشد.

چرا رنگ آب دریا آبیست؟

رنگ آب به توانایی مولکول های آب در جذب و بازتاب نور بستگی دارد. همه رنگ ها در نور خورشید وجود دارند که به آن نور سفید می گوییم. مولکول های آب دریا، درست مانند جو، رنگ های قرمز را در توزیع این نور جذب کرده و رنگ های آبی را منعکس می کنند. به عبارت دیگر، آنها طول موج های فرکانس بالا را حفظ کرده و طول موج های فرکانس پایین را پس می فرستند. از آنجایی که رنگ آبی نیز طول موج کوتاه تری دارد، دریا اغلب آبی به نظر می رسد. مهمترین دلیل این رنگ، عمق لایه دریا است. فرکانس های نور ورودی با توجه به عمق رنگ می دهند. با افزایش عمق آب، رنگ آبی بارزتر می شود. به این ترتیب، افرادی که استخر ساخته شده اند، انتظار دارند در استخرهایشان شبیه آب دریا به نظر برسند.

چه چیزی بر رنگ آب استخر تأثیر می گذارد؟

بسیاری از متغیرها مانند اندازه و عمق استخر، نوری که استخر در معرض آن قرار می گیرد، مواد پوششی مانند کاشی استخر و موزاییک، چشم انداز اطراف استخر و ترکیب شیمیایی آب بر رنگ آب بسیار تاثیرگذار هستند.

استخرهایی که استراحت، آرامش، توانبخشی و درمان افراد را هم از نظر بصری و هم در تماس انجام می دهند، به عنصری ضروری در طراحی معماری تبدیل شده اند. درست مانند ساختمان ها، استخرها نیز که به طور ویژه با در نظر گرفتن رویاها و انتظارات کاربران طراحی شده اند، زیباترین فضاهای زندگی هستند که از داخل خانه خود به تماشای آن می نشینید یا در حالی که در باغ خود دراز کشیده اید و از آفتاب لذت می برید، روی آن تمرکز می کنید…

بنابراین، با همه این متغیرها که بر روی آب تأثیر می گذارند، چگونه می توانید ظاهری را که می خواهید در استخر خود داشته باشید؟

از آنجایی که طیف وسیعی از سطوح، بافت ها و رنگ های مختلف در هنگام انتخاب کاشی استخری استفاده می شود، مهم ترین سوالی که صاحبان استخر می پرسند این است، “آب استخر من چه رنگی خواهد بود؟”

بسته به کاشی انتخابی، آب استخر گاهی آبی، گاهی فیروزه‌ای و گاهی سبز هنگام ترکیب با آب به نظر می‌رسند. همانطور که نور خورشید در طول روز تغییر می کند، رنگ آب نیز می تواند تغییر کند. عمق استخر، موقعیت مکانی آن، مقدار PH و تمیزی آب و ساعت روز نیز تاثیر زیادی در رنگ آب استخر دارد. به همین دلیل یک کاشی استخر می تواند در پروژه های مختلف ظاهر متفاوتی داشته باشد.

آب استخر من چه رنگی خواهد بود؟

با انتخاب هر رنگ کاشی، استخر من چه رنگی خواهد بود؟

بیایید نگاهی به ظاهر استخر شما بیندازیم وقتی که انواع مختلف کاشی را انتخاب می کنید که از رنگ های زیادی مانند سفید، خاکستری، بژ، خاکی، سبز، آبی، فیروزه ای، کبالت، قهوه ای، آنتراسیت، حتی زرد و پلاتینی تشکیل شده است.

آب استخر من چه رنگی خواهد بود؟

  1. کاشی استخر آبی

رنگ آبی تاثیر آرامش بخشی بر افراد دارد. استخرهای آبی رنگ به شما احساس راحتی و آرامش می دهد، باعث آرامش، کاهش استرس و مسکن ذهن می شود. اگر می خواهید استخر شما آبی به نظر برسد، می توانید کاشی هایی به رنگ آبی را انتخاب کرده و در استخرتان از آن استفاده کنید.

  1. استخرهای فیروزه ای

رنگ فیروزه ای که در زمان استرس و خستگی روحی ما را احیا می کند، ترکیبی از آبی و سبز است. می توانید با استخرهای فیروزه ای رنگ که در آب های مسحورکننده مالدیو وجود دارد، احساس شادی و قدرت انرژی زا را احساس کنید. با نصب کاشی های فیروزه ای می توانید با داشتن استخر فیروزه ای تمام خستگی های روز را از بین ببرید.

  1. استخرهای سبز

استخرهای سبز رنگ که با انرژی تسکین دهنده و شفابخش خود به شما احساس سلامتی و تناسب اندام می دهند، قدرت شگفت انگیز طبیعت را نیز منعکس می کنند. رنگ سبز که ریشه در طبیعت دارد، نمادی از آرامش و بازگشت به اصل است. می توانید کاشی های سبز رنگ را انتخاب کنید تا استخر سبزی داشته باشید که به محیط آرامش می بخشد.

  1. استخرهای ملایم

کاشی‌های استخری با رنگ روشن که با رنگ‌های طبیعی به استخرها ظاهری ملایم می‌دهند، گزینه‌های عالی برای طراحی پروژه‌هایی با الهامات مدیترانه‌ای هستند. کاشی های شیک، ساده و چشم نواز با رنگ روشن فضاهای ظریف و درخشانی را ایجاد می کنند. اگر کاشی های استخری با رنگ روشن تر مانند سفید برفی، خاکستری عتیقه و بژ آنتیک را انتخاب کنید، می توانید به ساده ترین شکل آب دست پیدا کنید.

  1. استخرهای عجیب و غریب

انعکاس رنگ های الهام گرفته از جزایر گرمسیری، استخرهایی عجیب و غریب با فضایی جذاب و خارق العاده ایجاد می کند. محصولاتی با رنگ های تیره روی سطح برای بازتاب بافت های عجیب و غریب بر طبیعی بودن و برجسته بودن تاکید دارند.

  1. استخرهای حاشیه ای

اگر می خواهید استخرهای حاشیه ای داشته باشید که با یکدیگر متفاوت باشند و در ترکیب با آب تصویری چشمگیر ایجاد کنند، رنگ های ترکیبی برای استخر شما مناسب هستند! این کاشی‌های استخر با ارائه مفهومی که طراحی منحصربه‌فردی را القا می‌کند و منجر به رویداد های جدید می‌شود، برای دادن هویتی شیک به استخرها ایده‌آل هستند.

  1. استخرهای فوق العاده و خاص

استخرهای خارق‌العاده در رنگ‌های کبالت، طلایی و پلاتینیومی که قبلاً هرگز امتحان نشده‌اند برجسته هستند. این استخرها انتخاب کسانی است که دوست دارند تغییر ایجاد کنند، و برای تمام اقلیم ها مناسب هستند. کبالت خارق العاده که با رنگ آبی تیره خود نور خورشید را به خود جذب می کند، با گرم نگه داشتن آب برای آب و هوای سرد مناسب است، در حالی که می توانید با رنگهای شیشه ای و طلایی استخرهای خنکی در آب و هوای گرم داشته باشید.

در پایان

به طور خلاصه، کاشی مناسب استخر می تواند در ایجاد پناهگاه رویایی در خانه شما تفاوت ایجاد کند. با نصب کاشی های استخری زیبا و خاص، از یک تجربه استخر خیره کننده، ایمن و پایدار لذت خواهید برد.

آب استخر من چه رنگی خواهد بود؟

فروشگاه اینترنتی تجهیزات استخر پولاب تجهیز ، عرضه کننده تجهیزات استخر ، سونا و جکوزی در انواع برندها و قیمت ها می باشد.  در پول آب تجهیز، ما درک می کنیم، تهیه و خرید انواع محصولات و لوازم استخر مناسب برای نیازهای خاص شما تا چه اندازه مهم می باشد. به همین دلیل است که ما طیف گسترده ای از تجهیزات را با بهترین کیفیت و مناسب ترین قیمت عرضه می کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *