مقالات

آشنایی با انواع فیلتر استخر

انواع فیلتر استخر

تصفیه و فیلتراسیون آب استخر ، برای شفافیت و فیلتر کردن آب استخر و ایمن سازی محیط استخر، رعایت استانداردهای بهداشتی بالا و جلوگیری از انتقال ویروس های عفونی منتقله از آب است. فیلتراسیون استخر مواد آلی و معدنی را از آب استخر حذف می کند و منجر به تصفیه آب می شود. در توضیح ساده، آب استخر از یک ماده متخلخل عبور می کند تا جدا شود، نفوذ کند و غلیظ شود. صرفنظر از اینکه چقدر استخر بزرگ است، فیلتراسیون استخر و استفاده از تجهیزات استخر برای به دست آوردن یک استخر و منطقه آبگرم تمیز و سالم ضروری است. انواع فیلتر استخر برای فیلتراسیون و تصفیه آب استخر ضروری و مهم می باشد.

راه حل های فیلتراسیون استخر

فن آوری های مختلف می توانند فیلتراسیون استخر را انجام دهند. با این حال، برخی از محبوب ترین فیلترهای استخر فیلترهای شنی، فیلترهای دیاتومه و فیلترهای کارتریج هستند.اشتراک همه این فن آوری ها، این است که آنها در یک حلقه بسته اجرا می شوند. آب کثیف از استخر گرفته می شود تا تصفیه شود و به تاسیسات تصفیه آب پمپاژ می شود.

اینکه فن‌آوری‌ها چگونه با آب رفتار می‌کنند، چقدر خوب آن را تصفیه می‌کنند و از کدام تصفیه شیمیایی و غلظت شیمیایی استفاده می‌کنند، بسیار متفاوت است. فیلترهای استخر از عبارت میکرون برای تعیین اندازه آلاینده هایی که حذف می کنند استفاده می کنند. میکرون کوتاه شده میکرومتر، معادل یک میلیونم متر است. به طور معمول، محلول های فیلتراسیون استخرهای شنا می توانند تا 3-50 میکرون فیلتر شوند.

اگرچه این بسیار کوچک به نظر می رسد، اما تفاوت زیادی بین اینکه آیا یک محلول می تواند تا 3 میکرون یا 50 میکرون فیلتر شود، وجود دارد. موی انسان به طور معمول تقریباً 50 میکرون است، در حالی که اندازه باکتری ها در حدود 2-3 میکرون است. بنابراین، یک سیستم فیلتراسیون استخر شنا که فقط تا 50 میکرون فیلتر می کند، ممکن است قادر به حذف همه باکتری ها و موجودات بیماری زا نباشد. پس از تصفیه، آب تمیز دوباره به استخر پمپ می شود.

نکات کلیدی در نگهداری و تعویض فیلتر استخر

انواع فیلتر استخر

فیلترهای استخر برای کاهش آلودگی های آب و داشتن آبی تمیزتر و کاهش مواد شیمیایی در استخرها کاربرد دارد. انواع فیلتر استخر برای کاهش آلودگی آب عبارتند از :

  • فیلتر کارتریجی استخر

فیلترهای کارتریج بیشتر در استخرهای کوچک استفاده می شود و معمولاً در استخرهای روی زمین استفاده می شود. آنها از شن و ماسه یا D.E ارزانتر هستند. فیلترها، با این حال آنها در فیلتر کردن ذرات کوچک موثر نیستند. آنها بسته به توانایی کارتریج، ذرات را تا حدود 25 میکرون فیلتر می کنند. این یک تخمین است زیرا سازندگان مختلف ادعاهای متفاوتی دارند. این فیلترها باید به طور مرتب تمیز شوند. استخرهای دارای فیلتر کارتریج گاهی اوقات به دلیل ناتوانی فیلتر در فیلتر کردن کوچکترین ذرات کدر می شوند. در این حالت استفاده از زلال‌کننده این ذرات را منعقد می‌کند و به فیلتر کمک می‌کند تا آنها را به طور موثرتری به دام بیندازد.

  • فیلتر شنی استخر

فیلترهای شنی می توانند تا 10-20 میکرون فیلتر شوند، در حالی که فیلترهای سرامیکی می توانند تا 3 میکرون فیلتر شوند. در حال حاضر فیلترهای شنی رایج ترین فیلترهای مورد استفاده در استخرها هستند و به راحتی تمیز می شوند. فیلترهای شنی به سادگی شستشوی معکوس می‌شوند که کثیفی‌های جمع‌شده را از ماسه می‌شوید. شن و ماسه در این فیلترها باید تقریبا هر 7 سال یکبار تعویض شود. Pool Pro Professional شما می تواند تشخیص دهد که چه زمانی این مورد نیاز است.

به طور کلی فیلترهای شنی ذرات کوچکتر میکرونی را نسبت به فیلتر کارتریج فیلتر می کنند. اگر از Pool Pro Zeolite به جای شن و ماسه استفاده شود، گفته می شود که زئولیت بهتر از ماسه در فیلتر عمل می کند. هنگامی که زئولیت را در فیلتر خود جایگزین می کنید، زئولیت استفاده شده می تواند به عنوان کود در باغ شما استفاده شود.

  • فیلتر دیاتومه استخر

زمین دیاتومه استخراج می شود و بقایای فسیل شده پوسته های میکروسکوپی است که توسط گیاهان تک سلولی به نام دیاتومس ایجاد شده است. اگرچه D.E. فیلترها به اندازه فیلترهای شنی محبوب نیستند، این روزها D.E. به عنوان کارآمدترین فیلتر از همه شناخته می شود و به عنوان یک محیط فیلتر در مواد غذایی استفاده می شود. آنها گرانتر از فیلترهای شنی هستند و مراقبت از آنها کمی وقت گیرتر است. پس از شستشوی عقب، دیاتومه جدید باید اضافه شود. 3 نوع فیلتر وجود دارد :

  • فیلترهای کارتریج
  • فیلترهای شنی
  • فیلتر دیاتومه

مهترین موضوع در  انواع فیلترها، اندازه است. فیلتر شما باید اندازه مناسب استخر شما داشته باشد. شما می تواند در مورد اندازه فیلتر استخر مورد نیاز برای استخر خود با متخصصان در این زمینه مشاوره بگیرید و آنها می توانند به شما در مورد نحوه تمیز کردن و نگهداری فیلتر استخر آگاهی دهند.

آلاینده های استخر

ابتدا اجازه دهید توضیح دهیم که میکرون چیست. میکرون یک واحد متریک طول برابر با 1 میلیونیم متر مکعب است. هر نوع فیلتر استخر ذرات آب را فیلتر می کند. موثرترین ها آنهایی هستند که تا کوچکترین میکرون را فیلتر می کنند. اگر تمیز نشوند، استخرهای شنا به شدت پر از آلاینده ها و ذرات می شوند. هر دو آنها از منابع محیطی و همچنین از شناگران سرچشمه می گیرند. استخرهای روباز به ویژه تحت تأثیر آلاینده های محیطی، مانند زباله و خاک، فضولات پرندگان به طور بالقوه حاوی عوامل بیماری زا مضر، باران با هاگ های جلبک میکروسکوپی، و همچنین آب های مختلف ناشی از منابع غیربهداشتی هستند.

اگرچه استخرهای سرپوشیده به اندازه استخرهای روباز در معرض آلودگی های محیطی نیستند، اما بسیاری از آلاینده ها توسط شناگران ایجاد می شوند و اگرچه شناگران ممکن است استانداردهای بهداشتی بالایی داشته باشند، جلوگیری از ورود آلاینده های استخر غیرممکن است. این آلاینده‌ها شامل میکروارگانیسم‌های ناشی از شناگران آلوده، مایعات بدن مانند عرق، بزاق، مخاط، ادرار، مدفوع و طیف متنوعی از محصولات مراقبت شخصی مانند لوسیون بدن، ضد آفتاب، عطر و لوازم آرایشی می‌شوند. به عنوان مثال، محققان ثابت کرده اند که هر فردی که از استخر استفاده می کند به طور متوسط 30 تا 80 میلی لیتر ادرار تولید می کند. بنابراین، یک استخر تجاری که توسط بسیاری از افراد استفاده می شود ممکن است به راحتی حاوی چندین لیتر ادرار باشد.

برای نشام دادن بحرانی بودن آلودگی استخرهای شنا، هنگامی که کلر خالص به آلاینده ها وارد شود، می تواند واکنش های ناخواسته ای ایجاد کند. فعل و انفعالات آنها می تواند، از جمله، کلرامین تولید کند، که می تواند باعث نگرانی های سلامتی شود.

آب تمیز با فیلتر استخر

انواع فیلتر استخر می‌تواند ذرات معلق، میکروارگانیسم‌ها و آلوئول‌های کریپتوسپوریدیوم را که به اختصار کریپتو نامیده می‌شود، یک آلوئول انگلی ناشی از مدفوع انسان را حذف کند. بهترین فیلترهای استخر می توانند بیش از 99 درصد ذرات ناخواسته را حذف کنند و کیفیت آب را بهبود بخشند.

برای فیلتر کردن آب استخر می توان از انواع فیلتر استخر استفاده کرد. با این حال، بر اساس تجربیات مختلف، ما یک فیلتر استخر صنعتی منحصر به فرد و ثبت اختراع ایجاد کرده ایم که کیفیت آب استخر را به طور قابل توجهی برای سلامت انسان و دنیایی پایدارتر بهبود می بخشد. به همین ترتیب، از مقدار کمتری از مواد شیمیایی استفاده می کند.

صفر تا صد فیلتر شنی استخر

در نتیجه

فیلتر استخر ، مهمترین و ضروری ترین سیستم تصفیه آب استخر می باشد ، که باعث می شود تا آبی سالم و به دور از آلودگی داشته باشید. شرکت پول آب تجهیز با ارائه انواع فیلتر استخر با بهترین و متنوع ترین کیفیت در خدمت شماست. ما در پول آب تجهیز ، تجهیزات انواع تجهیزات استخر شامل پمپ استخر، فیلتر استخر، کلرزن استخر و انواع تجهیزات سونا و جکوزی و سیستم گرمایش و موتورخانه در انواع برندها و قیمت در کنار شما هستیم تا بهترین ها را برایتان به ارمغان آوریم و در ایجاد لحظاتی شاد و آرام بخش در کنارتان باشیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *