آموزش

آشنایی با تجهیزات استخر

آشنایی با تجهیزات استخر

تجهیزات استخر زیادی برای انتخاب دارندگان استخر وجود دارد. برخی از آنها تجهیرات  ضروری استخر می باشد و برخی در دسته تجهیزات جانبی دسته بندی می شود. برخی از این لوازم استخر اختیاری هستند و برخی دیگر صرفاً لوکس هستند. اما در این پست آشنایی با تجهیزات استخر ، بخش فیتراسیون و تصفیه آب استخر را معرفی می کنیم. بنابراین، اگر سوالی در مورد تجهیزات استخر دارید، در اینجا پاسخ داده شده است. به کدام مواد شیمیایی استخر نیاز دارید، کدام فیلتر استخر را انتخاب کنید و چگونه آب خود را گرم و شفاف نگه دارید.

آشنایی با تجهیزات استخر

تجهیزات ضروری استخر برای دارندگان استخر و همه چیزهایی که برای تمیز کردن استخر خود نیاز دارید عبارتند از :

لیست تجهیزات استخر برای صاحبان استخر:

  • دسته تلسکوپی استخر
  • اسکیمر استخر
  • برس استخر
  • شلنگ استخر
  • فیلتر استخر (کارتریج، ماسه یا فیلتر DE)
  • رسانه فیلتر استخر (شن ، کارتریج ، دیاتومه )
  • پمپ استخر
  • پکیج گرمایشی استخر
  • مواد شیمیایی (کلر، pH، قلیاییت، جلبک کش، جداسازی فلزات)

آشنایی با تجهیزات استخر و نحوه صحیح نگهداری و بررسی این تجهیزات باعث می شود تا سرمایه کذاری شما در خرید تجهیزات استخر و ساخت استخر حفظ شود. در ادامه برای آشنایی شما با تجهیزات استخر ، به طور مختصر آنها را معرفی و بررسی کرده ایم.

آشنایی با تجهیزات استخر

دسته جاروی تلسکوپی

دسته جاروی تلسکوپی برای جارو کردن استخر ، برس زدن و غیره مورد استفاده قرار می گیرد. این دسته جاروها می توانند بزرگ و کوچک شوند و شما آنرا به اندازه دلخواه خود تنظیم کنید. همچنین زمانی که داخل استخر خود را تمیز می کنید، به شما انعطاف پذیری و دسترسی زیادی می دهد. که در نهایت باعث صرفه جویی در زمان و وقت شما می شود.

اسکیمر استخر

در ادامه آشنایی با تجهیزات استخر ، اسکیمر استخر را معرفی می کنیم. اسکیمرهای استخر، تجهیزاتی هستند که در دیواره استخر شما نصب می شوند تا با گردش آب زباله ها و اجسام روی سطح آب را جمع آوری کرده و در سبد اسکیمر قرار دهند. اسکیمر های استخر تمامی اجسام شناور در سطح استخر را جمع آوری کرده و از ورود آنها به سیستم تصفیه جلوگیری می کنند. زیرا ورود این اجسام به داخل پمپ استخر باعث مسدود شدن مسیر پمپ شما می شود. اسکیمر ها از حشرات و برگ ها گرفته تا زباله های درشت تر را از استخر خارج می کنند. (هی، هیچ اشکالی در تفریح وجود ندارد).

برگ گیر استخر

توری قابل اعتماد برگ گیر استخر شما ، ابزار عالی برای جمع آوری برگ ها و زباله ها از سطح استخر می باشد. برگ گیر به انتهای دسته تلسکوپی شما وصل می شود و به شما این امکان را می‌دهد تا به راحتی در سطح استخر خود بچرخید. همانطور که تور از روی آب می گذرد، تقریباً همه چیز را در مسیر خود ، از حشرات و برگ ها گرفته تا سایر زباله های درشت جمع می کند. از آنجایی که توری از یک تور ظریف ساخته شده است، برای بیرون کشیدن هر جسم جامد ایده آل است. شما می توانید از بین انواع برگ گیر استخر ، نوع ایده آل خود را تهیه نمایید.

برس استخر

با گذشت زمان، لایه های نازکی از تجمع و جلبک در کف، دیوارها و پله های استخر شما تشکیل می شود. اینکه چقدر سریع اتفاق می افتد بستگی به نوع نگهداری استخر شما دارد، اما برای اکثر استخرها این اتفاق می افتد و در میزان کم و زیاد بودن با یکدیگر متفاوت هستند. باید بگوییم ، بهترین راه برای مقابله با جلبک ها استفاده از برس استخر می شود. برس زدن استخر ، آن را سالم نگه می دارد و از مشکلاتی مانند آب کدر و سبز جلوگیری می کند. به علاوه، این بهترین راه برای ماندگاری مواد شیمیایی استخر شما تا حد امکان است. سه نوع اصلی برس استخر وجود دارد که هر کدام برای انواع مختلف استخر مناسب هستند:

برای استخرهای بتنی : از برس فولاد ضد زنگ و نایلون استفاده کنید.
برای استخرهای Gunite: از یک برس استیل ضد زنگ استفاده کنید.
برای فایبرگلاس، وینیل و بتن رنگ شده: از یک برس نایلونی استفاده کنید

جاروی استخر

آشنایی با تجهیزات استخر برای تمیز کردن استخر بسیار مهم است. جاروی استخر از جمله لو.ازمی است که برای تمیز کردن استخر مورد استفاده قرار می گیرد. جاروی استخر شما از چند قسمت اصلی تشکیل شده است:

  • پمپ
  • گاری
  • شلنگ
  • سرجارو
  • دسته جارو
  • کلید مینیاتوری

زمانی که شما سرجارو را به شلنگ وصل می کنید و شلنگ به پمپ استخر متصل است، وقتی آن را از کف استخر عبور می دهید، استخر خود را جارو می کنید درست مانند یک برس یا ضمیمه کف گیر، سر جاروی استخر به انتهای قطب تلسکوپی شما می‌چسبد. پس از اتصال، تمام امکانات مورد نیاز برای شروع تمیز کردن را دارید. تنها کاری که باید انجام دهید این است که جاروی استخ مناسب را تهیه کنید.

شلنگ جاروی استخر

بدون این تجهیزات ساده اما ضروری، نمی توانید استخر خود را جارو بکشید. به همین دلیل است که برای خود یک شلنگ جاروی خوب باید تهیه نمایید. شلنگ جارو به پمپ یا اسکیمر شما متصل می شود و فشار مورد نیاز برای بلع زباله ها را به جاروبرقی شما می رساند.

فیلتر استخر

وقتی نوبت به تمیز نگه داشتن آب می رسد، فیلتر مهم ترین تجهیزات استخری است که دارید. فیلتر استخر تک تک قطره‌های آب استخر شما را تصفیه می‌کند، زباله‌ها و آلودگی‌ها را از بین می‌برد و آب شما را شفاف و ایمن برای شنا نگه می‌دارد. اما همانطور که می دانید، بیش از یک نوع فیلتر استخر برای انتخاب وجود دارد:

هر کدام نقاط قوت خود را دارند، اما همه آنها در تمیز نگه داشتن استخر شما کار بسیار خوبی انجام می دهند. در اینجا ما درباره انواع فیلتر استخر برایتان توضیح می دهیم. برای صاحبان استخر، فیلتر شنی استخر یک انتخاب عالی برای شروع است. هر یک از فیلترهای استخر برای تصفیه و فیلتراسیون آب استخر ، از رسانه خاصی استفاده می کنند. فیلتر شنی از شن و ماسه و سیلیس ، فیلتر کارتریجی از کارتریج و فیلتر دیاتومه از خاک دیاتومه برای فیلتراسیون و تصفیه آب استفاده می کنند. در میان این سه فیلتر، فیلتر شنی استخر ، از محبوب ترین و رایج ترین فیلترهای استخر می باشد که به دلیل نصب و کارایی آسان و قیمت مقرون به صرفه بودن در بسیار یاز استخرها استفاده می شود.

پمپ استخر

پمپ استخر به عنوان قلب تپنده سیستم تصفیه آب استخر شما می شود. پمپ آب استخر ، آب را به گردش در می آورد و فرآیندهای گرمایش و فیلتراسیون را تامین می کند. آب توسط پمپ آب به گردش در آمده و مواد شیمیایی را در آب به گردش درآورده و آب را به سمت فیلتر استخر هدایت می کند. آب از لوله‌ها، فیلتر ، تجهیزات ضدعفونی کننده آب و سیستم گرمایشی استخر عبور کرده و به استخر برمی گردد. پمپ استخر در سه نوع متفاوت وجو دارد :
  • تک سرعته
  • دو سرعته
  • سرعت متغیر
برای بیشترین انعطاف پذیری و کنترل مصرف انرژی، پمپ دور متغیر می تواند انتخاب ایده آلی باشد. همانطور که از نام آنها پیداست، این پمپ ها به شما اجازه می دهند به راحتی بین تنظیمات مختلف سرعت جابجا شوید. بنابراین آنها برای حفظ جریان آب به آرامی در طول شب یا پاکسازی سریع یک استخر پر از جلبک عالی هستند. برای بهترین نتیجه، به یاد داشته باشید که سبد پمپ یا همان استرینر استخر خود را هر هفته خالی کنید.

پکیج گرمایشی استخر

پکیج گرمایشی استخر یا بویلر استخر برای گرمایش آب ساتخر مورد استفاده قرار می گیرند. نصب پکیج گرمایشی استخر باعث می شود تا شما یک استخر چهارفصل داشته باشید که در تمکام طول فصل سرد نیز بتوانید از آن استفاده کنید. با پیکج گرمایشی استخر ، روزهای بارانی و آسمان ابری نمی توانند مانع شما برای شنا شوند. و آب بدون توجه به دمای هوا و نوع فصل، گرم می ماند. این بدان معناست که چه یک بعد از ظهر سرد در پاییز باشد یا یک آخر هفته سوزان در ماه های تابستان، شما در دمای عالی شنا می کنید. گزینه های زیادی برای گرمایش استخر وجود دارد، اما اگر عملکرد مقرون به صرفه دغدغه اصلی شما است، استفاده از دیگ و مشعل و مبدل حرارتی می تواند انتخاب خوبی باشد. آنها گرمایش ماهانه کم هزینه را ارائه می دهند و در تمام طول سال در دمای مناسب کار می کنند، چه هوا مرطوب و ابری باشد یا گرم و آفتابی.

شیمی آب استخر

در حالی که مواد شیمیایی استخر از نظر فنی از تجهیزات استخر نیستند، اما به همان اندازه مهم هستند. تمام تجهیزات استخر شنا که در بالا ذکر شد، استخر شما را در سطح فیزیکی تمیز نگه می دارد ، عاری از خاک، حشرات و برگ. اما مواد شیمیایی استخر چیزی است که آن را ایمن، عاری از میکروب و تمیز برای شنا کردن نگه می دارد. تمام مواد شیمیایی مورد نیاز برای اجرای استخر عبارتند از :
  • ضدعفونی کننده (کلر، شوک)
  • افزایش دهنده و کاهش دهنده قلیاییت
  • افزایش دهنده و کاهش دهنده PH
  • جلبک کش
  • آنزیم های استخر
  • سختی گیر

کلرزن استخر

نحوه اضافه کردن کلر به استخر و تنظیم کلر آب از دغدغه های بسیاری از استخرداران می باشد. یک کلرزن استخر می تواند این کار را برای شما انجام دهد. فقط آن را با قرص پر کنید، آنرا را تنظیم کنید و دیگر نیازی ندارید تا کلر آب را هر روز بررسی کنید.

جاروی استخر رباتیک

مطمئنا، جاروی استخر دستی و برس استخر برای کمی فعالیت بدنی عالی است. اما چه کسی واقعاً می‌خواهد در یک روز گرم تابستانی این کار را انجام دهد.
اما جاروی استخر رباتیک ، دستگاهی است که می تواند همه این کارها را برای شما انجام دهد. همانطور که از نام آن پیداست، یک پاک کننده اتوماتیک استخر در داخل استخر شما حرکت می کند و به طور خودکار هر چیزی را که از روی آن می گذرد برس زده و جارو می کشد.
سه نوع تمیز کننده استخر وجود دارد:
سمت مکش
سمت فشار
روباتیک
استفاده از هر پاک کننده اتوماتیک استخر، حجم کاری شما را به شدت کاهش می دهد. اما اگر به دنبال یک راه حل واقعی برای تمیز کردن استخر هستید، آن را تنظیم کنید و همه کارها را انجام دهد ، جاروی رباتیک استخر بهترین گزینه شما است.

نگهداری سطح آب استخر

استخر شما هر روز آب از دست می دهد. چه در اثر پاشش آب، نشت های کوچک در لوله ها یا تبخیر طبیعی باشد. و نکته این است که شما واقعا نمی توانید 100٪ از آن اجتناب کنید. بخصوص تبخیر، زیرا این یک فرآیند طبیعی است که زمانی اتفاق می افتد که گرمای آب به صورت بخار از سطح خارج می شود. به همین دلیل، اغلب متوجه می شوید که باید آب را با شلنگ جایگزین کنید. اما کارهای زیادی وجود دارد که می توانید برای جلوگیری از آن انجام دهید:
با استفاده از روکش می توانید 75 درصد از دست دادن آب را کاهش دهید.
می توانید به طور خودکار آب استخر را با تراز اتوماتیک استخر جایگزین کنید
استفاده از سیستم گرمایش استخر برای تنظیم تعادل آب و کاهش تبخیر موثر است.
یک تراز اتوماتیک استخر به شلنگ باغچه شما متصل می شود و در لبه استخر شما آویزان می شود. یک سنسور داخلی به طور فعال سطح آب را کنترل می کند و هر زمان که از آستانه، پایین آمد، به طور خودکار آب اضافه می کند.
آشنایی با تجهیزات استخر

در پایان

ضرورت استفاده از تجهیزات استخر و آشنایی با تجهیزات استخر ، به ایمنی ، نظافت و تمیزی استخر شما کمک خواهد کرد و استخری خواهید داشت که عاری از آلودگی باشد. فروشگاه اینترنتی تجهیزات استخر پولاب تجهیز ، عرضه کننده تجهیزات استخر ، سونا و جکوزی در انواع برندها و قیمت ها می باشد.  در پول آب تجهیز، ما درک می کنیم، تهیه و خرید انواع محصولات و لوازم استخر مناسب برای نیازهای خاص شما تا چه اندازه مهم می باشد. به همین دلیل است که ما طیف گسترده ای از تجهیزات را با بهترین کیفیت و مناسب ترین قیمت عرضه می کنیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *