آموزش

آیا یک ازن زن استخر برای استخر مناسب است؟

آیا یک ازن زن استخر برای استخر مناسب است؟

آیا یک ازن زن استخر برای استخر مناسب است؟ گاز ازن نحوه ضدعفونی کردن استخرها را تغییر می دهد و قدرت ضدعفونی عالی، کیفیت آب افزایش یافته و مزایای زیست محیطی را ارائه می دهد. با استفاده از قدرت گاز ازن، صاحبان استخر می توانند محیط شنای تمیزتر، سالم تر و لذت بخش تر را ایجاد کنند. گاز ازن با قابلیت‌های ضدعفونی قابل توجه و مزایای بی‌شمار نسبت به کلر، بدون شک یک تغییر بازی در دنیای ضدعفونی کردن استخر است.

ازن چیست؟

ازن (O3) یک ماده ضد عفونی کننده بسیار موثر است و می تواند در استخرها برای جایگزینی مواد شیمیایی ضد عفونی کننده حاوی کلر و برم استفاده شود. مزیت استفاده از ازن در مقایسه با سایر عوامل تصفیه استخر، افزایش چشمگیر محیط شنا است. استفاده از ازن، از تشکیل کلر یا محصولات جانبی حاوی برم مانند کلرامین ها و تری هالومتان ها جلوگیری می کند. ازن در استخرها مفید است زیرا به طور موثر باکتری ها، انگل ها و ویروس ها را از بین می برد و غیرفعال می کند. ازن یک اکسید کننده خوب است، به این معنی که می تواند آلاینده های موجود در آب را از نظر شیمیایی از بین ببرد. اوزون حتی محصولات جانبی کلردار ناخواسته تشکیل شده را نیز تجزیه می کند. این کار باعث کاهش مشکلات قرمزی چشم و مشکلات تنفسی می شود.

ازن آب استخر را درخشان تر و شفاف تر می کند. ازن علاوه بر یک ماده ضدعفونی کننده موثر، یک عامل انعقاد نیز می باشد که عملکرد فیلتر شنی و کربن فعال را افزایش می دهد. برای استخرهایی با دمای آب 28 درجه سانتیگراد یا 33 تا 35 درجه سانتیگراد از دوز ازن به ترتیب 0.8 و 1.2 گرم در متر مکعب استفاده می شود. ازن آب استخر شما را از طریق سیستم گردش آب(پمپ استخر) ضد عفونی می کند. هنگامی که آب در گردش به استخر یا جکوزی برگردانده می شود، ازن در غلظت بسیار کم و ایمن وجود دارد. از آنجایی که ازن در آب باقی نمی ماند، باید یک ماده شیمیایی دیگر مانند کلر یا برم به میزان بسیار کم، به استخر اضافه شود تا اطمینان حاصل شود که آب کاملاً ضد عفونی شده و برای شنا ایمن است. ازن یک سیستم تصفیه آب است که 10 برابر قوی تر از کلر به عنوان یک ضد عفونی کننده است.

آیا یک ازن زن استخر برای استخر مناسب است؟

در صنعت استخر، ما طیف گسترده ای از روش های بهداشتی استخر را داریم که به ضدعفونی کردن و نظافت استخر کمک می کند. ازن روشی است که می تواند در استخرها و اسپاها بسیار مفید باشد. بهتر است، دریابیم که ازن زن استخر، چگونه کار می کند. ازن زن استخر، در سیستم گردش آب استخر نصب می شوند. با عبور آب از اوزوناتور، قبل از بازگشت به استخر توسط ازن ضد عفونی می شود. از آنجایی که ازن برای انسان بی خطر نیست، تمام یا بیشتر ازن باید قبل از بازگشت آب تصفیه شده به استخر، جایی که با شناگر با آن تماس پیدا می کند، مصرف شود.

ازن معمولاً به دو روش تولید می شود:

  • تخلیه کرونا
  • نور ماوراء بنفش

در اینجا تفاوت هایی در نحوه عملکرد این ژنراتورها وجود دارد:

  • ازناتور تخلیه کرونا

یک ازناتور تخلیه کرونا (همچنین به عنوان مولد تخلیه کرونا یا مولد ازن سی دی نیز شناخته می شود) از تخلیه الکتریکی با ولتاژ بالا برای ایجاد ازن استفاده می کند. این تخلیه‌های الکتریکی حلقه‌ای از انرژی ایجاد می‌کنند و با عبور هوا از آن حلقه، برخی از مولکول‌های اکسیژن از هم جدا می‌شوند و دوباره جمع می‌شوند و ازن را تشکیل می‌دهند.

  • ازناتور UV

دستگاه ازن مولد UV روش دوم برای تولید ازن برای ضد عفونی کردن استخر است. برای اینکه اشعه ماوراء بنفش هوا را به ازن تبدیل کند، باید هوا را از روی لامپ های UV که نور 185 نانومتری ساطع می کنند، عبور داد.

همانطور که هوا از روی این لامپ ها عبور می کند، انرژی مولکول های اکسیژن را تقسیم می کند و سپس می توانند دوباره به مولکول های ازن جمع شوند. به یاد داشته باشید که اکسیژن شامل دو اتم اکسیژن و ازن شامل سه اتم است. وقتی مولکول‌های اکسیژن از هم جدا می‌شوند، سعی می‌کنند تثبیت شوند و در این فرآیند ازن را تشکیل می‌دهند.

هنگامی که ازن تولید شد (با استفاده از هر نوع ژنراتور)، باید در آب حل شود. رایج ترین روش تزریق ونتوری است. این دستگاه یک خلاء فشار ایجاد می کند تا گاز اوزون را از طریق یک لوله به داخل آب استخر بکشد، زیرا در سیستم به گردش در می آید.

هر دو نوع ازن مولدها از نظر به هم زدن اتم های اکسیژن برای تولید ازن کار یکسانی را انجام می دهند. با این حال، آنها از چند جهت کلیدی متفاوت هستند. اول اینکه، ژنراتورهای تخلیه کرونا غلظت بالاتری از ازن را نسبت به ژنراتورهای UV تولید می کنند، با این حال، ژنراتورهای CD برای خرید و نصب گرانتر هستند و نگهداری آنها دشوارتر است!

اوزناتور می تواند مزیت دیگری را برای کمک به شما در ایجاد تعادل در ترکیب شیمیایی آب استخر ارائه دهد. ازن در واقع کلرآمین های معدنی و آلی را اکسید می کند تا به کاهش کلر ترکیبی کمک کند، که می تواند باعث تحریک پوست و چشم شود و به کلر شما امکان تولید بیشتر را می دهد.

مزایا و معایب سیستم ازن زنی استخر

اکنون که می‌دانید سیستم‌های ازن استخر چگونه کار می‌کنند، آشتایی با مزایا و معایب آن به شما کمک می کند تصمیم بگیرید که آیا برای استخر یا آبگرم شما مناسب است یا خیر:

مزایا:

  • با استخرهای درون زمینی، بالای زمین، سرپوشیده و روباز کار می کند
  • با استخرهای بتنی، فایبرگلاس و وینیل به خوبی کار می کند
  • چندین گزینه برای انتخاب (ژنراتور CD و UV)
  • به طور موثر باکتری ها، ویروس ها و انگل ها را می کشد و غیرفعال می کند
  • کلرآمین ها را اکسید می کند و کلر را موثرتر می کند
  • عمر کلرزن استخر شما را افزایش می دهد.
  • اوزون هیچ اثری، طعم و بویی از خود باقی نمی گذارد.
  • ازن زن را می توان تقریباً روی هر سیستم کلرزنی نصب کرد.
  • برای استخرهای نمکی بسیار مفید است.

معایب:

  • ازن برای انسان خطرناک است و باید به دقت مهار شود
  • خرید و نصب ازناتورها ممکن است گران باشد
  • اوزناتور فقط یک ضد عفونی کننده مکمل است. برای حفظ بهداشت مناسب استخر باید با کلر یا برم ترکیب شود.
  • هر دو نوع ژنراتور ازن هر چند سال یکبار نیاز به تعمیر و نگهداری دارند.

ویژگاهاییکه ازن را متمایز می کند

ازن را می توان به عنوان قوی ترین عامل اکسید کننده و ضد عفونی کننده موجود برای تصفیه آب استخر و آبگرم در نظر گرفت. ازن به عنوان اکسید کننده و ضدعفونی کننده اولیه عمل می کند که ناخالصی ها و میکروارگانیسم ها را از بین می برد و به صاحب استخر اجازه می دهد تا نیاز کلر مورد نیاز در استخر خود را کاهش دهد. ازن 99.9 درصد از ویروس ها و باکتری ها را از بین می برد. اگر آب استخر فقط با کلر تصفیه شود تقریباً 16 دقیقه طول می کشد تا ویروس ها از بین بروند. ازن 3500 برابر سریعتر در از بین بردن باکتری ها عمل می کند و آن را به یکی از قوی ترین و موثرترین سیستم های بهداشتی موجود در بازار تبدیل می کند.

ازن، جزء کلیدی یک سیستم شنای معدنی و کنترل استخر OZONE ONE است که 99.9 درصد از ویروس ها و باکتری ها را از بین می برد و ثابت شده است که ویروس ها، از بین می برد. ازن به طور گسترده در بسیاری از صنایع که احتمال انتشار میکروب ها وجود دارد، از جمله مراکز آبی، بیمارستان ها و صنعت هواپیمایی استفاده می شود.

اگر آب استخر فقط با کلر در سطوح معین تصفیه شود، تقریباً 16 دقیقه طول می کشد تا ویروس ها از بین بروند. ویروس ها در برابر کلر مقاوم هستند، یعنی به راحتی توسط کلر از بین نمی روند. با این حال، هنگامی که با یک سیستم بهداشتی ثانویه مانند ازن ترکیب می شود، خطر ابتلا به ویروس به طور قابل توجهی کاهش می یابد. اوزون اکسید کننده قوی تری نسبت به کلر است، به طور قابل توجهی تقاضای کلر را کاهش می دهد و به کلر اجازه می دهد در گندزدایی باقیمانده کارآمدتر باشد و سطح کلر کمتری را فراهم کند.

تاثیر ازن بر باکتری ها و ویروس ها

ازن یک سیستم تصفیه آب است که 10 برابر قوی تر از کلر به عنوان یک ضد عفونی کننده است و باکتری ها را در تماس می کشد و مانند کلر هیچ اثری باقی نمی گذارد. این باقیمانده از کلر (کلر ترکیبی/کلرامین) است که مسئول بوی بد و تحریک پوست و چشم است. ویروس ها متفاوت هستند، بر خلاف باکتری ها، فقط در داخل سلول میزبان تکثیر می شوند و پروتئین آن سلول میزبان را به پروتئین های خود تبدیل می کنند. ازن با انتشار از طریق پوشش پروتئینی به هسته اسید نوکلئیک، ویروس ها را از بین می برد و در نتیجه به ویروس آسیب می رساند.

در نتیجه

هنگامی که ازن با سیستم شنای معدنی ترکیب می‌شود، فواید سلامتی بسیاری دارد، آب برای شنا کردن در آن شفاف تر و ایمن تر به نظر می‌رسد، و برای پوست و چشم‌ها ملایم است. پسوریازیس و در نهایت، منیزیم یک لخته ساز طبیعی است، بنابراین شفافیت آب شما شفاف می شود.

فروشگاه اینترنتی تجهیزات استخر پولاب تجهیز ، عرضه کننده تجهیزات استخر ، سونا و جکوزی در انواع برندها و قیمت ها می باشد.  در پول آب تجهیز، ما درک می کنیم، تهیه و خرید انواع محصولات و لوازم استخر مناسب برای نیازهای خاص شما تا چه اندازه مهم می باشد. به همین دلیل است که ما طیف گسترده ای از تجهیزات را با بهترین کیفیت و مناسب ترین قیمت عرضه می کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *