مقالات

بهترین فیلتر استخر کدام است ؟

بهترین فیلتر استخر کدام است ؟
می خواهید بدانید بهترین فیلتر استخر کدام است؟ از مقایسه فیلتر های استخر استفاده کنید تا هر آنچه را که باید در مورد انواع فیلتر استخر بدانید، بیاموزید. با گزینه هایی مانند فیلتر شنی، فیلتر کارتریجی و فیلتر دیاتومه ، انتخاب فیلتر برای استخر شنا باید موارد زیادی را در نظر بگیرید. هر فیلتر استخر متفاوت عمل می کند و نیاز به نگهداری متفاوتی دارد. اما ما اینجا هستیم تا با مقایسه انواع فیلتر استخر ، همه این کارها را برای شما آسان کنیم.

فیلتر استخر

درک تفاوت بین فیلتر شنی ، کارتریج و دیاتومه استخر ، انتخاب بهترین فیلتر استخر را آسان می کند. در مقایسه فیلتر استخر ، همه چیز را از نحوه عملکرد هر فیلتر استخر و آنچه آنها را متمایز می کند تا هزینه اجرای آنها مورد بررسی قرار می گیرد. به این ترتیب، می توانید فیلتر استخری را انتخاب کنید که نیازهای شما را برآورده کند و متناسب با بودجه شما باشد. بنابراین اگر آماده هستید که بدانید کدام فیلتر استخر بهترین است و در انواع مختلف فیلترهای استخر متخصص شوید، با ما همراه باشید.
فیلتر استخر

فیلتر شنی

یکی از گرینه های بهترین فیلتر استخر ، فیلتر شنی می باشد. فیلتر شنی مخازن بزرگی هستند که از شن و ماسه برای حذف آلودگی ها و زباله های موجود در آب استخر استفاده می کنند. آنها می توانند زباله های کوچکی به اندازه 20 میکرون که تقریباً یک سوم اندازه یک موی انسان (70 میکرون) است را از بین ببرند. فیلتر های شنی یکی از محبوب ترین و کم هزینه ترین نوع فیلتر تصفیه آب استخر هستند که برای صاحبان استخر در دسترس است، به خصوص که آنها فقط یک بار در سال نیاز به شستشوی معکوس و تعویض شن و ماسه دارند.

عملکرد فیلتر شنی

همانطور که پمپ تصفیه استخر شما آب را به سمت فیلتر شنی هدایت می کند، به تدریج از یک بستر شنی عبور می کند. ماسه به عنوان یک صفحه فیلتر عمل می کند که زباله ها را به دام می اندازد و آلاینده ها را از بین می برد و از بازگشت آنها به استخر جلوگیری می کند و آب تمیز از فیلتر شنی خارج می شود و به استخر شما می ریزد و این روند تکرار می شود.

نگهداری فیلتر شنی

با گذشت زمان، تمام زباله‌ها و آلاینده‌هایی که فیلتر شنی شما جمع‌آوری می‌کند، جمع شده و فشار مخزن فیلتر شنی را افزایش می‌دهد و هنگامی که گیج فشار روی فیلتر شنی بیش از 8 PSI بالاتر از مقدار “تمیز” اصلی خود را نشان می دهد، می توانید با شستشوی معکوس فیلتر شنی خود آن را پایین بیاورید. شستشوی معکوس فیلتر شنی جریان آب به پمپ فیلتر استخر را معکوس می کند و به عنوان یک چرخه شستشو عمل می کند که تمام زباله ها و کثیفی های مسدود شده فیلتر شما را خارج می کند.

تعویض سیلیس فیلتر شنی

فیلترهای شنی معمولاً فقط هر 3 تا 5 سال یکبار نیاز به تعویض سیلیس فیلتر شنی دارند. این بدان معنی است که شما می توانید از همان شن و ماسه استخر در طول سال استفاده مجدد کنید، البته تا زمانی که فیلتر شنی خود را به طور منظم نگهداری و شستشوی معکوس انجام دهید.
برای انجام بهترین فیلتراسیون، صاحبان استخر می توانند از ماسه و سیلیس و یا شیشه استفاده کنند که می تواند آلاینده های کوچک تا 3 میکرون را فیلتر کند. اما  3 نوع مختلف از فیلتر شنی را تجزیه می کنیم و به شما کمک کنیم بر اساس شرایط شما تصمیم بگیرید که بهترین ماسه فیلتر استخر برای استفاده از چه چیزی است :
  • شن و ماسه فیلتر استخر سیلیس : استاندارد و مقرون به صرفه ترین ماسه استخر. ذراتی به اندازه 20 میکرون را فیلتر می کند. ساخته شده از کوارتز زمین
  • شن و ماسه فیلتر استخر زئولیت : شن و ماسه ساخته شده از مواد معدنی سنگ های آتشفشانی که می تواند برای بهبود تعادل کلر به کلرامین ها متصل شود. آلاینده های کوچک 10 میکرون را فیلتر می کند.
  • شن و ماسه فیلتر استخر شیشه ای : شن و ماسه ساخته شده از شیشه بازیافتی که می تواند زباله های کوچکی به اندازه 3 میکرون را به دام بیندازد. قابلیت به دام انداختن هاگ جلبک – ایده آل برای استخرهایی با مشکلات جلبک
شن و ماسه فیلتر استخر سیلیسی مقرون به صرفه ترین است اما کمترین حساسیت را فیلتر می کند. از طرف دیگر، ماسه فیلتر استخر شیشه ای بیشترین هزینه را دارد اما بهترین عملکرد را دارد.

انتخاب فیلتر شنی

بهترین راه برای انتخاب فیلتر شنی به عنوان بهترین فیلتر استخر ، این است که آن را با توجه به اندازه پمپ استخر خود انتخاب کنید. این بدان معناست که شما باید یک فیلتر شنی با نرخ جریان بر حسب GPM (گالن در دقیقه) که بیشتر از حداکثر خروجی پمپ شما است، انتخاب کنید. بنابراین اگر از پمپ استخر استفاده می کنید که دارای خروجی 100 GPM است، به فیلتری با سرعت جریان حداقل 120 GPM نیاز دارید. در بیشتر موارد، بهتر است یک فیلتر با اندازه بزرگ را به یک فیلتر کوچکتر انتخاب کنید.

مزایا و معایب فیلتر شنی

مزایا

  • کمترین هزینه اولیه
  • رسانه فیلتر ارزان قیمت
  • استفاده و نگهداری آسان
  • قدرت فیلتراسیون قابل ارتقا با زئولیت و ماسه شیشه ای
  • شن و ماسه فیلتر استخر ماندگاری طولانی دارد (3-5 سال)

معایب

  • فیلتر استخر با کمترین حساسیت (بدون ارتقا)
  • مصرف آب سنگین: نیاز به شستشوی معکوس منظم دارد (300-500 گالن)
  • با سیستم های استخر پرفشار انرژی کارآمد نیست

فیلتر کارتریجی

فیلترکارتریجی از یک مخزن پلاستیکی بزرگ تشکیل شده است که یک تا چهار کارتریج فیلتر استوانه ای را در خود جای داده است. هر کارتریج دارای یک لوله توخالی است که با لایه ای از مواد پارچه ای چین خورده یا چین دار پوشیده شده است. طراحی پارچه چین دار سطح محیط فیلتر را افزایش می دهد، که مقاومت جریان را کاهش می دهد و اجازه می دهد تا آب بیشتری به طور موثر در یک بار فیلتر شود. فیلتر استخر کارتریجی می توانند ذرات کوچکی به اندازه 10 میکرون را به دام بیاندازند و فیلتر کنند.
از آنجایی که فیلتر کارتریجی نیازی به شستشوی معکوس ندارند، آب بسیار کمتری نسبت به فیلتر شنی مصرف می کنند و برای استخرهای سازگار با محیط زیست یا در مکان هایی که محدودیت مصرف آب دارند، عالی عمل می کنند.

عملکرد فیلتر کارتریجی

همانطور که پمپ استخر شما آب را از فیلتر کارتریج شما عبور می دهد، از یک سری کارتریج های پلیسه دار عبور می کند. هر لوله دارای لایه ای از پارچه تا شده است که زباله ها و ذرات را در حین جریان آب به دام می اندازد و هنگامی که آب تمیز از فیلتر خارج می شود، آب کثیف استخر به داخل جریان می یابد و این چرخه تکرار می شود.

نگهداری فیلتر استخر کارتریجی

فیلترهای استخر کارتریج به طور کلی نیاز به تعمیر و نگهداری کمی دارند و فقط به شستشوی گه گاه کارتریج هر چند هفته یکبار نیاز دارند. همانطور که گفته شد، شستشوی کارتریج شما می تواند کمی فشرده تر از سایر روش های تمیز کردن فیلتر باشد، مانند شستشوی معکوس فیلتر شنی. برای تمیز کردن فیلتر کارتریج خود، هر کارتریج را از مخزن فیلتر خارج کرده و با شلنگ باغبانی آن را اسپری کنید. برای بهترین نتیجه، مطمئن شوید که بین چین‌ها را کاملاً بشویید تا تجمع زباله‌های سرسخت از بین برود.

تعویض فیلتر کارتریج

فیلترهای استخر کارتریج بسته به استفاده از استخر هر 3 تا 5 سال یکبار نیاز به تعویض کارتریج دارند. برای حفظ بهترین عملکرد، کارتریج های فیلتر خود را هر 3 سال یکبار تعویض کنید.

مزایا و معایب فیلتر کارتریجی

مزایا

  • مصرف کم آب، سازگار با محیط زیست
  • ساده در نگهداری
  • کم مصرف ترین نوع فیلتر استخر
  • برای استخرهای زیرزمینی و بالای زمین به خوبی کار می کند
  • حساسیت فیلتراسیون خوب: ذرات کوچک به اندازه 10 میکرون را فیلتر می کند

معایب

  • کارتریج های فیلتر گران هستند و هر 3 تا 5 سال یکبار نیاز به تعویض دارند.
  • تمیز کردن فیلترهای کارتریج زمان بیشتری می برد
  • هزینه خرید بالاتر

فیلتر دیاتومه

فیلتر دیاتومه یا فیلترهای DE شامل یک سری شبکه های پارچه ای با پوشش پودری در یک مخزن پلاستیکی هستند. پودر دیاتومه به شبکه های پارچه می چسبد، که قدرت فیلتراسیون را افزایش می دهد و به فیلتر دیاتومه اجازه می دهد تا ذرات کوچکی به اندازه 3 میکرون را جذب کند.
خاک دیاتومه یک رسوب طبیعی است که از بقایای فسیل شده ریزجلبک های باستانی ساخته شده است. می توان آن را خرد و به پودر DE تبدیل کرد، که به سیستم های فیلتر DE اضافه می شود تا فیلتراسیون را بهبود بخشد و طیف ریزتری از ذرات را جذب کند.

عملکرد فیلتر دیاتومه

فیلتر استخر DE از ترکیبی شبکه های پارچه ای و پودر DE برای جذب ذرات هنگام عبور از سیستم فیلتر استفاده می کنند. کارتریج فیلتر استخر دیاتومه با کمک لایه ای از پودر DE که هر شبکه فیلتر را می پوشاند و به آن کمک می کند طیف وسیعی از ذرات را هنگام عبور آب جذب کند، بهترین کار را دارد.

نگهداری فیلتر استخر DE

مانند فیلترهای شنی، فیلترهای دیاتومه نیز هر چند هفته یکبار نیاز به شستشوی معکوس دارند. اما هر زمان که شستشوی معکوس وجود داشته باشد، به تعویض پودر دیاتومه نیز نیاز دارند. پس از شستشوی معکوس فیلتر DE ، می توانید با اضافه کردن مقداری پودر DE ، پودر کم شده را جایگزین کنید. از آنجایی که فیلترهای DE نیاز به شستشوی معکوس و تعویض پودر دارند، هزینه مصرف آب و نگهداری آنها بیشتر از فیلترهای دیگر است. علاوه بر شستشوی معکوس معمولی، صاحبان استخر باید گه گاهی کارتریج فیلتر استخر DE را جدا کرده و با آبکشی با شلنگ آن را به صورت دستی تمیز کنند.

تعویض فیلتر استخر DE

کارتریج فیلتر استخر DE یا مجموعه شبکه ای بین 7 تا 10 سال دوام می آورد. اما پس از آن نیاز به تعویض دارند. برای تعویض کارتریج فیلتر استخر DE مراحل زیر را باید انجام دهید :
  • پمپ فیلتر خود را خاموش کنید
  • فشار سیستم استخر خود را کاهش دهید
  • مخزن فیلتر را باز کنید
  • شبکه های قدیمی را از مجموعه جدا کنید
  • شبکه های فیلتر DE جایگزین را به مجموعه وصل کنید
  • مجموعه را دوباره داخل مخزن قرار دهید
  • مخزن را ببندید
  • پودر DE را به کفگیر استخر اضافه کنید

مزایا و معایب فیلتر دیاتومه

مزایا

  • بالاترین قدرت فیلتراسیون (3 میکرون)
  • طول عمر طولانی
  • جایگزینی آسان رسانه فیلتر
  • فرآیند تمیز کردن ساده

معایب

  • هزینه اولیه بالا
  • هزینه های نگهداری بالا
  • مناسب مناطقی با محدودیت آب نیست
  • در صورت استفاده نادرست، پودر دیاتومه سمی می شود.

بهترین فیلتر استخر کدام است ؟

برای انتخاب بهترین فیلتر استخر ، شرایط استخر و نیازها و بودجه مدنظربسیار مهم است و توجه به مزایا و معایب فیلترها، ما را برای انتخاب بهترین فیلتر استخر کمک می کند. فیلتر شنی برای اکثر استخرها عالی عمل می کنند، فیلترهای کارتریج فیلتراسیون عالی را ارائه می دهند و می توانند 50٪ آلودگی بیشتری نسبت به  سیلیس استخر به دام بیندازند. همچنین کاربران فیلتر شنی می توانند با ارتقاء به شن و ماسه فیلتر استخر به زئولیت، تصفیه آب را تا 50٪ بهبود بخشند، که قابلیت فیلتراسیونی مشابه فیلترهای کارتریج را ارائه می دهد.

فیلترهای استخر دیاتومه ای قدرت فیلتراسیون بالاتری نسبت به فیلترهای کارتریجی دارند و می توانند 75 درصد ذرات بیشتری را به دام بیندازند. در حالی که فیلترهای کارتریج می توانند زباله های کوچکی به اندازه 10 میکرون را جذب کنند، یک فیلتر DE می تواند زباله هایی را که 3 برابر کوچکتر از 3 میکرون هستند به دام بیاندازد. با توجه به آنچه گفته شد، فیلترهای کارتریج همچنان عملکرد عالی فیلتراسیون را ارائه می دهند و از بین انواع فیلترهای استخر، کارآمدترین عملکرد انرژی را دارند.

فیلتر DE بهترین فیلتر استخر برای استخر شنای شما در مورد “قدرت فیلتراسیون” است زیرا می تواند ذرات کوچک تری را نسبت به هر فیلتر دیگری جذب کند. اما در مورد بهره وری انرژی، فیلترهای کارتریج بهترین انتخاب هستند. فیلترهای کارتریج به لطف طراحی منحصربه‌فرد خود، آب را حفظ می‌کنند و مقاومت جریان را محدود می‌کنند، که قبض انرژی شما را پایین نگه می‌دارد و با وجود اینکه به اندازه فیلترهای DE موثر نیستند، فیلترهای کارتریج همچنان طیف وسیعی از آلاینده ها و زباله ها را جذب می کنند. با این اوصاف، پاسخ به این سوال که بهترین فیلتر استخر برای استخر من کدام است؟، به این بستگی دارد که چه چیزی برای شما به عنوان صاحب استخر مهم است. هر نوع فیلتر استخر دارای مزایای منحصر به فردی نسبت به سایرین است:

  • بهترین بازده انرژی: فیلتر استخر کارتریج
  • مقرون به صرفه ترین: فیلتر استخر شنی
  • بهترین فیلتراسیون: فیلتر DE Pool

با توجه به این مزایا و نیاز شما ، می توانید یکی از انواع فیلتر استخر راب رای استخر خود انتخاب و خریداری کنید.

بهترین فیلتر استخر کدام است ؟

در پایان

میکرون کوچکترین ذراتی را که فیلتر استخر می تواند جذب کند، اندازه گیری می کند. بنابراین در حالی که یک فیلتر استخر شنی می تواند ذرات کوچکتر از 20 میکرون را به دام بیاندازد، یک فیلتر استخر DE می تواند ذرات بسیار کوچکتر را در 3 میکرون به دام بیندازد. هم فیلترهای شنی و هم فیلترهای کارتریج برای استخرهای روی زمین عالی عمل می کنند. اما مهمترین چیزی که باید به خاطر بسپارید این است کهنگام انتخاب بهترین فیلتر استخر ، فیلتری را انتخاب کنید که دبی آن بالاتر از پمپ استخر شما باشد.

فروشگاه اینترنتی تجهیزات استخر پولاب تجهیز ، عرضه کننده تجهیزات استخر ، سونا و جکوزی در انواع برندها و قیمت ها می باشد.  در پول آب تجهیز، ما درک می کنیم، تهیه و خرید انواع محصولات و لوازم استخر مناسب برای نیازهای خاص شما تا چه اندازه مهم می باشد. به همین دلیل است که ما طیف گسترده ای از تجهیزات را با بهترین کیفیت و مناسب ترین قیمت عرضه می کنیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *