مقالات

بهترین نوع فیلتر استخر چیست؟

بهترین نوع فیلتر استخر چیست؟

بهترین نوع فیلتر استخر، به نوع استخر و میزان بودجه شما ستگی دارد. هیچ چیز به اندازه پریدن در داخل استخر در یک روز گرم تابستانی لذت بخش نیست. آب شفاف کریستالی خنک و جوان کننده است. حالا تصور کنید به داخل استخر پر از آب کدر، پر از خاک و زباله بپرید. خوشبختانه، استخر ها، به لطف فیلترهای استخر، بدون آلودگی و لذت بخش شده اند! فیلترهای استخر آلودگی ها و زباله ها را از بین می برند و برای تمیز نگه داشتن استخر بسیار مهم هستند. در ادامه نحوه انتخاب بهترین فیلتر برای استخر را توضیح خواهیم داد.

بهترین نوع فیلتر استخر

فیلتر استخر جزئی از سیستم فیلتراسیون استخر است که آلودگی و زباله را از آب پاک می کند. یک پمپ آب را به سمت فیلتر می کشد، فیلتر کثیفی و زباله را از بین می برد و سپس آب تمیز از طریق جت های برگشتی روی دیواره های استخر، به استخر باز می گردد. فیلترهای استخر نه تنها آب شما را تمیز و شفاف نگه می دارند، بلکه کارایی کلر را در کشتن باکتری ها افزایش می دهند و محیطی سالم برای استخر ایجاد می کنند.

انتخاب فیلتر استخر از میان انواع فیلتر استخر

سه نوع اصلی فیلتر استخر عبارتند از: فیلتر شنی، فیلتر کارتریج و فیلتر دیاتومه.

فیلتر شنی استخر

فیلتر شنی شامل یک مخزن پر از ماسه است که در هنگام نفوذ آب، آلاینده ها را به دام می اندازد. در حالی که ماسه با چشم غیرمسلح صاف به نظر می رسد، وقتی زیر میکروسکوپ مشاهده می شود، هر دانه دارای لبه های خاردار است که آلاینده ها را جذب می کند. خاک و زباله ها در شن ها محبوس می شوند و آب تمیز به پایین مخزن می رود و به استخر باز می گردد.

فیلترهای شنی آلاینده ها را در محدوده 20 تا 40 میکرون به دام می اندازند. میکرون یک میلیونیم متر است. برای نشان دادن اندازه کوچک آنها، یک تار موی انسان حدود 70 میکرون عرض دارد! زباله هایی با اندازه 20 تا 40 میکرون در واقع کوچک هستند، اما فیلترهای شنی در مقایسه با سایر فیلترهای استخر کمترین کارایی را دارند، زیرا فیلترهای کارتریج و DE می توانند ذرات کوچکتر را نیز به دام بیندازند.

در طول زمان، ذرات به دام افتاده در شن و ماسه جمع می شوند و فیلتراسیون را کاهش می دهند. تجمع آب از جریان مناسب آب جلوگیری می کند و فشار در مخزن را افزایش می دهد. یک گیج فشار در کنار فیلتر به شما هشدار می دهد که تغییرات فشار چیست و زمان تعمیر و نگهداری را نشان می دهد. یک مزیت برای فیلترهای شنی، نگهداری ساده و آسان است! تنها کاری که باید انجام دهید این است که فیلتر را بشویید، به این معنی که آب را در جهت معکوس جاری کنید تا زباله ها خارج شوند. هنگامی که نیاز به شستشوی معکوس مکرر است، باید شن و ماسه را جایگزین کنید، اما این تنها هر 5-7 سال یکبار ضروری است. به خاطر داشته باشید که اگر به طور مکرر فیلتر خود را معکوس شستشو می دهید، می توانید مواد شیمیایی و سطح آب استخر خود را مختل کنید. ممکن است لازم باشد مواد شیمیایی را دوباره متعادل کنید و استخر خود را دوباره پر کنید.

فیلتر کارتریجی استخر

فیلتر کارتریجی از کارتریج‌های چین‌دار تشکیل شده‌اند که وقتی آب استخر در مخزن جریان می‌یابد، زباله‌ها را جمع‌آوری می‌کنند. پلیسه ها آلاینده هایی به اندازه 10 میکرون را به دام می اندازند و آب تمیز و فیلتر شده به استخر باز می گردد. اکثر فیلترهای کارتریج زباله را در محدوده 10-15 میکرون به دام می اندازند. راندمان فیلتر بالاتر از فیلترهای شنی با این حال، آنها گران تر از فیلترهای شنی هستند و شامل فرآیند نگهداری متفاوت و در عین حال ساده می شوند.

مشابه فیلترهای شنی، فشار در مخزن زمانی که کارتریج ها کثیف هستند افزایش می یابد. وقتی گیج فشار مخزن فشار بالا را نشان می دهد، زمان تعمیر و نگهداری فرا رسیده است. برای تمیز کردن فیلتر کارتریج خود، کارتریج را از مخزن خارج کرده و آن را با یک شلنگ اسپری کنید تا کثیفی ها و زباله ها پاک شوند. هنگامی که کارتریج ها به خصوص کثیف هستند، ممکن است لازم باشد آنها را به آرامی برس بزنید تا زباله ها شل شوند. با این حال، برس زدن محیط فیلتر را ضعیف می کند، بنابراین هرچه بیشتر این کار را انجام دهید، کارتریج ها بیشتر باید تعویض شوند.

فیلترهای زمین دیاتومه (DE)

فیلتر دیاتومه (DE) حاوی شبکه‌هایی هستند که با یک پودر سفید خرد شده پوشانده شده‌اند که آلاینده‌های ناخواسته را جذب می‌کند اما اجازه می‌دهد آب از آن عبور کند. این پودر از فسیل های خرد شده جلبک های تک سلولی به نام دیاتوم ها ساخته شده است. دیاتوم ها حاوی مقادیر بالایی سیلیس هستند که به DE بخش عمده ای از قدرت تصفیه آن را می دهد. سیلیس نیز جزء اصلی ماسه است.

فیلترهای DE قوی ترین قابلیت فیلتراسیون را دارند و می توانند ذرات کوچکی به اندازه 5 میکرون را جذب کنند. فیلترهای DE بالاترین کیفیت آب را برای استخر شما فراهم می‌کنند، اما هزینه زیادی دارند زیرا گران‌ترین و سخت‌ترین فیلترهای استخر در بازار هستند.

تعمیر و نگهداری استخر

زمانی که گیج فشار مخزن فشار بالا را نشان می دهد لازم است. مانند فیلترهای شنی، فیلترهای DE نیز شستشوی معکوس می شوند، اما پس از آن، باید پودر DE بیشتری به فیلتر اضافه کنید. اینجاست که کمی مشکل می شود. استخر درجه DE اگر به مقدار زیاد استنشاق شود سمی است و می تواند ریه های شما را تحریک کند، بنابراین توصیه می شود هنگام استفاده از پودر DE همیشه از ماسک استفاده کنید. همچنین، شهر شما ممکن است دارای محدودیت‌های دفع DE باشد، مانند عدم شستشوی معکوس در نهرها یا سیستم‌های فاضلاب. توصیه می کنیم در مورد مقررات محلی دفع DE با شهرداری خود تماس بگیرید. در نهایت، حداقل سالی یک بار، باید فیلتر را جدا کرده و شبکه ها را با شلنگ کاملا تمیز کنید.

بهترین نوع فیلتر استخر چیست؟

بهترین نوع فیلتر استخر فیلتری است که با نیازهای استخر و ترجیحات شخصی شما مطابقت دارد. هنگام انتخاب فیلتر، قابلیت فیلتراسیون، هزینه اولیه، سهولت کار، روال نگهداری و هزینه های نگهداری را در نظر بگیرید. آشنایی با انواع فیلترها به شما کمک می کند، بهترین انتخاب را برای خود و استخر خود داشته باشید! اگرچه، هر نوع فیلتری را که انتخاب می کنید، بزرگترین اندازه مناسب را انتخاب کنید. فیلترهای بزرگ به نگهداری کمتری نیاز دارند و شرایط نامناسب آب را خیلی سریعتر از فیلترهای کوچکتر تمیز می کنند.

هایواتر یک مارک فیلتر استخر آزمایش شده و واقعی است که می تواند محافظت ایمن و قابل اعتماد برای استخر شما ارائه دهد. فیلترهای استخر هایواتر از هسته‌های مرکزی تقویت‌شده، رسانه‌های فیلتر ممتاز و درپوش‌های ضد میکروبی ساخته شده‌اند که با هم کار می‌کنند تا حفاظت پیشرفته را ارائه دهند و از آب تمیز و بدون آلودگی اطمینان حاصل کنند.

فیلترهای استخر بسته به نوع فیلتر و اندازه و پیچیدگی فیلتر بین 10 میلیون تا چند صد میلیون قیمت دارند. به طور کلی فیلترهای شنی ارزان ترین و فیلترهای DE گرانترین هستند.

فیلترهای استخر زمینی در مقابل فیلترهای بالای زمین

فیلترهای استخر زمینی و هم در بالای زمین، استخر را از خاک و زباله پاک می کند. آب به فیلتر پمپ می شود، شن یا ماسه، کارتریج یا رسانه دیاتومه آب را فیلتر می کند و در نهایت آب تمیز به استخر باز می گردد. تفاوت اصلی بین فیلترهای استخر زمینی و بالای زمینی در اندازه و مکان است.

استخرهای زمینی معمولاً بزرگتر از استخرهای روی زمین هستند و فیلترهای آنها به گونه ای طراحی شده اند که سرعت جریان بالاتر و حجم بیشتری از آب را مدیریت کنند. فیلترهای استخر بالای زمین معمولاً نسخه های کوچکتری از فیلترهای استخر زمینی هستند.

همچنین در استخرهای زمینی فیلترها در نزدیکی خانه شما یا تا حد امکان نزدیک به تابلوی برق قرار می گیرند، در حالی که فیلترهای استخر روی زمین در زیر سطح آب در کنار استخر قرار می گیرند. از آنجایی که در استخرهای زمینی فیلترها باید با لوله کشی و گرانش بیشتری مقابله کنند، سیستم های فیلتر آنها باید کمی سخت تر کار کنند و ممکن است نیاز به کفگیرها، جت ها و خطوط مکش بیشتری نسبت به سیستم های روی زمین داشته باشند.

آیا به فیلتر استخر نیاز دارید؟

بله، به فیلتر استخر نیاز دارید. فیلترها کثیفی، زباله و حشرات را از بین می برند و امکان توزیع بهتر کلر را برای مبارزه با باکتری ها فراهم می کنند. فیلتر استخر برای یک محیط سالم استخر ضروری است.

استثنا برخی از استخرهای با حجم کوچک است که نیازی به فیلتر ندارند، اما همچنان نیاز به تصفیه منظم آب دارند. برای نگهداری از استخر بدون فیلتر، به کلر و همچنین فلوکولانت نیاز دارید. فلوکولانت یک ماده شیمیایی است که ناخالصی های شناور در آب را گروه بندی می کند، بنابراین می توان آنها را به راحتی با یک توری یا دستگاه تمیزکننده دیگر پاک کرد.

در پایان

فروشگاه اینترنتی تجهیزات استخر پولاب تجهیز ، عرضه کننده تجهیزات استخر ، سونا و جکوزی در انواع برندها و قیمت ها می باشد.  در پول آب تجهیز، ما درک می کنیم، تهیه و خرید انواع محصولات و لوازم استخر مناسب برای نیازهای خاص شما تا چه اندازه مهم می باشد. به همین دلیل است که ما طیف گسترده ای از تجهیزات را با بهترین کیفیت و مناسب ترین قیمت عرضه می کنیم. اگر سؤال بیشتری در مورد فیلترهای استخر دارید یا برای انتخاب بهترین فیلتر استخر برای خود به کمک نیاز دارید، لطفاً با ما تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *