مقالات

تجهیزات مناسب استخر

تجهیزات مناسب استخر

تجهیزات مناسب استخر به سلامت آب استخر و شنا کنندگان و استفاده کنندگان از استخر کمک می کند. پمپ استخر و فیلتر استخر از تجهیزات و لوازم ضروری استخر در بخش فیلتراسیون و تصفیه آب استخر می باشد. در کنار این تجهیزات می توانید از کلرزن استخر جهت ضدعفونی کردن و کلرزنی استخر استفاده کنید. همچنین از تجهیزات گرمایشی جهت گرم کردن استخر نیز می توان استفاده کرد. نحوه انتخاب تجهیزات استخر مناسب به بودجه مالی شما نیز بستگی دارد. اما در نظر داشته باشید اگر از تجهیزات استخر با کیفیت و شاید کمی با قیمت بالا استفاده کنید ، در این صورت استخر شما در دراز مدت سرمایه گذاری خوبی محسوب می شود.

تجهیزات مناسب استخر

انتخاب تجهیزات مناسب برای استخر ، به حجم آب در استخر، استفاده از استخر، ویژگی های استخر و میزان تکنولوژی یا اتوماسیون انتخاب شده بستگی دارد. برای یک استخر جدید به طور کلی، یک فیلتر ، یک پمپ ، یک کلرزن ، سیستم گرمایشی ، مواد شیمیایی و اتوماسیون انتخاب های مناسبی برای انواع استخرها میب اشد.

انواع فیلتر استخر

فیلتر شنی از ساده ترین انواع فیلتر می باشد. اکثر استخرها باید حداقل از یک فیلتر شنی مناسب با سایز استخر استفاده کنند برای تمیز کردن  فیلتر شنی از آب زیادی استفاده می شود. بنابراین باید یک فیلتر شنی بزرگ انتخاب کنید که به شستشوی معکوس کمتری نیاز داشته باشد و در نتیجه آب کمتری مصرف کند.

فیلترهای DE (خاک دیاتومه) کمی پیچیده‌تر هستند، آنها نیز از آب زیادی برای تمیز کردن استفاده می‌کنند و باید دوباره با دیاتومه یا یک رسانه جایگزین پر شوند. اندازه فیلتر بر حسب فوت مربع (SF) ناحیه فیلتر است. حداقل اندازه 48 SF برای اکثر استخرها. استخرهای بزرگتر از 25000 گالن باید از فیلتر 60 SF استفاده کنند. این نیز بر اساس کاهش فرکانس شستشوی معکوس/تمیز کردن فیلتر و در نتیجه کاهش مصرف آب و DE یا رسانه های جایگزین است.

فیلترهای هیبریدی DE از یک عنصر کارتریج با DE اضافه شده استفاده می کنند. آنها را می توان شستشوی معکوس داد اما معمولاً به جای شستشوی معکوس شکسته و تمیز می شوند و بنابراین در طول تمیز کردن آب کمتری مصرف می کنند.

فیلترهای کارتریج هنگام تمیز کردن از آب کمی استفاده می کنند زیرا کارتریج ها را جدا می کنید و آنها را با استفاده از اسپری شلنگ تمیز می کنید. کارتریج ها باید هر چند سال یکبار تعویض شوند. برای اکثر استخرها، فیلتر کارتریج یک انتخاب عالی است. اندازه فیلتر بر حسب فوت مربع (SF) ناحیه فیلتر است. حداقل شما 200SF/10000 گالن حجم استخر می خواهید. برخی از استخر سازها یا وب سایت ها اندازه فیلترهای بسیار کوچکتر را توصیه می کنند. اما برای عملکرد کارآمدتر و تمیز کردن کمتر کارتریج ها، فضای فیلتر بیشتر بهتر است.

انتخاب بهترین فیلتر استخر

شما باید بزرگترین فیلتری را که می توانید خریداری کنید و در موتورخانه استخر خود قرار دهید. هر چه فیلتر بزرگتر باشد کمتر نیاز به تمیز کردن دارد. همه انواع فیلترها با گرفتن موادی که داخل استخر می افتند و روی سطح استخر شناور می شوند، کار می کنند. بسته به محل زندگی شما، در دسترس بودن آب، هزینه آب و اگر استخر شما در تمام طول سال باز است، می‌تواند بر بهترین نوع فیلتر برای محیط شما تأثیر بگذارد.هزینه فیلتر فقط از اندازه کوچک به بزرگ ترین اندازه افزایش می یابد. هر چه فیلتر بزرگتر باشد بهتر است و زمان بین تمیز کردن فیلتر افزایش می یابد و آب مصرفی برای تمیز کردن فیلتر کاهش می یابد.

بسیاری از سایت‌ها هنگام اندازه‌گیری فیلترها بر گردش تاکید می‌کنند. نشان داده است که گردش مالی عاملی برای حفظ آب استخر شما نیست. شیمی مناسب آب استخر و فیلتر کردن کافی (اسکیمینگ) برای حذف موادی که به داخل استخر می افتند همان چیزی است که آب استخر شما را شفاف نگه می دارد.

انتخاب سیستم گرمایشی استخر

معمولا در استخرها و اسپاها از سیستم های گرمایشی استفاده می شود. هزینه های خرید، هزینه های نصب، و هزینه های نگهداری چرخه عمر و همچنین بهره وری برق یا گاز را در نظر بگیرید. سیستم های گرمایشی به صورت پکیج گرمایشی، پمپ های حرارتی ، هیترهای گرمایشی ودیگ و مشعل و مبدل حرارتی در بازار عرضه می شود. همچنین آبگرمکن های کوچک برقی مقاومتی استخر و آبگرم وجود دارند که خروجی BTU پایینی دارند و از مقدار زیادی برق استفاده می کنند. آنها ممکن است در شرایط خاصی استفاده شوند که انرژی الکتریکی بدون هزینه یا بسیار کم هزینه باشد.

سایز بندی سیستم های گرمایشی

اندازه سیستم گرمایشی استخر به عوامل زیادی بستگی دارد از جمله آب و هوا، موقعیت استخر، اندازه استخر، دمایی که می خواهید استخر یا آبگرم گرم شود، اگر استخر سرپوشیده باشد، و نوع انرژی موجود ، گاز طبیعی، پروپان یا برقی باشد. استخرهایی که نیاز به گرمای سریع دارند یا آبگرم دارند باید از بخاری گازی استفاده کنند. برای استخرهایی در مناطقی که تقریباً در تمام فصل شنا به گرما نیاز دارند یا در آب و هوای گرم‌تری قرار دارند که می‌خواهند فصل را طولانی‌تر کنند، ممکن است پمپ حرارتی الکتریکی قابل استفاده باشد.

بهره وری

سیستم های گرمایشی استاندارد گاز استخر حدود 82 درصد کارایی دارند. این بدان معناست که در حالی که یک سیستم گرمایشی ممکن است با 400KBTU رتبه بندی شود، حدود 320KBTU وارد آب می شود و بقیه در اگزوز گم می شوند. هیترهای استخر گازی با راندمان بالا وجود دارد. سیستم های گرمایشی استخری با راندمان بالا گران‌تر هستند و ممکن است بازپرداخت آن برای استفاده نادر وجود نداشته باشد. پمپ های حرارتی الکتریکی 100% کارآمد هستند و تمام BTU های ایجاد شده وارد آب می شوند. پمپ‌های حرارتی فقط زمانی کار می‌کنند که دمای هوای محیط بالاتر از 50 درجه فارنهایت باشد. رتبه‌بندی‌های BTU پمپ حرارتی معمولاً بر اساس دمای هوای 80 درجه فارنهایت است. با کاهش دمای هوا، خروجی گرمایش BTU کاهش می یابد تا زمانی که اکثر پمپ های حرارتی در دمای 50 درجه فارنهایت خاموش شوند.

ضدعفونی کردن آب استخر

چگونه استخر خود را ضدعفونی کنید، جایگزین هایی را که برای بهداشتی نگه داشتن آب استخر خود دارید، مورد بحث قرار می دهد.

  • مولد کلر آب شور

مولدهای کلر آب نمک (SWCG) به طور گسترده توسط اعضا استفاده می شود. نکته اصلی که در اندازه گیری باید به خاطر بسپارید این است که حداقل 2 برابر حجم استخر شما باشد. به این ترتیب، برای کلرزنی استخر، نیازی به کارکردن پمپ 24 ساعته و خود با تنظیم 100 درصد نخواهید داشت. مولدهای کلر آب نمک در مدرسه استخر TFP نحوه عملکرد و نگهداری SWCGها را توضیح می دهد.

  • دستگاه پخش کلر مایع

مخازن با پمپ شیمیایی در دسترس هستند که می توان از آنها برای اضافه کردن کلر مایع به استخر استفاده کرد. ما پیشنهاد می کنیم مطمئن شوید که مخزن حداقل 5-7 روز از کلر مایع استفاده می کند تا بتوانید این مدت بین پر کردن مخزن فاصله داشته باشید.

  • دستگاه کلرزن استخر

دستگاه کلرزن استخر ، جهت استفاده از قرص کلر در مسیر لوله کشی بعد از فیلتر استخر نصصب می شود و کلر زا میزان مناسب در استخر وارد می کند.

انتخاب چراغ های استخر

طیف گسترده ای از چراغ های استخر برای انتخاب وجود دارد. از چراغ های رشته ای سفید گرفته تا چراغ های LED سفید یا چراغ های LED تغییر رنگ. آنها در اندازه و انواع متفاوت هستند.

  • ترانسفورماتور نور استخر

چراغ های استخر 12 ولت از ترانسفورماتور ایمنی استفاده می کنند. به گونه ای طراحی شده است که اگر ترانسفورماتور خراب شود، طرف اصلی (120 ولت) نمی تواند به سمت ثانویه کوتاه شود و همه افراد داخل استخر را بکشد. هرگز نباید از ترانسفورماتور منظره استاندارد برای چراغ های استخر استفاده کرد.

اتوماسیون تصفیه آب استخر

بیشتر سیستم‌های اتوماسیونی که توسط سازنده تجهیزات استخر فروخته می‌شوند، زمانی بهترین عملکرد را دارند که سیستم اتوماسیون، پمپ(ها)، چراغ‌ها از یک سازنده باشند. برنامه سازی، کنترل و غیره زمانی بسیار ساده تر هستند که همه موارد از یک سازنده باشند. توجه داشته باشید که حتی با وجود آن، همه پمپ های یک سازنده را نمی توان با اتوماسیون آنها کنترل کرد.

برخی از سیستم‌های اتوماسیون می‌توانند پمپ‌ها و چراغ‌های سازنده دیگر را کنترل کنند، اما به طور کلی ترکیب پمپ‌ها و چراغ‌های تولیدکنندگان مختلف توصیه نمی‌شود. بیشتر سیستم های گرمایشی استخر را می‌توان با هر سیستم اتوماسیونی مخلوط کرد، زیرا با استفاده از روش استاندارد بر اساس دمای آب استخر، توسط اتوماسیون روشن و خاموش می‌شوند. فیلترها را می توان با هر سیستم اتوماسیونی مخلوط کرد زیرا کنترل نمی شود.

زهکش های کف

اگر هر نوع زهکشی در کف استخر خود دارید، مطمئن شوید که آنها کانالی هستند. زهکش های کانال می توانند صاف در کف استخر بنشینند، در حالی که برخی زهکش ها بسیار بالاتر قرار می گیرند. در استخرهای ورزشی، این ها می توانند انگشتان پا باشند و همچنین می توانند باعث گیر افتادن ربات شوند.

کلام آخر

تولید کنندگان تجهیزات استخر برای تولیدات خود ضمانت نامه و گارانتی هایی ارائه می دهند. بنابراین قبل از خرید تجهیزات استخر مناسب ، درک خود را از تمام اطلاعات و جزئیات گارانتی تأیید کنید. موضع سازنده در مورد ضمانت نامه ها را بررسی کنید. سازنده تجهیزات مستلزم نصب تجهیزات توسط یک متخصص معتبر است یا اینکه مالک استخر می تواند نصب را انجام دهد و دارای پوشش گارانتی باشد. برخی از تولیدکنندگان زمانی که مجموعه ای از تجهیزات را با هم خریداری می کنید و آن را به صورت حرفه ای نصب می کنید، ضمانت های طولانی تری ارائه می دهند. درک کنید که چه محصولی برای پوشش گارانتی مورد نیاز است.

فروشگاه اینترنتی تجهیزات استخر پولاب تجهیز ، عرضه کننده تجهیزات استخر ، سونا و جکوزی در انواع برندها و قیمت ها می باشد.  در پول آب تجهیز، ما درک می کنیم، تهیه و خرید انواع محصولات و لوازم استخر مناسب برای نیازهای خاص شما تا چه اندازه مهم می باشد. به همین دلیل است که ما طیف گسترده ای از تجهیزات را با بهترین کیفیت و مناسب ترین قیمت عرضه می کنیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *