مقالات

رابطه پمپ استخر با فیلتر استخر

رابطه پمپ استخر با فیلتر استخر

رابطه پمپ استخر با فیلتر استخر، بسیار به یکدیگر وابسته است.پمپو فیلتر، برای نگهداری مناسب استخر کاملا ضروری هستند. بدون چنین تجهیزات استخر، خاک، زباله و سایر آلاینده ها می توانند در آب جمع شوند و یک محیط شنا ناخوشایند و ناسالم ایجاد کنند. از سوی دیگر، با کمک فیلتر و پمپ استخر ، صاحبان استخر می‌توانند آبی تمیز و شفاف داشته باشند و از گردش مناسب آب استخر برخوردار می شوند. البته، برای اینکه بیشترین بهره را از تجهیزات استخر خود ببرید و از عملکرد صحیح آن اطمینان حاصل کنید، مهم است که فیلترها و پمپ هایی را خریداری کنید که مطابقت خوبی با استخر شما و روال تعمیر و نگهداری شما باشد. اطلاعات زیر برای کمک به صاحبان استخر طراحی شده است تا از گزینه های مختلف موجود در هنگام انتخاب فیلترها و پمپ ها برای استخرهای داخل زمین مطلع شوند.

تجهیزات مناسب استخر

شما نمی توانید هر پمپ و فیلتر استخری را با یکدیگر نصب کنید. برای انتخاب پمپ و فیلتر باید فاکتورهایی را در نظر بگیرید :

  • حجم استخر: برای محاسبه حجم استخر ، محاسبه دبی پمپ مهم است.
  • اتصال برق: 220 ولت (استاندارد) یا 380 ولت (قدرت محرکه)
  • فاصله بین استخر و محل نصب: اگر بیشتر از 10 متر باشد بهتر است پمپ سنگین تری نصب کنید.
  • قطر لوله ها
    • 38 میلی‌متر: بین 5 تا 10 متر مکعب در ساعت
    • 50 میلی متر: بین 10 تا 25 متر مکعب در ساعت
    • 63 میلی متر: بین 25 تا 45 متر³/
    • 90 میلی متر و بیشتر برای دبی های بزرگتر

رابطه پمپ استخر با فیلتر استخر

رابطه پمپ استخر با فیلتر استخر

برای تمیز نگه داشتن استخر، علاوه بر جارو کردن و برس زدن استخر، باید از نصب تجهیزات استخر استفاده کنید. نصب تجهیزات شامل یک فیلتر و یک پمپ می باشد. رابطه پمپ استخر با فیلتر استخر، به این صورت استکه، پمپ، آب را در استخر و تاسیسات استخر به گردش در می آورد. قبل از نصب فیلتر باید از پمپ استخر استفاده شود. لوله مکش در قسمت جلو به پمپ فیلتر متصل می شود. سپس خروجی پمپ (بالا) به شیر شش طرفه یا شیر فلاشینگ اتوماتیک متصل می شود.

پمپ استخر و انواع آن

پمپ استخر داخل زمین نیروی محرکه گردش آب استخر هستند. پمپ‌های استخری که به صورت الکتریکی کار می‌کنند، آب را از طریق سیستم فیلتراسیون از استخر پیش می‌برند و آن را از طریق درگاه برگشت به استخر می‌فرستند. صاحبان استخر معمولاً پمپ های استخر داخل زمین را بین شش تا 24 ساعت در روز اجرا می کنند. در حالی که کارکردن کمتر پمپ استخر باعث صرفه جویی در مصرف برق می شود، مهم است که سیستم گردش خون را حداقل هشت ساعت در روز روشن نگه دارید تا آب استخر تمیز بماند.

مهمترین نکته در انتخاب یک پمپ استخر جدید، مقاومت در برابر اصرار به اندازه زیاد پمپ است. پمپی که خیلی بزرگ است نه تنها هزینه بیشتری برای کارکرد دارد، بلکه باعث ناکارآمدی فیلتر می شود و می تواند به فیلترها و سایر تجهیزات آسیب برساند. تعویض پمپ خود با همان ساخت/مدل/اسب بخار معمولاً یک شرط مطمئن است، یا اگر می‌خواهید مدل یا مدل را تغییر دهید، از نمودارهای منحنی جریان پمپ برای تطبیق دبی پمپ با نرخ جریان طراحی فیلتر استفاده کنید. پمپ های مختلف با قدرت یکسان می توانند دبی بسیار متفاوتی تولید کنند.

نصب پمپ سرعت متغیر با پمپ معمولی تفاوت چندانی ندارد – لوله کشی و سیم کشی یکسان انجام می شود. پمپ های VS همگی 230 ولت هستند و نمی توان آنها را به 115 ولت تبدیل کرد. پمپ های VS همچنین دارای تایمر مخصوص به خود هستند و می توانند چنین وظایفی را از ساعت مکانیکی زمان بر عهده بگیرند. مهمترین نکته در نصب پمپ دور متغیر کاهش محدودیت تا حد امکان است.

فیلتر استخر و انواع آن

در حالی که پمپ های استخر وظیفه گردش آب استخر را بر عهده دارند. فیلتر استخر، وظیفه حذف زباله ها و آلاینده ها از آب را بر عهده دارند. این یک وظیفه حیاتی است زیرا آلاینده های آب استخر پتانسیل ابتلای شناگران به بیماری ها و عفونت ها را دارند. تجمع زباله همچنین می تواند باعث ایجاد آب کثیف و کدر شود که شنا در آن ناخوشایند و بالقوه خطرناک است، زیرا کاهش دید نظارت شناگر را دشوارتر می کند.

فیلترهای استخر داخل زمین در سه نوع اصلی موجود هستند – فیلترهای شنی، فیلترهای کارتریج و فیلترهای DE. در حالی که تمام فیلترهای استخر یک کار را انجام می دهند، هر نوع از یک رسانه فیلتراسیون متفاوت برای به دام انداختن زباله ها استفاده می کند. انواع مختلف فیلترهای استخر نیز با توجه به کارایی و نیازهای نگهداری متفاوت است. بنابراین هنگام انتخاب فیلترهای استخر داخل زمین، دانستن اینکه چه نوع فیلتری در کنار همسویی با اولویت های تعمیر و نگهداری، سطح فیلتراسیون مورد نظر را برای شما فراهم می کند مفید است.

  • فیلتر شنی

فیلترهای شنی (مانند فیلتر شنی جانبی سری هایوارد پرو) در حال حاضر بهترین نوع فیلتر استخر هستند. فیلتر استخر، ماهانه  برای استخرهای شنا در زمین استفاده می شود. این فیلترها از ماسه به عنوان رسانه فیلتر استفاده می کنند و با عبور آب استخر از بسترهای شنی، ذرات زباله و آلاینده های کوچک به اندازه 20 تا 40 میکرون به دام می افتند و از بازگشت به استخر جلوگیری می کنند. برای اینکه فیلترهای شنی در بهترین حالت خود کار کنند، شستشوی معکوس گاه به گاه ضروری است.

  • فیلتر کارتریج

به جای ماسه، فیلترهای کارتریج (مانند فیلترهای کارتریج شفاف Hayward Star) از کارتریج های فیبری برای به دام انداختن زباله ها استفاده می کنند. این فیلترهای استخر داخل زمینی نسبت به فیلترهای شنی سطح بیشتری را برای فیلتر کردن فراهم می‌کنند و قادرند ناخالصی‌ها و ذرات زباله به اندازه 10 تا 15 میکرون را فیلتر کنند. این فیلترها همچنین فشار کمتری به پمپ های استخر نسبت به فیلترهای شنی وارد می کنند زیرا می توانند با فشار کمتری کار کنند. فیلترهای کارتریج نیز به راحتی کمتر مسدود می شوند و نیازی به شستشوی معکوس ندارند. با این حال، فیلترهای کارتریج را باید هر از گاهی با شلنگ باغی تمیز کرد.

  • فیلتر دیاتومه

فیلترهای خاک دیاتومه (DE) بالاترین استاندارد فیلتراسیون آب را در حال حاضر برای صاحبان استخرهای مسکونی در دسترس است. فیلترهای DE با قابلیت فیلتر کردن ذرات کوچک به اندازه 2 تا 5 میکرون، حتی می‌توانند انواع خاصی از باکتری‌ها را به دام بیندازند. دلیل اینکه فیلترهای DE قادر به ارائه چنین فیلتراسیون عالی هستند مربوط به پودر خاک دیاتومه است که به عنوان رسانه فیلتر استفاده می شود. پودر DE از اسکلت های بیرونی فسیل شده دیاتوم ها به دست می آید و پودری بسیار متخلخل با گوشه ها و شکاف های میکروسکوپی زیادی است. همانطور که آب از طریق پودر DE حرکت می کند، آلاینده ها و ذرات زباله در آن پاکت های میکروسکوپی به دام می افتند.

از آنجایی که فیلترهای DE چنین عملکرد عالی فیلتراسیونی را ارائه می دهند، در بین صاحبان استخرهای مسکونی محبوبیت فزاینده ای پیدا می کنند. با این حال، محبوبیت آنها به هزینه کم عملیات آنها نیز مربوط می شود. با توجه به نگهداری فیلترهای DE، این فیلترهای استخر داخل زمین شبیه فیلترهای شنی هستند به این معنا که برای اطمینان از عملکرد موثر مستمر، نیاز به شستشوی معکوس دوره ای دارند. همانطور که در مورد فیلترهای شنی و استخر کارتریجی نیز صادق است، فیلترهای DE از بسیاری از برندهای برتر عرضه کننده استخر در دسترس هستند.

رابطه پمپ استخر با فیلتر استخر

تفاوت بین دبی ثابت و دبی متغیر پمپ و فیلتر استخر چیست؟

آب استخر باید 3 بار در روز از فیلتر عبور کند تا تصفیه آب به خوبی انجام شود. اگر نرخ جریان ثابتی را انتخاب کنید، مقدار ثابتی آب از پمپ استخر و فیلتر استخر عبور می کند. هر چه استخر شما بزرگتر باشد، پمپ و فیلتر باید قدرتمندتر باشد تا آب را به اندازه کافی فیلتر کند. اگر برای یک فیلتر ، پمپ استخر را که خیلی سبک است وصل کنید، باید بیشتر کار کند (مصرف انرژی بیشتر). توصیه می کنیم حتماً یک فیلتر پمپ متناسب با حجم استخر خود وصل کنید.

اگر پمپ فیلتری با فرکانس کنترل شده (دبی متغیر) را انتخاب کنید، می توانید پمپ را به طور مداوم با فرکانس پایین تر اجرا کنید که مصرف انرژی کمتری را تضمین می کند. این خرید کمی گرانتر از یک پمپ کنترل جریان ثابت است، اما پس از 3 فصل به راحتی آن را از طریق مصرف انرژی خود به دست آورده اید.

پمپ‌های استخری با مصرف انرژی، استاندارد جدیدی برای نصب فیلتر استخرهای شنا با عملکرد مناسب هستند. مزیت اضافی دستگاه های کنترل فرکانس، صدایی است که هنگام کار تولید می کنند. هنگامی که اتاق فنی نزدیک استخر است یا تکنیک ها در زیرزمین ارائه می شود، مناسب است که یک پمپ با سرعت متغیر انتخاب کنید که صدای بسیار کمتری ایجاد می کند.

در نتیجه

پمپ استخر، مجهز به یک سبد صافی است. این اولین بافری است که می تواند برگ ها و سایر آلودگی ها را از بین ببرد. بهتر است استرینر پمپ استخر را به طور مرتب تمیز کنید. فیلتر را با توجه به میزان استفاده هر هفته یا دو هفته یکبار تمیز می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *