مقالات

راه های جلوگیری از خرابی پمپ استخر

راه های جلوگیری از خرابی پمپ استخر

جلوگیری از آسیب دیدن پمپ استخر، باعث می شود تا هم در هزینه تجهیزات استخر و هم در زیبایی و شفافیت آب استخر شما کمک شود. پمپ استخر قلب سیستم گردش آب استخر شماست و درست مانند قلب ارزشمند شما، وقتی پمپ استخر کار نمی کند، هیچ چیز کار نمی کند. خرابی پمپ های استخر بیشتر از آنچه تصور می کنید رخ می دهد و به دلایلی اتفاق می افتد که ممکن است شما را شگفت زده کند. در حالی که اکثر پمپ های استخر تقریباً 10 تا 15 سال دوام می آورند، اما مواردی وجود دارد که در صورت بروز عمر پمپ استخر شما را به شدت کاهش می دهد. مهمترین و شایع ترین دلیل کاهش عمر پمپ استخر به تعداد دفعات استفاده از استخر بستگی دارد. اما در این مقاله راه های جلوگیری از آسیب دیدن پمپ استخر می شود. با این حال، بسیار مهم است که چقدر از آن در طول آن دوره مراقبت می کنید.

روش های جلوگیری از خرابی پمپ استخر

کلید جلوگیری از اکثر مشکلات پمپ استخر، نصب و نگهداری صحیح پمپ است. با این حال، جلوگیری از آسیب پمپ استخر کمی پیچیده تر است. برای کشف مؤثرترین راه‌ها برای جلوگیری از مشکلات مکرر و جلوگیری از خرابی پمپ استخر، روش های زیر را بررسی می کنیم.

آب گرفتگی پمپ استخر

مشکل: وقتی موتورها در زیر آب غوطه ور می شوند، غرق شدن معمولاً کشنده است. اگر از داخل جدا شود و خشک شود، یک موتور نیمه غوطه ور ممکن است گهگاه سالم بماند، مگر اینکه در زمان وقوع سیل در حال کار باشد! در ابتدا، بسیاری از پمپ ها به طور قابل توجهی بالاتر از سطح زمین قرار می گیرند، اما با گذشت زمان، رسوبات و دیگر زباله ها می توانند زمین را بالا ببرند و فاصله را کاهش دهند.

راه حل: پمپ را بالا ببرید یا رسوبات و زباله ها را از بین ببرید! از تخلیه سریع تجهیزات استخر هنگام بارندگی اطمینان حاصل کنید. اگر سیل پمپ استخر شما را تهدید می کند تا زمانی که آب فروکش کند، پد پمپ را کیسه ماسه بزنید یا پمپ را به زمین بالاتر منتقل کنید. اگر آب دیگر به سرعت از تجهیزات خارج نمی شود، هر لایه یا خاکی را که روی پد شسته شده است، حفر کنید. همچنین باید شیب ها و ضایعات را درجه بندی کنید تا به جریان آب کمک کنید. برای کاهش رطوبت و جلوگیری از رشد علف های هرز، شن را به اطراف پمپ و فیلتر اضافه کنید.

پمپ استخر خشک

مشکل: دوره‌های طولانی خشک شدن (بدون آب ورودی) ممکن است باعث منفجر شدن آب‌بند شفت و شروع نشت پمپ شود. سبدهای پمپ حتی ممکن است در برخی شرایط ذوب شوند و پیچش پمپ تغییر شکل دهد. دمای بالا همچنین باعث انقباض رزوه های اتصالات پی وی سی که به داخل و خارج پمپ رزوه می شوند، می شود که منجر به نشت هوا در سمت ورودی و نشت آب در اتصالات لوله خروجی می شود.

راه حل: اولین توصیه این است که سطح آب استخر را مناسب نگه دارید. برای جلوگیری به از دست دادن پرایم پمپ، هرگونه نشتی هوا در لوله های ورودی یا شیلنگ های پاک کننده مکش را پیدا کرده و ببندید. اطمینان حاصل کنید که شمع های تخلیه چسب تفلون و محکم هستند و درب پمپ روغن کاری شده و ایمن است. همراه با اتصالات PVC که قبلاً در پمپ قرار داده شده است، این یکی دیگر از مناطق معمولی است که در آن نشت هوا رخ می دهد. اتصالات جمع شونده را تعویض کنید.

سیم کشی اشتباه پمپ

مشکل: سیم کشی، اندازه سیم یا ولتاژ نامناسب. قرار گرفتن طولانی مدت در معرض ولتاژ بالا یا پایین می تواند موتور را تحت فشار قرار دهد یا از بین ببرد و باعث اتصال کوتاه در سیم پیچ ها یا خروج مداوم خازن شود. فقط 120 ولت و 240 ولت و 120 ولت / 240 ولت، که به عنوان موتورهای برگشت پذیر نیز شناخته می شوند، که می توانند هر دو ولتاژ را بپذیرند، برای موتورهای استخر در دسترس هستند.

اگر 240 ولت را به موتوری با سیم 120 ولت وصل کنید، اگر فوراً آن را خاموش نکنید، ممکن است منتظر جرقه، دود و موتور مرده باشید. اگر 120 ولت را به موتوری با ولتاژ 240 ولت وصل کنید، موتور به سادگی روشن نمی شود. مشکلات موتور همچنین ممکن است با سیم کشی نامناسب یا استفاده از اندازه سیم اشتباه ایجاد شود.

راه حل: بسته به کاربرد، ولتاژ خط باید ثابت و در محدوده 10 درصد از 115 ولت یا 230 ولت باشد. قبل از نصب موتور جدید، دوباره بررسی کنید که ولتاژ خط با ولتاژ موتور مطابقت دارد. با مطالعه دقیق نمودار سیم کشی روی برچسب موتور، مطمئن شوید که سیم برق و سیم زمین شما به درستی به برد ترمینال متصل شده اند. اگرچه اتصال برق در موتورهای فعلی بسیار ساده است، با این وجود می توان یک موتور را به درستی سیم کشی کرد. علاوه بر این، هنگام تعویض سیم های قدیمی، از اندازه سیم مناسب استفاده کنید. این اغلب اندازه 12/3 یا 12 AWG است، با سه سیم، معمولاً سفید، سیاه و سبز.

پمپ استخر منجمد

مشکل: هنگامی که آب یخ می زند، 9 درصد منبسط می شود که ممکن است پیچ و مهره پمپ استخر یا محفظه صافی را بشکند و نیاز به تعویض قطعه آسیب دیده داشته باشد.

راه حل: در هوای سرد، پمپ را روشن نگه دارید. تا زمانی که آب در لوله ها جریان دارد، هیچ چیز یخ نمی زند. اگر راه اندازی پمپ گزینه ای نیست، هر دو شاخه تخلیه پمپ را بردارید (شاخه های فیلتر، شاخه های بخاری، کلرساز و غیره). یک سنسور انجماد می تواند توسط یک کنترل کننده استخر یا یک ساعت دیجیتال زمان برای محافظت از تجهیزات استخر در برابر یخ زدگی استفاده شود که باعث می شود پمپ به طور خودکار روشن شود.

پمپ استخر مرطوب

مشکل: پمپ های اطراف استخر، بوته ها، علف های هرز و درختان آویزان رطوبت را حفظ کرده و جریان هوا را مسدود می کنند. در اطراف پمپ ها و مناطق کم ارتفاع، خاک و مالچ رطوبت و آب را جمع آوری می کند.

راه حل: برای کاهش رطوبت و تقویت هوا در صورت لزوم، بوته ها و گیاهان را کوتاه کنید. برای اینکه اطراف پمپ را عاری از گیاهان نگه دارید، آن را با سنگریزه بپوشانید و اغلب علف های هرز را بکشید یا اسپری کنید.

پمپ استخر داغ

مشکل: یک موتور استخر بیشتر دوام می آورد زیرا برای خنک ماندن در حین کار به گردش هوای کارآمد نیاز دارد. مالچ، گیاهان یا مناطق محصور باد را مسدود می کنند. دمای موتور نیز در نور مستقیم خورشید افزایش می یابد.

راه حل: در دمای حدود 140 درجه، موتورها به طور مداوم در لمس داغ هستند. جریان هوا بهبود یافته دمای موتور را کاهش می دهد. نور خورشید را می توان با استفاده از محافظ برای موتورهای پمپ مسدود کرد.

پمپ با اندازه اشتباه

مشکل: پمپ‌هایی که با اندازه یا تعداد لوله‌های ورودی بیش از حد بزرگ هستند، تحت یک خلاء قوی فرو می‌روند و عملاً گرسنه آب می‌شوند. علاوه بر این، پمپ های استخری که برای سیستم تصفیه، بسیار کوچک هستند، می توانند با مقاومت قابل توجهی مواجه شوند. کار بیش از حد پمپ و موتور عامل اصلی خرابی قلب استخر یعنی، پمپ در هر دو موقعیت است.

راه حل: با در نظر گرفتن دقیق منحنی جریان پمپ، مقاومت سیستم شما به بهترین شکل ممکن و سرعت جریان طراحی فیلتر به شما در انتخاب پمپ های استخر جدید کمک می کند. بهتر است پمپ را با ماکت جایگزین کنید. اگر مطمئن نیستید، با کارشناسان ما تماس بگیرید و ما با دانستن همه چیز در مورد استخر شما و هر قطعه از تجهیزات استخر، از جمله اندازه و نوع لوله مورد استفاده، فاصله تجهیزات از استخر و سایر اطلاعات به شما کمک کنید.

در پایان

اگر پمپ استخر شما تا به امروز بدون هیچ مشکلی کار کرده است، به این معنی است که کار فوق العاده ای انجام داده اید! بنابراین، به کار خود ادامه دهید!! ما توصیه می کنیم که یک بار در سال چکاپ و بررسی کامل را انجام دهید تا مطمئن شوید همه چیز درست است. برای اطمینان از اینکه دوستان و اقوام می توانند ایمن شنا کنند، بهترین زمان برای انجام این کار در بهار، درست قبل از اوج استفاده از استخر می باسد.

فروشگاه اینترنتی تجهیزات استخر پولاب تجهیز ، عرضه کننده تجهیزات استخر ، سونا و جکوزی در انواع برندها و قیمت ها می باشد.  در پول آب تجهیز، ما درک می کنیم، تهیه و خرید انواع محصولات و لوازم استخر مناسب برای نیازهای خاص شما تا چه اندازه مهم می باشد. به همین دلیل است که ما طیف گسترده ای از تجهیزات را با بهترین کیفیت و مناسب ترین قیمت عرضه می کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *