مقالات

رطوبت چه آسیبی به ساختمان ها و تجهیزات می زند؟

رطوبت چه آسیبی به ساختمان ها و تجهیزات می زند؟

آسیب رطوبت به ساختمان ها، بر اساس نحوه ورود آب به سازه به طرق مختلف تأثیر می گذارد. مصالح ساختمانی مورد استفاده در برابر رطوبت واکنش متفاوتی نشان می دهند، اما به طور کلی می توان انتظار پوسیدگی، زنگ زدگی فلز، عایق کپک زده و دیوار خشک و چوب تاب خورده را داشت. ممکن است برای مدتی متوجه پوسیدگی چوب به دلیل انعطاف پذیری آن نشوید. با این حال، آسیب به دیوار خشک و عایق تقریباً فوری است. بوی کپک به اندازه کافی بد است، برای از بین بردن هاگ های کپک و جلوگیری از پخش شدن باید در اسرع وقت این مواد سطحی را از بین ببرید. از تجهیزاتی که برای کاهش رطوبت می توان از آن استفاده کرد، رطوبت گیر را می توان نام برد.

اثرات مخرب رطوبت بر تجهیزات و بنای ساختمان

تفاوت اصلی در نحوه تأثیر رطوبت بر ساختمان بستگی به نحوه ورود آن به سازه دارد. آسیب ناشی از سیل نیاز به اصلاح فوری دارد، اما یک نشت کوچک و مداوم باعث آسیب در مدت زمان طولانی‌تری می‌شود. از جمله آسیب های رطوبت بر ساختمان، تغییراتی است که در ساختمان ایجاد می شود، عبارتند از :

  • دیوارها و سقف ها تغییر رنگ/لکه می کنند و رنگ اغلب پوسته می شود و حباب می شود
  • کاشی های شل یا بلند شده
  • تاب برداشتن، متورم شدن یا شکافتن مصالح ساختمانی
  • بوی کپک ناشی از مواد مرطوب یا کپک
  • افزایش رشد کپک و در نتیجه تشدید علائم آسم و آلرژی
  • صورتحساب های گرمایش بالاتر از آب موجود در هوا، گرما را از دیوارهای شما در طول فرآیند تبخیر می کشد
  • دلایل ایجاد آسیب ناشی از رطوبت

آسیب رطوبت در ساختمان

دلایل ایجاد آسیب ناشی از رطوبت

هیچ کس دوست ندارد یک روز صبح با بوی رطوبت و نم در زیرزمین، آشپزخانه یا حمام خود از خواب بیدار شود. همچنین هیچ کس پیش‌بینی نمی‌کند که ممکن است خانه یا محل کار یا استخر سرپوشیده اش با رطوبت خیس شود. با این حال، این اتفاق می‌افتد، و زمانی که اتفاق می‌افتد، ارزیابی وضعیت و بازیابی سریع چیزها در تلاش برای کاهش رشد بالقوه کپک و محدود کردن میزان آسیب ضروری است. کپک نه تنها می تواند باعث مشکلات تنفسی برای ساکنین شود، بلکه می تواند یکپارچگی ساختار شما را نیز تضعیف کند. از جمله دلایل رایجی که باعث ایجاد رطوبت در دیواره های خانه و ساختمان می شود، عبارتند از :

  • ترکیدگی لوله ها
  • نشتی لوله یا تخلیه
  • نشتی خروجی یا ورودی آب ماشین ظرفشویی / یخچال / ماشین لباسشویی
  • زهکشی مسدود شده
  • پشتیبان تخلیه فاضلاب
  • خرابی پمپ
  • نشت فونداسیون
  • نشتی سقف
  • نشت پنجره
  • نشتی دودکش

کارهای زیادی می توانید انجام دهید تا از بسیاری از علل رایج آسیب رطوبت جلوگیری کنید. به عنوان مثال، نگهداری از لوازم خانگی می تواند از نشت آب جلوگیری کند. پاکسازی منظم ناودان‌ها زباله‌هایی را که می‌توانند باعث مسدود شدن مسیر آب شوند از بین می‌برد و به جلوگیری از سدهای یخی در زمستان کمک می‌کند. گاهی اوقات ذرات مو یا مواد غذایی مجرای فاضلاب را مسدود می کنند و از پایین آمدن آب جلوگیری می کنند. اگر خانه یا محل کار شما در معرض رطوبت قرار گیرد با ما در پولاب تجهیز تماس بگیرید. ما دستگاه رطوبت گیر استخر را به شما پیشنهاد می کنیم.

رطوبت با خانه و ساختمان چه می کند؟

رفع عواقب آسیب ناشی از رطوبت در ساختمان ها می تواند بسیار مشکل باشد. اقدامات فوری برای از بین بردن رطوبت، محدود کردن میزان آسیب، کاهش خطرات بهداشتی برای خانواده شما و جلوگیری از وقوع آسیب ثانویه ضروری است. آسیب ناشی از سیل، نشت لوله‌ها، طوفان و پشتیبان‌های فاضلاب همگی می‌توانند باعث ایجاد رطوبت و آسیب به ساختمان شوند. وقتی صحبت از آسیب رطوبت در ساختمان می شود، می توان آنرا به موارد زیر دسته بندی کرد:

  • آب تمیز : مواقعی را در نظر بگیرید که سینک شما سرریز شده یا خط آب زیر سینک آشپزخانه شما شکسته شده است. اینها نمونه هایی از آسیب آب پاک هستند زیرا منبع بهداشتی است. ممکن است فرش، کفپوش، دیوارها، مبلمان و سایر اقلام شما را خراب کند، اما در بیشتر موارد، مواد را می توان نجات داد.
  • آب خاکستری : این دسته شامل آب از ماشین لباسشویی، ماشین ظرفشویی یا توالت (که ممکن است حاوی ادرار باشد اما مدفوع نداشته باشد) را در بر می گیرد. کثیف است و ممکن است آلوده باشد. در صورت بلعیده شدن آب ممکن است بیمار شوید یا احساس ناراحتی شدید کنید.
  • آب سیاه : بدترین دسته از سه دسته ، آب سیاه است که در صورت بلعیده شدن باعث بیماری شدید یا حتی مرگ می شود زیرا بسیار غیربهداشتی است. منابع رایج عبارتند از آب فاضلاب (حاوی ادرار، مدفوع و احتمالاً مواد شیمیایی خطرناک یا ضایعات پزشکی)، سیل از خارج از خانه، و حتی آب ایستاده با رشد میکروبی.

علاوه بر آسیب های ساختاری که ممکن است خانه و دارایی شما متحمل شود، هنگامی که هر دسته از آب از مرزهای خود سرریز می شود یا خانه شما در آب غوطه ور می شود، سلامت خانواده و خود شما نیز در خطر است. به عنوان مثال، کپک می تواند افرادی را که از آسم یا سایر اختلالات تنفسی رنج می برند، تحت تاثیر قرار دهد. به خاطر داشته باشید که کپک می تواند در عرض 72 ساعت پس از آسیب سیل ایجاد شود، بنابراین بازسازی به موقع خسارت سیل بسیار مهم است.

آسیب رطوبت در ساختمان

در پایان

با خرید رطوبت گیر می توانید، از آسیب بیشتر آب به اموال و وسایل خود جلوگیری کنید. تیم ما می‌داند که زمان بسیار مهم است و به سرعت برای ارزیابی وضعیت و برنامه‌ریزی اقدامی برای رفع مشکلات فرا می‌رسد. 50+ سال تجربه ترکیبی ما در صنعت بازسازی خسارت آب و سیل را برای شما کار کنید. امروز با ما تماس بگیرید! . با درک دسته های مختلف آسیب های رطوبت، شرکت بازسازی خسارت آب شما می تواند بهترین شیوه های مرتبط را ادامه دهد و خانه شما را به حالت عادی بازگرداند. فروشگاه اینترنتی تجهیزات استخر پولاب تجهیز ، عرضه کننده تجهیزات استخر ، سونا و جکوزی در انواع برندها و قیمت ها می باشد.  در پول آب تجهیز، ما درک می کنیم، تهیه و خرید انواع محصولات و لوازم استخر مناسب برای نیازهای خاص شما تا چه اندازه مهم می باشد. به همین دلیل است که ما طیف گسترده ای از تجهیزات را با بهترین کیفیت و مناسب ترین قیمت عرضه می کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *