مقالات

روش هایی برای افزایش طول عمر استخر و تجهیزات استخر

روش هایی برای افزایش طول عمر استخر و تجهیزات استخر

افزایش طول عمر استخر و تجهیزات استخر، یک سرمایه گذاری ارزشمند است . وجود یک استخر در خانه یک راه عالی برای ارتباط خانواده و دوستان است. اما نگهداری آن فراتر از تمیز کردن و پر کردن آب است، زیرا تجهیزات در برخی مواقع نیاز به تعویض یا تعمیر خواهند داشت. تمام تجهیزات استخر دارای طول عمر استاندارد هستند، اما بدون تعمیر و نگهداری، زول عمر استخر و تجهیزات استخر کاهش یافته و این به معنای ایجاد هزینه بیشتر خواهد بود.

افزایش طول عمر استخر و تجهیزات استخر

ساده ترین راه برای افزایش طول عمر استخر و تجهیزات استخر، از طریق تعمیر و نگهداری منظم است. حتی اگر استخر شما تمیز به نظر برسد، مراقبت هفتگی از استخر برای تضمین یک محیط سالم و در نتیجه عمر بیشتر تجهیزات شما بسیار مهم است. انجام مراحل زیر باعث می شود تا تجهیزات استخری با طول عمر بیشتری داشته باشید:

  1. نظافت عمومی استخر
  2. تعمیر و نگهداری پمپ استخر
  3. نگهداری فیلتر استخر
  4. تعادل شیمی آب

حیاتی ترین مرحله برای حفظ سلامت استخر، تمیز کردن استخر است. برنامه ایده آل برای نظافت استخر، بستگی به تعداد دفعات استفاده از استخر دارد. برس زدن کف، دیوارها، نردبان و پله‌های استخر، آلودگی‌ها، جلبک‌ها و زباله‌ها را از بین می‌برد. اگر پمپ استخر شما از کار بیفتد، تمام تجهیزات استخر شما از کار می افتد، بنابراین باید از کارهایی که باعث کاهش طول عمر پمپ می شود، اجتناب کرد. اگر فیلتر استخر شما بیش از حد آلوده شود، می تواند باعث شود تا پمپ بیش از حد کار کند. این کار بیش از حد باعث کاهش طول عمر پمپ می شود. خبر خوب این است که فیلترهای استخر نسبتاً قوی هستند، اما خرابی زودهنگام می تواند ناشی از عدم نگهداری قطعات باشد.

مواد شیمیایی استخر به جلوگیری از تجمع باکتری ها و جلبک ها در آب استخر کمک می کند. بنابراین، باید مطمئن شوید که سطوح شیمیایی استخر شما همیشه متعادل است. یک روش آسان برای اصلاح شیمی آب استخر، استفاده از کیت تست استخر است. پیشنهاد می کنیم هر چند روز یکبار (حداقل یک بار در هفته) سطوح استخر خود را بررسی کنید و طبق دستورالعمل سازنده مواد شیمیایی خود را اضافه کنید. وقتی استخر شما بیش از حد کثیف شود، ممکن است لازم باشد با اضافه کردن کلر اضافی به آن شوک بزنید. تکان دادن استخر، مواد محرکی را که باعث کدر شدن آب و بوهای شدید می شوند، از بین می برد.

روش هایی برای افزایش طول عمر استخر و تجهیزات استخر

چگونه طول عمر پمپ استخر را افزایش دهیم؟

همه استخرها دارای پمپ هایی برای انجام کلیه وظایف مرطوب و تامین آب برای خود استخر هستند. علاوه بر این، موتور استخر قسمت متحرک پمپ است. دو نوع پمپ استخر وجود دارد. پمپ های مدرن معمولا از پلاستیک ساخته می شوند، در حالی که پمپ های قدیمی از چدن یا برنز تشکیل شده اند. هر دو گزینه تقریباً در یک دوره مشابه، 10 تا 12 سال دوام می آورند. همچنین پمپ های با کیفیت بالا می توانند بیش از 15 سال کار کنند، اما نگهداری نیز نقش اساسی در طول عمر پمپ دارد.

موتور  پمپ معمولا در پشت پمپ قرار دارند و به دلیل مهر و موم، آنها با آب تماس ندارند. بدون موتور، پمپ های استخر کار نمی کنند. موتور پمپ، معمولاً طول عمر بالایی دارد، اما اگر پمپ قبل از آن خراب شود، باید جایگزین شود. موتورها در دو نوع هستند: سیم پیچی مسی و درایو مغناطیسی.

موتورهای سیم پیچ مسی می چرخند و اصطکاک زیادی ایجاد می کنند. بنابراین، آنها طول عمر کوتاه تری دارند، حدود سه تا پنج سال. از طرف دیگر، موتورهای محرک مغناطیسی، اصطکاک بیش از حد تولید نمی کنند. بنابراین، دارندگان می توانند انتظار داشته باشند که آنها بین شش تا ده سال دوام بیاورند که دوبرابر طول عمر مدل های قدیمی تر است. اگر به درستی از آنها مراقبت شود، می توانند حتی بیشتر دوام بیاورند.

چگونه طول عمر فیلتر استخر را افزایش دهیم؟

فیلتر استخر تمیزی آب را تضمین می کند و از ورود هر گونه آلودگی و زباله به داخل استخر جلوگیری می کند. بدون آن، آب ممکن است کدر شده و تغییر رنگ دهد. فیلتر به غیر از تمیز کردن آب، وظیفه تنظیم فشار آب را نیز بر عهده دارد. در شرایط مناسب، فیلترهای استخر ده سال قبل از شکستن دوام خواهند داشت. نور خورشید می تواند اثر مضری داشته باشد و روند کاهش زول عمر را تسریع کند و سایر قسمت ها مانند گیره ها و شیرها ممکن است به اندازه فیلتر دوام نداشته باشند. صاحبان استخر باید همه این اجزا را هر سال بررسی کنند. صرف نظر از اینکه چه نوع فیلتری دارید (کارتریج یا ماسه)، تمیز کردن آنها بسیار مهم است:

  • فیلترهای کارتریج

باید ماهی یکبار فیلتر کارتریج خود را با فیلتر پاک کن تمیز کنید تا از تعویض فیلتر یا آسیب دیدن تجهیزات خود جلوگیری کنید.

  • فیلترهای شنی

خوشبختانه فیلترهای شنی حدود 3-5 سال دوام می آورند (هورا). با این حال، فیلترهای شنی برای عملکرد صحیح نیاز به شستشوی معکوس دارند.

برنامه ریزی برای نگهداری از استخر

تعمیر و نگهداری منظم، افزایش طول عمر استخر و تجهیزات استخر را تضمین می کند که از پمپ ها، موتورها و فیلترهای خود حداکثر استفاده را می کنید و هر مشکل احتمالی را به سرعت تشخیص می دهید. در دراز مدت، این می تواند به شما در صرفه جویی در هزینه تعمیرات بالقوه پرهزینه کمک کند. استفاده روزانه از استخر، مفید و کاربردی نگه داشتن استخر و افزایش طول عمر استخر و تجهیزات استخر می تواند یک چالش باشد. به همین دلیل است که روش های افزایش عمر استخر و دلایل اهمیت تعمیرات منظم استخرهای مسکونی اهمیت دارد. مهمترین چیز این است که ثابت قدم باشید و به یک برنامه مشخص پایبند باشید. نکات زیر برای نگهداری از استخر و افزایش طول عمر استخر و تجهیزات استخر مفید است:

تعمیرات را به تعویق نیندازید

بهترین راه برای افزایش طول عمر استخر و تجهیزات استخر، این است که همیشه  تعمیرات هر چقدر هم کوچک باشد، سریعتر انجام شود. یک مسئله کوچک که امروز نادیده می گرفته شود، فردا می تواند به یک مشکل مهم تبدیل شود. بهترین کار این است کهمشکل را بررسی و سریعا برطرف کنید و در کوتاهترین زمان، تعویض یک قطعه فرسوده یا ترمیم آن بدنه استخر را انجام دهید، زیرا در دراز مدت باعث صرفه جویی در هزینه و استرس شما می شود.

کاشی های شکسته را جایگزین کنید

یک یا دو ترک کوچک در کاشی ممکن است، کم به نظر برسد، اما می تواند منجر به مشکلات بزرگتر شود. اگر قسمت‌های آسیب‌دیده را به حال خود رها کنید، ترک‌ها می‌توانند به قسمت‌های دیگر کاشی نفوذ کرده و باعث ریزش آن شوند. این باعث می شود پشت سیمانی ظاهر شود، که می تواند شروع به فرسایش کند و حتی تعادل pH آب را به هم بزند. حتی می تواند یکپارچگی ساختاری استخر را تضعیف کند.

نگهداری از سیستم فیلتراسیون استخر

فیلترها، پمپ و سیستم گرمایشی سه جزء اصلی هستند که نیاز به نگهداری منظم دارند. این قطعات آب را تازه و در دمای مناسب نگه می دارند. وقت بگذارید و یاد بگیرید که چند بار فیلترها باید عوض شوند یا صدای پمپ عادی است. اگر برایتان سخت و بسیار فنی است، از شرکته های تجهیزات استخر مشاوره بگیرید. از تجمع کلسیم جلوگیری کنید، زیرا این مشکلی است که قطعا با آن مواجه خواهید شد. اگر به آن توجه نکنید و انباشته شود، رسوب آهک می تواند به فضای داخلی استخر آسیب برساند، وارد سیستم فیلتراسیون شود و دریچه های پمپ را مسدود کند. تکه های کوچک می توانند در کف استخر جمع شوند و آب را کدر کنند.

در پایان

به یاد داشته باشید، هرچه زمان بیشتری را برای مراقبت از استخر صرف کنید، در نهایت پول بیشتری پس انداز خواهید کرد و به  افزایش طول عمر استخر و تجهیزات استخر کمک می کنید! اگر هنوز در مورد نحوه مراقبت صحیح از استخر خود مطمئن نیستید، با ما در ارتباط باشید. فروشگاه اینترنتی تجهیزات استخر پولاب تجهیز ، عرضه کننده تجهیزات استخر ، سونا و جکوزی در انواع برندها و قیمت ها می باشد.  در پول آب تجهیز، ما درک می کنیم، تهیه و خرید انواع محصولات و لوازم استخر مناسب برای نیازهای خاص شما تا چه اندازه مهم می باشد. به همین دلیل است که ما طیف گسترده ای از تجهیزات را با بهترین کیفیت و مناسب ترین قیمت عرضه می کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *