مقالات

سرمایه گذاری بر روی کلرزن اتوماتیک استخر، ارزش دارد؟

کلرزن اتوماتیک استخر

کلر زن اتوماتیک استخر ، دستگاهی است که به طور خودکار کلر را در پاسخ به سنسورهای مختلف با آب مخلوط می کند. این حسگرها می توانند میزان کلر لازم برای شنای سالم را نشان دهند. هنگامی که این حسگرها فعال می شوند، دستگاه می تواند مقدار دقیق کلر مورد نیاز برای متعادل کردن شیمی استخر را اضافه کند. کلرزن از تجهیزات استخر در بخش فیلتراسیون و ضدعفونی کننده استخر کاربرد دارد.

این روش بسیار راحت‌تر از نگهداری استخر شما و افزودن کلر به صورت دستی است. کلریناتورهای خودکار مخصوصاً برای مناطقی که استفاده از مواد شیمیایی به شدت تنظیم شده یا حتی غیرقانونی است و تهدیدی برای محیط زیست است مفید است.

کلرزن

دستگاه کلرزن استخر یک دستگاه کوچک است که به طور خودکار استخر شما را تمیز می کند. این کار با ارسال آب از طریق سیستم فیلتر استخر شما انجام می شود، که زباله ها و باکتری ها را از آب حذف می کند. اما آیا سرمایه گذاری بر روی کلرزن اتوماتیک استخر، ارزش دارد؟

کلر اتوماتیک استخر چیست؟

کلرزن اتوماتیک استخر دستگاهی است که به طور خودکار مواد شیمیایی را در استخر شما آزاد می کند. این ماده شیمیایی باکتری ها و جلبک ها را از بین می برد، که می توانند باعث ایجاد لکه بر روی عرشه یا دیوارهای استخر شما شوند. همچنین از تشکیل کف روی سطح آب جلوگیری می کند.

یک سیستم هوا محور از هوا برای پمپاژ کلر به فیلتر استخر شما استفاده می کند. این نوع سیستم اگر یک نصب در فضای باز داشته باشید که فضای فیزیکی زیادی برای نصب وجود ندارد، بهترین کار را خواهد داشت.

کلرزن اتوماتیک استخر چگونه کار می کند؟

کلرزن اتوماتیک استخر از یک ماده شیمیایی برای از بین بردن باکتری ها و جلبک ها در استخر استفاده می کند. همچنین آب را ضد عفونی می کند، سطح pH را کنترل می کند و به جلوگیری از خوردگی کمک می کند. به سادگی قرص کلر را در داخل دستگاه کلرزن خود قرار دهید، سطح کلر خود را بر اساس حجم استخر خود انتخاب کنید و آن را روشن کنید. هنگامی که برای اولین بار از کلرزن استخر خود استفاده می کنید، حتماً به طور منظم عملکرد آن را آزمایش کنید تا زمانی که احساس کنید کدام تنظیم بهتر است. این بر اساس میزان مصرف آب توسط هر فردی است که در هر زمان معین در آن شنا می کند. این تضمین می کند که همه در امان بمانند.

چرا از کلر در استخر استفاده می شود؟

دلیل اصلی استفاده از کلریناتور، این است که آب استخر شما سالم و تمیز نگه دارد. یک کلریناتور با عملکرد مناسب تضمین می کند که سطح کلر در استخر فایبرگلاس شما به اندازه کافی بالا باشد تا باکتری ها، تک یاخته ها و جلبک ها را از بین ببرد. وجود این میکروارگانیسم ها در استخر می تواند منجر به بوی نامطبوع یا حتی بیماری شود.

هنگامی که یک سیستم کلرزن خودکار روی جکوزی یا آبگرم خانه خود ندارید، باید آب را به طور مرتب با یک کیت تست دستی آزمایش کنید، که می تواند زمان بر باشد. همچنین، اگر مشکلی در سیستم فیلتر آبگرم شما وجود داشته باشد (به عنوان مثال)، ممکن است باعث آسیب بزرگی شود در حالی که آنها منتظر تعمیر شخص دیگری هستند! استفاده از سیستم های اتوماتیک این مشکل را از بین می برد زیرا آنها به طور خاص برای هدف مورد نظر خود طراحی شده اند و مصرف کلر را بدون به خطر انداختن کیفیت خدمات یا راحتی کاهش می دهند.

تفاوت بین کلرزن اتوماتیک استخر و تغذیه کننده شیمیایی اتوماتیک چیست؟

برای حفظ سطح کلر در استخر از کلرزن اتوماتیک استخر استفاده می شود. از طرف دیگر تغذیه کننده شیمیایی اتوماتیک ، هم سطح کلر و هم سطح برم را حفظ می کند. کلریناتورهای اتوماتیک به گونه ای طراحی شده اند که مطابق با سیستم فیلتراسیون استخر شما نصب شوند، در حالی که فیدرهای شیمیایی معمولاً با قرص های کلر یا قرص های برم کار می کنند.

انواع کلر زن اتوماتیک استخر

دو نوع اصلی کلریناتور وجود دارد: درون خطی و آفلاین. مدل های درون خطی به گونه ای طراحی شده اند که مستقیماً در استخر شما نصب می شوند و تمام آب پمپ استخر را از طریق یک لوله پلاستیکی متصل به آن می گیرند. این بدان معنی است که شما نیازی به اتصال چیز دیگری ندارید، که استفاده از آنها را بسیار آسان می کند. با این حال، این بدان معناست که شما کنترل کمتری بر میزان کلر اضافه شده خواهید داشت. هیچ راهی برای کاربران وجود ندارد که سطوح را به صورت دستی تنظیم کنند (اگرچه برخی از تولیدکنندگان این گزینه را ارائه می دهند).

مدل‌های آفلاین متفاوت عمل می‌کنند، زیرا به جای دسترسی مستقیم به خود استخر، از کاربران می‌خواهند که روش دلخواه خود را قبل از افزودن هر گونه مواد شیمیایی درمانی، متصل کنند. بنابراین در حالی که آنها به اندازه یک مدل درون خطی راحت نیستند (به شما اجازه دسترسی مستقیم نمی دهند)، اما هنوز هم می توانند مزایای زیادی را ارائه دهند، که عبارتند از :

  • هزینه های تعمیر و نگهداری کمتر به دلیل نظارت مداوم مورد نیاز روش های سنتی.
  • ضایعات کمتری که در حین کار تولید می‌شوند، به دلیل عدم نیاز به تجهیزات اضافی.
  • کنترل بهتر روی سطوح دوز، باز هم متشکرم، تا حد زیادی به این دلیل که کاربران نیازی به نصب اجزای اضافی در فضای دارایی خود ندارند.

مزایای استفاده از کلرزن اتوماتیک استخر

کلر زن اتوماتیک استخر، بهترین گزینه برای صاحبان خانه هایی است که وقت ندارند به صورت دستی کلر به استخر خود اضافه کنند. این ماشین ها به طور خودکار بر اساس میزان آب و سطح pH استخر شما کلر اضافه می کنند. علاوه بر این، آنها همچنین دارای یک صفحه کنترل الکترونیکی داخلی هستند. این به شما امکان می دهد مقدار کلر اضافه شده را تنظیم کنید تا بتوانید تعادل کامل بین سلامت و لذت را به دست آورید.

تنها نقطه ضعف این نوع سیستم ها این است که هزینه بیشتری نسبت به انواع دیگر دارد. این به این دلیل است که برق بیشتری مصرف می کند. این گاهی اوقات می تواند بر بودجه شما در هنگام انتخاب کلرزن اتوماتیک برای استخر شما تأثیر بگذارد! اما قطعا در دراز مدت مقرون به صرفه است.

آیا دستگاه های کلر استخر ایمن هستند؟

باید بگوییم، دستگاه های کلرزن ایمنی لازم را دارند. با این حال، باید از ویژگی‌های ایمنی توصیه‌شده همراه با کلرساز خود آگاه باشید و از نصب آن‌ها مطمئن شوید.

یک کنترل کننده استخر می تواند به شما کمک کند که دستگاه کلر شما به طور ایمن و کارآمد در سیستم تصفیه آب کار کند. یک فشارسنج اطلاعاتی را در مورد میزان فشاری که توسط کلرساز شما استفاده می شود به شما می دهد. به طوری که اگر مشکلی وجود دارد، می توان فوراً آن را برطرف کرد، به جای اینکه منتظر بمانید تا شخص دیگری ابتدا متوجه شود مشکلی پیش آمده است. شیرهای ایمنی در حین تعمیرات یا تعمیرات تجهیزاتی مانند پمپ ها و فیلترها از خروج آب به مناطق اطراف جلوگیری می کنند. سبدهای فیلتر باید مرتباً به درستی تمیز شوند تا به مرور زمان مسدود نشوند.

در پایان

برای انتخاب یک کلرزن اتوماتیک مناسب استخر، باید به دنبال محصولی باشیم که دارای ویژگی های زیر باشید:

  • اندازه استخر شما و مقدار آب در آن.
  • نوع رسانه فیلتری که در استخر خود استفاده می کنید.
  • تعداد افرادی که از این کلرساز استفاده خواهند کرد.

اگر استخر بزرگی دارید و می خواهید آن را تمیز نگه دارید، پس سرمایه گذاری بر روی کلرزن اتوماتیک استخرارزش دارد و یک سرمایه گذاری عالی است. شما می توانید بدون نیاز به افزودن مواد شیمیایی هر روز یا هفتگی از استخر خود لذت ببرید.

کلرزن ها یک ضرورت نیستند، اما اگر می خواهید راهی آسان برای حفظ کیفیت آب استخر خود در بین روشهای معمول داشته باشید، می توانند بسیار مفید باشند. به جای این که کلر را مستقیماً با استفاده از کلرزن شناور یا با ریختن کلر مایع در استخر خود قرار دهید، آن را در کلرزن اتوماتیک خود قرار دهید و به آن اجازه دهید با سرعت تنظیم شده شما پخش شود.

فروشگاه اینترنتی تجهیزات استخر پولاب تجهیز ، عرضه کننده تجهیزات استخر ، سونا و جکوزی در انواع برندها و قیمت ها می باشد.  در پول آب تجهیز، ما درک می کنیم، تهیه و خرید انواع محصولات و لوازم استخر مناسب برای نیازهای خاص شما تا چه اندازه مهم می باشد. به همین دلیل است که ما طیف گسترده ای از تجهیزات را با بهترین کیفیت و مناسب ترین قیمت عرضه می کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *