مقالات

سیستم فیلتراسیون استخر برای شما ضروری است؟

سیستم فیلتراسیون استخر برای شما ضروری است؟

داشتن سیستم فیلتراسیون مناسب استخر، برای داشتن یک آب زلال و تمیز و بهداشتی از ضروریات داشتن یک استخر ایمن و سالم است. فیلتر استخر از مهمترین تجهیزات استخر در سیستم فیلتراسیون استخر می باشد و در میان انواع فلیترهای استخر از جمله فیلتر شنی و فیلتر کارتریجی، شما می توانید، فیلتر مناسب برای استخرتان را پیدا کنید.

چرا یک سیستم فیلتراسیون برای استخر ضروری است؟

یک سیستم فیلتراسیون برای استخر ضروری است زیرا به حفظ کیفیت آب استخر و محافظت از سلامت شناگران کمک می کند. تجهیزات استخر باید مرتباً تمیز شوند. کثیفی به شکل سنگ، شاخه یا برگ در حال ریزش به سرعت جمع می شود، به خصوص در استخرهای روباز. مو یا شوره ممکن است در آب باقی بماند. اگر آب تمیز نشود، کیفیت آب کاهش می یابد و آب شروع به تغییر رنگ و بوی نامطبوع می کند. این نه تنها زیبنده است و باعث استفاده کمتر از استخر می شود، بلکه می تواند سلامتی را نیز به خطر بیندازد. استخرهای کثیف محیطی ایده آل برای باکتری هایی هستند که از مواد آلی مانند برگ تغذیه می کنند. برای جلوگیری از تشکیل باکتری در وهله اول، آب در سیستم های استخر باید به طور منظم تمیز شود و کثیفی ها حذف شوند. در حالی که شاخه ها و برگ ها را می توان با استفاده از یک توری فرود از استخر جدا کرد، باید از یک فیلتر مخصوص برای حذف شن، سنگ و سایر ذرات خاک استفاده شود.

سیستم فیلتراسیون استخر

دلایل استفاده از سیستم فیلتراسیون استخر

دلایل مهم بودن سیستم فیلتراسیون استخر عبارتند از:

حذف آلودگی ها

آب استخر به طور مداوم در معرض آلودگی از منابع مختلف قرار دارد. این آلودگی ها می تواند شامل موارد زیر باشد:

  • ذرات معلق مانند شن، ماسه، برگ، حشرات، و غیره
  • مواد آلی مانند عرق، ادرار، مدفوع، و غیره
  • میکروارگانیسم ها مانند باکتری ها، ویروس ها، و انگل ها

سیستم فیلتراسیون به حذف این آلودگی ها از آب استخر کمک می کند. این امر باعث می شود آب شفاف و تمیز باقی بماند و خطر ابتلا به بیماری های عفونی را کاهش دهد.

جلوگیری از رشد جلبک

جلبک ها می توانند به سرعت در آب استخر رشد کنند و باعث کدر شدن آب، ایجاد لکه روی دیواره ها و کف استخر، و ایجاد بوی نامطبوع شوند. سیستم فیلتراسیون به جلوگیری از رشد جلبک کمک می کند.

حفظ تعادل شیمیایی آب

سیستم فیلتراسیون به حفظ تعادل شیمیایی آب استخر کمک می کند. این امر برای جلوگیری از خوردگی تجهیزات استخر و آسیب رساندن به پوست و چشم شناگران ضروری است.

اجزای تشکیل دهنده سیستم تصفیه آب استخر

سیستم فیلتراسیون استخر معمولاً از دو بخش اصلی تشکیل شده است:

  • پمپ استخر: پمپ استخر آب را از استخر به فیلتر منتقل می کند.
  • فیلتر استخر: فیلتر استخر آلودگی ها را از آب استخر حذف می کند.

انواع مختلفی از فیلترهای استخر وجود دارد. انتخاب نوع مناسب فیلتر به عوامل مختلفی مانند اندازه استخر، میزان استفاده از استخر، و بودجه شما بستگی دارد. پمپ استخر آب را از استخر به فیلتر منتقل می کند. پمپ استخر باید قدرت کافی برای گردش آب در سیستم تصفیه را داشته باشد.

هر استخری نیاز به یک سیستم فیلتر دارد تا بهداشتی باقی بماند و به محل رشد باکتری ها تبدیل نشود. هرچه استخر بزرگتر باشد، فیلتر باید قدرتمندتر باشد. برای استخرهای بزرگ از سیستم های فیلتر شنی استفاده می شود. اینها در اندازه ظرف فیلتر متفاوت هستند. برای استخرهای شنا با ظرفیت 25 متر مکعب، به یک ظرف فیلتر شنی با قطر 300 میلی متر نیاز دارید. استخرهای شنا با ظرفیت 55 متر مکعب به ظرفی با قطر تقریبی 500 میلی متر نیاز دارند. استخرهای بزرگ در استخرهایی که حجم بیشتری دارند دارای فیلترهای شنی مخصوصی هستند که متناسب با اندازه استخر است. فیلترهای کارتریج برای استخرهای پارویی کوچک و گرداب ها کافی است. همچنین مطمئن شوید که از پمپ استخر قدرتمند استفاده می کنید.

بررسی فیلترهای استخر

سیستم فیلتر شنی

سیستم فیلتر شنی برای تمیز کردن استخرهای بزرگ مناسب است. تصفیه آب با استفاده از ماسه کوارتز انجام می شود که در اندازه های مختلف موجود است. با این حال، مواد تمیز کننده دیگر نیز امکان پذیر است، مانند ماسه شیشه ای، ماسه فیلتر. ماسه شیشه ای این مزیت را دارد که باکتری ها نمی توانند روی سطح صاف تشکیل شوند

بسته به میزان کثیفی آب، سیستم فیلتر شنی باید تقریباً هر چهار تا دوازده هفته یکبار تمیز شود. فیلترهای شنی در استخرهای بزرگتر، به عنوان مثال در استخرهای شنا، باید بیشتر تمیز شوند. به تمیز کردن فیلتر شنی، شستشوی معکوس نیز گفته می شود. در طی این فرآیند، آب از طریق دریچه استخر از طرف دیگر از طریق مواد فیلتر جریان می یابد و در نتیجه کثیفی را به هم می زند. سپس آب طبق معمول به استخر بر نمی گردد، بلکه از طریق شیلنگ دیگری وارد فاضلاب می شود.

با شستشوی معکوس شما همچنین عملکرد فیلتر فیلتر شنی را افزایش می دهید، به این معنی که آلودگی بیشتری را می توان با عملکرد کمتر از آب فیلتر کرد. علاوه بر فیلتر، ماسه کوارتز نیز باید حداکثر پس از پنج سال تعویض شود. اگر از گلوله های فیلتر استفاده می کنید، بسته به مدل ممکن است فیلتر شنی را شستشوی معکوس نکنید. در عوض، توپ ها را از سیستم فیلتر خارج کرده و می شویید. می توانید مواد فیلتر مانند ماسه و شیشه فیلتر را شستشو دهید.

سیستم فیلتر کارتریج

فیلتر کارتریج برای استخرهای کوچک یا استخرهای پارویی مناسب است، زیرا عملکرد کمتر فیلتر استخر کافی است. در داخل خانه نیز به عنوان مثال در گرداب ها استفاده می شود. فیلتر با کارتریج کاغذی کار می کند که باید مرتباً تعویض شود. عیب فیلترهای کارتریجی این است که نمی توانند تمام مواد ناخواسته مانند سنگ و ماسه را از آب استخر فیلتر کنند. در چنین حالتی، به عنوان مثال، باقی مانده ها را می توان با استفاده از جاروبرقی استخر حذف کرد. سنگ یا ماسه به ندرت در گرداب ها و جکوزی های داخلی یافت می شود، به همین دلیل است که فیلتر کارتریج برای تمیز کردن ایده آل است.

نحوه اتصال فیلتر کارتریج به استخر و نحوه راه اندازی آن را می توانید در دستورالعمل های سازنده بدانید. فیلتر کارتریج علاوه بر فیلتر استخر، پمپ یکپارچه نیز دارد. برای اطمینان از سالم ماندن سیستم فیلتر، باید مرتباً تمیز شود. تمیز کردن فیلتر همچنین عملکرد بهتر فیلتر و هزینه کمتر برق را تضمین می کند. در دستورالعمل سازنده می توانید نحوه تمیز کردن فیلتر کارتریج استخر خود را بیابید. معمولاً می توانید کارتریج را بردارید و با شلنگ باغبانی آن را بشویید. جت آب کثیفی را حل می کند. از طرف دیگر، فیلتر پاک کننده های خاصی وجود دارد که می توانید از آنها برای تمیز کردن فیلتر کارتریج خود استفاده کنید.

هر چند وقت یکبار فیلتر استخر را تمیز می کنید به میزان آلودگی آب و نحوه استفاده از استخر بستگی دارد. اگر استخر اغلب استفاده می شود، باید دفعات بیشتری تمیز شود. به شما توصیه می کنیم حداقل هفته ای یک بار استخر را تمیز کنید.

نکات مهم سیستم فیلتراسیون استخر

علاوه بر فیلتر مناسب برای استخر ، انجام برخی اقدامات پیشگیرانه برای مقابله با آلودگی استخر مهم است. هنگام استفاده نکردن استخر را به درستی بپوشانید. این بدان معنی است که هیچ برگ، حشره یا سایر ذرات خاک وارد آب نمی شود. یک پوشش استخر مناسب برای این کار مناسب است. اگر ذرات بزرگتر وارد استخر شدند، می توانید آنها را با استفاده از یک توری خارج کنید. همچنین مطمئن شوید که قبل از ورود به استخر دوش بگیرید تا پوست مرده بی جهت وارد استخر نشود.

در پایان

برای جلوگیری از گسترش باکتری ها و سایر میکروارگانیسم ها از سیستم فیلتراسیون استخر جهت تصفیه و فیلتر آب استخر استفاده کنید. می توانید کلر را به شکل قرص یا مایع اضافه کنید. سایر ضد عفونی کننده های استخر نیز می توانند به تمیز نگه داشتن استخر کمک کنند. پمپ را نزدیک استخر قرار دهید تا بتواند آب را با فشار کافی پمپاژ کند. برای تمیز نگه داشتن کف استخر، می توانید از روبات های استخری که به سیستم فیلتر متصل می کنید استفاده کنید.

فروشگاه اینترنتی تجهیزات استخر پولاب تجهیز ، عرضه کننده تجهیزات استخر ، سونا و جکوزی در انواع برندها و قیمت ها می باشد.  در پول آب تجهیز، ما درک می کنیم، تهیه و خرید انواع محصولات و لوازم استخر مناسب برای نیازهای خاص شما تا چه اندازه مهم می باشد. به همین دلیل است که ما طیف گسترده ای از تجهیزات را با بهترین کیفیت و مناسب ترین قیمت عرضه می کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *