مقالات

سیستم فیلتر استخر چگونه کار می کند؟

سیستم فیلتر استخر چگونه کار می کند؟

سیستم فیلتر استخر چگونه کار می کند؟ عملکرد فیلتر استخر چه اهمیتی برای استخر دارد؟ اگرچه فیلتر استخر ، به عنوان بخشی از تجهیزات استخر بسیار مهم و با اهمیت است، اما اگر ندانید که چگونه فیلتر را تمیز کرده و تمیز نگه دارید و اینکه فیلتر استخر چگونه کار می کند، استخر شما آب زلال و شفافی نخواهد داشت.

سیستم فیلتر استخر چگونه کار می کند؟

پمپ استخر

یک موتور الکتریکی یک پروانه را در داخل پمپ می چرخاند و آب را از طریق لوله کشی برگشتی (سمت مکش) می کشد و آب را به سمت فیلتر (سمت فشار) می راند. زباله هایی که بسیار کوچک هستند و در اسکیمر استخر به دام نمی افتند یا از زهکش اصلی عبور می کنند، در سبد صافی که در جلوی پمپ قرار دارد جمع می شوند. سپس آب به داخل فیلتر وارد می شود تا بیشتر تمیز شود.

فیلتر استخر

پس از ورود آب به فیلتر، آب عاری از بقایای برگ، در سیستم فیلتراسیون استخر پمپ می شود. سپس آب ممکن است از طریق فیلترهای استخر که می تواند فیلتر شنی، فیلتر کارتریجی و یا فیلتر دیاتومه یبا انواع رسانه های فیلتر  باشد، عبور می کند. این رسانه ها در کنار محفظه فیلتر قرار دارند که معمولاً مخزن فایبرگلاس، فلز یا پلاستیک است. آب کثیف از طریق لوله ورودی فیلتر می آید و در داخل مخزن توزیع می شود. فشار یا گرانش در کار است زیرا آب کثیف از طریق رسانه حرکت می کند و هرگونه کثیفی، زباله، جلبک و باکتری و همچنین برخی میکروارگانیسم های بزرگتر را فیلتر می کند. فلزات و مواد معدنی نیز ممکن است با فیلتراسیون حذف شوند. سپس آب تصفیه شده به لوله خروجی جریان می یابد و از طریق لوله کشی برگشتی به استخر باز می گردد.

جریان کند می شود زیرا رسانه فیلتر در طول زمان خاک و زباله را جمع آوری می کند. فشارسنج ها به شما از میزان کثیفی جمع آوری شده هشدار می دهند، زیرا فشار روی گیج افزایش می یابد. اگر 10 پوند فشار بیشتری روی فیلتر کثیف در مقایسه با فشار فیلتر تمیز (فشار شروع) بیشتر باشد، زمان تمیز کردن یا شستشوی معکوس فیلتر است.شستشوی معکوس شامل هدایت مجدد جریان آب با تنظیم دریچه ها است. ابتدا سیستم را خاموش کنید! هنگامی که سیستم فیلتراسیون در حال کار است هرگز شیرها را تنظیم نکنید. لوله برگشت بسته می شود و لوله زهکشی باز می شود. یک شیر چند پورت این کار را با چرخاندن آن به حالت شستشوی معکوس برای شما انجام می دهد. لوله  زهکشی لوله ای است که به خط زباله منتهی می شود. سیستم را دوباره روشن کنید و آبی که کثیف است به خط فاضلاب سرازیر می شود. اگر شیر چند پورت دارید، سیستم را دوباره خاموش کنید و شیر را به حالت “شستشو” ببرید و سیستم را 5-10 ثانیه اجرا کنید. سیستم را خاموش کنید و چرخه شستشوی معکوس را تکرار کنید تا آب فاضلاب شفاف به نظر برسد. معمولا 3 بار. فیلترهای DE و Sand معمولاً دارای شیرهای چند پورت هستند که امکان شستشوی معکوس را فراهم می کند. فیلترهای کارتریج باید به صورت دستی تمیز شوند. لطفاً ویدیوی ما را در مورد تمیز کردن دستی صحیح فیلتر کارتریج ببینید.

انواع فیلتر

تمام فیلترهای استخر در یکی از این سه دسته قرار می گیرند:

  • فیلتر کارتریج
  • فیلتر شنی
  • فیلتر خاک دیاتومه (D.E.)

یک فیلتر کارتریج از کارتریج‌ها (ورقه‌های بزرگ پارچه پلی استر یا کاغذ تا شده به سبک آکاردئونی) برای گرفتن زباله‌ها استفاده می‌کند. برخی از این فیلترها فقط به یک کارتریج و برخی به چند کارتریج نیاز دارند. یک فیلتر شنی مستقیماً یک مخزن پر از ماسه است. لوله های جانبی شکاف دار در پایین، آب را به طور یکنواخت در ماسه پخش می کنند تا زباله ها را بگیرند. فیلترهای دیاتومه، از 8 تا 10 شبکه فیلتر تحت پوشش D.E استفاده می کنند. پودر (زمین دیاتومه، که اساساً گرد و غبار فسیلی است) برای گرفتن زباله روی هم قرار گیرند.

سیستم فیلتر استخر چگونه کار می کند؟

بررسی عملکرد سیستم فیلتر استخر

کثیفی و زباله بر حسب میکرون اندازه گیری می شود که مخفف میکرومتر – یک میلیونیم متر است. بله، این تعداد زیادی صفر است. در مورد فیلتر استخر چندین انتخاب دارید. ممکن است بپرسید بهترین نوع برای استخر درون زمینی شما کدام است؟ این به نیاز، بودجه و زمان شما بستگی دارد. سه نوع فیلتر عبارتند از:

  • فیلتر شنی
  • فیلتر کارتریج
  • فیلتر DE

فیلترهای کارتریج آب را درگیر می کنند تا از طریق کاغذ راه راه یا پارچه پلی استر جریان یابد. قابلیت شستشوی معکوس وجود ندارد. فیلتر به صورت دستی تمیز می شود و در فیلترهای با اندازه معمولی هر 12 تا 18 ماه یکبار باید المنت تعویض شود. فیلترهای کارتریج بزرگ می توانند چندین سال دوام بیاورند. فیلترها معمولاً تا 10 میکرون (خوب) فیلتر می شوند و قیمت متوسط تا بالا دارند. آنها به کار بیشتری برای تمیز کردن نیاز دارند، اما اگر سرویس دارید، گزینه خوبی هستند.

فیلتر DE، فیلتر خاک دیاتومه، آب را هنگام عبور از شبکه هایی که با پودر ریز فسیل ها پوشانده شده اند، فیلتر می کند. این پودر فسیل شده از دیاتوم ها، بقایای موجودات دریایی ساخته شده است. فیلتر به صورت دوره‌ای با شستشوی معکوس تمیز می‌شود و سالیانه یا شش‌ساله باید آن را جدا کرده و تمیز کنید تا هر گونه دی که شستشوی معکوس از آن خارج نمی‌شود پاک شود. تا 3 تا 5 میکرون فیلتر می شود (بهترین) و نگهداری آن آسان است اگرچه باید به طور حرفه ای تمیز و سرهم شود. آنها معمولا گران ترین فیلترها هستند.

فیلترهای شنی معمولاً از رسانه های شنی برای فیلتر کردن آب استفاده می کنند، اگرچه امروزه از رسانه های جایگزین دلگرم کننده ای در فیلترها استفاده می شود. آنها را می توان با چند پورت تمیز کرد و ساده ترین فیلترها برای استفاده هستند. آنها تا 20 میکرون فیلتر می شوند (حداقل، اگرچه رسانه های جایگزین به ازای ادعاها بهتر عمل می کنند – ما در حال آزمایش هستیم). آنها تمایل به قیمت متوسط دارند. شما می توانید سیستمی را انتخاب کنید که برای شما مناسب تر است.

زمان مناسب کارکرد فیلتر

اکثر مناطق حکم می کنند که آب در استخرهای عمومی باید چندین بار در روز از فیلتر عبور کند. این “نرخ گردش مالی” نامیده می شود. استخرهای مسکونی چنین قوانینی ندارند، اما پیشنهاد می‌شود که استخرهای مسکونی حداقل دو بار در روز در فصل شنا و حداقل هر 24 ساعت یک بار در فصل غیرفعال «واژگون شوند». استخر شما باید با قابلیت چرخش چند بار در روز طراحی شده باشد. زمان‌های کار معمولی 8 تا 10 ساعت فیلتر کردن در روز است، اما اگر از یک موتور با سرعت متغیر استفاده کنید، زمان کار شما بسیار افزایش می‌یابد. با کاهش سرعت موتور شما

نگهداری پیشگیرانه همچنین به صرفه جویی در هزینه های اجرای سیستم فیلتر شما کمک می کند. درک نحوه عملکرد سیستم فیلتراسیون شما مهم است. کفگیرها باید به طور منظم بررسی شوند و برگها و زباله ها باید حذف شوند تا سیستم کارآمدتر کار کند. یک فیلتر تنها یک بخش از چهار استخر است که به درستی نگهداری می شود – گردش خون، فیلتراسیون، مواد شیمیایی و تمیز کردن.

سیستم فیلتر استخر چگونه کار می کند؟

در پایان

چه خودتان شروع به تمیز کردن استخر و بررسی و نگهداری فیلتر استخر نمایید و چه از متخصصان آن استفاده کنید، ما در پولاب تجهیز به شما کمک خواهیم کرد. با انواع فیلتر استخر شما می تواند استخری تمیز و به دور از آلودگی داشته باشید ، به شما کمک خواهیم کرد تا مطمئن شوید که سیستم فیلتراسیون شما کارآمد است و سیستم فیلتر استخر چگونه کار می کند؟

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *