مقالات

سیستم فیلتر استخر

سیستم فیلتر استخر

سیستم فیلتر استخر قلب استخر است. یک استخر مهم نیست که چقدر بزرگ باشد، مهم نیست که چقدر با کیفیت ساخته شده است و مهم نیست که چقدر خوب روشن می شود. اگر سیستم فیلتر به عنوان یکی از تجهیزات استخر ، کار نکند یا عملکرد فیلتر استخر بسیار پایین باشد، در دراز مدت جذاب و خوب به نظر نمی رسد. یک سیستم فیلتر آب شفاف و بهداشتی استخر را تضمین می کند. بدون این، استخر خانه شما فقط یک استخر آب است و نه بخشی برای آسایش و رفاه.

فیلتر استخر

انتخاب سیستم فیلتر استخر برای عملکرد استخر ضروری است. این نه تنها به اندازه استخر، بلکه به نیازها و بودجه مالک و کاربر استخر نیز بستگی دارد. برخی از سیستم‌های فیلتر این مزیت را دارند که به مواد شیمیایی کمتری برای تمیز کردن نیاز دارند، زیرا از قبل آلاینده‌هایی را از آب که دیگر نیازی به کشتن شیمیایی ندارند، فیلتر می‌کنند. سایر سیستم های ارزان قیمت فقط برای یک استخر کوچک و ارزان قابل استفاده هستند. همیشه مهم است که عملکرد فیلتر با اندازه استخر مطابقت داشته باشد.

سیستم فیلتر استخر چیست و چگونه کار می کند؟

آب استخر توسط گرده، برگ، گرد و غبار و موارد دیگر نیز آلوده می شود. بسته به قدرت باد، شدت استفاده و موقعیت استخر، این می تواند تاثیر قابل توجهی بر کیفیت آب داشته باشد. سیستم فیلتر استخر سیستمی برای فیلتر کردن آب استخر است. آب استخر با استفاده از پمپ استخر از یک مخزن فیلتر عبور می کند. در اینجا از لایه های مختلف با مواد درشت و ریز مختلف (ماسه، شیشه فیلتر، AFM) الک شده و از این طریق تمیز می شود. ذرات کثیفی در مواد فیلتر گیر کرده و آب تمیز استخر به استخر پمپاژ می شود.

کدام سیستم فیلتر استخر برای من مناسب است؟

این تا حدودی به اندازه استخر، شرایط محلی و نیازهای کاربران بستگی دارد. بسته به عملکرد فیلتر و عملکرد اجزای باقیمانده سیستم استخر و قطعات داخلی، می توان اندازه آنها را تعیین کرد. اساساً چندین سیستم فیلتر استخر مختلف برای انتخاب وجود دارد:

  • فیلتر کارتریج

فیلترهای کارتریج با استفاده از کارتریج آب را فیلتر می کنند و به همین دلیل به آنها فیلتر کارتریج نیز می گویند. استخرهای کوچکتر با ظرفیت حداکثر 15 متر مربع را می توان به فیلتر آویز مجهز کرد. اگر اسکیمر یا نازل ورودی وجود ندارد، فیلتر کارتریج انتخاب مناسبی است. این به سادگی در لبه، به عنوان مثال، استخرهای دیواری فولادی آویزان می شود و می توان بلافاصله در آنجا راه اندازی کرد. تمیز کردن دستی کف همچنان در فواصل منظم ضروری است.

خرید فیلترهای کارتریج ارزان تر از یک سیستم فیلتر شنی خوب است، اما تعویض منظم و در نتیجه خرید کارتریج های جدید ضروری است. فیلترهای کارتریجی نمی توانند تمام ناخالصی های موجود در استخر را فیلتر کنند زیرا وضوح فیلتر استخر کمتر از فیلتر شنی است و اثر عمقی ندارد. علاوه بر این، تمیز کردن کارتریج ها اغلب بسیار وقت گیر است زیرا باید با دست شسته شوند.

  • سیستم فیلتر شنی

سیستم های فیلتر شنی به بسیاری از قسمت های تجهیزات استخر متکی هستند که به خوبی با یکدیگر کار می کنند. سیستم های فیلتر شنی در اندازه ها و طرح های مختلف موجود هستند. آب استخر از یک  فیلتر عبور می کند و در نتیجه فیلتر می شود. اسکیمر، زهکش های کف و نازل های ورودی جریان بهینه استخر را تضمین می کنند، به طوری که تمام آب تمیز می شود و هیچ ناحیه مرده ای ایجاد نمی شود. با استفاده از ماسه کوارتز، شیشه فیلتر یا AFM (شیشه فیلتر فعال)، که نیاز به تعویض کمتری دارد، سیستم‌ها در درازمدت ارزان‌تر از سیستم‌هایی با فیلتر کارتریج هستند. علاوه بر این، تمیز کردن یک سیستم فیلتر شنی بسیار ساده تر و کمتر از یک فیلتر کارتریج است.

  • سیستم فیلتر دیاتومه

این سیستم های فیلتر نیز فیلترهای شنی هستند. با این حال، بالاتر و پر از مواد فیلتر با اندازه دانه های مختلف است. در اینجا آب استخر از لایه های مختلف با دانه بندی های مختلف عبور می کند و بنابراین فیلتر می شود. سیستم های فیلتر شنی با کیفیت بالا، سیستم های فیلتر با لایه بالا یا سیستم های فیلتر چند لایه هستند. آنها برای استخرهای بزرگ یا مجلل هستند. استخرهای کوچکتر اغلب فقط با یک یا شاید دو لایه فیلتر کار می کنند.

سیستم فیلتر استخر چقدر باید در روز کار کند؟

اساساً می توان گفت که کل محتویات استخر باید دو بار در روز از طریق سیستم فیلتر پمپ شود. بسته به اینکه هر چند وقت یکبار از استخر استفاده می شود، هوای بیرون چقدر گرم است و هر روز چه مقدار گرد و غبار و چه تعداد برگ و حشره در استخر قرار می گیرد، می توان زمان را به بالا یا پایین تنظیم کرد. زمان کارکرد فیلتر نباید کمتر از 10 ساعت در روز باشد. همچنین باید توجه داشت که در صورت کوتاه بودن زمان کارکرد فیلتر، گرمایش آب (پمپ حرارتی) امکان پذیر نیست .آب را نمی توان در دمای مناسب نگه داشت یا از گرمای ارائه شده توسط منظومه شمسی نمی توان استفاده کرد. اگر سیستم فیلتر در طول روز کار نمی کند، این می تواند روی پوشش خورشیدی نیز تأثیر منفی بگذارد، زیرا گرمای تولید شده توسط پوشش خورشیدی دفع نمی شود و گرما در زیر پوشش جمع می شود.

بک واش چیست؟

شستشوی معکوس برای تمیز کردن فیلتر شنی و حفظ عملکرد طولانی مدت فیلتر استفاده می شود. با استفاده از فیلتر شنی، آب در طول عملیات عادی همیشه از بالا به پایین از طریق لایه های شنی پمپ می شود. کثیفی در لایه های مختلف فیلتر گیر می کند و بدون شستشوی معکوس، دیر یا زود فیلتر را مسدود می کند یا از تمیز کردن کارآمد جلوگیری می کند. برای جلوگیری از این امر، فیلتر باید به صورت هفتگی یا با افزایش فشار 0.2 بار شستشو شود. این امر با پمپاژ آب استخر از میان لایه های مختلف فیلتر در جهت مخالف جهت عادی و تخلیه کثیفی از بالای فیلتر اتفاق می افتد. سپس آب و خاک مستقیماً به فاضلاب فرستاده می شود. شستشوی معکوس باید حداقل 2 دقیقه انجام شود.

نتیجه گیری

تأثیر سیستم فیلتر استخر به شدت به عملکرد فیلتر و همچنین عملکرد پمپ بستگی دارد. با این حال، هر دو بخش به تنهایی نمی توانند مراقبت مطلوب از آب را تضمین کنند. سایر حقایق مختلف مانند جریان از طریق استخر، ضد عفونی کردن آب استخر و مقدار pH نقش دارند. تنها در صورتی که تمام جنبه های نگهداری استخر با هم کار کنند، کیفیت آب قابل قبول، بهداشتی و دعوت کننده خواهد بود.

فروشگاه اینترنتی تجهیزات استخر پولاب تجهیز ، عرضه کننده تجهیزات استخر ، سونا و جکوزی در انواع برندها و قیمت ها می باشد.  در پول آب تجهیز، ما درک می کنیم، تهیه و خرید انواع محصولات و لوازم استخر مناسب برای نیازهای خاص شما تا چه اندازه مهم می باشد. به همین دلیل است که ما طیف گسترده ای از تجهیزات را با بهترین کیفیت و مناسب ترین قیمت عرضه می کنیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *