مقالات

فیلتر کارتریج استخر چیست؟

فیلتر کارتریجی استخر چیست؟

یکی از اولین تجهیزات استخر که در مورد استخر به ذهن متبادر می شود، فیلترهای استخر است. فیلترهای استخر شنا ابزارهای ضروری برای محافظت مناسب از آب استخر و در عین حال محافظت از سلامت انسان هستند. فیلتر کارتریج استخر یکی از انواع فیلتر استخر شنا است که وظیفه دارد ریزگردها و ذرات ناشی از تأثیرات محیطی را فیلتر کرده و برای به دست آوردن آب تمیز، شفاف و سالم استخر مورد استفاده قرار دهد. فیلتر کارتریجی استخر چیست ؟ چه مزایایی دارد؟ چه کاربردهایی دارد؟ در این پست شما را با نحوه کار فیلتر کارتریجی و عملکرد آن آشنا می کنیم.

فیلتر کارتریجی استخر چیست؟

فیلتر کارتریجی استخر چیست ؟ فیلترهای کارتریج که در سیستم های فیلتراسیون استخرها و همچنین فیلترهای شنی ترجیح داده می شوند، روش کاربردی مناسبی دارند. فیلتر کارتریج برای استخرهای شنا فشرده تر و مقرون به صرفه تر است. با فیلتر کارتریج حداقل هدر رفت آب در استخرها وجود دارد. این فیلتر با استفاده از آب تحت فشار تمیز می شود و مانند فیلترهای شنی نیازی به شستشوی معکوس ندارد. ابتدایی ترین تعریف فیلتر کارتریج: می توان آن را به عنوان فیلتر تصفیه آب تولید کرد که نصب و استفاده آسانی دارد و برای حفظ مواد ناخواسته در آب استفاده می شود. فیلتر از محفظه و کارتریج تشکیل شده است. فیلترهای کارتریجی که برای استخرها بسیار مفید هستند.

فیلتر کارتریج استخر چه کاری انجام می دهد؟

فیلترهای استخر که برای استفاده راحت، نظافت و ایمنی استخر استفاده می شود، مهمترین وظیفه را در بین تجهیزات استخر بر عهده می گیرد. تنها از طریق فرآیندهای فیلتراسیون و ضدعفونی استخرها می توانند در تمام فصول قابل استفاده باشند. فیلتر کارتریج استخر برای حذف ذرات جامد از مایعات استفاده می شود. تمیز کردن منظم استخر از خاک، زباله، گرد و غبار یا برگ های بیرون برای سلامت انسان بسیار مهم است. فیلترهای باکیفیت که مطابق با زهکشی استخر قرار می گیرند می توانند آلودگی های ناشی از استفاده یا عوامل خارجی را به راحتی پاک کنند. اساسی ترین کار فیلترهای تمیز کردن استخر این است که به شما اجازه می دهد در آب شفاف شنا کنید.

تمیز کردن مرتب استخرهایی که در فصل تابستان به صورت روزانه و مخصوصاً در فضای باز مورد استفاده قرار می گیرند، به صورت دستی امکان پذیر نیست. به همین دلیل استفاده از فیلترهای تمیز کننده استخر ضروری است. یکی دیگر از وظایف مهم فیلتر کارتریج استخر این است که شما در آب تمیز بدون از دست دادن آب استخر و بدون به خطر انداختن راحتی خود شنا کنید.

فیلترهای کارتریج می توانند دو برابر بیشتر از فیلترهای شنی آلودگی و زباله را فیلتر کنند. یک منطقه فیلتر بزرگ اجازه می دهد تا آب از طریق کارتریج جریان یابد و ذرات کوچکتر را حذف کند. هنگام انتخاب فیلتر استخر، گزینه های زیادی برای شما وجود دارد. باید روی بهترین کیفیت و عملکرد بالا تمرکز کنید. انواع فیلتر کارتریج استخر Arıtes عملکرد بالایی دارند. این فیلترهای اکولوژیک برای تمیز کردن کارتریج به آب زیادی نیاز ندارند. این یک انتخاب ایده آل برای استخر و انواع فیلتراسیون آب خواهد بود.

فیلتر کارتریج استخر چه ویژگی هایی دارد؟

فیلتر کارتریج استخر یکی از وسایلی است که نقش بسیار مهمی در تمیز و سالم نگه داشتن استخر دارد. برای ایجاد یک محیط آب تمیز، هیچ جزئیاتی نباید حذف شود. اگر در این مرحله از یک متخصص مشاوره بگیرید، می توانید دریابید که کدام فیلتر برای استخر شما مناسب است. قبل از انتخاب فیلتر کارتریج برای استخر خود، باید بدانید که 2 نوع فیلتر کارتریج وجود دارد. فیلتر کارتریجی که فیلتر عمقی را انجام می دهد، فیلتر عمق نامیده می شود. فیلترهای سطح پلیسه دار که فیلتر سطحی را فراهم می کنند، فیلتر سطحی نامیده می شوند.

فیلتراسیون عمقی، فیلتراسیون عمقی / فیلتر عمقی: ساختار آبدوست. آنها از پلی پروپیلن، پلی استر، اکریلیک و مواد سلولزی ساخته شده اند. فیلترهای شمعی همگی فیلترهای عمق هستند. فیلترهای عمقی که ساختاری چند لایه دارند عموماً برای پیش فیلتراسیون ترجیح داده می شوند. اساسی ترین ویژگی فیلترهای عمقی این است که دارای نفوذپذیری اسمی فیلتر هستند. نتایج کارآمدتر زمانی حاصل می شود که مواد جامد معلق در مایعی که قرار است فیلتر شود بسیار زیاد باشد.

فیلترهای کارتریج فیلتراسیون سطحی: از مواد پلی پروپیلن یا فایبرگلاس/ فایبرگلاس با ساختار آبدوست ساخته شده اند. این فیلترها ساختاری تا خورده دارند و دارای قسمت اتصال مخصوص در بالا و پایین می باشند. فیلترهای کارتریجی که فیلتر سطحی را فراهم می کنند در ظروف استاندارد فیلتر کارتریج قرار نمی گیرند. ظروف فیلتر مخصوصی برای این نوع فیلتر وجود دارد. فیلترهای سطحی دارای یک لایه فیلتر نازک و چین دار برای افزایش کارایی هستند.

رسانه فیلتر کارتریج که فیلتراسیون سطحی را تشکیل می دهد در یک لایه نازک است. کارتریج های فیلتر سطحی معمولا برای فیلتراسیون نهایی ترجیح داده می شوند. عملکرد میکرون نسبت به فیلترهای عمق حساس تر است. ساختار متخلخل آن کوچکتر از فیلتر عمق است. اگر اندازه ذرات جامدات معلق در استخری که قرار است فیلتر شوند کوچک یا ریز باشد، استفاده از این نوع فیلتر کارتریج کارایی بیشتری دارد.

مزایای فیلتر کارتریجی استخر

در زیر مزایای فیلتر کارتریج استخر آورده شده است :

  • فیلتر کارتریج استخرها نیازی به شستشوی معکوس ندارد. به همین دلیل، تعمیر و نگهداری بسیار آسان است.
  • تعمیر و نگهداری شامل برداشتن کارتریج فیلتر استخر از سیستم و تعویض یا شستن آن است.
  • فیلترهای کارتریج استخر از فشار کم پمپ استفاده می کنند و هزینه انرژی را کاهش می دهند. از آنجایی که فشار استفاده شده کمتر است، طول عمر پمپ استخر شما نیز افزایش می یابد.
  • اگرچه قیمت فیلترهای کارتریج استخر کمی گران تر به نظر می رسد، اما معیارهایی که قیمت را تعیین می کنند، مانع از ارجحیت آنها نمی شود زیرا کاربرد عملی دارند و همچنین به طول عمر فیلتر کمک می کنند.
  • سیستم های فیلتر کارتریج استخر نسبت به سایر سیستم های فیلتر راحت تر نگهداری می شوند.
  • ذرات کثیفی به اندازه 10-15 میکرومتر را از بین می برد.
  • استفاده از فشار کمتر پمپ نیز باعث کاهش هزینه های انرژی می شود.
  • از هدر رفتن نمک غیرضروری به خصوص در استخرهای پر از آب نمک اجتناب شود.

هر فیلتر دارای ویژگی های منحصر به فردی است. به همین دلیل نمی توان رقم روشنی برای قیمت فیلتر استخرها ارائه کرد. اندازه استخری که فیلترها در آن استفاده می شود، کاربرد مورد نظر و دفعات استفاده را می توان از عوامل مهم برای انتخاب فیلترها نام برد. از آنجایی که حجم استخرهای استفاده شده توسط شرکت ها و افراد خصوصی متفاوت است، فیلترها نیز ممکن است تغییر کنند.

فیلتر کارتریج استخر چگونه کار می کند؟

تقریباً هر فیلتر استخر بر اساس یک اصل کار می کند. هنگامی که فشار پمپ فعال می شود، فیلتر کارتریج استخر آب استخر را به داخل فیلتر می مکد و آن را از رسوبات، گرد و غبارهای مختلف و باقی مانده های آن پاک می کند. پس از اتمام فرآیند نظافت، با هدایت آب به داخل استخر به کار خود ادامه می دهد. فیلتر کارتریج برای استخرهای شنا، رسوبات و بقایای جدا شده از آب استخر را در محفظه خود جمع آوری می کند. تمیز کردن منظم بقایای انباشته شده در محفظه آن به فیلتر اجازه می دهد تا با عملکرد بسیار بهتری کار کند. تمیز کردن کارتریج فیلتر نیز بسیار کاربردی است. مهم است که محصول را با توجه به استخر مورد استفاده انتخاب کنید. مهمترین فاکتور در هنگام انتخاب فیلتر، تعیین دبی و مقدار آب استخر شنا است که باید فیلتر شود.

چگونه یک فیلتر کارتریج استخر را نصب کنم؟

فیلتراسیون استخر شامل فرآیندهایی است که باید در نظر گرفته شود تا سلامت انسان به خطر نیفتد. قبل از نصب فیلتر کارتریج، مواد قابل مشاهده ای که در استخر جمع شده اند باید تمیز شوند. بسیاری از عناصر مانند ذرات ماسه و خاک، زباله های مختلف و گونه های حشرات که از طریق محیط و استفاده از استخر وارد استخر می شوند باید حذف شوند. فیلتر کارتریج برای استخرهای شنا در قسمت تخلیه فیلتر استخر نصب می شود. کاربرد بسیار کاربردی دارد. سیستم های فیلتر داخلی برای عملیات آماده می شوند.

بسته به آلودگی، اندازه و عمق استخر، سیستم های فیلتر فعال می شوند. نصب فیلتر کارتریج در استخر ابتدا باید توسط متخصص انجام شود. به دنبال کمک حرفه ای برای حفظ سلامت استخرها بسیار مهم است. فیلتر کارتریج نصب شده با کمک مواد با کیفیت و تیم های متخصص به شما امکان می دهد تا به نتیجه ای کارآمد برسید. پس از اتمام نصب و عملیات، می توانید به طور منظم فیلتر کارتریج پمپ استخر را تمیز کنید.

چگونه فیلتر کارتریج استخر را تمیز کنیم؟

قبلاً اشاره کردیم که فیلتر استخر برای آب تمیز و سالم استخر ضروری است. انتخاب کارتریج، استفاده و نگهداری آن بسیار مهم است. یک کارتریج با کیفیت هم عمر طولانی تری دارد و هم کارایی بالایی دارد. با انتخاب فیلترهای کارتریج استخر هایواتر می توانید از راحتی یک محصول با کارایی بالا لذت ببرید. کار با خرید محصول تمام نمی شود. فیلترهای استخر نیز باید به طور مرتب تمیز شوند. در حال تعمیر 11 مرحله مهم برای تمیز کردن فیلتر کارتریج استخر وجود دارد.

مرحله 1: شما باید مواد خود را تهیه کنید. برای تمیز کردن کارتریج فیلتر به خوبی باید مواد تمیز کننده را در دست داشته باشید. شما به یک شلنگ، ضمیمه کارتریج فیلتر یا نازل اسپری، حداقل یک سطل 5 گالنی، قرص های تمیزکننده فیلتر، سرکه سفید، الکل های معدنی و کلر استخر نیاز دارید.

مرحله 2: اگر پمپ در حال کار است، آن را خاموش کنید. اولین بار که از استخر با کارتریج فیلتر استفاده می کنید، خاموش کردن پمپ بسیار مهم است. اگر این مرحله را دنبال کنید، خطر پاشیدن آب روی شما وجود نخواهد داشت.

مرحله 3: باید هوای سیستم را تخلیه کنید. هنگامی که پمپ را خاموش می کنید، باید دریچه کوچک بالای آن را نیز بکشید تا هوا آزاد شود. مهم است که این کار را به آرامی انجام دهید و به هوا زمان کافی برای فرار بدهید.

مرحله 4: در مرحله 4 که باید فیلتر را بیرون بکشید، می توانید با خیال راحت درب کارتریج فیلتر استخر خود را در حالی که هوا خارج می شود باز و بسته کنید. به یاد داشته باشید که علف، جلبک، خاک و بسیاری موارد دیگر را روی فیلتر خواهید دید.

مرحله 5: در این مرحله که در حال شستشوی فیلتر هستید، شلنگ را بردارید و سعی کنید ذرات بزرگ را از فیلتر خارج کنید. اگر آب را به صورت زاویه دار اسپری کنید، ناخالصی ها راحت تر پاک می شوند. اگر دستگاه تمیز کننده کارتریج فیلتر دارید، آن را روی شلنگ قرار دهید و اجازه دهید مستقیماً به داخل چین ها نفوذ کند.

مرحله 6: باید فیلتر را برای آسیب بررسی کنید. پس از پاشش آب، باید فیلتر را از نظر آسیب، سوراخ و ترک بررسی کنید. اگرچه کارتریج ها کاملاً بادوام و ماندگار هستند، اما ممکن است پس از مدتی فرسوده شوند. به همین دلیل، توجه به آسیب در هنگام تمیز کردن مهم است.

مرحله 7: فیلتر باید خیس شود. اگر فیلتر شما بسیار کثیف است، ممکن است یک اسپری برای از بین بردن تمام کثیفی ها و زباله ها کافی نباشد. همچنین ممکن است به یک پاک کننده نیاز داشته باشید. برای تمیز کردن فیلتر کارتریج می توان از چندین روش خیساندن استفاده کرد. هر روش کمی متفاوت عمل می کند. هنگام استفاده از مواد شیمیایی استخر مانند کلر و اسید، همیشه باید از دستکش، ماسک و عینک استفاده کنید.

هنگام خیس کردن پاک کننده استخر، باید دستورالعمل های روی بسته بندی تمیز کننده را رعایت کنید. پس از خیساندن فیلتر در محلول، باید سطل را با یک درب بدون هوا بپوشانید. کار محلول خیساندن این است که باکتری ها و میکروارگانیسم های موجود در فیلتر را از بین ببرد. شما باید فیلتر خود را برای مدت زمان مشخص شده روی بسته بندی در محلول خیس کنید.

مهم است که دستورالعمل ها را به دقت دنبال کنید زیرا کلر بیش از حد می تواند به فیلتر شما آسیب برساند. کارتریج ها پس از 6-12 ساعت در مخلوط تمیز می شوند. اگر کارتریج فیلتر استخر شما رسوبات آهکی زیادی دارد، می توانید از سرکه سفید استفاده کنید. می توانید سرکه سفید را به نسبت یک به یک با آب به کارتریج بمالید. در این مرحله سرکه سفید را به سطل اضافه کنید. پس از افزودن کارتریج فیلتر خود به آب، درب سطل را ببندید و بگذارید یک روز خیس بخورد.

اگر کارتریج های شما بیش از حد پر از زباله و مواد معدنی است، می توانید سعی کنید آنها را با نمک تمیز کنید. کمی نمک کمتر از مقدار آب به آب اضافه کنید و کارتریج را در این مخلوط قرار دهید. 10 دقیقه صبر کنید و اگر کارتریج کاملاً پوشانده نشد آن را برگردانید و 10 دقیقه دیگر بگذارید خیس بخورد. مراحل تمیز کردن فیلتر کارتریجی عبارتند از :

مرحله 8: در این مرحله باید مخزن فیلتر را بررسی کنید. در حالی که فیلتر شما منتظر تمیز شدن است، می توانید از زمان برای بررسی مخزن خود استفاده کنید. مطمئن شوید که مخزن شما در شرایط خوبی است.

مرحله 9: این مرحله نهایی شستشو است. پس از خیساندن فیلترها در پاک کننده دلخواه طبق دستورالعمل، می توانید به مرحله آبکشی بروید: ابتدا با درب باز، شروع به آبکشی فیلتر در سطل کنید. هنگامی که با خیال راحت فیلتر را بیرون کشیدید، باید کثیفی و جلبک های انباشته شده را از فیلتر خارج کنید. برای این کار می توانید از سمپاش شلنگ باغی یا فیلتر پاک کن استفاده کنید. اگر بعد از تمام این مراحل هنوز کثیفی روی فیلتر باقی مانده است، می توانید مخلوط تمیز کننده استفاده شده را تکرار کنید.

مرحله 10: مرحله خشک کردن فیلتر است. قبل از نصب مجدد آن در استخر، باید اجازه دهید فیلتر خشک شود. آن را روی یک خط قرار دهید یا آن را به طور کامل در اطراف چین های فیلتر در یک منطقه پوشیده قرار دهید. کل محیط را خشک کنید. هنگامی که از خشک شدن آن مطمئن شدید، می توانید آن را تکان دهید تا ببینید آیا کثیفی یا زباله باقی مانده است یا خیر.

مرحله 11: مرحله آخر قرار دادن فیلتر در مخزن است. هنگامی که از تمیز شدن کامل فیلتر مطمئن شدید، می توانید آن را دوباره داخل مخزن قرار دهید. در حین قرار دادن، فراموش نکنید که درب را بپوشانید و ببندید.

هنگام انتخاب فیلتر استخر چه نکاتی را باید در نظر گرفت؟

انتخاب فیلتر برای اطمینان از اینکه آب استخر همیشه تمیز است و سلامت انسان را تهدید نمی کند بسیار مهم است. بسیار مهم است که فیلتر با پمپ استخر سازگار باشد. در صورت عدم سازگاری ابعاد، فشار آب بیشتر از ظرفیت فیلتر خواهد بود. این باعث می شود شن و ماسه و ذرات باقیمانده در فیلتر دوباره به استخر مخلوط شوند. این باعث می شود که فیلتر کارآمد نباشد و در مدت زمان کوتاهی آسیب ببیند. هنگام انتخاب فیلتر کارتریج برای استخر خود باید به نکات زیر توجه کنید:

  • باید حجم و ابعاد استخر را در نظر بگیرید.
  • هنگام انتخاب فیلتر استخر، کیفیت و سازگاری با پمپ استخر باید بر قیمت ارجحیت داشته باشد.
  • با کمک یک متخصص و یا با یک بررسی خوب، باید مناسب ترین فیلتر کارتریجی را برای استخر خود انتخاب کنید که به نحو احسن کار کند و مناسب ترین کثیفی را به دام نینداخته و در استخر رها کند.
  • برای استفاده طولانی مدت، فیلتر کارتریج استخر باید به طور مداوم بررسی شود تا انتظارات شما را برآورده کند.

فیلتر کارتریج برای کدام نوع از استخرها قابل استفاده است؟

برای استخرهای کوچک و متوسط، فیلتر کارتریج به اندازه فیلتر شنی جایگزین محبوبی است. علاوه بر این، فیلتر کارتریج در صورت تجهیز مناسب برای استخرهای بزرگ نیز قابل استفاده است. بسته به نیاز استخر می توان از چندین فیلتر کارتریج استفاده کرد. همچنین گزینه های فیلتر زیادی برای ربات های استخر وجود دارد که برای تمیز کردن استخر ترجیح می دهید. فیلترهای کارتریج استخر را می توان در استخرهای زیر استفاده کرد:

  • استخرهای المپیک
  • استخرهای ویلا
  • استخرهای هتل
  • استخرهای تندرست
  • استخرهای کودکان

تفاوت فیلتر کارتریج با دیگر فیلترهای استخر چیست؟

اگرچه فیلتر کارتریج برای استخرهای شنا بسته به منطقه مورد استفاده متفاوت است، اما در عمل کارایی بسیار بالایی دارد. تفاوت اصلی فیلتر کارتریج استخر این است که نیازی به شستشوی معکوس ندارد. از آنجایی که این فیلتر نیازی به شستشوی معکوس ندارد، تعادل آب استخر معمولاً در سطح صحیح باقی می ماند.در مقایسه با سایر فیلترها، می تواند ذرات کوچکی به اندازه 10-20 میکرون را جذب کند. بزرگترین مزیت این فیلتر کارتریج این است که در میزان آب مورد نیاز برای شستشوی معکوس فیلترهای دیگر صرفه جویی می کند. فیلتر کارتریج به عنوان سریعترین نوع فیلتر شناخته می شود. دلیل اصلی این امر این است که پشتیبانی مورد نیاز برای بهره وری انرژی را فراهم می کند.

در پایان

فروشگاه اینترنتی تجهیزات استخر پولاب تجهیز ، عرضه کننده تجهیزات استخر ، سونا و جکوزی در انواع برندها و قیمت ها می باشد.  در پول آب تجهیز، ما درک می کنیم، تهیه و خرید انواع محصولات و لوازم استخر مناسب برای نیازهای خاص شما تا چه اندازه مهم می باشد. به همین دلیل است که ما طیف گسترده ای از تجهیزات را با بهترین کیفیت و مناسب ترین قیمت عرضه می کنیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *