مقالات

مدت زمان اجرای پمپ تصفیه استخر

مدت زمان اجرای پمپ تصفیه استخر

مدت زمان اجرای هر روز پمپ استخر به کاهش هزینه ها و عملکرد صحیح سیستم فیلتراسیون و تصفیه آب استخر و همچنین تجهیزات استخر کمک می کند و باعث می شود تا استخر شما آبی شفاف و زلال داشته باشید، تا بتوانید از استخرتان به صورت بهینه استفاده نمایید و از آن لذت ببرید.

مدت زمان اجرای پمپ استخر

در حالت ایده‌آل، مدت زمان اجرای پمپ استخر، به این صورت می باشد، که می‌توانید پمپ تصفیه استخر خود را در تمام روز و هر روز اجرا کنید. اما در واقعیت، حداقل تا جایی که استخرتان تمیز است، نیازی نیست پمپ خود را به دفعات زیاد اجرا کنید. متأسفانه، اگر پمپ استخر شما همواره روشن باشد، علاوه بر ایجاد مشکل در پمپ استخر، هزینه های انرژی و برق نیز کمتر از یک کابوس نخواهد بود. قانون کلی برای نگهداری استخر این است که پمپ خود را به مدت هشت ساعت در روز روشن کنید. این پاسخ کوتاه است، اما خیلی دقیق نیست و عوامل متعددی در میزان زمان روسن بودن استخر تاثیرگذار خواهد بود و ممکن است این عدد را تغییر دهند. این بدان معناست که حتی اگر پمپ تصفیه آب شما هشت ساعت در روز کار کند، باز هم ممکن است بیهوده وقت، انرژی و هزینه خود را از دست بدهید. 

 عوامل تاثیر گذار در زمان اجرای پمپ

خوشبختانه، تنها با با بررسی چند عوامل سریع، مانند حجم استخر، نوع پمپ شما و زمانی که پمپ استخر شما شروع به کار کرده است، می‌توانید به تعادل بهینه تمیزی استخر و صرفه‌جویی در هزینه دست یابید. فقط با مقداری زمان گذاستن و بررسی عوامل تاثیر گذار، در زمان و هزینه خود برای سال های آینده صرفه جویی خواهید کرد. بنابراین اگر به دنبال دانستن مدت زماناجرای پمپ استخر خود هستید، عوامل مورد نظر را بررسی کنید و بهترین پمپ استخر را برای استخرتان تهیه نمایید. مدت زمان لازم برای کارکرد پمپ تصفیه استخر به عوامل مختلفی بستگی دارد، از جمله:

اندازه استخر:

  • استخرهای بزرگتر به زمان بیشتری برای تصفیه آب نیاز دارند.
  • به طور کلی، برای استخرهای مسکونی با اندازه متوسط، 8 تا 10 ساعت در روز زمان کافی برای تصفیه آب است.

دمای آب:

  • در دمای آب گرمتر، جلبک ها و میکروب ها سریعتر رشد می کنند، بنابراین به تصفیه بیشتر آب نیاز است.
  • در تابستان، ممکن است لازم باشد پمپ را 10 تا 12 ساعت در روز روشن کنید.

میزان استفاده از استخر:

  • اگر از استخر بیشتر استفاده می شود، آب کثیف تر می شود و به تصفیه بیشتر نیاز دارد.
  • اگر از استخر زیاد استفاده می کنید، ممکن است لازم باشد پمپ را 12 تا 14 ساعت در روز روشن کنید.

نوع فیلتر:

  • فیلترهای مختلف سرعت فیلتراسیون متفاوتی دارند.
  • اگر از فیلتر شنی استفاده می کنید، ممکن است لازم باشد پمپ را 8 تا 10 ساعت در روز روشن کنید.
  • اگر از فیلتر کارتریجی استفاده می کنید، ممکن است لازم باشد پمپ را 6 تا 8 ساعت در روز روشن کنید.

چرا باید پمپ استخر را روشن کنیم؟

پمپ استخر شما مرکز سیستم تمیز کننده استخر شما است و این اطمینان حاصل می کند که آب در گردش است، بنابراین ذرات کثیف را می توان فیلتر کرد. همچنین به طور گسترده ای مواد شیمیایی پاک کننده را در آب استخر توزیع می کند. هیچ پمپ استخری بدون گردش نیست و این به معنای تمیز کردن نیست. اگر پمپ خود را برای مدت زمان قابل توجهی خاموش کنید، استخر شما به یک حوضچه سبز از آب راکد و باکتری های ناخواسته تبدیل می شود. و این آن چیزی نیست که ممکن است برای یک شنا با طراوت تصور کنید.

محاسبه نرخ گردش آب استخر و انتخاب درست پمپ استخر

برای محاسبه زمان اجرای پمپ استخر، نیاز است تا نرخ گردش جریان آب را بدست اورید تا بتوانید استخری سالم داشته باشید. برای تمیز نگه داشتن استخر، تمام آب باید حداقل یک بار در روز از سیستم فیلتر استخر و پمپ تصفیه استخر شما عبور کند. به این نرخ گردش جریان آب می گویند. ساده است: برای اینکه پمپ شما به مدت هشت ساعت به طور موثر کار کند، پمپ شما باید بتواند تمام آب استخر شما را در این مدت به گردش درآورده و از خود عبور دهد.

برای تعیین مدت زمانی که طول می کشد تا تمام آب استخر خود را فیلتر کنید، می خواهید نرخ گردش جریان خود یا GPH (گالن در ساعت) را که پمپ شما ادعا می کند فشار می آورد را محاسبه کنید. برای بررسی اینکه آیا نرخ گردش شما چقدر است، GPH پمپ خود را در هشت ضرب کنید. اگر ظرفیت پمپ شما برای استخر شما مناسب است، این محاسبه با حجم استخر شما مطابقت دارد:

[GPH پمپ شما] x 8 = [حجم استخر شما به گالن]

مطمئن نیستید استخر شما حاوی چند گالن آب است؟ این محاسبه‌ای است که هر کسی می‌تواند سریع انجام دهد. کافی است طول، عرض و عمق استخر خود را در فوت ضرب کنید و سپس آن عدد را در 7.5 ضرب کنید تا عدد را به گالن تبدیل کنید. به عنوان یک فرمول، این خواهد بود:

[طول استخر بر حسب فوت] x [عرض استخر بر حسب فوت] x [عمق استخر بر حسب فوت] x 7.5 = [حجم استخر شما به گالن]

اگر متوجه شدید که پمپ شما برای یک استخر بسیار بزرگتر ساخته شده است، بهتر است کمتر از 8 ساعت در روز کار کند. اگر متوجه شدید که پمپ شما برای یک استخر کوچکتر ساخته شده است، بهتر است برای مدت طولانی تری کار کند. پیشنهاد ما این است که پمپی بخرید که متناسب با حجم استخر شما باشد تا در درازمدت، شما را در هزینه‌های انرژی و زمان یاری نماید. آیا پمپ شما برای استخر شما مناسب نیست؟ استخر خود را به ما بسپارید تا با انخاب پمپ استخر خود از ما، به مسیر خود بازگردانید. دارای سرعت های قابل تنظیم برای پاسخگویی به نیازهای شما است و در مصرف انرژی صرفه جویی می کند.

انتخاب هوشمندانه پمپ استخر

همه پمپ ها به یک اندازه ساخته نمی شوند. منطقی است که بسته به مدلی که دارید، ممکن است لازم باشد مدت زمان کارکرد پمپ خود را تنظیم کنید. برای این موضوع، مهمترین فاکتورها به سرعت و قدرت پمپ مربوط می شود.

  • آهسته بودن

پمپ های تک سرعته در مقابل پمپ های سرعت متغیر

سرعت پمپ شما بر اندازه قبض انرژی شما در هر ماه و همچنین مدت زمانی که پمپ شما باید هر روز کار کند تأثیر می گذارد. در سال‌های پس از اختراع پمپ‌های استخری از نظر انعطاف‌پذیری سرعت پیشرفت زیادی کرده‌اند. پمپ های تک سرعته اولین پمپ های موجود در بازار بودند و ابتدایی ترین نوع موجود هستند. اگر پمپ تک سرعته باشد، موتور پروانه را با یک سرعت ثابت می چرخاند. اغلب، این سرعت بیشتر از چیزی است که واقعاً نیاز دارید و انرژی مصرفی آن بیهوده و پرهزینه است.

بر خلاف پمپ های تک سرعته، مدل های دور متغیر به شما امکان کنترل سرعت موتور را می دهند. سرعت‌های پایین‌تر اجازه می‌دهد تا آب به‌طور کامل‌تر و با عملکرد بسیار آرام‌تر فیلتر شود. این در حالی است، که گران تر از مدل های تک سرعته، سرعت متغیر است. اگر پمپ با سرعت متغیر دارید، ممکن است لازم باشد پمپ خود را مدت زمان بیشتری روشن نگه دارید.

میزان اسب بخار مناسب پمپ استخر

اسب بخار می تواند زمان اجرا را کاهش دهد، اما نباید با سرعت اشتباه گرفته شود، اسب بخار میزان کاری است که موتور می تواند انجام دهد. هر چه اسب بخار بیشتر باشد، حجم آب پمپاژ شده بیشتر است. علاوه بر این، سریعتر از طریق آب استخر شما فیلتر می شود. اسب بخار همیشه به اندازه سیستم استخر بزرگتر شما بستگی دارد. به عنوان مثال، اگر لوله کشی شما دارای لوله های سه اینچی باشد، احتمالاً می تواند یک پمپ سه اسب بخار را نصب کنید که سریع کار می کند. با این حال، اگر اسب بخار شما برای اندازه سیستم استخر شما بیش از حد بزرگ باشد، می تواند انرژی را هدر دهد و بیش از آنچه که باید، هزینه بر باشد.

اسب بخار شما باید همیشه آنقدر قدرتمند باشد که حجم استخر شما را با سرعت کافی حدود هشت ساعت در روز بچرخاند، اما نه آنقدر قدرتمند که بیشتر از آنچه شما نیاز دارید کار کند و در نتیجه هزینه های غیرضروری را ایجاد کند.

اما چه زمانی باید پمپ استخر خود را روشن کنید؟

ممکن است تصور کنید که بهترین زمان برای اجرای پمپ استخر در گرمترین ساعات روز است. این دقیقاً اشتباه نیست ، اما هر کسی در طول شنای واقعی خود تمیزترین استخر ممکن را می خواهد. اما ممکن است هزینه انرژی شما را افزایش دهد. راه دیگری هم هست از ساعات اوج مصرف خودداری کنید و صرفه جویی کنید. این ممکن است برای شما خبری باشد، اما هیچ کس در واقع نرخ ثابتی برای برق پرداخت نمی کند. به لطف چیزی که شرکت‌های برق «ساعت اوج مصرف» را ابداع کرده‌اند، هزینه روشن کردن پمپ شما در طول روز در نوسان است.

ساعات اوج مصرف زمان‌هایی هستند که ساکنان منطقه محلی شما تمایل دارند از برق بیشتری استفاده کنند و فشار بیشتری به شبکه وارد کنند. این ساعات به روند منطقه خاص شما بستگی دارد. اغلب اوقات، اگر در آب و هوای گرم زندگی می‌کنید، ساعات اوج مصرف در گرم‌ترین زمان روز است، زمانی که همسایگان شما به احتمال زیاد دستگاه‌های تهویه مطبوع خود را روشن می‌کنند. 

همچنین، شما مجبور نیستید پمپ خود را به مدت هشت ساعت متوالی روشن کنید. می‌توانید زمان را تقسیم کنید، به هر حال برای برنامه‌تان بهترین کار را دارد، که به شما انعطاف‌پذیری بیشتری برای کارکردن پمپ در ساعات غیر اوج مصرف می‌دهد.

حفظ تعادل شیمیایی آب با اجرای پمپ استخر

دلیل دیگری وجود دارد که ساعات خاموشی ممکن است زمان هوشمندتری برای راه اندازی پمپ شما باشد. البته، یکی از عملکردهای پمپ شما این است که مواد شیمیایی تمیزکننده را به گردش درآورد تا به طور مساوی در سراسر استخر پخش شود. هیچ‌کس نمی‌خواهد محصولات پاک‌کننده‌ای با قدرت بالا در آب داشته باشد. یکی از مواد شیمیایی که باید بعد از تاریک شدن هوا اضافه شود، شوک استخر است. اگر آن را در طول روز اضافه کنید، نور خورشید بیشتر آن را می سوزاند و تقریباً به اندازه آن موثر نخواهد بود. هنگامی که شوک استخر را اضافه می کنید، می خواهید مطمئن شوید که پمپ شما به مدت هشت ساعت در شب کار کرده است تا مطمئن شوید که واقعاً توزیع شده است.

در نتیجه

سعی کنید پمپ را در ساعات غیر اوج مصرف برق روشن کنید تا هزینه برق را کاهش دهید. می توانید از تایمر برای روشن و خاموش کردن خودکار پمپ استفاده کنید. کیفیت آب را به طور منظم بررسی کنید تا ببینید آیا به تصفیه بیشتر نیاز دارد یا خیر.

فروشگاه اینترنتی تجهیزات استخر پولاب تجهیز ، عرضه کننده تجهیزات استخر ، سونا و جکوزی در انواع برندها و قیمت ها می باشد.  در پول آب تجهیز، ما درک می کنیم، تهیه و خرید انواع محصولات و لوازم استخر مناسب برای نیازهای خاص شما تا چه اندازه مهم می باشد. به همین دلیل است که ما طیف گسترده ای از تجهیزات را با بهترین کیفیت و مناسب ترین قیمت عرضه می کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *