مقالات

مواد ضدعفونی کننده استخر، در فرآیند زمستانی شدن استخر

مواد ضدعفونی کننده استخر، در فرآیند زمستانی شدن استخر

مواد ضدعفونی کننده استخر، در فرآیند زمستانی شدن استخر، شامل مواد شیمیایی می شود که به جلوگیری از رشد کپک، خزه، ایجاد قارج و بوی بد در استخر کمک می کند. زمانی که دمای هوا کاهش پیدا می کند و تابستان کم کم رخت بر می بندد، زمان آن فرا رسیده است تا استخر خود را زمستانی کرده و آنرا ببندیدم تا شروع فصل جدید شنا. بستن استخر در زمستان و استفاده از مواد ضدعفونی کننده در استخر، باعث می شود تا تجهیزات استحر از جمله پمپ استخر و فیلتر استخر سالم و ایمن باقی بماند و در شروع فصل جدید شنا، نیاز به خرید لوازم استخر جدید نباشد. یکی از اولویت های اصلی استفاده از مواد ضدعفونی کننده استخر، در فرآیند زمستانی شدن استخر می باشد. بنابراین اگر فرآیند زمستانی شدن در ذهن شماست، یکی از اولویت های اصلی شما احتمالاً استفاده از مواد ضدعفونی کننده می باشد و سوال شما شاید این است که به چه مواد شیمیایی برای استخر نیاز دارید.

مواد ضدعفونی کننده استخر، در فرآیند زمستانی شدن استخر

علت استفاده مواد ضدعفونی کننده استخر، در فرآیند زمستانی شدن استخر

استفاده از مواد ضدعفونی کننده استخر، در فرآیند زمستانی شدن استخر به چند دلیل مهم است:

جلوگیری از رشد میکروب ها و جلبک ها

  • زمانی که استخر بدون استفاده است، آب راکد می شود و این محیطی ایده آل برای رشد میکروب ها و جلبک ها است.
  • مواد ضدعفونی کننده به میکروب ها و جلبک ها کمک می کنند و از آلوده شدن آب استخر جلوگیری می کنند.

جلوگیری از کدر شدن آب

  • رشد میکروب ها و جلبک ها می تواند باعث کدر شدن آب استخر شود.
  • استفاده از مواد ضدعفونی کننده به حفظ شفافیت آب استخر کمک می کند.

جلوگیری از خوردگی تجهیزات استخر

  • برخی از میکروب ها می توانند به تجهیزات استخر مانند پمپ ها و فیلترها آسیب برسانند.
  • استفاده از مواد ضدعفونی کننده به جلوگیری از خوردگی تجهیزات استخر کمک می کند.

حفظ سلامت شناگران

  • شنا در آب آلوده می تواند باعث بیماری های پوستی، گوارشی و تنفسی شود.
  • استفاده از مواد ضدعفونی کننده به حفظ سلامت شناگران و جلوگیری از بیماری های ناشی از آب آلوده کمک می کند.

آماده سازی استخر برای فصل خارج از شنا

جدای از افزودن مواد شیمیایی مناسب به آب، چند کار تعمیر و نگهداری کلیدی دیگر وجود دارد که باید هنگام بستن آن انجام دهید. پیروی از یک چک لیست کامل زمستانی به شما این اطمینان را می دهد که کیت شما در شرایط خوبی است که در بهار باز می کنید. اقدامات کلی برای حفظ سلامت آب استخر در فزآیند زمستانی کردن استخر شامل موارد زیر میباشد :

  • تصفیه منظم آب استخر
  • جاروبرقی کشیدن کف استخر
  • تمیز کردن دیواره های استخر
  • کنترل pH آب استخر
  • افزودن مواد ضدعفونی کننده استخر(مواد شیمیایی استخر)

مراحل زمستانی کردن استخر، به صورت چک لیست در ادامه بررسی می شود و شما با رعایت این نکات، در شروع فصل جدید شنا، استخری عاری از آلودگی و میکرو خواهید داشت. مثل همیشه، باید با ارزیابی کیفیت و سطوح شیمیایی فعلی آب خود شروع کنید تا ببینید دقیقاً چه مقدار مواد ضدعفونی کننده باید اضافه شود. شما می توانید از نوارهای تست آب برای بررسی سریع و دقیق کلر، pH، قلیائیت کل و سطوح سختی کلسیم خود استفاده کنید.

  • سطوح pH باید، 7.4-7.6 باشد
  • سطح کلر باید، 3ppm باشد

هنگام بستن استخر در زمستان به چه مواد شیمیایی نیاز دارید؟

اگر مراقبت‌های شیمیایی منظم خود را انجام داده اید، هنگام بسته‌شدن نباید کارهای زیادی انجام دهید، و با چیستی و چرایی آن آشنا خواهید بود. مواد شیمیایی کلیدی استخر زمستانی که به آنها نیاز دارید عبارتند از:

  • شوک کلر (یا جایگزین غیر کلر در صورت تمایل)
  • جلبک کش با عمر طولانی
  • کیت شیمیایی استخر

شوک کلر

یکی از اصلی‌ترین کارهایی که برای آماده شدن برای تعطیلی زمستان باید انجام دهید، شوکه کردن استخر است. دوز قوی کلر یا یک اکسید کننده غیر کلر، آلاینده‌های ماندگار، باکتری‌ها و جلبک‌ها را از بین می‌برد، بنابراین هیچ باکتری و قارچی در زیر پوشش استخر شما رشد نمی‌کند.حذف جلبک‌های موجود و آلودگی‌های آلی بهترین شانس موفقیت را به جلبک‌کش شما می‌دهد و اساساً یک صفحه خالی برای تمیز نگه داشتن آن فراهم می‌کند. سعی کنید این کار را پنج یا چند روز قبل از بستن کامل استخر و محکم کردن پوشش زمستانی خود انجام دهید، زیرا شوک برای گردش به زمان نیاز دارد و باید منتظر بمانید تا سطح کلر به حد توصیه شده قبل از افزودن مواد شیمیایی دیگر کاهش یابد.

جلبک کش

هنگامی که آب شما با شوک تصفیه شد، می توانید یک دوز جلبک کش با عمر طولانی اضافه کنید. محصولات جلبک کش با عمر طولانی به گونه ای طراحی شده اند که تا سه ماه در هر کاربرد در آب شما کار کنند. در طول این مدت، جلبک کش از رشد جلبک های جدید جلوگیری می کند و آب شما را شفاف و تمیز نگه می دارد.

معمولاً با دو نوع جلبک کش مواجه می شوید: مبتنی بر مس و بدون مس. سولفات مس در جلوگیری از رشد جلبک ها در استخر شما بسیار موثر است، به همین دلیل است که از آن استفاده می شود. با این حال، افزودن مس بیشتر به استخرهایی که سطوح فلزی بالایی دارند، می تواند منجر به پوسته پوسته شدن و لکه شدن شود، اگر این مشکل برای استخر شما است، بهتر است جلبک کش های بدون مس را انتخاب کنید، که همچنان در حفظ استخر شما بسیار مفید است.

اگر از جلبک کش برای بسته شدن در زمستان استفاده می کنید، اطمینان حاصل کنید که بین جلبک کش های طولانی مدت و کنترل کننده های جلبک که برای استفاده بیشتر طراحی شده اند، تمایز قائل شده اید. یک دوز جلبک کش با عمر طولانی باید شما را در بخش خوبی از فصل خارج از فصل بگذراند، اما سایر جلبک کش ها ممکن است برای کاربردهای مکرر در نظر گرفته شوند – اگر تصور کنید این محصولات قرار است استخر شما را حفظ کنند، ممکن است به شگفتی های بدی برگردید. بدون جلبک برای ماه ها بدون استفاده مجدد.

کیت های شیمیایی استخر زمستانی

کیت های بسته شدن زمستانی می توانند مفید باشند زیرا همه چیزهای مورد نیاز شما را برای این کار فراهم می کنند، اما برخی از کیت ها به سرعت غیرضروری پیچیده می شوند، از جمله مواد شیمیایی تخصصی که ممکن است متوجه شوید واقعاً به آنها نیاز ندارید. به همین دلیل است که کیت بستن استخر زمستانی ما با شوک کلر باکیفیت و جلبک کش با عمر طولانی آن را ساده نگه می‌دارد و اطمینان می‌دهد که شما به لوازم ضروری مجهز هستید. وقتی این را به عنوان یک کیت خریداری می کنید، قیمت آن کمتر از زمانی است که بخواهید مواد شیمیایی را جداگانه بخرید. بنابراین، اگر نیاز دارید که هر دو را برای فصل خارج از فصل ذخیره کنید، توصیه می کنیم دو ماده شیمیایی موجود در کیت را تهیه کنید.

نکاتی در مورد استفاده از مواد ضدعفونی کننده در زمان بستن استخر

  • نوع ماده ضدعفونی کننده مناسب برای استخر خود را انتخاب کنید.
  • از دستورالعمل های متخصصان برای استفاده از ماده ضدعفونی کننده پیروی کنید.
  • سطح pH آب استخر را به طور مرتب بررسی کنید و در صورت نیاز آن را تنظیم کنید.
  • قبل از استفاده از استخر، حتماً شوینده مناسب را به آب اضافه کنید.
  • نوع و مقدار ماده ضدعفونی کننده مورد نیاز به نوع استخر و حجم آب آن بستگی دارد.
  • باید از مواد ضدعفونی کننده با کیفیت و مطمئن استفاده کنید.
  • باید دستورالعمل های استفاده از مواد ضدعفونی کننده را به دقت مطالعه و رعایت کنید.
  • باید به طور مرتب سطح مواد ضدعفونی کننده را در آب استخر آزمایش کنید.

با رعایت این نکات می توانید از سلامت آب استخر خود اطمینان حاصل کنید و از شنا در آن لذت ببرید. با احتیاط از مواد شیمیایی استخر زمستانی استفاده کنید . مانند سایر مواد شیمیایی معمولی نگهداری استخر، دوز و دستورالعمل های ایمنی را به دقت بخوانید. به راهنمایی های سازنده برای مواد شیمیایی خاص توجه کنید، زیرا ممکن است دوزها یا دستورالعمل های مربوط به استفاده در برندها کمی متفاوت باشد.

در نتیجه

در نهایت، با مواد شیمیایی و مراقبت مناسب، در این فصل مشکلی برای بستن استخر خود ندارید و مواد ضدعفونی کننده استخر، در فرآیند زمستانی شدن استخر، تاثیر مثبتی خواهد داشت. سطوح شیمیایی خود را در زمستان کنترل کنید. هنگامی که شوک زمستانی و جلبک کش خود را اضافه کردید، می توانید استخر خود را با یک پوشش زمستانی محکم بپوشانید تا از زباله ها و آلاینده های مخرب جلوگیری کنید. با این حال، حتی اگر استخر شما دارای پوشش است، این ایده خوبی است که سطوح شیمیایی آب را زیر نظر داشته باشید و هر بار آنها را آزمایش کنید. برای راهنمایی بیشتر در مورد تعطیلی زمستان یا هر سؤال رایج دیگر استخر، وبلاگ سایت https://poolabtajhiz.com ما را مرور کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *