مقالات

موتورخانه، مکان ایده آل نصب تجهیزات استخر

موتورخانه، مکان ایده آل نصب تجهیزات استخر

مکان ایده آل نصب تجهیزات استخر، یکی از نکات مهم در طراحی و نگهداری استخر است. قرار دادن مناسب تجهیزات استخر عملکرد کارآمد، سهولت نگهداری و ایمنی را تضمین می کند.

موتورخانه استخر

در طول مراحل طراحی استخر، سوالی که ممکن است برای شما ایجاد شود، این است که مکان قرار گرفتن تجهیزات استخر کجاست؟ باید بگوییم موتورخانه استخر، مکانی است که تجهیزات استخر در آن قرار می گیرد، تا از شرایط تیده آل برخوردار باشد و احتمال آسیب آنها به حداقل برسد. این همان جایی است که معجزه اتفاق می افتد: معجزه ای که به شما امکان می دهد در آب شفاف، سالم و احتمالاً گرم شنا کنید. بنابراین لازم است ، موتورخانه با توجه به تجهیزات پیش بینی شده طراحی شود و نقشه لوله ها شامل اتصالات، شیرآلات و تجهیزات ترسیم شود، تا استخر شنا نماد آرامش باشد و نه کار طاقت فرسا.

اتاق فنی استخر پمپ استخر، فیلتر استخر، تجهیزات تصفیه آب و سیستم گرمایش را در خود جای داده است. می توانید یک مدل پیش ساخته را انتخاب کنید، آن را در بتن بسازید، از یک خانه استخری استفاده کنید یا یک سوله چوبی در باغ نصب کنید. حجم آب در استخر و ابعاد اتاق به هم مرتبط هستند. به عنوان مثال، هر چه اندازه استخر بزرگتر باشد، قطر فیلتر نیز بزرگتر خواهد بود. اگر استخر بزرگ است، ممکن است لازم باشد دو یا چند دسته تجهیزات فیلتراسیون نصب کنید. اندازه اتاق موتورخانه استخر، باید امکان نگهداری آسان از تجهیزات را فراهم کند. ارتفاع اتاق باید برای ایستادن کافی باشد. ارتفاع 1.80 متر توصیه می شود.

موتورخانه، مکان ایده آل نصب تجهیزات استخر

مکان ایده آل برای نصب تجهیزات استخر کجاست؟

انتخاب مکان مناسب برای تجهیزات استخر برای حفظ عملکرد کارآمد استخر، اطمینان از طول عمر تجهیزات و تسهیل نگهداری و تعمیرات ضروری است. هر چه فاصله موتورخانه از استخر بیشتر باشد، قدرت پمپ باید بیشتر باشد. برای جلوگیری از افت فشار بیش از حد، توصیه می شود پمپ را پایین تر از سطح آب استخر قرار دهید. بنابراین بهترین گزینه این است که آن را در نزدیکی استخر و پایین تر از سطح آب قرار دهید. در این مورد، پله ها یا نردبان باید دسترسی را فراهم کنند. ساخت همزمان بتنی استخر و محل اغلب انتخاب خوبی است. موتورخانه، مکان ایده آل نصب تجهیزات استخر شما می باشد و لوازم شما را آسیب حفظ می کند. اما موتورخانه ها با استفاده از لوازم و تجهیزات مختلفی ساخته می شود:

  • چوب

چوب همیشه یک ماده مناسب برای محوطه های بیرونی است، چوب به خوبی در فضاهای بیرونی ترکیب می شود و گزینه ای عالی برای دیوار کشی و مسدود کردن تجهیزات استخر شما است. آنها می توانند طبیعی، رنگ‌آمیزی شده و یا حتی چوبی باشد که از پروژه‌ها یا سازه‌های دیگر قابل تشخیص باشد.

  • بتن

بیشتر موتورخانه های تجهیزات استخر از بتن ساخته شده اند. بنابراین، می توانید از دیوارهای بتنی، برای پنهان کردن تجهیزات استفاده کنید. اگر این چیزی است که شما در نظر دارید (یا گزینه ای است که ما فکر می کنیم می تواند کارساز باشد)، زمان ایده آل برای انجام آن زمانی است که استخر شما در حال ساخت است. پس از اتمام، دیوار را می توان رنگ آمیزی کرد یا می توانید از بتن رنگی استفاده کنید تا با سایر عناصر طراحی محوطه استخر خود مطابقت داشته باشد.

  • سنگ

برخی از استخرهای حیاط خلوت به دیوارهای حائل نیاز دارند که مکانی ایده آل برای نگهداری تجهیزات شما ایجاد می کند. یا، می توانید ویژگی های طراحی سنگ کاری را در اطراف استخر انتخاب کنید تا دیواری ایجاد کنید که تجهیزات را از دید محافظت می کند، اما همچنان ظاهری طبیعی دارد که با نمای کلی حیاط خلوت شما ترکیب می شود.

  • وینیل

تخته های تخته مانند وینیل گزینه دیگری است که به شما امکان می دهد هر نوع محفظه ای را که می خواهید ایجاد کنید. تخته‌های وینیل را می‌توان یافت که از مواد بازیافتی ساخته شده‌اند یا برای تقلید از دانه‌ها، رنگ و بافت‌های واقعی چوب قالب‌گیری شده‌اند.

  • جعبه استخر

جعبه های تجهیزات استخر نه تنها پمپ ها و فیلترهای استخر شما را پنهان می کنند، بلکه از تجهیزات در برابر عوامل محافظت می کنند. بسته به تنظیمات شما، اگر پمپ و فیلتر شما روی دیوار قرار گرفته باشد، ممکن است فقط به یک محفظه 3 وجهی با درب لولایی یا پانل های دسترسی به درب نیاز داشته باشید. با هر محفظه ای، مهم است که فضای کافی و تهویه کافی برای موتور پمپ وجود داشته باشد.

  • سوله استخر

شما می توانید از سوله ها برای قرار دادن تجهیزات استخر خود استفاده کنید. سوله استخر به مکانی چند منظوره برای مخفی کردن تجهیزات استخر و همچنین قرار دادن سایر تجهیزات ازجمله، جاروی استخر، شناورهای استخر و اسباب بازی ها نیز استفاده کنید.

توجه داشته باشید: نگهداری محصولاتی مانند کلر یا تنظیم کننده pH در موتورخانه توصیه نمی شود. با این حال، می توانید به راحتی لوازم نظافتی از جمله جاروی استخر را در زمستان در آنجا قرار دهید.

فاکتورهایی مهم در انتخاب مکان نصب تجهیزات استخر

در اینجا چند فاکتور کلیدی وجود دارد که باید هنگام تعیین بهترین مکان برای نصب تجهیزات استخر در نظر بگیرید:

  • نزدیکی به استخر: تجهیزات استخر از جمله پمپ، فیلتر و سیستم گرمایش، باید تا حد امکان نزدیک به استخر قرار گیرند. این امر مسافتی را که آب برای طی کردن نیاز دارد به حداقل می رساند و مصرف انرژی را کاهش می دهد و گردش آب استخر را بهینه می کند. هر چه لوله کشی کوتاهتر باشد، کارآمدتر است و می تواند در هزینه های عملیاتی صرفه جویی کند.

سرپناه و حفاظت: تجهیزات استخر باید از عواملی مانند نور مستقیم خورشید، باران و دمای شدید محافظت شود.

قرار گرفتن در معرض شرایط آب و هوایی سخت می تواند منجر به ساییدگی و پارگی زودرس شود و بر طول عمر تجهیزات تأثیر بگذارد. یک محفظه تجهیزات اختصاصی یا سوله تجهیزات می تواند حفاظت لازم را فراهم کند.

دسترسی: دسترسی برای نگهداری و سرویس بسیار مهم است. اطمینان حاصل کنید که فضای کافی در اطراف تجهیزات برای دسترسی آسان وجود دارد و به تکنسین ها اجازه می دهد تا بازرسی، تعمیرات و تعویض را بدون مانع انجام دهند.

تهویه: تهویه کافی برای دفع گرمای تولید شده توسط تجهیزات استخر، به ویژه پمپ استخر و بخاری ضروری است.

جریان هوای مناسب به جلوگیری از گرمای بیش از حد کمک می کند و عمر تجهیزات را افزایش می دهد. برای تسهیل تهویه، لوورها یا دریچه ها را در محفظه تجهیزات نصب کنید.

ملاحظات نویز: تجهیزات استخر می توانند در حین کار صدا ایجاد کنند. هنگام تصمیم گیری در مورد مکان تجهیزات، نزدیکی املاک یا فضاهای زندگی مجاور را در نظر بگیرید. اگر نویز نگران کننده است، ممکن است نیاز به نصب ویژگی های کاهش دهنده نویز یا موانع صوتی داشته باشید.

مقررات محلی: قوانین و مقررات محلی ساختمان را در مورد قرار دادن تجهیزات استخر بررسی کنید. برخی از حوزه های قضایی ممکن است الزامات خاصی در مورد مکان تجهیزات، ایمنی، و کاهش صدا داشته باشند.

ایده هایی برای مخفی کردن تجهیزات استخر

یکی از مواردی که همیشه هنگام ساخت استخر برای مشتریان باید در نظر گرفت، این است که تجهیزات استخر در کجا قرار خواهند گرفت؟ عملکرد مناسب تجهیزات شما همراه با تعمیر و نگهداری مداوم، کلیدی است که کارها را روان نگه می دارد. اما چه کسی می‌خواهد زیبایی استخر شما با قرار گرفتن تجهیزاتی شامل فیلترها، سیستم گرمایش، پمپ‌ها، لوله‌کشی و لوله‌های PVC از بین برود؟ این کار با ساخت موتورخانه می تواند برطرف شود. اما در برخی مواقع ساخت موتورخانه امکان پذیر نیست و باید از موارد دیگری استفاده کزد.

برخی چیزها بهتر است دیده نشوند و وقتی نوبت به ساخت استخر می رسد، احتمالاً تجهیزات شما در آن دسته قرار می گیرند. به همین دلیل است که وقتی در مراحل اولیه برنامه ریزی هستید، برای یافتن مکانی که تجهیزات را در دسترس قرار دهد، اما نسبتاً دور از دید قرار گیرد، به دقت توجه کرد. علاوه بر ساخت موتورخانه ایده های دیگری نیز می توان پیاده کرد.

محوطه سازی

  • بوته ها: متراکم بودن بوته ها آنها را به گزینه ای عالی برای مخفی کردن تجهیزات استخر تبدیل می کند. آنها همچنین می توانند به اندازه کافی ضخیم و بلند شوند تا یک دیوار ایجاد کنند که به فیلتر کردن نویز نیز کمک می کند! حیاط خلوت فعلی شما ممکن است جایی برای رشد این بوته ها نداشته باشد، اما مطمئناً در آینده بهتر خواهد شد. هنگام انتخاب بوته‌ها برای پوشاندن تجهیزات، ما همیشه بوته‌هایی را توصیه می‌کنیم که خیلی سریع رشد نمی‌کنند یا زباله‌های زیادی نمی‌ریزند. این شامل پرهیز از هرگونه گل یا ریزش میوه است .
  • چمن های زینتی: چمن های بلند و زینتی راه عالی دیگری برای پنهان کردن تجهیزات استخر شما هستند. گرچه چمن‌ها به اندازه بوته‌ها متراکم نیستند، اما می‌توانند به اندازه‌ای بلند شوند که هر فیلتری را پنهان کنند، به‌علاوه نگهداری کمی دارند. چمن های زینتی حس غریبی به حیاط خلوت شما می دهند و مکمل هر محوطه سازی دیگری در اطراف استخر هستند.

موتورخانه، مکان ایده آل نصب تجهیزات استخر

در آخر

برای انتخاب مکان ایده آل نصب تجهیزات استخر، باید ابزار، بودجه و فضای حیاط کافی داشته باشید. باز هم، برنامه ریزی برای چنین تلاشی بسیار مهم است. همانطور که می بینید، راه های عالی و منحصر به فردی برای مخفی کردن تجهیزات استخر شما وجود دارد. نکته کلیدی این است که برای آن برنامه ریزی کنید. فروشگاه اینترنتی تجهیزات استخر پولاب تجهیز، عرضه کننده تجهیزات استخر، سونا و جکوزی در انواع برندها و قیمت ها می باشد. در پول آب تجهیز، ما درک می کنیم، تهیه و خرید انواع محصولات و لوازم استخر مناسب برای نیازهای خاص شما تا چه اندازه مهم می باشد. به همین دلیل است که طیف گسترده ای از تجهیزات را با بهترین کیفیت و مناسب ترین قیمت عرضه می کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *