آموزش

میزان ph آب استخر چه میزان باید باشد؟

میزان ph آب استخر چه میزان باید باشد؟

میزان ph آب استخر چقدرباید باشد؟ آیا آب استخر شما سبز است؟ آیا شما آب استخر سبز دارید؟ آیا مواد ضد عفونی کننده را اضافه می کنید و به همان اندازه سبز باقی می ماند؟ مطمئناً پاسخ یک PH نامناسب خواهد بود و شما در محل مناسبی برای حل مشکل هستید. در این مقاله نحوه تنظیم pH و از همه مهمتر جلوگیری از سبز شدن مجدد آب را توضیح خواهیم داد.

اهمیت pH آب استخر

pH یکی از مهم ترین پارامترهایی است که در هنگام تجزیه و تحلیل آب استخر باید در نظر گرفته شود. این به طور مستقیم بر اثر ضد عفونی کننده تأثیر می گذارد، بنابراین بسیار مهم است که میزان ph آب استخر بهینه باشد. داشتن آب در شرایط عالی و بنابراین لذت بردن از حمام کردن در آب تمیز و شفاف به داشتن pH در مقادیر ایده آل بستگی دارد. بررسی میزان ph آب استخر مهم است زیرا بر کیفیت آب تأثیر می گذارد، pH نامتعادل می تواند باعث تشکیل جلبک ها، از دست دادن کارایی مواد ضد عفونی کننده، خوردگی، خراب شدن تجهیزات و غیره شود. ph آب استخر باید بین 7.2 تا 7.6 باشد و اگر خارج از این محدوده باشد باید از مواد ضدعفونی کننده مربوطه برای افزایش یا کاهش PH استفاده شود.

میزان ph آب استخر

  • pH پایین استخر

pH پایین تر از 7، پایین در نظر گرفته می شود و بنابراین آب دارای درجه اسیدی بالایی است که بر کیفیت آب، استخرها و لوازم جانبی تشکیل دهنده استخر تأثیر می گذارد. عوامل مختلفی می توانند باعث اسیدی شدن آب استخر شوند، مانند دمای آب. شرایط هواشناسی؛ بقایای آلی که از طریق باد، باران یا حمام کنندگان می رسند، محصول شیمیایی مورد استفاده.همه این علل که می تواند ناشی از عوامل خارجی مانند موارد ذکر شده یا عوامل انسانی ناشی از نگهداری نامناسب استخر باشد، می تواند پیامدهای منفی مانند:

  • آب بی رنگ
  • خوردگی قطعات فلزی باعث ایجاد لکه بر روی شیشه استخر می شود
  • تحریک پوست، چشم یا غشاهای مخاطی حمام کنندگان
  • استفاده زیاد از مواد ضدعفونی کننده

چگونه PH استخر را بالا ببریم؟ برای بالا بردن PH آب استخر و در نتیجه قلیایی شدن آن از افزایش دهنده PH استفاده می کنیم. برای این کار باید مقدار pH را اندازه گیری کنیم و مقدار مربوطه محصول شیمیایی را اضافه کنیم تا به سطح خنثی بین 7.2 و 7.6 برسیم.

  • pH بالای استخر

ph بالاتر از 7.6 T بالا در نظر گرفته می شود و بنابراین آب قلیایی است و بر کیفیت آب، سلامت شناگران و مواد تشکیل دهنده استخر نیز تاثیر خواهد داشت. در بیشتر موارد PH تمایل به افزایش دارد و این به دلیل عوامل مختلفی از جمله:

  • تبخیر آب در اثر خورشید یا باد
  • کرم های ضد آفتاب
  • مواد زائد مو
  • عرق
  • ترکیب مواد شیمیایی

بر اسیدیته آب تأثیر می گذارد. همه این عوامل که بر افزایش pH استخر تأثیر می گذارند می توانند پیامدهای منفی مانند:

  • از دست دادن شفافیت آب
  • حضور و رشد جلبک
  • تحریک پوست، چشم یا غشاهای مخاطی حمام کنندگان
  • رسوب آهک روی دیواره های استخر و لوازم جانبی
  • از دست دادن اثر ضد عفونی کننده

چگونه PH استخر را پایین بیاوریم؟ برای کاهش قلیایی بودن آب استخر و در نتیجه اسیدی شدن آن از کاهش دهنده PH استفاده می کنیم. برای انجام این کار، اندازه گیری سطوح pH استخر و اضافه کردن مقدار ماده شیمیایی لازم برای رسیدن به سطح خنثی، بین 7.2 تا 7.6 ضروری خواهد بود.

مراحل تنظیم pH استخر

سطح pH را هر 2 تا 3 روز یکبار تجزیه و تحلیل کنید، به خصوص پس از طوفان، دمای بالا یا زمانی که شنا کنندگان زیادی وجود داشته است. اگر سطح pH بالاتر از 7.6 است، کاهش دهنده PH را اضافه کنید. اگر سطح pH کمتر از 7.2 باشد، افزایش دهنده PH را اضافه کنید سطح ماده ضد عفونی کننده را بررسی کنید. در تابستان، تجهیزات استخر را حداقل 6-8 ساعت در روز در فیلتر قرار دهید. اگر این مراحل را دنبال کنیم می توانیم آب را در شرایط بهینه نگه داریم و در نتیجه در زمان و هزینه نگهداری آب استخر صرفه جویی کنیم.

قلیایی بودن در استخر

قلیایی بودن یک عامل مهم در حفظ آب استخر شما در شرایط عالی است. اما آیا واقعاً می دانید که چیست و چگونه بر استخر شما تأثیر می گذارد؟ قلیایی بودن به توانایی آب در خنثی کردن اسیدها اشاره دارد. به عبارت ساده، اندازه گیری محتوای بی کربنات، کربنات و هیدروکسید در آب است. سطح قلیایی کافی به محافظت از استخر شما در برابر تغییرات ناگهانی pH کمک می کند. مانند یک بالشتک است که آب را بافر می کند و از نوسانات سریع و شدید در سطح pH جلوگیری می کند.

عوامل موثر بر قلیایی بودن

عوامل مختلفی می توانند بر قلیایی بودن آب تأثیر بگذارند، از جمله باران اسیدی، مواد شیمیایی و پرکردن مجدد.

  • باران اسیدی: باران می تواند حاوی آلاینده های جوی باشد که آن را اسیدی می کند. هنگامی که این آب وارد استخر می شود، می تواند با رقیق کردن محتوای قلیایی آب یا وارد کردن اسیدها، خاصیت قلیایی را کاهش دهد.
  • مواد شیمیایی: استفاده از مواد شیمیایی نگهداری استخر، مانند کلراتورها، جلبک کش ها، یا محصولات تنظیم کننده pH می تواند بر قلیایی بودن تأثیر بگذارد. پیروی از دستورالعمل های دوز و بررسی قلیایی بودن پس از افزودن هر محصول ضروری است.
  • پر کردن مجدد استخر: بسته به منبع، آبی که برای پر کردن مجدد استخر استفاده می شود ممکن است دارای قلیائیت طبیعی بالا یا پایین باشد. به عنوان مثال، اگر از آب چاه استفاده می کنید، ممکن است قلیائیت متفاوتی نسبت به آب لوله کشی عمومی داشته باشد.
  • گرما و نور خورشید: قرار گرفتن طولانی مدت در معرض نور خورشید می تواند باعث تبخیر آب شود که مواد معدنی را در استخر متمرکز می کند و می تواند قلیایی بودن را افزایش دهد.
  • مواد آلی: برگ‌ها، حشرات، گرده‌ها و سایر بقایای آلی می‌توانند با تجزیه اسیدها را وارد کنند که می‌تواند قلیایی بودن آب را کاهش دهد.
  • استفاده از استخر: هجوم زیاد حمام کنندگان می تواند موادی مانند لوسیون ها، لوسیون های ضد آفتاب، عرق و ادرار را وارد بدن کند که می تواند قلیایی بودن را تغییر دهد.
  • تجهیزات استخر: موادی مانند سیمان یا آهک در روکش ها و کاشی های استخر می توانند ترکیبات قلیایی را در آب آزاد کنند و خاصیت قلیایی را افزایش دهند.
  • گندزدایی: برخی از روش های ضد عفونی، مانند کلرزن استخر مبتنی بر نمک، می توانند در طول زمان بر قلیایی بودن آب تأثیر بگذارند.
  • تعادل شیمیایی: رابطه بین pH، سختی آب، سطح اسید سیانوریک و سایر عوامل شیمیایی می تواند بر قلیایی بودن تأثیر بگذارد. عدم تعادل در یکی از این عناصر می تواند باعث تغییرات قلیایی شود.

میزان قلیائیت آب استخر

دانستن سطح قلیایی برای حفظ وضعیت عالی استخر ضروری است. قلیاییت کم، می تواند باعث خوردگی در تجهیزات و PH ناپایدار شود. قلیاییت بالا، مشکلاتی مانند آب کدر و تشکیل فلس را بوجود می آورد. راه حل این است که یک کاهش دهنده قلیایی، برای متعادل کردن سطوح قلیایی اضافه کنید.حفظ سطح قلیایی کافی، عمر طولانی‌تر تجهیزات استخر، آب شفاف‌تر و شنای سالم‌تر را تضمین می‌کند. قلیایی بودن یک عنصر ضروری برای مراقبت از استخر شما است. مطمئن شوید که آن را به طور منظم اندازه گیری کنید و در صورت لزوم تنظیم کنید تا از آب تمیز و سالم لذت ببرید.

در پایان

قلیاییت بر نحوه حرکت pH تأثیر می گذارد، اما آنها یکسان نیستند. pH غلظت یون های هیدروژن (H+) را در یک محلول اندازه گیری می کند که مشخص می کند محلول اسیدی، خنثی یا بازی (قلیایی) است. قلیایی به توانایی آب در خنثی کردن اسیدها اشاره دارد، یعنی معیاری از مقاومت آب در برابر تغییرات pH آن است. این به مقدار ترکیبات قلیایی مانند بی کربنات ها و هیدروکسیدهای موجود در آب مربوط می شود.

فروشگاه اینترنتی تجهیزات استخر پولاب تجهیز ، عرضه کننده تجهیزات استخر ، سونا و جکوزی در انواع برندها و قیمت ها می باشد.  در پول آب تجهیز، ما درک می کنیم، تهیه و خرید انواع محصولات و لوازم استخر مناسب برای نیازهای خاص شما تا چه اندازه مهم می باشد. به همین دلیل است که ما طیف گسترده ای از تجهیزات را با بهترین کیفیت و مناسب ترین قیمت عرضه می کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *