مقالات

نحوه تعویض شن و ماسه فیلتر استخر

نحوه تعویض شن و ماسه فیلتر استخر

تعویض شن و ماسه فیلتر استخر، به کارایی بهار فیلتر و فیلتراسیون آب کمک می کند. اما چرا باید شن و ماسه فیلتر استخر خود را عوض کنم؟ آیا ماسه برای همیشه ماندگار نیست؟ خوب، پاسخ به آن بله و خیر است. بله، ماسه اساسا برای همیشه ماندگار است، اما با گذشت زمان، قدرت خود را به عنوان یک رسانه فیلتر از دست می دهد. با چشم غیرمسلح، شن و ماسه ای که در فیلترهای شنی استفاده می شود، دقیقاً مانند هر ماسه معمولی است. اما با بررسی دقیق تر، متوجه خواهید شد که دانه های شن در واقع خشن و دارای بافت هستند. این ناهمواری مؤلفه ای است که مؤلفه فیلتر را فراهم می کند. تکه‌های کوچک خاک، جلبک‌ها، حشرات مرده و سایر آلاینده‌ها توسط سوراخ‌های ریز روی شن‌ها گیر می‌کنند و آب تمیز از آن عبور می‌کند.

علت تعویض شن و ماسه

با گذشت سالها، این بافت به دلیل مقدار آب عبوری صاف می شود. برای نشان دادن این نکته، سعی کنید در یک ساحل یا یک رودخانه قدم بزنید، توجه کنید که چگونه تقریباً همه صخره های کوچک دارای سطوح صاف هستند؟ به این حالت هوازدگی می گویند. سطوح سنگ‌ها (و در مورد ما ماسه) در طول سال‌ها صاف می‌شوند، و در حالی که شما با ماسه صاف خوب باقی می‌مانید، به عنوان یک فیلتر شنی بی‌فایده است.

هر چند وقت یک بار نیاز به تعویض شن و ماسه فیلتر استخر دارم؟

بسته به نوع استفاده، ماسه فیلتر استخر می تواند سال ها بدون نیاز به تغییر باقی بماند. اما متخصاصان این امر، توصیه می کنند، حداقل سه سال و حداکثر تا هفت سال، مدیا فیلتر خود را کاملاً تغییر دهید. این کار نه تنها تضمین می کند که آب استخر شما به خوبی فیلتر می شود، بلکه استرس را بر کل سیستم استخر شما نیز کم می کند. بهترین راه برای تشخیص اینکه آیا محیط فیلتر شنی شما به پایان چرخه عمر خود نزدیک شده است این است که استخر شما ممکن است بیشتر از حد معمول ابری شود و متوجه شوید که بیشتر از حد معمول به استخر خود شوک می دهید.

آیا می توان فقط از هر شن و ماسه قدیمی برای فیلتر استخر خود استفاده کنم؟

قطعا نه. حتی سعی نکنید از شن و ماسه معمولی در فیلترهای استخر شنی خود استفاده کنید زیرا حداقل آب شما را فیلتر نمی کند، اما آنچه که به احتمال زیاد اتفاق می افتد این است که کل سیستم فیلتراسیون شما را از بین می برد.

انواع رسانه های فیلتر شنی

اساساً سه نوع مختلف رسانه فیلتر شنی وجود دارد که بسته به نیاز شما در دسترس است. در اینجا خلاصه ای اساسی از انواع مختلف ماسه فیلتر وجود دارد.

  • شن و ماسه سیلیس

این پرکاربردترین رسانه فیلتر شنی است. مقرون به صرفه است و سالها دوام می آورد. این از کوارتز زمینی به اندازه 0.45-0.55 میلی متر ساخته شده است. فرآیند آسیاب، دانه‌های ماسه سیلیسی را با لبه‌های دندانه‌دار ایجاد می‌کند که آن را به یک فیلتر عالی برای به دام انداختن آلاینده‌ها در آب تبدیل می‌کند. این معمولاً به عنوان “ماسه فیلتر برتر” برچسب گذاری می شود.

اگرچه بسیاری از فیلترهای رسانه ای با ماسه سیلیسی معمولی به عنوان بار اولیه عرضه می شوند، هنگام جایگزینی ماسه فیلتر مدیا، بهتر است از ماسه شیشه ای استفاده کنید. با هزینه اسمی، می‌توانید از آب شفاف‌تر، شستشوی معکوس کمتر لذت ببرید و در واقع وزن آن سبک‌تر است (به این معنی که کمتر خرید می‌کنید). به علاوه نه تنها این، بلکه در حال حاضر با تنظیمات استخر منیزیم سازگار است!

  • ماسه شیشه ای

فیلتر شنی شیشه ای در دو درجه درشت و ریز عرضه می شود. درجه درشت محیط ماسه شیشه ای معمولاً 1.7 میلی متر تا 3.4 میلی متر است و برای پوشاندن زیر زهکشی و قسمت های جانبی فیلتر شنی شما استفاده می شود و این درجه معمولاً 30٪ از نیاز رسانه فیلتر شنی شیشه ای شما را تشکیل می دهد. سپس ماسه شیشه ای درجه ریز روی ماسه شیشه ای درشت لایه لایه می شود تا راه اندازی شما کامل شود. ماسه شیشه ای، اگرچه گران تر از ماسه سیلیسی معمولی شما است، اما بسیار بهتر عمل می کند. برای پر کردن فیلتر شنی به رسانه کمتری (از نظر وزن) نیاز دارد، آب کمتری نسبت به شستشوی معکوس مصرف می‌کند، با ارائه جریان آب عالی، فشار روی پمپ‌های شما را کاهش می‌دهد و بسیار بیشتر از ماسه سیلیسی سنتی شما دوام می‌آورد.

سایر جایگزین های رسانه شنی

جایگزین‌های جدیدتر دیگری برای رسانه‌های شنی وجود دارد که ادعا می‌کنند بهتر از رسانه‌های شنی شیشه‌ای شنی هستند، اما تا زمانی که شاهد واقعی (نه فقط تبلیغات تبلیغاتی) رسانه‌ای که برای سال‌ها استفاده می‌شود، نبینیم، قضاوت خود را حفظ کرده و به تلاش خود پایبند هستیم. سیلیس واقعی و محیط ماسه شیشه ای. برخلاف فیلتر شنی سیلیس که فقط آن را پر می‌کنید، ماسه شیشه‌ای نسبتی دارد، بنابراین خوب است بدانید که بسته به اندازه فیلترتان چه مقدار از آن را بخرید.

فیلتر شنی 21 اینچی – 60 کیلوگرم
فیلتر شنی 25 اینچی – 100 کیلوگرم
فیلتر شنی 28 اینچی – 160 کیلوگرم
فیلتر شنی 32 اینچی – 280 کیلوگرم
فیلتر شنی 36 اینچی – 360 کیلوگرم

نحوه تعویض شن و ماسه فیلتر شنی

اکنون که در مورد انواع مختلف رسانه های فیلتر شنی می دانید، اکنون زمان آن است که به اصل مشکل بپردازید. ماسه فیلتر استخر خود را عوض کنید

  • مرحله اول

فیلتر و پمپ را خاموش کنید. این مهم است زیرا شما نمی خواهید پمپ در حالی که در وسط تغییر شن و ماسه در رسانه خود هستید، به جریان بیفتد. برای اینکه کاملاً ایمن باشید، شکن پمپ خود را بچرخانید و همه چیز را کاملاً از برق بکشید.

  • مرحله دو:

فیلتر استخر را با برداشتن پلاگین تخلیه از پایین مخزن فیلتر تخلیه کنید و اجازه دهید آب به طور طبیعی تخلیه شود.

  • مرحله سوم:

شیلنگ ها یا لوله هایی که به شیر چند پورت متصل هستند را بردارید تا بتوانید به خود مخزن دسترسی داشته باشید. اگر اتحادیه ها را نصب کرده اید، این باید ساده باشد. اگر لوله ها به سختی وارد شیر می شوند، شما چاره ای جز بریدن لوله ها برای برداشتن شیر نخواهید داشت. اگر لوله‌ها را قطع می‌کنید، ایده خوبی است که اتصالات را نصب کنید تا دفعه بعد که ماسه خود را تعویض می‌کنید، به آسانی پیچاندن اتصالات برای برداشتن لوله‌کشی باشد. هنگامی که لوله کشی برداشته شد، آن را به آرامی بچرخانید و شیر چند پورت باید به راحتی جدا شود.

  • مرحله چهارم:

هنگامی که مولتی پورت خاموش است، باید Standpipe را در وسط ببینید. با مقداری نوار چسب یا پارچه ای که با نخ بسته شده است بپوشانید تا از ورود شن و ماسه به داخل آن جلوگیری کنید. اگر ماسه وارد لوله ایستاده شود، به داخل استخر ریخته می شود و در این فرآیند آب را هدر می دهد.

  • مرحله پنجم:

شن و ماسه را با یک فنجان پلاستیکی با دقت بردارید. بله، این می تواند زمان زیادی طول بکشد. از طرف دیگر، می توانید از جاروبرقی مغازه یا جاروبرقی مرطوب و خشک برای مکیدن تمام شن و ماسه استفاده کنید. اگر جاروبرقی مرطوب و خشک ندارید، برای همسایه ای که جاروبرقی دارد، یک آبجو سرد بیاورید. این کار شما را از ساعت ها کار کمرشکن نجات می دهد. یکی دیگر از گزینه‌هایی که می‌توانید به راحتی شن و ماسه را از استخر خود جدا کنید، استفاده از پمپ Venturi است، یک پمپ V-Pump می‌تواند در کمترین زمان تمام شن و ماسه را تخلیه کند (و یک آبجو برای شما ذخیره کند تا مجبور نشوید از جاروبرقی قرض بگیرید. همسایه ات). نه تنها این، پمپ های V به اندازه جاروبرقی مرطوب و خشک نیازی به تمیز کردن ندارند، فقط آنها را بشویید و کارتان تمام است.

  • مرحله ششم:

هنگامی که بتوانید قسمت های جانبی چسبیده از پایین لوله پایه را ببینید، شن و ماسه باید کاملاً از بین رفته باشد. آن را با یک شلنگ باغبانی بشویید و ماسه باقیمانده باید از طریق دریچه تخلیه که قبلاً برداشته اید خارج شود.

  • مرحله هفتم:

داخل مخزن فیلتر را برای هر گونه ترک و آسیب دیدگی حشره بزنید. اگر موردی را پیدا کردید، آنها را وصله کنید یا مخزن فیلتر شنی را جایگزین کنید تا از هر گونه شرایط اضطراری در این خط جلوگیری کنید. وقتی مطمئن شدید که همه چیز در حالت کارکرد کامل است، دوشاخه تخلیه را دوباره وصل کنید و مخزن را تا نیمه با آب پر کنید.

  • مرحله هشتم:

هنگامی که مخزن فیلتر استخر تا نیمه از آب پر شد، اکنون می توانید آن را با ماسه پر کنید. به یاد داشته باشید که مطمئن شوید پوششی که در مرحله چهار وصل کردیم محکم و محکم است، نمی‌خواهید ماسه وارد لوله پایه شود. آب وجود دارد تا شن و ماسه در حال ریزش توسط آب محافظت شود و قسمت های جانبی با وزن شن های در حال ریزش آسیب نبینند.

توجه: از ماسک استفاده کنید و از یک نفر  کمک بخواهید که لوله پایه را در جای خود نگه دارد تا زمانی که قسمت های جانبی کاملاً با ماسه پوشانده شود.

  • مرحله نهم:

هنگامی که تمام شن و ماسه داخل آن قرار گرفت، مخزن را با آب پر کنید و اتصالات به فیلتر استخر خود را دوباره جمع کنید. قبل از وصل کردن مجدد شیر چند پورت، مطمئن شوید که پوشش را از روی لوله ایستاده بردارید. اطمینان حاصل کنید که همه اتصالات همسطح و ایمن هستند تا از هرگونه نشتی و تصادف جلوگیری شود.

  • مرحله دهم:

فیلتر را بشویید و آبکشی کنید تا از شر شن اضافی در سیستم خلاص شوید.

  • مرحله یازدهم:

پس از انجام شستشوی معکوس، فیلتر را اجرا کرده و شیر فشار را بررسی کنید. این فشار معمول / بهینه فیلتر استخر شما است. آن را یادداشت کنید (من از نوار چسب و نوار چسب استفاده می کنم و آن را به کنار فیلتر می چسبانم) برای مراجعه بعدی. اگر می بینید که فشار حدود 10 PSI بالاتر از فشار کارکرد مطلوب است، این نشانه خوبی است که باید فیلتر را شستشوی معکوس انجام دهید.

در پایان

خودشه! شما با طی مراحل گفتهخ شده در بالا موفق به تعویض شن و ماسه فیلتر استخر خود خواهید شد! با شستشوی معکوس و نگهداری مناسب تا چند سال دیگر نیازی به تعویض آنها نخواهید داشت. فروشگاه اینترنتی تجهیزات استخر پولاب تجهیز ، عرضه کننده تجهیزات استخر ، سونا و جکوزی در انواع برندها و قیمت ها می باشد.  در پول آب تجهیز، ما درک می کنیم، تهیه و خرید انواع محصولات و لوازم استخر مناسب برای نیازهای خاص شما تا چه اندازه مهم می باشد. به همین دلیل است که ما طیف گسترده ای از تجهیزات را با بهترین کیفیت و مناسب ترین قیمت عرضه می کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *