مقالات

چرا نظافت آب استخر اهمیت دارد؟

چرا نظافت آب استخر اهمیت دارد؟

هر استخرداری می داند که وجود یک استخر شنا، در خانه یک دارایی ارزشمند محسوب می شود. استخر ها علاوه بر افزایش زیبایی و ارزش خانه ، می تواند کیفیت زندگی شما را به طور کلی بهبود ببخشد. استفاده منظم از استخر نه تنها می تواند به شما کمک کند سبک زندگی سالم تری داشته باشید، بلکه می تواند برای سرگرمی های روزهای تعطیل شما نیز عالی باشد. می‌توانید مهمانی‌های استخر، شب‌های باربیکیو و خیلی چیزهای دیگر برگزار کنید.

با این حال، هر استخری مسئولیت بزرگی را به همراه دارد. این وظیفه شماست که آن را تمیز نگه دارید و در شرایط اوج کار کند. اگر استخر و مناطق اطراف آن تمیز و ایمن نباشد، می تواند بر عملکرد، ایمنی و زیبایی حیاط خلوت شما تأثیر بگذارد.

عوامل موثر بر کیفیت آب استخر

تمیز نگه داشتن آب استخر و شنا کردن نیاز به نگهداری زیادی دارد. در حالی که استخرهای طبیعی آبی باز مانند دریاچه‌ها، رودخانه‌ها و اقیانوس‌ها جریان دائمی آب برای کمک به رقیق شدن و بیرون راندن ناخالصی‌ها را دارند، استخرهای شنا چنین ابزار طبیعی قوی برای تصفیه ندارند. در عوض، آنها به سیستم فیلتراسیون و تصفیه آب مکانیکی و سیستم ضدعفونی کننده از مواد شیمیایی برای جلوگیری از بیماری متکی هستند.

تاریخچه استفاده از کلر به عنوان یک ضدعفونی کننده استخر در آغاز دهه 1890 و همزمان با اصلاحات بهداشتی انجام شد.  این حرکت همزمان با ظهور صنایع نساجی و کاغذ بود که هر دو از کلر به عنوان ماده سفید کننده استفاده می کردند. طولی نکشید که این محصول جانبی ارزان به سیستم های آب شهری و استخرهای شنا راه پیدا کرد تا آنها را از پاتوژن های عفونی دور نگه دارد. گفته می شود، استفاده از کلر برای ضد عفونی کردن آب آشامیدنی اولین بار توسط دانشمند بریتانیایی سیمز وودهد انجام شد، که از «محلول های سفیدکننده» به عنوان یک عامل استریل کننده در طول شیوع حصبه در سال 1897 در میدستون، کنت استفاده کرد.

اگرچه این اقدام موقتی بود، اما کارایی کلر آن را به یک عامل شیمیایی ایده آل برای تمیز نگه داشتن آب تبدیل کرد و طولی نکشید که راه خود را به استخرها پیدا کرد. استفاد از کلر برای نظافت آب استخر و نصب یک سیستم فیلتراسیون آب کدر رنگ را شفاف می‌کند و تصویر زیبایی برای استخر شنای شما پدیدار می گردد.

چگونگی نظافت آب استخر

برای ایمن نگه داشتن و نظافت آب استخر، اپراتورهای استخر باید مواد شیمیایی ضدعفونی کننده را با پارامترهای دقیق حفظ کنند. به همین دلیل است که یک نجات غریق یا مدیر استخر را می‌بینید که هر ساعت آب استخر را آزمایش می‌کند. از آنجایی که مواد آلی که از عرق، ادرار،  تکه‌های میکروسکوپی مدفوع و غیره از بدن انسان به داخل آب می‌روند، از ویژگی‌های ضدعفونی‌کننده کلر استفاده می‌کنند. این کلر باید به طور مداوم جایگزین شود تا آب واقعاً ناخالص نشود.

به شرط حفظ pH و سطوح کلر مناسب، استخر شما ممکن است همان آب را برای سال ها به گردش درآورد. بسیاری از شرکت های استخر توصیه می کنند که هر پنج تا هفت سال یکبار استخرها را تخلیه، تمیز و دوباره پر کنید. این بستگی به میزان استفاده از استخر و سایر عوامل از جمله مقررات منطقه دارد.

با این حال، مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها، تخلیه و جایگزینی بخش‌هایی از آب را به صورت هفتگی تا ماهانه، بسته به مصرف و کیفیت آب، توصیه می‌کند. آب نیز باید روزانه یا هفتگی بسته به کیفیت آب شوک شود. استخر شهری با استفاده زیاد در اوج تابستان احتمالاً به نگهداری بیشتری نسبت به استخر حیاط خانه که به ندرت استفاده می شود نیاز دارد.

چرا باید استخر را تمیز کنیم؟

نصب استخر در حیاط می تواند مزایای بسیاری داشته باشد. از سرگرمی و تفریح گرفته تا آرامش، ورزش و خیلی چیزهای دیگر. به این دلایل و بسیاری موارد دیگر، نظافت آب استخر بسیار مهم است. برخی از مهمترین دلایل برای تمیز کردن منظم استخر، عبارتند از:

  • طول عمر
  • تعمیرات کم هزینه تر
  • آب بهداشتی و سالم را حفظ می کند
  • زیبایی شناسی را بهبود می بخشد
  • عملکرد و عملکرد بهتر
  • ارزش خانه شما را افزایش می دهد
  • لذت بیشتر از استفاده منظم

تمیز نکردن استخر یا تمیز نکردن آن توسط یک سرویس حرفه ای به طور منظم می تواند منجر به موارد زیر شود:

  • زهکشی مسدود شده

گرفتگی فاضلاب یکی از بزرگترین دلایل نگرانی صاحبان استخر است. مسدود شدن زهکش ها می تواند موتور شما را بسوزاند. برای جلوگیری از تعمیرات غیر ضروری، مطمئن شوید که فاضلاب خود را به طور منظم چک کنید.

  • رشد جلبک

اگر آب موجود در استخر یا اجزای مختلف شما رنگ سبزی دارد، احتمالاً جلبک ها در استخر شروع به شکل گیری کرده اند. اگر استخر خود را به درستی یا به طور منظم تمیز نکنید، ممکن است این اتفاق بیفتد. محصولات زیادی در بازار موجود است که می تواند به جلوگیری یا حذف جلبک کمک کند، اما نظافت آب استخر ممکن است بهترین گزینه باشد.

  • بیماری

اگر کیفیت و تمیزی استخر خود را به درستی حفظ نکنید، ممکن است با مشکلات قابل توجهی روبرو شوید. برخی از این مسائل عبارتند از تحریک پوست، گوش، چشم، تنفس و زخم. این بدان معنی است که تجمع باکتری ها می تواند آب را آلوده کند و منجر به مواردی مانند راش، عفونت چشم یا عفونت زخم شود. اگر فکر می‌کنید ممکن است پس از غوطه‌ور شدن در استخری که تمیز نیست، بیمار شوید، توصیه می‌کنیم برای اطمینان از بهترین سلامتی خود با یک پزشک صحبت کنید.

مراحل تمیز کردن آب استخر

برای اینکه استخر شنای خود را در بهترین حالت ممکن نگه دارید، مهم است که یا خودتان آن را تمیز کنید یا از خدمات حرفه ای نظافت استخر کمک بگیرید. اگر قصد دارید خودتان، استخرتان را تمیز کنید، ما برخی از کارهایی را که می توانید انجام دهید تا استخر شما تمیز و در بهترین حالت کار خود باقی بماند را جمع آوری کرده ایم! مراحل نظافت آب استخر عبارتند از :

  • ضایعات را حذف کنید

یک اسکیمر یا یک برگ گیر با دسته بلند به شما کمک می کند تا هر گونه برگ، حشرات، خاک و زباله های شناور را از بین ببرید. انجام این کار یک بار در روز یا هر دو روز یکبار به حذف زباله ها قبل از اینکه فرصتی برای شناور شدن به سمت پایین داشته باشند، کمک می کند، جایی که جدا کردن آنها بسیار سخت تر است. استفاده از جاروی استخر می تواند به حذف هر گونه زباله ای که تا کف استخر شناور است کمک کند.

  • فیلترها را تمیز کنید

اکثر صاحبان استخر می دانند که فیلترهای تمیز چقدر برای سلامت استخر مهم هستند. برای کسانی که این کار را نمی کنند، فیلترها کلیدی برای تمیز نگه داشتن آب و پاک نگه داشتن آب از زباله هستند. برای حفظ تمیزی استخر خود در طولانی مدت، باید عادت کنید که فیلتر استخر را به طور منظم بررسی و تمیز کنید و در صورت لزوم آنها را تعویض کنید.

  • آزمایش آب

بسیاری از فروشگاه‌های استخر مجموعه وسیعی از محصولات تمیزکننده استخر را به فروش می رسانند. این شامل مواد شیمیایی و محصولاتی است که برای حفظ پاکیزگی به آب اضافه می شوند و همچنین نوارهای آزمایشی که می توانند سطوح مختلف استخر را بررسی کنند.

در پایان

ما در پولاب تجهیز می توانیم می توانند به شما کمک کنیم تا محصولات مناسب برای استخر خود را پیدا کنید و نحوه استفاده صحیح از آنها را به شما آموزش دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *