مقالات

چگونه رطوبت زدایی استخر را انجام دهیم؟

چگونه رطوبت زدایی استخر را انجام دهیم؟

رطوبت زدایی استخر را می توان با استفاده از دستگاه رطوبت گیر استخر انجام داد. پولاب تجهبز نماینده تجهیزات استخر هایواتر ، رطوبت گیر استخر این برند را به ما پیسنهاد می دهد و بدین ترتیب استخری بدون رطوبت در اختیار خواهید داشت. در این دستگاه رطوبت گیر، برای راحتی بیشتر، فرآیند رطوبت زدایی کاملاً خودکار است و توسط دستگاه کنترل می شود. بنابراین رطوبت زدایی استخر،جکوزی، خانه ها و مکانهای سرپوشیده ای که در معرض رطوبت قرار دارند، به راحتی رطوبت زدایی می شوند.

سیستم های رطوبت زدایی استخر

سیستم‌های رطوبت‌زدایی استخر، برای استخرهای شنای سرپوشیده، مراکز آبی و غیره ضروری هستند. کار یکپارچه در هماهنگی با مکانیسم هایی که دمای آب، خلوص و کیفیت هوا را کنترل می کند و رطوبت گیر استخر، ما سلامت کاربران ساختمان را در اولویت قرار می دهد. از یکپارچگی ساختاری ساختمان و سیستم های ساختمان محافظت می کند. و انرژی، آب و منابع تصفیه آب را حفظ می کند.

سطح بالایی از تبخیر آب از سطح استخر و دمای بالای هوا باعث ایجاد رطوبت نسبی و مطلق داخلی بسیار بالا و احساس گرمای شدید می شود. این نه تنها برای بازدیدکنندگان و کارکنان ناخوشایند است، بلکه ناسالم است و به فضای داخلی ساختمان آسیب می رساند. حفظ رطوبت مطلوب در محوطه استخر سرپوشیده برای جلوگیری از متراکم شدن دیوارها، مشکلات ناشی از خوردگی و ایجاد یک محیط لذت بخش سالم ضروری است. مشکلات خاصی ممکن است در اطراف “نقاط سرد” مانند سطوح شیشه ای، اجزای فلزی و دیوارهای خارجی رخ دهد، جایی که آب راحت تر متراکم می شود. این می تواند منجر به خوردگی و تشکیل قالب شود.

یکی از جنبه های اصلی رطوبت زدایی استخرهای سرپوشیده مدیریت انرژی است. فرآیند رطوبت زدایی باعث ایجاد گرما می شود. برای کاهش هزینه های عملیاتی یک استخر سرپوشیده، گرمای ایجاد شده در طول خشک شدن باید به هوای اتاق یا آب استخر بازیابی شود.

تعمیر و نگهداری استخر و اسپا

استخرهای سرپوشیده و اتاق های اسپا نیاز به تعمیر و نگهداری دارند. به عنوان مثال، هنگامی که آب استخر گرم می شود، رطوبت اضافی در محوطه استخر داخلی آزاد می شود. این رطوبت به شدت مملو از مواد ضدعفونی کننده کلر یا برم است و به هر چیزی که با آن تماس می گیرد حمله می کند. در صورت کنترل نشدن، کپک و در نهایت به هر اینچ از تأسیسات استخر شنای سرپوشیده و همچنین هر ساختار مجاور نفوذ می کند. برای جلوگیری از مشکلات قالب و ساختاری، سرمایه‌گذاری در رطوبت‌گیر مناسب اتاق استخر می‌تواند باعث صرفه‌جویی در هزینه و حفظ محیطی سالم برای استفاده کنندگان از استخر شود.

کاهش هزینه های انرژی

رطوبت گیر با کنترل رطوبت اتاق و دمای هوا در استخر سرپوشیده، یک محیط اتاق تثبیت شده ایجاد می کند. استفاده از رطوبت‌گیر باعث کاهش استفاده از هوای بیرون و همچنین انرژی مورد استفاده برای گرم کردن یا خنک کردن هوا می‌شود.

سیستم های معمولی اتاق استخر سرپوشیده به طور مداوم انرژی را با تخلیه هوا به فضای باز هدر می دهند – هوایی که قبلاً با استفاده از انرژی گرم یا خنک شده است. و بدتر از  هر هوای جایگزینی که به اتاق استخر شنای سرپوشیده وارد می شود، معمولاً حاوی بیش از مقادیر ایده آل رطوبت است. این فرآیند اتاق استخر سرپوشیده را بی ثبات می کند و باعث ایجاد شرایط ناخوشایند می شود. حفاظت از سرمایه گذاری در استخر شنای سرپوشیده مهم است. سایر سیستم‌های رطوبت‌زدایی اتاق در بازار انرژی و پول را هدر می‌دهند، در حالی که هنوز به طور کامل از اتاق استخر شما محافظت نمی‌کنند یا آن را به یک محیط شنا راحت تبدیل می‌کنند.

چرا از رطوبت گیر استخر استفاده کنیم؟

  • کنترل رطوبت استخر : شرایط محیط استخر را از طریق رطوبت زدایی تثبیت کنید.
  • اتاق استخر سرپوشیده خود را گرم کنید: بازیابی انرژی از فرآیند رطوبت زدایی اغلب کل اتاق استخر را برای هزینه کارکرد رطوبت گیر به تنهایی گرم می کند.
  • اتاق استخر سرپوشیده خود را خنک کنید: یک کندانسور از راه دور اختیاری به سیستم DCA اجازه می دهد تا اتاق استخر را در ماه های گرم خنک کند.
  • آب استخر خود را گرم کنید: یک کویل اختیاری گرمایش آب استخر که به عنوان بخشی از رطوبت گیر موجود است می تواند آب استخر را تحت شرایط خاصی گرم کند.
  • گرمایش تکمیلی اتاق استخر: یک بخاری برقی یا گازی اختیاری ممکن است برای گرمایش اتاق اضافی به سیستم DCA اضافه شود.
  • نگهداری آسان: سیستم رطوبت گیر استخر هایواتر یک سیستم حلقه بسته است که فقط نیاز به نگهداری فیلتر هوای برگشتی و بدون روغن کاری دارد.
  • نصب آسان: سیستم های رطوبت زدایی استخر ما معمولاً یک سیستم مجرای مشابه با تهویه مطبوع موجود در خانه شما هستند و به راحتی یکپارچه می شوند.
  • کارکرد آسان: عملکرد خودکار به معنای استفاده و نگهداری بدون مشکل است.
  • رطوبت‌گیرهای خنک‌کننده با آب را دریافت کنید: سیستم‌های نم‌زدایی ما از منابعی مانند انرژی زمین گرمایی، برج خنک‌کننده، چیلر، آب فرآوری‌شده و آب شهری استفاده می‌کنند.

علاوه بر این ویژگی های کم مصرف و بدون دردسر، ما تمام رطوبت گیرهای استخر هایواتر را یکساله گارانتی میکنیم تا از کارایی و ظرفیت اطمینان حاصل کنیم. می‌توانید از عملکرد رطوبت‌گیر خود مطمئن باشید، در حالی که از راه‌اندازی خودکار آن در زمان صرفه‌جویی می‌کنید. یک دستگاه رطوبت گیر هنگامی که رطوبت را در اتاق احساس کرد رطوبت گیر را راه اندازی می کند و زمانی که به سطح رطوبت ایده آل از پیش تعیین شده رسید متوقف می شود. رطوبت گیر استخر راحتی و قابلیت اطمینان را در اتاق های استخر سرپوشیده و همچنین راهی مقرون به صرفه برای صرفه جویی در انرژی ارائه می دهند.

چگونه رطوبت زدایی استخر را انجام دهیم؟

چرا رطوبت گیرها در محیط استخرهای سرپوشیده ضروری هستند؟

بارهای گرمایشی، سرمایشی و رطوبتی ناتوریوم یا استخر سرپوشیده محصول تغییرات فصلی در دما و رطوبت هوای بیرون، سود و زیان خورشیدی، و همچنین حضور تماشاگران، مناطق سفیدکننده و پویایی‌های مختلف جمعیت است. رطوبت‌گیر استخر داخلی رطوبت را در محفظه‌های استخر کنترل می‌کند تا بدون توجه به شرایط فضای باز، آنچه در اثر تبخیر ایجاد می‌شود، جبران کند. تنظیم رطوبت همچنین از عناصر ساختاری، مبلمان، دکوراسیون و سیستم های پشتیبانی مانند روشنایی و سیستم های الکتریکی محافظت می کند. رطوبت نسبی در یک محل اقامت بین 50 تا 60 درصد توصیه می‌شود. رطوبت نسبی کمتر به دلیل افزایش تبخیر هزینه های عملیاتی را افزایش می دهد و می تواند منجر به ناراحتی شناگران به دلیل خنک شدن تبخیری از بدن آنها در هنگام خروج از استخر شود. رطوبت نسبی بالاتر خطر در سازه ساختمان را افزایش می دهد.

درجه بالایی از تبخیر آب در استخرهای سرپوشیده رایج است، به ویژه در ترکیب با دمای هوای بالا، که منجر به رطوبت زیاد داخل خانه و جوی سرکوبگر می شود. بدون کنترل رطوبت، اقامت در استخر سرپوشیده ممکن است احساس ناراحتی کند و آب و هوای نیمه گرمسیری ممکن است منجر به مشکلات قلبی عروقی شود. علاوه بر این، این خطر وجود دارد که تراکم روی وسایل فلزی، دیوارهای بیرونی یا سطوح شیشه ای منجر به تشکیل قالب، خوردگی و ایجاد کچلی شود. هنگامی که این اتفاق می افتد، در نهایت می تواند منجر به آسیب به ساختمان شود، که منجر به نوسازی پرهزینه و وقفه های تجاری شود.

یک سیستم رطوبت زدایی هوا کارآمد، که به طور فعال سطوح رطوبت را کاهش می دهد، ضمن کمک به حفظ ساختمان، فضایی دلپذیر و راحت را برای بازدیدکنندگان و کارکنان تضمین می کند.

مزایای یک فضای استخر سرپوشیده با رطوبت کافی

سیستم های کنترل رطوبت استخر داخلی و سیستم های رطوبت گیر استخر از مواردی مانند تراکم، رشد کپک و پوسیدگی تسریع شده ساختمان از جمله خوردگی جلوگیری می کند. با گذشت زمان، اگر اجازه ایجاد میعان داده شود، محتوای اسیدی چگالش می تواند ویژگی های کلیدی ساختمان مانند درها، پنجره ها، وسایل را از بین ببرد و در بدترین حالت، پوسیدگی ساختمان را تسریع کند.

ضدعفونی کننده های کلر که برای از بین بردن میکروب ها به آب استخر اضافه می شود، محصولات جانبی ضد عفونی کننده در هوا ایجاد می کند که اگر به درستی حذف نشود، برای سلامتی خطرناک است. همچنین بسیاری از مسائل دیگر وجود دارد که ناشی از رطوبت زدایی مناسب منطقه نیست، و همچنین مزایای فراوانی برای داشتن یک منطقه آبی سرپوشیده به خوبی رطوبت زدایی شده است. داشتن یک سیستم رطوبت گیر خوب و رطوبت مناسب در تاسیسات آبزیان سرپوشیده شما می تواند مزایای زیادی داشته باشد و در هزینه شما صرفه جویی کند. برخی از این مزایا عبارتند از:

  • بهبود کیفیت هوای داخل ساختمان، بنابراین از سلامت شناگران، غواصان، مربیان و تماشاگران محافظت می کند.
  • یکپارچگی ساختاری بلندمدت ساختمان و سیستم های پشتیبانی را افزایش می دهد.
  • حفظ انرژی، آب و منابع تصفیه آب.
  • Desert Aire مبتنی بر درک عمیق و تخصص کاربردی و همچنین فناوری‌های اثبات شده است تا راه‌حل‌های سیستم رطوبت‌زدایی استخرهای سرپوشیده را متناسب با نیازهای خاص مالک/اپراتور، شناگران و جوامع آنها – و ساختمان‌هایی که به همه آنها خدمات می‌دهند، از جمله نصب رطوبت‌گیر استخرهای شنا انجام دهد. .

مدیریت رطوبت نسبی هوا در سالن استخر سرپوشیده برای ایجاد یک محیط راحت و ایمن بسیار مهم است. رطوبت‌گیرهای استخر برای حفظ رطوبت در سطح راحت طراحی شده‌اند و مدل‌هایی را انتخاب می‌کنند که می‌توانند به دیوار نصب شوند یا مدل‌های «از طریق دیوار» (مجرایی) اگر در اتاق کارخانه استخر قرار گیرند. گرمایش هوا همچنین می تواند توسط رطوبت گیر به صورت اتصال LPHW (آب داغ کم فشار، مانند دیگ بخار) یا بخاری برقی ارائه شود.

در نتیجه

هدف اصلی در مدیریت بارهای گرمایشی، سرمایشی و رطوبتی پایداری است. ما تعداد زیادی دستگاه رطوبت گیر استخر جهت رطوبت زدایی را ارائه می دهیم که این هدف را برآورده می کنند و در اندازه ها و محیط های مختلف عالی هستند. برای اطلاعات بیشتر در مورد محاسبات بار استخر شنا، به سایت https://poolabtajhiz.com مراجعه کنید. برای راهنمایی یا مشاوره در مورد اینکه کدام نوع رطوبت گیر برای استخر شما مناسب تر است، لطفا با شماره 09109884463 تماس بگیرید.

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *