آموزش

چگونه فیلتر شنی مناسب را انتخاب کنیم؟

چگونه فیلتر شنی مناسب را انتخاب کنیم؟

چگونه فیلتر شنی مناسب را انتخاب کنیم؟شما با توجه به پروژه خود و نیازتان و میزان حجم و دبی آب می تواند فیلتر شنی مناسب را انتخاب کنید. سیستم تصفیه آب و فیلتر استخر ، آب استخر را به گردش در می آورند و آلاینده ها را از آن فیلتر می کنند. استخرهای شنای کوچک، مانند استخرهای به اصطلاح سریع و فریم، اغلب با فیلتر کارتریج کار می کنند.

با این حال، اینها در مقایسه با سیستم های فیلتر شنی از نظر گردش آب و عملکرد فیلتر دارای معایب قابل توجهی هستند، به طوری که تنها استفاده از سیستم فیلتر شنی برای استخرهای شنا بزرگتر یا با کیفیت بالاتر منطقی است. طیف گسترده ای از فیلترهای استخر در بازار وجود دارد که از جمله موارد دیگر از نظر عملکرد متفاوت هستند.

اجزای تسکیل دهنده فیلتر شنی

یک سیستم فیلتر شنی اساساً از 3 جزء تشکیل شده است:

  • مخزن فیلتر جهت قرار گرفتن شن و ماسه
  • شیر چند طرفه یا چند حالته، که می‌تواند روی یا در کنار ظرف فیلتر پیدا شود و باید حداقل موقعیت‌های «فیلتر کردن»، «شستشوی معکوس» و «پس از شستشو» را داشته باشد.
  • شن و ماسه مناسب جهت قرار گرفتن در مخزن فیلتر شنی

پمپ استخر از دیگر تجهیزات استخری می باشد که در بخش فیلتراسیون و تصفیه می باشد، که آب را از استخر می مکد، آن را از داخل محفظه فیلتر عبور می دهد که آلودگی را فیلتر کرده و آب تمیز شده را به استخر برمی گرداند.

چگونه فیلتر شنی مناسب را انتخاب کنیم؟

اندازه سیستم فیلتر شنی به اندازه استخر و ظرفیت آن بستگی دارد. اندازه مخزن فیلتر را می توان به طور کلی به دسته های زیر تقسیم کرد:

  • 300 میلی متر برای استخرهای شنا تا حدود 25 متر مکعب
  • 400 میلی متر برای استخرهای شنا تا حدود 35 متر مکعب
  • 500 میلی متر برای استخرهای شنا تا حدود 55 متر مکعب

البته مخزن فیلتر بزرگتر معمولاً فقط برای سیستم های استخرهای شنا مورد نیاز است. در طراحی مخزن فیلتر نیز تفاوت هایی وجود دارد. بیشتر آنها از پلی پروپیلن ساخته شده اند و شیر چند طرفه در دهانه ظرف بالایی قرار دارد. این رایج ترین شکل مخزن فیلتر است. اما نقطه ضعف در اینجا عدم راحتی تعویض مواد فیلتر است، زیرا مخزن به دلیل وزن آن دیگر به راحتی کج نمی شود. همچنین، می توان محیط فیلتر را با استفاده از جاروبرقی مرطوب به بیرون مکید.

محل نصب فیلتر شنی

اگر فیلتر استخر به جای فضای باز در داخل خانه نصب می شود، سیستم های فیلتر شنی مناسب ترین گزینه است، که در آنها محفظه فیلتر یا دارای دهانه بازرسی بزرگ است یا حتی از وسط تقسیم شده است. این تغییر شن و ماسه را بسیار آسان‌تر می‌کند، به خصوص که معمولاً فضای زیادی در داخل خانه وجود ندارد. اصولاً تنها نقطه ضعفی که می توان به آن اشاره کرد هزینه های نسبتاً بالای خرید است، زیرا ظرف به دلیل تقسیم مرکزی به طور طبیعی “ضعیف” شده است و این ضعیف شدن باید با استفاده از پلاستیک تقویت شده با فیبر شیشه ای گران تر جبران شود.

پمپ مناسب استخر

بسته به محل قرارگیری پمپ استخر نسبت به استخر، پمپ های استخری خود پراینگ و معمولاً پرایم شونده وجود دارد. پمپ های استخری خود پرایمینگ می توانند خود را تهویه کنند و بنابراین برای نصب بالای سطح آب نیز مناسب هستند. برای این کار ابتدا باید پیش فیلتر را با آب پر کنید. اگر پمپ اکنون روشن باشد، به طور مداوم هوا (اما نه آب از پیش فیلتر ) را از خط مکش خارج می کند و با استفاده از فشار منفی حاصله، آب استخر را به تدریج به سمت بالا می کشد تا ستون آب ایجاد شود. آب موجود در پیش فیلتر برای خنک کردن پمپ کار می کند.

به طور معمول پمپ های استخر مکنده این ویژگی را ندارند، معمولاً فاقد فیلتر اولیه هستند و باید در زیر سطح آب نصب شوند، در غیر این صورت آب بند مکانیکی به دلیل کارکرد خشک به سرعت فرسوده می شود و در نتیجه پمپ نشتی پیدا می کند. از نظر عملکرد، پمپ استخر نیز باید با مخزن مطابقت داشته باشد. یک قانون سرانگشتی این است:

  • حداکثر 450 وات یا 6 متر مکعب بر ساعت با سرعت 8 میلی وات برای ظروف با قطر 300 میلی متر
  • حداکثر 600 وات یا 8 متر مکعب بر ساعت با سرعت 8 میلی وات برای ظروف با قطر 400 میلی متر
  • تا حدود 700 وات یا 12 متر مکعب بر ساعت با سرعت 8 میلی وات برای ظروف با قطر 500 میلی متر

با این حال، رابطه بین پمپ استخر و مخزن فیلتر شنی باید همیشه مناسب باشد. این بدان معناست که پمپ نباید به حدی قدرتمند باشد، بلکه باید همیشه نرخ تحویلی متناسب با اندازه دیگ داشته باشد. یک تصور غلط رایج را می توان در اینجا رد کرد: اگر زمان گردش آب استخر خیلی کوتاه باشد، لزوماً به این معنی نیست که زمان کلی کار می تواند کوتاه شود. برعکس: اگر پمپ برای مخزن فیلتر خیلی قوی باشد، آب خیلی سریع از فیلتر عبور می کند و دیگر نمی توان به اندازه کافی فیلتر کرد. سرعت جریان کمتر در رابطه با مخزن فیلتر از سوی دیگر، سرعت و زمان‌های کار طولانی‌تر، منجر به نتایج بهتر فیلتر می‌شود. اگر پمپ بیش از حد قوی باشد، بسته به شرایط فردی می تواند منجر به مشکلات فشار در لوله ها نیز شود. در حالی که چند سال پیش هنگام انتخاب سیستم فیلتر شنی مناسب برای استخر، قانون کلی این بود که “هرچه بزرگتر بهتر”، این دیدگاه اکنون منسوخ شده است. درعوض، محاسبات ذکر شده در بالا اعمال می‌شود، که بر اساس آن اندازه توصیه شده برای سیستم‌های فیلتر شنی ما مبتنی است.

نحوه انتخاب شن و ماسه مناسب

سیستم‌های فیلتر شنی علاوه بر ماسه کوارتز کلاسیک، با فیلترهای جایگزین نیز قابل استفاده هستند. اصطلاح سیستم فیلتر شنی صرفاً در طول زمان خود را نشان داده است و در حال حاضر بدون توجه به اینکه از کدام محیط فیلتر استفاده می شود، به عنوان سیستم عامیانه به آن اشاره می شود.

به عنوان جایگزینی برای ماسه، شما می توانید فیلتر استخر خود را با سیلیس پر کنید. مزایای اصلی در اینجا وزن بسیار سبک تر در مقایسه با ماسه است. اساساً سیلیس فیلتر در مقایسه با ماسه فیلتر دارای عمر مفید نسبتاً طولانی هستند. این بدان معنی است که مواد فیلتر را می توان به صورت آرام با یک دست جدا کرد که نویدبخش افزایش قابل توجه راحتی در مقایسه با ماسه است. می‌توانید اطلاعات دقیق‌تری درباره تفاوت‌های بین ماسه فیلتر و توپ‌های فیلتر مختلف در راهنمای ما در مورد مواد فیلتر پیدا کنید.

در پایان

فروشگاه اینترنتی تجهیزات استخر پولاب تجهیز ، عرضه کننده تجهیزات استخر ، سونا و جکوزی در انواع برندها و قیمت ها می باشد.  در پول آب تجهیز، ما درک می کنیم، تهیه و خرید انواع محصولات و لوازم استخر مناسب برای نیازهای خاص شما تا چه اندازه مهم می باشد. به همین دلیل است که ما طیف گسترده ای از تجهیزات را با بهترین کیفیت و مناسب ترین قیمت عرضه می کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *