مقالات

کدام پمپ و فیلتر برای استخر شما مناسب تر خواهد بود؟

کدام پمپ و فیلتر برای استخر شما مناسب تر خواهد بود؟

کدام پمپ و فیلتر برای استخر شما مناسب تر خواهد بود؟ و هنگام انتخاب یک مدل خاص باید به چه نکاتی توجه کنید. وجود یک استخر در باغ یا ویلا یک راحتی و سرمایه گذاری عالی در ارزش ملک است و همچنین باعث ایجاد سرگرمی در استخر خواهد شد. با این حال، هنگامی که تصمیم به ساخت استخر می کنید، باید به خاطر داشته باشید که وجود یک سیستم تصفیه جهت آب استخر بسیار مهم است. قبل از اینکه به نحوه تمیز کردن پمپ استخر و فیلتر استخر فکر کنید تا بتوانید به استفاده از آن ادامه دهید یا چگونه فیلتر شنی را تعمیر کنید، باید در مورد اینکه کدام پمپ و فیلتر برای استخر شما مناسب تر خواهد بود؟، تصمیم بگیرید.

سیستم تصفیه استخر

سیستم فیلتراسیون و تصفیه آب استخر، وظیفه دارد تا آب استخر را زلال و تصفیه نماید تا آبی بدون آلودگی در استخر داشته باشید. نبود یک سیستم فیلتراسیون در استخر باعث راکد ماندن آب استخر شده و این امر باعث بوجود آمدن جلبک و باکتری در آب می شود و در نتیجه استخر شما محلی برای رشد و پرورش میکروب و باکتری خواهد شد و با این روند رشد جلبک ها نیز تسریع خواهد شد. اما مهمترین تجهیزات استخر که در بخش فیلتراسیون و تصفیه آب استخر کاربرد دارد، شامل فیلتر استخر و پمپ استخر می باشد که در کنار یکدیگر می توانند آب استخر را شفاف و زلال نمایند و محیطی تمن وایمن برای شما بوجود بیاورند. اما ابتدا باید با توجه به شرایط استخر خود در مورد اینکه کدام پمپ و فیلتر برای استخر شما مناسب تر خواهد بود، بررسی نمایید تا بتوانید پمپ و فیلتری مناسب انتخاب کنید.

آیا وجود پمپ برای استخر ضرورت دارد؟

قبل از اینکه توضیح دهیم کدام پمپ و فیلتر برای استخر شما مناسب تر خواهد بود، باید بدانید که چرا در واقع برای کیفیت آب استخر استفاده و نصب پمپ استخر بسیار مهم است. به این نکته، توجه نمایید که پمپ و فیلتر برای استخر چه می کند؟ عنصر اساسی هر پمپ، فیلتر است. به لطف پمپ امکان مکش آب و عبور آن از فیلتر وجود دارد که به نوبه خود به شما این امکان را می دهد که قسمت بسیار زیادی از ناخالصی ها را از بین ببرید و آب را به داخل حوضچه استخر برگردانید. در عمل، این بدان معنی است که به لطف پمپ و فیلتر، آب استخر از برگ، علف، مو و غیره پاک می شود.

علاوه بر این، به لطف سیستم تصفیه آب است که خطر کمتری برای ایجاد جلبک هایی که برای سلامتی شما خطرناک هستند وجود دارد. پمپ استخر آب را به حرکت وادار می کند و محیط ایده آلی که باعث تکثیر جلبک ها می شود را از بین می برد. فیلترو پمپ استخر باید به طور مرتب تعویض یا تمیز شود و بستگی به این دارد که از کدام پمپ و کدام فیلتر استفاده می کنید. اگر در مرحله خرید حوضه هستید و به این فکر می کنید که کدام پمپ استخر بهترین است، برای انتخاب سیستم بهینه از فروشنده کمک بخواهید.

کاربرد پمپ و فیلتر در استخر

به عبارت ساده، باید بگوییم، پمپ و فیلتر از خلوص آب استخر محافظت می کند. آب تمیز به نوبه خود نه تنها برای ایمنی شما و خانواده‌تان، بلکه برای لذتی که از شنا کردن به دست می‌آورید، اهمیت زیادی دارد و به همین دلیل است که شما پول خود را در استخر سرمایه‌گذاری می‌کنید، درست است؟ فراموش نکنید که یک سیستم فیلتراسیون کارآمد همه چیز نیست. همچنین مراقبت از کیفیت آب با کمک شیمی مناسب استخر ضروری است.

کدام پمپ و فیلتر برای استخر شما مناسب تر خواهد بود؟

شاید بدانید که چه فیلترهایی برای استخر مناسب هستند، اما به این نکته توجه کنید که رایج ترین فیلترهاییکه در استخرها استفاده می شود، فیلتر شنی و فیلتر کارتریجی هستند. فیلترهای کاغذی نسبتاً ارزان هستند، اما نیاز به تعویض بسیار زیاد دارند. از طرف دیگر فیلترهای شنی گرانتر هستند، اما عمر مفید بیشتری دارند. برای استخرهای پلی استر، فیلترهای شنی یا فیلترهایی با کارتریج شیشه ای را توصیه می کنیم. اگر نمی دانید چه پمپی برای استخر بخرید، هنگام خرید باید چند نکته را در نظر داشته باشید:

  • اندازه و در نتیجه ظرفیت استخر،
  • راندمان پمپ
  • قطر پمپ
  • فرکانس تعویض فیلتر،
  • هزینه های عملیاتی،
  • ماده ای که پمپ از آن ساخته شده است (دوام و مقاومت آن در برابر آسیب از اهمیت اساسی برخوردار است).

انتخاب پمپ استخر یک تصمیم بسیار مهم است که قطعاً نباید تصادفی باشد. ایمنی شما تا حد زیادی به آن بستگی دارد، بنابراین این سوال که چه پمپی برای استخر بهترین خواهد بود، باید در مرحله خرید حوضه از خود بپرسید.

اهمیت استفاده از فیلتر برای استخر

به یاد داشته باشید که هنگام انتخاب فیلتر برای استخر، اندازه حوض و بودجه شما بسیار مهم است. اگر یک حوضچه یا استخر کوچک دارید، معمولاً می توانید از فیلترهای شنی کوچک یا فیلتر کارتریجی استفاده کنید، به خصوص اگر امکانات مالی محدودی دارید. فیلترهایی که بیشتر برای استخرهای کوچک مورد استفاده قرار می گیرند، در درجه اول فیلترهای کاغذی هستند، زیرا نسبتا ارزان هستند و به راحتی در دسترس می باشد. اگر یک استخر بزرگ خصوصی در ویلا و یا باغ خود دارید از فیلترهای شنی با سایز بزرگ و یا فیلترهای دیاتومه استفاده کنید.و دراستخرهای عمومی و مسابقه ای نیز می توانید از فیلترهای شنی با سیازهای بزرگ و یا چند فیلتر استفاده نمایید.

اهمیت عملکرد پمپ استخر

در بالا اشاره کردیم که کارایی پمپ استخر یکی از آن عواملی است که هنگام تصمیم گیری برای خرید دستگاه مناسب اساسی است. ظرفیت پمپ بر حسب لیتر در ساعت (L/H) داده می شود. این مقدار به شما می گوید که یک پمپ خاص می تواند در یک ساعت چند لیتر آب را فیلتر کند. در این حالت، عملکرد مطلوب به ظرفیت استخر شما و تعداد مورد نیاز فیلتراسیون کامل انجام شده در روز بستگی دارد.

اهمیت فیلتر برای استخر

علاوه بر پمپ های شنی، پمپ های کارتریجی نیز بسیار محبوب هستند. انتخاب نهایی این است که شما اول از همه ظرفیت استخر و مقداری که دارید را در نظر بگیرید. به یاد داشته باشید که خرید پمپ و فیلتر یکی از مهمترین تصمیماتی است که بر کیفیت و خلوص آب استخر تاثیر می گذارد، بنابراین ارزش صرفه جویی در آن را ندارد.

در آخر

انتخاب و خرید تجهیزات و لوازم مناسب و اینکه کدام پمپ و فیلتر برای استخر شما مناسب تر خواهد بود، بستگی به شما دارد و ما به عنوان متخصصان در زمینه تجهیزات استخر، می توانیم به شما مشاوره دهیم. فروشگاه اینترنتی تجهیزات استخر پولاب تجهیز ، عرضه کننده تجهیزات استخر ، سونا و جکوزی در انواع برندها و قیمت ها می باشد.  در پول آب تجهیز، ما درک می کنیم، تهیه و خرید انواع محصولات و لوازم استخر مناسب برای نیازهای خاص شما تا چه اندازه مهم می باشد. به همین دلیل است که ما طیف گسترده ای از تجهیزات را با بهترین کیفیت و مناسب ترین قیمت عرضه می کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *